GPS ruuhkamaksu

682 kommenttia
11718192022
  • Pitää muistaa että GPS-pohjaisessa järjestelmässä seurataan ajoneuvoa ei ihmistä. Pelkkä GPS ei voi tietää kuka autoa ajaa.



    Jos viranomainen haluaa tietää kuka autoa on ajanut, pitää se selvittää muilla keinoilla.

      
  • Ihmisiin ei tietääseni ole liitetty seurantalaitteita kuin erityistapauksissa (vangit...), mutta tuntuupa esimerkiksi puhelimen seuraaminen kelpaavan todisteena ihmisen liikkeistä oikeudessa.

      
  • No periaatteessa GPS-tietojen perusteella voidaan profiloida kulloinenkin kuski. Siis ajotapa selviää (kiihdytykset, jarrutukset, keskinopeus...).



    Sitten kun autossa on vielä hereilläpysymisvahti (kamera) joka tarkkailee silmien liikettä, niin mitäs muuta siinä enää tarviskaan?

      
  • Niin ja aina matkanvarrella on vähintään yksi peltipoliisi joka videoi kaikki autot, jolloin saadaan kuljettajasta kuva.

      
  • Penteles:

    Pitää muistaa että GPS-pohjaisessa järjestelmässä seurataan ajoneuvoa ei ihmistä. Pelkkä GPS ei voi tietää kuka autoa ajaa.

    Jos viranomainen haluaa tietää kuka autoa on ajanut, pitää se selvittää muilla keinoilla.




    Niin, eihän sitä luottokorttitietojakaan varastettaessa varastateta mitään henkilöön liittyvää, ainoastaan kortin tietoja. :cry:

      
  • NHB: 56,6 on tilastokeskuksen luku toissavuodelle. Viime vuonna lienee tullut lisää jonkin verran eli 60 on ihan kohdillaan.




    58 % on oikea luku, kansantalouden mittakaavassa 2% on aika paljon. Luku on suuri, mutta oikea lääke ei ole julkisen sektorin alasajo vaan yksityisen sektorin kasvu. Esim. 90-luvun laman aikaan käytiin suurimmillaan 64% julkisen osuudessa ja siitä laskettiin alle 55%:n yksityisen sektorin kasvulla.



    Verot ja taseet saat kyllä tarkastettua itsekin, jos se vain sinua kiinnostaa.




    Veroista ja taseista sinun mainitsemiasi kulueriä ei löydy, joten joudun luottamaan niihin tietoihin koska sinulla ei ole muuta faktaa kerrottavana.



    Rikkaassa maassa kukaan ei viitsi kovin halvalla tehdä työtä. Aika ymmärrettävää. Mutta tuosta huolimatta ostovoima on kunnossa:




    Ottaen huomioon tulojen epätasainen jakauma on selvää että tuolla hintaindeksillä kaikkien ostovoima ei ole Sveitsissä kunnossa. Mutta sinua se tuskin haittaa. Tulojakauma näissä maissa on erilainen, ei ole niin että kaikkien sveitsiläisten ostovoima on hyvä ja kaikkien suomalaisten on huono.



    Äänestys käpälää nostamalla ei hirveästi maksa ja se toimii vallan mainiosti.




    Ilmainen lounas siis?



    Eihän kyse mistään kustannuksista ole. Kyse on vain siitä, että valtaeliitti ei halua antaa valtaa kansalle. Esimerkiksi nettiäänestys olisi takuulla paljon halvempi kuin monitasoiset parlamentit kaiken maailman eduilla palkituilla ammattipoliitikoilla täytettynä.




    Onko siis kyse kustannuksista vai ei? Tietääkseni hallintokulut eivät ole Suomessa kovin suuria, verotuksen tason määrittävät kansalaisille verovaroin tarjottavat palvelut eikä byrokratia kuten sinä kerrot. Suomalaisen ”valtaeliitin” palkat ovat aika mitättömän pieniä, pääministerinkin liksa on hyvin vähäinen kansainvälisessä vertailussa. Minusta voisi maksaa enemmänkin.





    Minusta rikkaan maan ei kuuluisi himoverottaa kansalaisiaan.




    Norjassa on ajateltu toisin. Siellä on ajateltu, että rikkaalla maalla on varaa tarjota kaikille kansalaisille hyvinvointia. Kuin sattumalta se on ainoita öljyvaltioita, joissa öljy ei ole aiheuttanut kielteisiä ilmiöitä maan talouteen ja hallintoon.



    Ja kerrotko mihin verrattuna ja kenen ostovoima on surkea?




    Akavan ja muiden ruikuttajien mukaan se on takuuvarmasti aina surkea, sieltähän tuo taloussanomien juttukin on kaivettu. Akava ei toki yhtään valita ilmaisesta korkeakoulusta, opintotuista tai korkeakoulutettujen erittäin suuresta osuudesta taloudessa (taatusti vaikuttaa niiden keskimääräisiin ansioihin).



    Viimeisimmässä Kauppalehden Optiossa olevan OECD:n tilaston mukaan Suomi on maailman 14. rikkain teollisuusmaa ja tuo mittaristo ottaa huomioon myös verovaroin tuotetut palvelut. Erot bkt:ssä ovat paljon suurempia kuin todellisessa kulutuksessa, Sveitsin suhdeluku on siinä (kulutus per asukas) 112 kun Suomen suhdeluku on 103. Pelkällä bkt:llä mitaten samat luvut on 142 ja 107. OECD:n keskiarvo molemmissa on 100.





    Haluat taas päätellä omiasi. Miksi teet sitä koko ajan?




    Ei ole minun päätelmäni, että Venäjällä ei ole laajaa kansanvaltaa mutta valtion tase on kunnossa. Se asia vaan on niin.



    Venäjällä on luonnonrikkauksia, joita myymällä rahaa virtaa maahan.




    Ts. rikkaus tai oikeammin valtion tase ei sinänsä riipu kansanvallasta kuten sinä selität.



    Sveitsin lähtökohdat ovat paljon paremmin Suomeen osuvat kuin noiden maiden.




    Mitä nyt sijainti, historia, talouselämän rakenteet, kertyneet pääomat ja sen sellaiset ovat täysin erilaisia.

    Kuitenkin molemmat maat kuuluvat maailman mittakaavassa häviävän pieneen rikkaiden ja hyvinvoivien joukkoon. Sinusta siinäkin on suuresti valittamista.



    Olen eri mieltä. En usko AAA-luokituksen mitenkään kestävän kroonista pitkäaikaista rajua alijäämää.




    Kerrot asiat niin kuin ne olisivat pysyviä. Minä en usko etteikö alijäämää saataisi kuriin. Aina ennenkin se on saatu, miksi ihmeessä ei nyt saataisi? Suomi on kohdannut aika paljon pahempiakin aikoja.



    Eletään nyt kuitenkin nykyisen tiedon varassa eikä lähdetä kristallipallolinjalle. Viimeisimpien luottoluokittajien raporttien mukaan kroonista pitkäaikaista rajua alijäämää ei ilmeisesti ole, koska luokitus on edelleen sama.



    Ulkoisiin asioihin ei voi vaikuttaa, mutta sisäisiin asioihin olisi täysi mahdollisuus vaikuttaa. Suomen valtakoneisto ei kuitenkaan tee mitään.




    Jos sisäisiä asioita voisi päättää vastoin kansan tahtoa, niin varmasti olisi tehty jo suuri määrä etuisuuksien leikkauksia ja vastaavia. Sinä et vaan tunnu ymmärtävän, että iso osa kansasta ei niitä halua ja siksi niitä päätöksiä ei voida noin vain tehdä.



    Mielipiteesi ovat mielenkiintoisesti ristiriidassa: valtaeliitti on sinusta paha ja kansanvastainen sinänsä, mutta silti sen pitäisi tehdä asioita joista kansa ei pidä.



    Miksi taas satuilet omiasi? Tuossahan aivan selvästi sanon kertovani ratkaisun heti sen jälkeen kun sinä kerrot omasi.




    Kerro sitten se ratkaisu.



    Minun ratkaisuni on hyvin yksinkertainen: Suomella on kaikki edellytykset menestyä jatkossakin, kun jokainen tekee hommansa. Sillä ne lamat on aina selätetty. Valittamalla ne ei ole koskaan ohi menneet. Ihan turha odottaa, että maan hallitus tai joku muu korjaa asiat puolestasi tai firmasi puolesta, ne korjaantuvat omalta osaltasi kun teet itse duunisi ja hoidat velvoitteesi niin kuin pitää.



    Veroista olen jo aiemmin kertonut mielpiteeni. Jos johonkin veroihin on varaa puuttua, niin sitten yritysverotukseen ja tuloveroihin.



    Tuo riippuu vain siitä, kenen kannalta asiaa katsotaan. Omistajat pärjäävät kyllä ilman työntekijöitäkin, jos vain raha virtaa. Jos taasen kantsotaan kansan näkökulmasta, niin kyllä sitä työtäkin tarvitaan.




    Tiedän kyllä tuon, mutta Sinä tiesit aiemmin kertoa, että suomalaiset firmat on huonossa kunnossa. Nyt jo muutit mielipiteesi ja kerrotkin kansan näkökulmasta vaikka äsken puhuit firmoista.



    Toisaalta olet huolissasi myös ostovoimasta, joka on sinun mukaasi huono. Työllisyys ja kova ostovoima vaan on Suomen kaltaisessa pienessä ja syrjäisessä vientiteollisuusvetoisessa maassa erittäin hankala toteuttaa yhtä aikaa. Jos ostovoimaa, ts. palkkakuluja, kasvatetaan, se näkyy ihan varmasti työllisyydessä ja päinvastoin. Ostovoima ja palkkakulut ovat kasvaneet kaikilla sektoreilla erittäin merkittävästi viimeisten 10 vuoden aikana. Se näkyy nyt toisinpäin työllisyydesssä.

      
  • Raskaan liikenteen ajopiirturit voitaisiin korvata GPS:llä.

    Loppuisi manipulointi.



    http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/598116/Poliisi+Ajopiirtureiden+manipulointi+kasvava+ilmio

      
  • Onko siis kyse kustannuksista vai ei? Tietääkseni hallintokulut eivät ole Suomessa kovin suuria, verotuksen tason määrittävät kansalaisille verovaroin tarjottavat palvelut eikä byrokratia kuten sinä kerrot. Suomalaisen ”valtaeliitin” palkat ovat aika mitättömän pieniä, pääministerinkin liksa on hyvin vähäinen kansainvälisessä vertailussa. Minusta voisi maksaa enemmänkin.




    Luulisin, että suurin osa meistä hyväksyy tärkeimmät palvelut ja niistä olemme valmiita maksamaan. Minä nimenomaan protestoin niitä ylisuuria hallintokuluja, joita Suomessa varmasti on. Virkamiehet jakavat toisilleen mitä turhempia tehtäviä ja byrokratia on välillä aivan käsittämätöntä. Sitä ei edes haluta purkaa, koska virkoja jaetaan kavereille. Esimerkiksi kuntien 5 vuoden suojatyöpaikat ovat aivan käsittämättömiä. Päämanisisterin palkan suuruus nyt ei liity tähän asiaan mitenkään.



    Välillä tulee myös mieleen, että onko se ihan oikeudenmukaista, että jotkut eivät saa tarvitsemiaan terveydenhoitopalveluja, mutta tietyt itse terveytensä pilaavat ihmiset ramppaavat lääkäreillä lähes päivittäin. Pitäisikö sitä vastuuta myös hieman siirtää ihmiselle itselleen. Ja kyllä, tiedän että rajan vetäminen on vaikeaa, mutta asiasta ei uskalleta edes keskustella Suomessa.



    Kerrot asiat niin kuin ne olisivat pysyviä. Minä en usko etteikö alijäämää saataisi kuriin. Aina ennenkin se on saatu, miksi ihmeessä ei nyt saataisi? Suomi on kohdannut aika paljon pahempiakin aikoja.




    Tuollaiseen höpöhöpöön ei ole varaa tuudittautua. Juuri tuollaisen asenteen takia esimerkiksi suuret yritykset, kuten Nokia kaatuvat. Se, että aina ennenkin ollaan jostain selvitty, ei takaa mitään tulevaisuudesta. Suomessa (ja monissa länsimaissa) on tuloillaan pahin tilanne ikinä. Väestö vanhenee, eläkeikää ei saada nostettua ja työssäkäyviä on yhä vähemmän. Kielitaidottomat maahanmuuttajat eivät tätä kelkkaa tule kääntämään.



    Miten tämä kaikki sitten liittyy alkuperäiseen aiheeseen, niin sitä en tiedä. :smile:

      
  • Norja rakentamassa massiivista tietullijärjestelmää.



    Tiedonkeruu tapahtuu automatisoidulla rekisterikilpien tai tagien tunnistuksella.



    http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/norja_rakentamassa_massiivista_tietullijarjestelmaa

      
  • Penteles:

    Norja rakentamassa massiivista tietullijärjestelmää.

    Tiedonkeruu tapahtuu automatisoidulla rekisterikilpien tai tagien tunnistuksella.

    http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/norja_rakentamassa_massiivista_tietullijarjestelmaa




    Mihinkähän noita tulleista saatavia rahoja oikein käytetään tai tarvitaan? Norjalla on jo reilusti yli 1000 miljardia rahaa jemmassa.

      
  • Jorma L:


    Mihinkähän noita tulleista saatavia rahoja oikein käytetään tai tarvitaan? Norjalla on jo reilusti yli 1000 miljardia rahaa jemmassa.




    Sosialisti haluaa suojella kansalaista omalta tyhmyydeltään ja poistaa häneltä mahdollisuuden tehdä tyhmyyksiä. Kun rahat on valtiolla, niin valtio jakaa nuo rahat sitten täydellisesti kullekin tarpeen mukaan.

      
  • NHB:

    Jorma L:

    Mihinkähän noita tulleista saatavia rahoja oikein käytetään tai tarvitaan? Norjalla on jo reilusti yli 1000 miljardia rahaa jemmassa.


    Sosialisti haluaa suojella kansalaista omalta tyhmyydeltään ja poistaa häneltä mahdollisuuden tehdä tyhmyyksiä. Kun rahat on valtiolla, niin valtio jakaa nuo rahat sitten täydellisesti kullekin tarpeen mukaan.




    Ehkä parempi niin, kun kapitalisti olisi jo kuitenkin siirtänyt nuokin rahat Neitsytsaarille tai Bahamalle.

      
  • slowgear:


    Ehkä parempi niin, kun kapitalisti olisi jo kuitenkin siirtänyt nuokin rahat Neitsytsaarille tai Bahamalle.




    Kapitalisti ei olisi muutenkaan lähtenyt kehittämään himoverotusjärjestelmää.

      
  • GPS tulee kaikkiin autoihin vääjäämättä tulevaisuudessa.



    "Googlen kuskittomat autot voivat mullistaa liikennevakuutuksien myynnin."



    "Kun ihmiset alkavat käyttää Googlen autoja, kertyy tietoa myös ihmisten tavoista kulkea ja viettää vapaa-aikaa."



    http://www.itviikko.fi/teknologia/2014/03/08/google-autoon-google-liikennevakuutus/20143383/7

      
  • Nasta:

    Ketä voisi kiinnostaa missä minä liikun.


    Päivittäistavarakaupat ovat kiinnostuneet tietämään mitä sinä ostat. Ehkä tulevaisuudessa joku on kiinnostunut missä liikut. :smile:

      
  • Hatun nosto AkiK:lle analyyttisistä faktavastauksista :wave:

      
  • Ympäristökeskus ehdottaa ruuhkamaksuja pääkaupunkiin ennen valtakunnallista kilometriveroa.

    Ympäristölautakunta käsittelee asiaa tänään 1.huhtikuuta.

      
  • Penteles:

    Ympäristökeskus ehdottaa ruuhkamaksuja pääkaupunkiin ennen valtakunnallista kilometriveroa.
    Ympäristölautakunta käsittelee asiaa tänään 1.huhtikuuta.




    Onko teknisestä ratkaisusta saatavilla mitään yksityiskohtia? Sinnehän suunnitellaan automaattisia puomeja jokaiselle sisääntuloväylälle. Kaupunkiin ei pääse ilman ETC lähetintä autossa.



      
  • Olen tässä odotellut Akilta pyytämääni ratkaisua, mutta kun sitä ei tule, niin kommentoidaan sitä odotellessa tätä.



    AkiK:



    58 % on oikea luku, kansantalouden mittakaavassa 2% on aika paljon. Luku on suuri, mutta oikea lääke ei ole julkisen sektorin alasajo vaan yksityisen sektorin kasvu. Esim. 90-luvun laman aikaan käytiin suurimmillaan 64% julkisen osuudessa ja siitä laskettiin alle 55%:n yksityisen sektorin kasvulla.




    Ongelma on vain siinä, että tuo paisunut julkinen sektori jarruttaa ja tukahuttaa yksityisen sektorin. Niin kauan kuin kustannuksia ja tarpeetonta kitkaa luovaa koneistoa ei saada hallintaan, ei ole toivoa hyvästä tulevaisuudesta.



    Veroista ja taseista sinun mainitsemiasi kulueriä ei löydy, joten joudun luottamaan niihin tietoihin koska sinulla ei ole muuta faktaa kerrottavana.




    Mulle on täysin selvää, että tuottamaton ja hyödytön työ luo turhia kustannuksia. Jos et olet eri mieltä, niin en siinähän olet.



    Ottaen huomioon tulojen epätasainen jakauma on selvää että tuolla hintaindeksillä kaikkien ostovoima ei ole Sveitsissä kunnossa. Mutta sinua se tuskin haittaa. Tulojakauma näissä maissa on erilainen, ei ole niin että kaikkien sveitsiläisten ostovoima on hyvä ja kaikkien suomalaisten on huono.




    Pysy asiassa ja unohda tuollaiset sadut. Osaan kyllä luoda itse väitteeni, sinun ei niitä tarvitse luoda.



    Äänestys käpälää nostamalla ei hirveästi maksa ja se toimii vallan mainiosti.


    Ilmainen lounas siis?




    Ei tuo mikään lounas ole. Se on vain äänestys.



    Onko siis kyse kustannuksista vai ei? Tietääkseni hallintokulut eivät ole Suomessa kovin suuria, verotuksen tason määrittävät kansalaisille verovaroin tarjottavat palvelut eikä byrokratia kuten sinä kerrot. Suomalaisen ”valtaeliitin” palkat ovat aika mitättömän pieniä, pääministerinkin liksa on hyvin vähäinen kansainvälisessä vertailussa. Minusta voisi maksaa enemmänkin.




    Suomessa koneiston koko on rajusti ylimitoitettu. Pahimmillaan hallintoalueessa on tarpeeseen nähden moninkertainen miehitys, jonka turvaksi on puhtaalla poliittisella päätöksellä luotu 15 vuoden irtisanomissuoja. Noin härkit vedätykset hakevat vertaistaan.





    Haluat taas päätellä omiasi. Miksi teet sitä koko ajan?




    Ei ole minun päätelmäni, että Venäjällä ei ole laajaa kansanvaltaa mutta valtion tase on kunnossa. Se asia vaan on niin.



    Onhan selvää, että mittavia luonnonrikkauksia hyödyntämällä taaseet voi saada kuntoon korruptoituneessa systeemissä, joka ei kykene jalostamaan juuri mitään maailmalla kaupaksi käyvää tuotetta. Suomelle ja Sveitsille tuo ei vain ole vaihtoehto, koska mailla ei ole vaadittavia luonnonrikkauksia. Mikä on siis pointtisi? Suomi nousuun öljyä myymällä?



    Ts. rikkaus tai oikeammin valtion tase ei sinänsä riipu kansanvallasta kuten sinä selität.




    Tuon luokan joko-tai-ajattelu kielii varsin kehittymättömän ajatusmaailmasta. Syntax error kun yhtälössä on mukana kokonaislukuja monimutkaisempia muuttujia.



    Mitä nyt sijainti, historia, talouselämän rakenteet, kertyneet pääomat ja sen sellaiset ovat täysin erilaisia.
    Kuitenkin molemmat maat kuuluvat maailman mittakaavassa häviävän pieneen rikkaiden ja hyvinvoivien joukkoon. Sinusta siinäkin on suuresti valittamista.




    Suomi on noussut maata kuokkivasta peräkylästä kehittyneeksi teollisuusmaaksi. Nyt tuo kehitys on ikävä kyllä kääntynyt ja ollaan menossa kohti etelää. Haluatko tuollaista?



    Kerrot asiat niin kuin ne olisivat pysyviä. Minä en usko etteikö alijäämää saataisi kuriin. Aina ennenkin se on saatu, miksi ihmeessä ei nyt saataisi? Suomi on kohdannut aika paljon pahempiakin aikoja.




    Tuollainen ajattelu on johtanut monesti suuriin ongelmiin. Tulee mieleen Nokian puhelimet. Kun Nokian strategiaa ja tuotteita kritisoitiin, monet puhuivat kuin sinä tässä. Tuohon aikaan Nokian kassakin oli mainiossa kunnossa ja tulos hyvä.



    Rakenteet ovat muuttuneet Suomessa sellaiseksi, etteivät ne taseet käänny itsestään hyviksi. Nytkin Suomi on kontannut syvällä suossa jo pitkään, eikä suunta, vaikka sillä välin naapurit ovat nousseet kriisistä ylös. Miksi Suomi jämähti kriisin pohjalle?



    Jos sisäisiä asioita voisi päättää vastoin kansan tahtoa, niin varmasti olisi tehty jo suuri määrä etuisuuksien leikkauksia ja vastaavia. Sinä et vaan tunnu ymmärtävän, että iso osa kansasta ei niitä halua ja siksi niitä päätöksiä ei voida noin vain tehdä.

    Mielipiteesi ovat mielenkiintoisesti ristiriidassa: valtaeliitti on sinusta paha ja kansanvastainen sinänsä, mutta silti sen pitäisi tehdä asioita joista kansa ei pidä.




    Monet olettavat, että kansa haluaa vain vastuuntunnottomasti etuja, kultaa ja mirhamia. Kannattaa tutustua Sveitsin äänestytuloksiin. tulet takuulla yllättymään.



    Kerro sitten se ratkaisu.

    Minun ratkaisuni on hyvin yksinkertainen: Suomella on kaikki edellytykset menestyä jatkossakin, kun jokainen tekee hommansa. Sillä ne lamat on aina selätetty. Valittamalla ne ei ole koskaan ohi menneet. Ihan turha odottaa, että maan hallitus tai joku muu korjaa asiat puolestasi tai firmasi puolesta, ne korjaantuvat omalta osaltasi kun teet itse duunisi ja hoidat velvoitteesi niin kuin pitää.




    Ikävä kyllä näyttää siltä, ettet antanut mitään ratkaisua. Kielsit vain ongelmat ja vakuutit kaiken olevan ok.



    Kun 80-luvun villit vuodet ajoivat nokkakolarin vahvan markan seinään, niin maa oli hyvin lähellä ajautua maksukyvyttömäksi. Jos olisi jatkettu samaa linjaa, vakuuteltu kaiken olevan kunnossa ja tehty työtä vain vanhaan malliin, niin valtion palkkalistoilla olevat olisivat joutuneet tekemään työtään ilman korvausta, koska valtion kassassa ei olisi ollut maksuvälineitä. Kun suuri ja mahtava Neuvostoliitto ajoi lopulta niin syvälle karille, että jatkaminen kävi mahdottomaksi, niin Aki varmaan vain vakuutteli kaiken olevan täydellistä ja nyt vain kaikki takaisin työpalle. Kun iPhone esiteltiin, niin Nokian johtaja kiitteli vain kilpailun lisääntymistä ja Microsoftin johtaja vain nauroi iPhonelle.



    Taaksepäin katselemalla ei koskaan päästä kovin pitkälle. Ajat ja järjestelmät muuttuvat ja se pärjää, joka pystyy sopeutumaan muutokseen.



    Suomen ongelmat ovat todellisia, eivätkä ne tule itsestään korjautumaan.



    Minun ongelmista sinun ei tarvitse huolehtia. Olen jo ne korjannut muuttamalla sellaiseen ympäristöön, jossa työn tekemistä arvostetaan.



    Toisaalta olet huolissasi myös ostovoimasta, joka on sinun mukaasi huono. Työllisyys ja kova ostovoima vaan on Suomen kaltaisessa pienessä ja syrjäisessä vientiteollisuusvetoisessa maassa erittäin hankala toteuttaa yhtä aikaa. Jos ostovoimaa, ts. palkkakuluja, kasvatetaan, se näkyy ihan varmasti työllisyydessä ja päinvastoin. Ostovoima ja palkkakulut ovat kasvaneet kaikilla sektoreilla erittäin merkittävästi viimeisten 10 vuoden aikana. Se näkyy nyt toisinpäin työllisyydesssä.




    Ostovoima paranisi varmasti tehostamalla kuluja aiheuttamaa koneistoa. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

      
  • Ja kansahan äänestää joka päivä lompakollaan. Jos ostetaan kiinalaisia tai vaikka ruotsalaisia vaatteita, niin päästään siihen että meillä ei paljoa vaatteita tehdä. Se on tämän päivän tilanne. Ikeasta huonekalut, lusikat, haarukat.



    Virolaista vessapaperia, jenkkilästä ja kaukoidästä kännykät, tietokoneet, tabletit.



    Siinä on AkiK:nkin varmaan hyvä tehdä sitä duunia, mikä on siirretty jonnekin rajojen taa?



    Sitä saadaan, mitä on tilattu. Ei vaaleissakaan näytetä ostettavan niitä järkevimpiä tuotteita.

      
  • NHB:

    Ongelma on vain siinä, että tuo paisunut julkinen sektori jarruttaa ja tukahuttaa yksityisen sektorin. Niin kauan kuin kustannuksia ja tarpeetonta kitkaa luovaa koneistoa ei saada hallintaan, ei ole toivoa hyvästä tulevaisuudesta.




    Kun ottaa huomioon että kansanedustajilla on avustajia niin Suomessa riittäisi 100 kansanedustajaa. Puoluetukia voisi myös pienentää.



    Valtion hallinnossa pitäisi tehdä vastaavanlaiset karsimiset kuin Jyväskylän kaupunki tekee:



    "Kaupunki jatkaa johdon karsintaa, ja aikoo vähentää ylimmästä johdosta ja hallinnon muista tehtävistä 100 henkilötyövuotta vuoden 2016 loppuun mennessä."



    (Miten tämä ruuhkamaksuihin liittyy, mutta tulipahan kommentoitua).

      
  • Penteles: tottakai liittyy...



    Mitä huonompaan tilaan valtion talous on saatu, sitä enemmän pitää niistä rahoja alamaisilta, esim. autoilusta. Syy on aina sama, tekosyyt tosin vaihtelee.

      
  • AkiK:


    Eletään nyt kuitenkin nykyisen tiedon varassa eikä lähdetä kristallipallolinjalle. Viimeisimpien luottoluokittajien raporttien mukaan kroonista pitkäaikaista rajua alijäämää ei ilmeisesti ole, koska luokitus on edelleen sama.




    http://yle.fi/uutiset/suomen_talousnakymat_laskivat_miinusmerkkisiksi/7185787



    Kannattaa aina muistaa se, että mitä nopeammin ongelmat tunnistetaan ja niihin puututaan, sitä vähemmän tarvitsee hikoilla. Jos ajetaan tieten tahtoen talous umpikujaan, niin monessa maassa sen jälkeen on polttopullot lennelleet. Suomella olisi vielä aikaa reagoida, mutta ikävä kyllä AkiK:n tavoin liian moni ei näe minne nykymeno vie. Jäädään odottamaan sitä hetkeä, kun lainoista ei selvitä ja ihmetellään, että miten tässä näin kävi.



    Tällä hetkellä Suomen trendi ei tee täyssukellus, koska lainaraha on yleisesti ottaen halpaa, luokitus on vielä kunnossa ja velkaa ei ole vielä ylitsepääsemättömän paljon. Ikävä kyllä nuo kaikki muuttujat ovat menessa vain huonompaan suuntaan ja nuo kaikki tukevat toisiaan. On hyvin todennäköistä, että noista yksi tai useampi muuttuja tulee muuttumaan huonompaan suuntaan.





      
  • Tämän päivän Hesari kertoo Tekesin teettämän kyselyn tuloksista mm. näin:



    Puo­let Te­ke­sin teet­tä­mään ky­se­lyyn vas­tan­neis­ta hy­väk­syi­si ajet­tui­hin ki­lo­met­rei­hin pe­rus­tu­van au­to­jen ajo­neu­vo­ve­ron. Kol­man­nes vas­taa­jis­ta suh­tau­tui eh­do­tuk­seen kriit­ti­ses­ti.



    Ky­se­lyn avoi­mis­sa kom­men­teis­sa mil­tei 40 pro­sent­tia vas­taa­jis­ta pe­rus­te­li mie­li­pi­det­tään ki­lo­met­ri­pe­rus­tei­sen ve­ron oi­keu­den­mu­kai­suu­del­la.



    Ki­lo­met­ri­pe­rus­tei­nen ve­ro lait­tai­si vas­taa­jien mie­les­tä au­toi­li­jat mak­sa­maan tei­den ku­lut­ta­mi­ses­ta ja ai­heut­ta­mis­taan pääs­töis­tä.


      
  • Millaisia kysymyksiä Tekes oli esittänyt?

      
  • NHB:

    Millaisia kysymyksiä Tekes oli esittänyt?




    Tämä kyllä haiskahti ja pahasti. Kysymyksiä ei kerrottu lehdessä. Eikä myöskään sitä, keneltä ja miten kysymyksiä oli kysytty. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tällaisia kyselyjä tehdään todella tarkoitushakuisesti johdattelevilla kysymyksillä ja ja vastaajiksi olisi valittu "sopiva" porukka.



      
  • Hesari haisee aina.



    Gepsistähän ei kysytty.



    Ja edelleenkin: katsuri katsokoon auton mittarista, niin sopii mulle.

      
  • Nyt täytyy lähteä katsomaan, mikä lainen paikka se katsastuskonttori on.

    Siellä todetaan alkava dementia ajokokeessa kerran vuodessa ettei pääse liikaa kehittymään ja nyt siellä pitäisi vielä ruveta käymään näyttämässä kilometrimittarin lukemat verotusta varten.

      
  • Kuukeri:

    Hesari haisee aina.




    Ihan samaa kertoi YLE-uutiset jo eilen illalla...



    Kuukeri:

    Gepsistähän ei kysytty.




    Näin tosiaan kysyttiin:

    Jos uusista autoista poistettaisiin autovero, voisitko hyväksyä ajettuihin kilometreihin perustuvan veron?



    Ihan periaatetasolla siis mentiin.



    Tosin vastaajat saivat antaa vapaamuotoistakin palautetta:



    Avoimet kommentit: Mitä hyvää näkisit

    kilometriperusteisessa veromallissa?

    1. Oikeudenmukaisuus – se maksaa joka

    käyttää (39 %)

    2. Yksityisautoilun ja päästöjen vähentyminen

    (14 %)

    3. Edullisuus vähemmän autoileville (12 %)

    4. Julkisen liikenteen käyttö, pyöräily ja kävely

    (4 %)



    * Ei mitään hyvää (25 %)



    Avoimet kommentit: Mitä epäilyksiä sinulla

    on kilometriperusteista mallia kohtaan?

    1. Epäoikeudenmukaisuus – haja-asutusalueet,

    yrittäjät, työssä ajavat (40 %)

    2. Yksityisyyden suoja ja tietoturva (9 %)

    3. Mallin teknisen toteuttamisen vaikeus (7 %)

    4. Liikkumisen kustannukset nousevat ( 6 %)

    5. Järjestelmä on mahdollista kiertää (5 %)


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit