BMW 4-sarjan Gran Coupe

140 kommenttia
245
  • Ajattelija2011/2013:

    näihin coupeihin ei pitäisi tarjota noita pienitehoisimpia moottoreita. Ensinnäkin tuon näköinen urheilullinen auto on vähän "nolo", jos siinä on vain n. 140 hv ja toiseksi tällaisen ostaja ei varmaankaan halua, että noita tulee joka kadunkulmassa vastaan, joten halvimmat moottorivaihtoehdot tulisi jättää niihin perusmalleihin.


    Miten tuo nolous käytännössä ilmenee? Tarkoitatko, että 213 km/h on Suomen oloissa aivan liian vähän ja 0-100 km/h n. 9:ssä sekunnissa on noloa? Kiihdytteletkö useinkin kaasu pohjassa liikennevaloista? Kaikille se ei ole kovin tärkeää.



    6-sarja on sitten niille, joille 4-sarjalaisia tulee vastaan haitaksi asti. :sunglasses:

      
  • Eipä 4-GC:n ostajalle taida tosiaan olla mitään väliä sillä, kuinka lujaa 4-GC:n näköisen auton pitäisi Ajattelijan mielestä kulkea ja kuinka monta niitä saa valmistaa. Varsinkin Suomessa monelle 212 km/h tosiaan on enemmän kuin tarpeeksi ja tuskinpa tuo nyt myyntilistojen kärjessäkään tulee olemaan. Noloa on mun mielestä vain mieltää tuollainen keskiluokkainen premium joksikin yksilölliseksi katuraaseriksi.

      
  • Miten tuo nolous käytännössä ilmenee? Tarkoitatko, että 213 km/h on Suomen oloissa aivan liian vähän ja 0-100 km/h n. 9:ssä sekunnissa on noloa? Kiihdytteletkö useinkin kaasu pohjassa liikennevaloista? Kaikille se ei ole kovin tärkeää.




    Jos auto tehdään "sporttisen" näköiseksi coupeksi, niin tulisi mielestäni konehuoneessakin olla jotain edes hieman sporttista. Nykyisinhän käytännössä jokainen kauppakassi kiihtyy noin 9 sekunnissa sataan. Vähän kärjistäen, olisi aika noloa ajaa 100 hevosvoimaisella Ferrarilla. Tai jos siitä 6 sarjasta puhutaan, niin kyllä 620i:kin kuulostaisi minusta hieman kummalliselta, vaikka sillä varmasti Suomen oloissa pärjäisikin. Mitä mieltä itse olet?



    Huomautan vielä, että kun 518d malli julkaistiin, niin moni sitäkin arvosteli. Mielestäni siinä ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa, koska kyseessä ei ole "sporttimalli". Coupen kanssa on vähän toinen tilanne.



    NHB, eipä se 420i mallikaan varmasti mikään katuraaseri olisi, mutta siinä nyt suorituskyky edes jotenkin välttävästi vastaisi auton ulkonäköä.

      
  • Ajattelija2013. Aiemmin tässä samassa keskustelussa puolustit laajaa mallivalikoimaa, mutta moottoreista puhuttaessa tilanne onkin eri. Eikö laajan valinnanvaran pitänyt olla hyvä asia?

      
  • Lefa:

    Ajattelija2013. Aiemmin tässä samassa keskustelussa puolustit laajaa mallivalikoimaa, mutta moottoreista puhuttaessa tilanne onkin eri. Eikö laajan valinnanvaran pitänyt olla hyvä asia?




    Yleensä kyllä. Mutta selitin myös syyn ja esimerkiksi eron 518d malliin, joka mielestäni on varsin asiallinen lisä 5 sarjaan. Ja kyseessähän on tietenkin vain oma mielipiteeni, eikä mikään "absoluuttinen totuus". Tosin ne tällaisten autojen ostajat, jotka itse tiedän, ovat kyllä kanssani jokseenkin samaa mieltä. BMW 620i olisi useimpien mielestä naurettava ajatus. Samasta syystä BMW 418d, tai muu vastaava on monen mielestä vähän ristiriitainen auto. Perus Golfin moottori "urheilucoupessa". Tosin jos kauppa käy paremmin, kuin se kävisi vaikka 420i perusmallilla, niin toki ymmärrän, että valmistaja näitä tekee.



    Arvasin toki, että tuo aloitukseni aiheesta oli sohaisu muurahaispesään. :grin:

      
  • Pitänee olla aika epävarma itsestään, jos joutuu nolostelemaan sitä, että autossa on vähemmän tehoa kuin jonku toisen mielestä pitäisi olla. Varmempi kaveri ostaa sen näköisen auton kuin itse haluaa ja siihen tehoa sen verran kuin tarvitsee.

      
  • NHB:

    Pitänee olla aika epävarma itsestään, jos joutuu nolostelemaan sitä, että autossa on vähemmän tehoa kuin jonku toisen mielestä pitäisi olla. Varmempi kaveri ostaa sen näköisen auton kuin itse haluaa ja siihen tehoa sen verran kuin tarvitsee.




    Huomasit varmaan, että "nolo" oli lainausmerkeissä ja lähinnä vertauskuva, kun en parempaakaan sanaa keksinyt. Oletko myös sitä mieltä, että BMW 620i olisi ihan ok auto, eikä mitenkään söisi 6 sarjan imagoa? Tai olisiko 180 hv Ferrari ihan ok mielestäsi?



    Edelleen siis olen sitä mieltä, että BMW 4 sarja on jonkinasteinen urheiluauto, tai urheilullinen coupe, eikä urheiluautossa saisi olla Toyota Yarikseen sopivaa moottoria, tai perus perheautogolfia surkeampaa suorituskykyä.

      
  • Ajattelija2013:



    Huomasit varmaan, että "nolo" oli lainausmerkeissä ja lähinnä vertauskuva, kun en parempaakaan sanaa keksinyt. Oletko myös sitä mieltä, että BMW 620i olisi ihan ok auto, eikä mitenkään söisi 6 sarjan imagoa? Tai olisiko 180 hv Ferrari ihan ok mielestäsi?

    Edelleen siis olen sitä mieltä, että BMW 4 sarja on jonkinasteinen urheiluauto, tai urheilullinen coupe, eikä urheiluautossa saisi olla Toyota Yarikseen sopivaa moottoria, tai perus perheautogolfia surkeampaa suorituskykyä.




    Luonnollisesti halpa 6-sarjalainen söisi mallin imagoa, mutta se on taasen Bemarin murhe. Mua ei 620i:n omistajana harmittaisi laisinkaan, jos tuplaten kalliimmat mallit eivät enää olisi riittävän harvinaisia houkuttelemaan rikkaampien rahoja. Se olisi Bemarin ongelma eikä minun. Paljon tietenkin riippuisi siitä, millainen kompromissi tuo olisi. Jos se olisi 5-sarjaa kivempi ajaa, mutta vähintään yhtä mukava niin mikä ettei. Moottorin, jarrujen ja pyörien keveys voisi vaikuttaa ajettavuuteenkin suotuisasti.



    Itse en näe yhtään mitään urheiluautomaista 4-sarjassa. Jos naapuri sen urheiluautona näkee, niin pitäisikö minun varustella autoni kaavoihin kangistuneiden naapureiden mielikuvien mukaisesti ettei nolostuttaessa? Enpä usko. Enköhän jatkossakin kysy ainoastaan itseltäni paljon autoni tarvitsee tehoa.



      
  • ToisinaanAjattelija:

    Tai olisiko 180 hv Ferrari ihan ok mielestäsi?


    Miksipä ei? Mulle kelpaisi jopa 208 GTB 155 hv:n V8:lla harrasteautoksi. Huippunopeus sama, kuin 418d GC:llä, mutta fiilis vähän eri. Toinen on urheiluauto, toinen vaikkapa "matkailuauto". :sunglasses:

      
  • FARwd:

    ToisinaanAjattelija:
    Tai olisiko 180 hv Ferrari ihan ok mielestäsi?

    Miksipä ei? Mulle kelpaisi jopa 208 GTB 155 hv:n V8:lla harrasteautoksi. Huippunopeus sama, kuin 418d GC:llä, mutta fiilis vähän eri. Toinen on urheiluauto, toinen vaikkapa "matkailuauto". :sunglasses:




    Varmaan itsekin ymmärsit, että nyt ei puhuta 40 vuotta vanhoista autoista. Noilta ajoilta vaatimukset ovat hieman muuttuneet. Miten luulisit vaikka Ferrari 458:n omistajien suhtautuvan asiaan, jos nyt mallista tulisi 180 hv versio? Vähän on sellainen kutina, että olisivat aika pettyneitä Ferrariin ja koko merkin imago kärsisi kovan kolauksen.



    No Ferrari on ehkä vähän liian kaukaa haettu esimerkki, mutta esimerkiksi BMW 620i olisi täysin varmasti 6-sarjan imagoa laskeva tuote. Eli edelleen, urheilullisessa coupessa ei mielestäni saisi olla Toyota Yarikseen soveltuvaa moottoria.

      
  • Luonnollisesti halpa 6-sarjalainen söisi mallin imagoa, mutta se on taasen Bemarin murhe. Mua ei 620i:n omistajana harmittaisi laisinkaan, jos tuplaten kalliimmat mallit eivät enää olisi riittävän harvinaisia houkuttelemaan rikkaampien rahoja. Se olisi Bemarin ongelma eikä minun.




    Juuri näin. Myös 418d:llä (ja vastaavilla muiden merkkien malleilla) on vähän saman tapainen vaikutus. Eli sinä näemmä ymmärsit pointtini.Ei 620i tietenkään sinua haittaa, jos sellaisen olet ostanut, mutta kalliimpien mallien omistajia se saattaisi hieman häiritä ja sitä kautta vaikuttaa myös koko mallin imagoon ja myyntiin. Juuri siitähän minä tässä keskustelen. Jotenkin minulla on myös sellainen kutina, että aika moni 620i mallin ostaja jättäisi jostain syystä mallimerkinnän pois auton perästä. :wink:



    Itse en näe yhtään mitään urheiluautomaista 4-sarjassa.




    No mitä sinä siinä sitten näet? Tila-autonko? Onhan se täysin selvästi urheilullinen coupe ja koko auton imago rakentuu urheilullisuudelle.

      
  • Nolosta tulee mieleen Audin A5 Sportbackit jonka jokainen malli jopa 3 litraiset häviää suoritutuskyvyssä 2 litraiselle bensa xDrive Gran Couppe automaatille.

      
  • Ajattelija2013:



    Juuri näin. Myös 418d:llä (ja vastaavilla muiden merkkien malleilla) on vähän saman tapainen vaikutus. Eli sinä näemmä ymmärsit pointtini.Ei 620i tietenkään sinua haittaa, jos sellaisen olet ostanut, mutta kalliimpien mallien omistajia se saattaisi hieman häiritä ja sitä kautta vaikuttaa myös koko mallin imagoon ja myyntiin. Juuri siitähän minä tässä keskustelen. Jotenkin minulla on myös sellainen kutina, että aika moni 620i mallin ostaja jättäisi jostain syystä mallimerkinnän pois auton perästä. :wink:




    Mikä ongelma se on asiakkaalle, jos BMW ei saa nyhdettyä riittävän korkeaa katetta jostakin mallista? Onko 4-sarja nyt aivan pilalla, kun siinä on tuollainen perusgolfin dieselmoottori tarjolla? Tuntuuhan se sinullekin kelpaavan tuosta huolimatta.



    Itse jättäisin mieluiten kaikki merkit kaikista autoistani pois, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon Ajattelijan mielestä kyseisen auton moottoria kuuluisi nolostella. Ehkä jonku toisen. joka ostaa auton esitelläkseen varallisuuttaan, yrittääkseen aiheuttaa kateutta tai pönkittääkseen heikkoa itsetuntoaan, pitää ostaa aina kallein malli ja mainostaa sitä isoilla tarroilla.



    No mitä sinä siinä sitten näet? Tila-autonko? Onhan se täysin selvästi urheilullinen coupe ja koko auton imago rakentuu urheilullisuudelle.


    Keskiluokkaisen premiumin. Neliovinen muodin mukainen korihan tuo on. Tyylitelty sedan voisi olla kuvaavin termi. Mitään urheiluun viittaavaa en tuosta löydä. Urheilullisuus minulle tarkoittaisi luopumista luksuksesta painonhallinnan vuoksi, luopumista ulkonäön/tilojen vuoksi ulkomittojen paisuttelusta ja ylipäätään kompromissien säätämisestä autourheilun suuntaan sen sijaan, että keskitytään autourheilun kannalta epäoleellisiin tekijöihin.



    Massatuotetusta luksusperheautosta ei tule urheiluautoa vain keveällä korin uudelleenmuotoilulla.

      
  • Perusmallit:

    Audi A5 sportback 2.0 TDIe, 136 hv, kiihtyvyys 9,5 s

    BMW 418d Gran coupe, 143 hv, kiihtyvyys 9,2 s



    Ei noita malleja millään urheilullisuudella myydä, ovatpahan vaan vaihtoehtokorissa olevia malleja. Tyylitelty sedan on minustakin kuvaavin nimi noille. Tuo nyt on vaan muotia, että vakiosedanista tehdään madallettu, coupemainen malli ja matkustamotilan pienentymistä kompensoidaan sitten isommalla takaluukulla.



    Noihin tyyliteltyihin keskiluokan premium sedaneihin on vielä saatavissa ihan samat koneet kuin muihinkin korimalleihin eli ei ole edes yritetty luoda mitään keinotekoista urheilullista mielikuvaa, mikä on vaan hyvä. Ostaja vaan valitsee tarvitsemansa korimallin ja moottorin tarpeidensa ja makunsa mukaan. Tarvittaessa sitten voi piilottaa mallimerkinnän, jos kokee häpeää ettei rahat riitä tehokkaampaan ja kalliimpaan malliin. En tosin usko, että edes halvimman säästödieselin osto on nykyään hävettävää monenkaan mielestä, koska ekologisuus on nyt niin muodikasta. Pikemminkin monet jopa ylpeilee sillä kuinka pihi oma auto on polttoaineen kulutuksen suhteen.

      
  • Ajattelija2013:

    Lefa:
    Ajattelija2013. Aiemmin tässä samassa keskustelussa puolustit laajaa mallivalikoimaa, mutta moottoreista puhuttaessa tilanne onkin eri. Eikö laajan valinnanvaran pitänyt olla hyvä asia?


    Yleensä kyllä. Mutta selitin myös syyn ja esimerkiksi eron 518d malliin, joka mielestäni on varsin asiallinen lisä 5 sarjaan. Ja kyseessähän on tietenkin vain oma mielipiteeni, eikä mikään "absoluuttinen totuus". Tosin ne tällaisten autojen ostajat, jotka itse tiedän, ovat kyllä kanssani jokseenkin samaa mieltä. BMW 620i olisi useimpien mielestä naurettava ajatus. Samasta syystä BMW 418d, tai muu vastaava on monen mielestä vähän ristiriitainen auto. Perus Golfin moottori "urheilucoupessa". Tosin jos kauppa käy paremmin, kuin se kävisi vaikka 420i perusmallilla, niin toki ymmärrän, että valmistaja näitä tekee.

    Arvasin toki, että tuo aloitukseni aiheesta oli sohaisu muurahaispesään. :grin:




    Ymmärrän pointttisi jotakuinkin, mutta mielestäni 418d ei vielä vaikuta nolon alitehoiselta, eikä toisaalta tuo korimalli siinä mielessä urheilulliselta, että se edellyttäisi poikkeuksellista suorituskykyä. Itselleni tuota tehokkaampi kone ei tarjoaisi juuri mitään lisäarvoa (niin kauan kun puhutaan 4-sylinterisist&#228:wink:, joten itse tervehdin tuollaista vaihtoehtoa ilolla.

      
  • Piti oikein googlailla tätä ihmevehjettä. Eli Bemari on nyt keksinyt viisiovisen hatchbackin ja siitä nousee tällänen poru. Sellaisia ei ilmeisesti ole vielä muilta valmistajilta ilmestynytkään? Urheilullisuuttahan tuossa on suurin piirtein yhtä paljon tai vähän kuin vanhassa B-mallin Opel Vectra hatchbackissä.

      
  • Perusmallit:
    Audi A5 sportback 2.0 TDIe, 136 hv, kiihtyvyys 9,5 s
    BMW 418d Gran coupe, 143 hv, kiihtyvyys 9,2 s

    Ei noita malleja millään urheilullisuudella myydä, ovatpahan vaan vaihtoehtokorissa olevia malleja. Tyylitelty sedan on minustakin kuvaavin nimi noille. Tuo nyt on vaan muotia, että vakiosedanista tehdään madallettu, coupemainen malli ja matkustamotilan pienentymistä kompensoidaan sitten isommalla takaluukulla.




    Nuo moottorit saa myös kaksiovisiin coupemalleihin. (Jälkeenpäin korjaan, että ainakaan tällä hetkellä BMW coupea ei saa 18d moottorilla.) No jos Bemari ei myy esimerkiksi 4 sarjan coupea jonkinasteisella sporttisuudella, niin en ainakaan itse ymmärrä, että millä se sitä sitten myy.



    En tietenkään tarkoita, että kyseessä olisivat puhdasveriset urheiluautot, mutta urheilullisia coupeja ne ovat.

      
  • Mikä ongelma se on asiakkaalle, jos BMW ei saa nyhdettyä riittävän korkeaa katetta jostakin mallista? Onko 4-sarja nyt aivan pilalla, kun siinä on tuollainen perusgolfin dieselmoottori tarjolla? Tuntuuhan se sinullekin kelpaavan tuosta huolimatta.




    En minä ole kirjoittanut, että auto aivan pilalla olisi tuon takia. Kyllä se minulle kelpaa siitä huolimatta.



    Tosin ihan esimerkkinä totean, että jos ostaisin autoa 3-sarjan tai 4 GC:n välillä, niin 4-sarja olisi ehdoton valintani. Mutta jos moottorin olisi oltava 18d, niin ostaisin 3-sarjan.



    Ja niin, ehkä tämän aiheen voi laittaa pakettiin. Tämä on vain mielipidekysymys, eikä sellaisesta kannata kauheasti vääntää, kun mitään yhtä totuutta asiaan ei ole.

      
  • surffari:

    varuste-eroja sedaniin, mitä nyt nopsaan löysin: bussines tomaatti
    - 17" vanteet, reilu tonni
    - sporttipenkit 700
    - xenonit 900
    - servotronic, mikä lieneekään, 300
    - urheilunahkaratti 150
    - sadetunnistin 170

    eli joku reilu 3000 varusteita ja jos hinta on 318da 41k ja 418da 48k niin noin €4k muotoilulisä




    Servotronic on ajonopeuden mukaan muuttuva ohjauksen tehostus, joka on ollut vakiovaruste lähinnä vain 6-koneellisissa bemareissa ja kalliimmissa malleissa kuten 5-sarja ja 7-sarja. Vuosia sitä on saanut muihinkin moottori- ja malliversioihin, mutta lisähintaan. Kyseinen asia on näiden uusien kokonaan sähköisten tehostimen yhteydessä kuulemma vain pelkkä koodinpätkä eikä muuta. Se kellä testeri pysyy käsissä, pystyy koodaamaan vakio-ohjauksella varustettuun uuteen bemuun tuon Servotronic- tehostuksen.



    Xenonit kuuluu kyllä nykyisen 3-sarjan farkun ja sedaninkin Business-pakettiin. Kuuluivat jo ihan alusta alkaen.



      
  • Itse ymmärrän kyllä Ajattelijan pointin, ja olen hänen kanssaan samaa mieltä. Mutta eihän tässäkään ole mitään oikeaa/väärää vaihtoehtoa. Auto on omaan silmääni upean näköinen, ja mielellään siihen haluaisi vakiona sen mukaisen moottorinkin.







      
  • Hän jolle esim. 20i suoritusarvot eli 270nm, 135kW, huippunopeus yli 230km/h, 0-100km/h alle 8 sekuntia ei riitä, voi ihan rauhassa hankkia esim. 28i:n 35i:n tai 30d:n. Tai joka kaipaa enempi vääntöä hommaa vaikka 20i:n sijasta 20d:n.



    Takapotkuna 20i ja sitä tehokkaammat moottorit menee minusta märällä kesäkelillä ja talvikeleissä hukkaan, kun ei niitä isoja vääntöä ja tehoja pääse oikein hyödyntämään. Eli nelikko pitää olla, jos vähänkään tehokkaampaa mielii.



    Mikä tässä on se perimmäinen ongelma?



    Se, joka tarvii tehoa ostaa tehokkaan ja jolle riittää jo korea ulkokuori ostaa ja tyytyy pienempiinkin moottoreihin. Se tässä on kait auton valmistajan ja suunnittelijankin idea. Tarjota kaikille kaikkea ja vaihtoehtoja, siksi noin laaja moottoripaletti, eli mopoista tehotykkeihin.

      
  • jaakkon78:

    Hän jolle esim. 20i suoritusarvot eli 270nm, 135kW, huippunopeus yli 230km/h, 0-100km/h alle 8 sekuntia ei riitä, voi ihan rauhassa hankkia esim. 28i:n 35i:n tai 30d:n. Tai joka kaipaa enempi vääntöä hommaa vaikka 20i:n sijasta 20d:n.

    Takapotkuna 20i ja sitä tehokkaammat moottorit menee minusta märällä kesäkelillä ja talvikeleissä hukkaan, kun ei niitä isoja vääntöä ja tehoja pääse oikein hyödyntämään. Eli nelikko pitää olla, jos vähänkään tehokkaampaa mielii.

    Mikä tässä on se perimmäinen ongelma?

    Se, joka tarvii tehoa ostaa tehokkaan ja jolle riittää jo korea ulkokuori ostaa ja tyytyy pienempiinkin moottoreihin. Se tässä on kait auton valmistajan ja suunnittelijankin idea. Tarjota kaikille kaikkea ja vaihtoehtoja, siksi noin laaja moottoripaletti, eli mopoista tehotykkeihin.




    Ei tuosta vaihtoehdosta olekaan valitettu. Tuo sentään on vielä keskimääräistä perhegolfia tehokkaampi pata ja menettelee vielä 4-sarjassa. Minusta tuo on sellainen "järkimoottori" sporttiseen autoon. Arvostelu liittyi lähinnä 418 d malliin, joka on laiskempi, kuin keskimääräinen kauppakassi. No sen verran toki olin alunparen väärässä, että ainakaan tällä hetkellä kyseistä moottoria ei saa Bemarin kaksioviseen coupeen, kuten kuvittelin. Luultavasti kyllä sekin vaihtoehto tulee, kun sitä kerran GranCoupeen tarjoillaan.

      
  • Tuo vertaus "laiskempi kuin keskimääräinen kauppakassi" on todella ontuva BMW 418d mallin kohdalla, jossa on 143 hv, vääntöä 320 Nm ja kiihtyvyys 9,2 s man / 9,1 s automaatti, huippunopeus 213 km/h.



    Tuo on jo varsin kaukana keskimääräisestä kauppakassista. En näe mitään ongelmaa tuollaisen suorituskyvyn riittämättömyyden suhteen missään olosuhteissa Suomessa. Tuosta voi myös hyvin sanoa, että "järkimoottori" Suomeen.



    Oikeasti keskimääräinen kauppakassi-auto Suomessa on yli 10 v. vanha Corolla, kiihtyvyys selvästi päälle 10 s ja vääntö alle puolet tuosta mainitusta Bemarista. Suhteellisuudentaju aina välillä tuppaa karkaamaan, kun ei muisteta millaisilla autoilla Suomessa keskimäärin ajetaankaan.

      
  • A-utoilija:

    Tuo vertaus "laiskempi kuin keskimääräinen kauppakassi" on todella ontuva BMW 418d mallin kohdalla, jossa on 143 hv, vääntöä 320 Nm ja kiihtyvyys 9,2 s man / 9,1 s automaatti, huippunopeus 213 km/h.

    Tuo on jo varsin kaukana keskimääräisestä kauppakassista. En näe mitään ongelmaa tuollaisen suorituskyvyn riittämättömyyden suhteen missään olosuhteissa Suomessa. Tuosta voi myös hyvin sanoa, että "järkimoottori" Suomeen.

    Oikeasti keskimääräinen kauppakassi-auto Suomessa on yli 10 v. vanha Corolla, kiihtyvyys selvästi päälle 10 s ja vääntö alle puolet tuosta mainitusta Bemarista. Suhteellisuudentaju aina välillä tuppaa karkaamaan, kun ei muisteta millaisilla autoilla Suomessa keskimäärin ajetaankaan.




    Kai se nyt sentään oli selvää, että puhun uusista autoista, enkä niistä 10-vuotta vanhoista raadoista.

      
  • Eihän BMW 418d kiihtyvyys ja huippunopeus mitään huonoja ole vaikka vertaisi luokkaa isompaan autoon. Esim. Audi A6 2.0 TDI 100kw kiihtyy 0-100 km/h 10.1s ja huiput on vain 205km/h. Audi taitaa olla luokkansa ainut jolla on iso sedan automaatti joka ei kiihdy alle 10s 0-100km/h

      
  • Ajattelija2013:



    Kai se nyt sentään oli selvää, että puhun uusista autoista, enkä niistä 10-vuotta vanhoista raadoista.




    Uusi tai vanha, ei merkitystä. Vertaus "laiskempi kuin keskimääräinen kauppakassi" on todella ontuva joka tapauksessa BMW 418d mallin kohdalla.

      
  • A-utoilija:

    Ajattelija2013:


    Kai se nyt sentään oli selvää, että puhun uusista autoista, enkä niistä 10-vuotta vanhoista raadoista.


    Uusi tai vanha, ei merkitystä. Vertaus "laiskempi kuin keskimääräinen kauppakassi" on todella ontuva joka tapauksessa BMW 418d mallin kohdalla.




    Ei todellakaan ole. Perus TSI Golfissa on esimerkiksi parempi kiihtyvyys. Tuo on nykyisin melko keskiverron Golf luokan auton suorituskyky.

      
  • Ajattelija2013:

    A-utoilija:
    Ajattelija2013:


    Kai se nyt sentään oli selvää, että puhun uusista autoista, enkä niistä 10-vuotta vanhoista raadoista.


    Uusi tai vanha, ei merkitystä. Vertaus "laiskempi kuin keskimääräinen kauppakassi" on todella ontuva joka tapauksessa BMW 418d mallin kohdalla.


    Ei todellakaan ole. Perus TSI Golfissa on esimerkiksi parempi kiihtyvyys. Tuo on nykyisin melko keskiverron Golf luokan auton suorituskyky.




    BMW 418da 105kw (143hv) Kiihtyvyys 0-100 km/h 9,1s Huippunopeus 213 km/h

    Golf 1,2 TSI 63 kW (85 hv) Kiihtyvyys 0-100 km/h 11,9 Huippunopeus 179 km/h

    Golf 1,2 TSI 77 kW (105 hv) Kiihtyvyys 0-100 km/h 10,2s Huippunopeus 192 km/h

    Golf 1,4 TSI 90 kW (122 hv) Kiihtyvyys 0-100 km/h 9,3s Huippunopeus 203 km/h



    Pitää olla vähintään keskiverto perus 2,0 TSI 162 kW (220 hv) Golf GTI että pääse edes BMW 418 dieselin huippunopeuteen.

      
  • Ajattelija2011-2013:

    Huomautan vielä, että kun 518d malli julkaistiin, niin moni sitäkin arvosteli. Mielestäni siinä ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa, koska kyseessä ei ole "sporttimalli". Coupen kanssa on vähän toinen tilanne.


    Kaksi 4-ovista sedania (F10 ja F36): jos auto on painavampi ja isompi, siihen riittää pienempitehoinenkin kone, kevyempään ja pienempään vaaditaan enemmän tehoa?

      
  • FARwd:


    Kaksi 4-ovista sedania (F10 ja F36): jos auto on painavampi ja isompi, siihen riittää pienempitehoinenkin kone, kevyempään ja pienempään vaaditaan enemmän tehoa?




    Tuo on aivan loogista maailmassa, jossa perus kauppakassissa riittää potkua pitkälle yli kahdensadan vauhtiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit