BMW 4-sarjan Gran Coupe

140 kommenttia
1235»
  • Ajattelija2013:

    jaakkon78:
    Ajattelija2013, olet todella ärsyttävä tyyppi ja ilmeisesti haluat olla joka asiassa voittaja ja aina oikeassa. Vänkkääminen sun kanssa ei johda mihinkään.

    Mikä ihmeen kuraprosnssi. Ensinnäkään värissä ei ole mitään prossia vaikka nimi niin väittää ja kuranvärinen tuo väri ei ole muutenkaan. Pakko vaan vissiin kettuilla kun sulla ilmeisesti valkoinen auto tai musta ja siitä otit porot nokkiisi.

    Kattelin läpi kaikki 2013-2015 uusikoriset 3-sarjalaiset (F30, F31, F34). Myynnissä 149kpl uusikorisia 3-sarjalaisia joista todella moni esittelyautoja ja niihinhän yleensä ruksataankin metalliväri. 49kpl noista 149:stä autosta oli valkoisia.

    Saksalaiset onkin todella nuukia. Yksi maailman nuukin kansa. Tunnen joitakin saksalaisia perheitä henk koht. Monilla saksalaisilla autoilijoilla ei ole välttämättä kuin yhdet vanteet per auto ja sitten niitä kesäpyöriä ja talvipyöriä revitään irti ja vaihdellaan niille yksille ja samoille vanteille. Siellä on myös todella yleinen näky se, että näyttävässäkin autossa on pienimmät mahdolliset alut, vaikka muuten on nahkaverhoilua, kattoluukkua ja navigaattoria. Siellä ei todellakaan vouhoteta vanteiden perään kuten täällä meillä.

    Monissa sakujen autoissa on myös pelkät peltivanteet paljaaltaan ja jopa pölykapselit puuttuu, kun niitä ei raaskita ostaa.

    Olen matkustellut paljon Saksassa ja Itävallassa.

    Eikä tarvitse mennä montaa vuotta taaksepäin, kun oli vielä hyvin tavallista, että saksalainen turisti lappoi reppuun tai käsilaukkuun ruokaa sieltä ravintolan noutopyödästä, jotta ei tarvitse myöhemmin enää ostaa ruokaa, vaan voi kituuttaa niillä jopa nukkumaanmenoon asti.

    Jaksoin katsoa sivulle neljä asti ja löysin kyllä jo useamman kuranruskeankin. Kyseessä pelkästään uusin 3-sarja. En jaksa kuitekaan kaikkia 122 sivua selata läpi, jonka verran tuolla mobile.de:ssä on ilmeisesti noita uutta koria olevaa 3-sarjaa.

    Tuossa sieltä esim. yksi kuranruskea auto:

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-316d-lim-upe-34-120-pdc-sitzheizung-heilbronn/187874313.html?lang=de&pageNumber=6&__lp=122&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&negativeFeatures=EXPORT


    :lol:

    Eli suomalaiset ja saksalaiset luksusauton ostajat ovat nuukia. Ostetaan huippukallis auto lukuisilla lisävarusteilla, mutta ruma valkoinen väri ostetaan, kun ei haluta maksaa tyylikkäämmästä metalliväristä. Selitä nyt vielä vähän enemmän.






    No saksalaiset on nuukia. Se on ihan totta, että siellä on monissa kalliissakin autoissa vain yhdet vanteet ja näkee mm. kalliissakin autoissa pieniä vanteita (pienin koko mikä vaan alle menee). Täällä meillä on paljon yleisempää 17-, 18- ja 19-tuumaisten vanteiden alle laitto noihin premium-merkkeihin.



    M-sport paketit on siellä myös aika harvinaisia. Siellä bemarit, Audit ja mersut ei edes ole kovin kalliita eikä niitä pidetä volkkaria kummoisempina autoina. Täällä meillä ne on jossain jumalautojen asemassa!



    Niin ja sinä olet kyllä todella ärsyttävä!

      
  • Ajattelija2013:

    Ajattelija2013, olet todella ärsyttävä tyyppi ja ilmeisesti haluat olla joka asiassa voittaja ja aina oikeassa. Vänkkääminen sun kanssa ei johda mihinkään.


    Kieltämättä se on varmasti ärsyttävää, kun on väärässä ja joku asian korjaa. Mutta väärässä oleminen kannattaisi myöntää heti, jolloin siinä ei edes olisi mitään ihmeellistä. Mutta se on noloa, kun on väärässä, eikä sitä voi myöntää, vaan pitää alkaa selittelemään ja selittelemään yhä enemmän, samalla upoten yhä syvemmälle suohon. Varmasti se on ärsyttävää.






    Jaa missä asiassa olen väärässä. En kyllä mielestäni yhtään missään! Niin ja minähän totesin vaan, että nuukailu on yksi yleinen syy, enkä että on ainoa syy.

      
  • No saksalaiset on nuukia. Se on ihan totta, että siellä on monissa kalliissakin autoissa vain yhdet vanteet ja näkee mm. kalliissakin autoissa pieniä vanteita (pienin koko mikä vaan alle menee). Täällä meillä on paljon yleisempää 17-, 18- ja 19-tuumaisten vanteiden alle laitto noihin premium-merkkeihin.

    M-sport paketit on siellä myös aika harvinaisia. Siellä bemarit, Audit ja mersut ei edes ole kovin kalliita eikä niitä pidetä volkkaria kummoisempina autoina. Täällä meillä ne on jossain jumalautojen asemassa!

    Niin ja sinä olet kyllä todella ärsyttävä!




    Minä kun olen käsittänyt, että suomalaiset tuovat käytettyjä autoja saksasta juuri siksi, että niissä on huippuvarusteet. Onneksi Jaakkon korjasi tämän luuloni. Saksalaiset +60.000 euron autot ovatkin tunnetusti surkeasti varusteltuja. Ja metalliväriäkään eivät raaski ostaa, vaikka he sitä todella haluaisivat. Ja sama pätee suomalaiseen +80.000 euron auton ostajaan. :weary:



    Niin, olenko minä ärsyttävä, vai onko ärsyttävää olla väärässä?

      
  • Ajattelija2013:

    No saksalaiset on nuukia. Se on ihan totta, että siellä on monissa kalliissakin autoissa vain yhdet vanteet ja näkee mm. kalliissakin autoissa pieniä vanteita (pienin koko mikä vaan alle menee). Täällä meillä on paljon yleisempää 17-, 18- ja 19-tuumaisten vanteiden alle laitto noihin premium-merkkeihin.

    M-sport paketit on siellä myös aika harvinaisia. Siellä bemarit, Audit ja mersut ei edes ole kovin kalliita eikä niitä pidetä volkkaria kummoisempina autoina. Täällä meillä ne on jossain jumalautojen asemassa!

    Niin ja sinä olet kyllä todella ärsyttävä!


    Minä kun olen käsittänyt, että suomalaiset tuovat käytettyjä autoja saksasta juuri siksi, että niissä on huippuvarusteet. Onneksi Jaakkon korjasi tämän luuloni. Saksalaiset +60.000 euron autot ovatkin tunnetusti surkeasti varusteltuja. Ja metalliväriäkään eivät raaski ostaa, vaikka he sitä todella haluaisivat. Ja sama pätee suomalaiseen +80.000 euron auton ostajaan. :weary:

    Niin, olenko minä ärsyttävä, vai onko ärsyttävää olla väärässä?




    Mitä sä sekoilet. Mähän just selitin edellisissä viesteissä, että sakujen autoissa on varusteet kyllä kohdallaan, eli on monesti navit, kattoluukut ja nahkaverhoilut yms, mutta sitten on jotkut pikkiriikkisimmät aluvanteet alla ja siellä näkee mm. hyvin varusteltuja F30/F31-bemuja, joissa on peltivanteet alla ilman kapseleita yms. kummajaisuuksia.



    Tosiaan on melko yleistä sekin, että on vaan yhdet vanteet ja niitä sitten käytetään kesät ja talvet repimällä niiltä aina edellisen sesongin kumit irti.



    Siinä viestissä kyllä selitin senkin, että nimenomaan ulkomailla metallivärisiä autoja näkee enempi kuin täällä suomessa.





    Seniiliyskö suhun iski?



    Niin ja sinä olet ärsyttävä, siitä ei pääse mihinkään!



    Voidaan jankata tästä vaikka seuraavat kolmekymmentä sivua. Sinä et luovuta näköjään helpolla, mutta en minäkään!

      
  • jaakkon78:


    Mukautuva alusta minua ei kiinnosta, vaikka rahaa olisi ollut ottaa sekin varuste. Ajan noin 10.000km vuodessa ja tuollainen kapistus on minulle aivan turha. Suurimman osan ajasta auto makaa tallissa ja sillä ajetaan enimmäkseen pelkkää kaupunkiajoa. Monet varusteet menee minun käytössäni aivan hukkaan.




    Kuten menee metalliväri monella muulla. Olet siis nuukaillut jättäessäsi noinkin olennaisesti mukavuutta parantavan varusteen hankkimatta.



    jaakkon78:


    Minun mielestäni ja minun makuuni valkoisia ja mustia autoja on aivan liikaa etenkin bemareissa ja ne värit ei minua kiinnosta, joten ihan mielellään otin tuon värin minkä valitsin ja maksoin sen pyydetyn rahan ihan mielellään.

    Tosiaan väri on aiheuttanut autoani kohtaan monia kehujakin, vaikka ajattelin mielestä tuo väri onkin aivan suolesta. Itse olen ollut värin ulkonäköön ja näyttävyyteen todella tyytyväinen. Sekä siihen, että tuo väri ei näytä minusta likaisenakaan kovin pahalta/lika ei siinä juuri näy.




    Mutta jos jotain nuo värit kiinnostavat, on se ilman muuta nuukuutta?



    jaakkon78:


    Valitsin ne varusteet joista koin olevan minulle eniten hyötyä näillä vähäisillä km-määrillä ja jotka koin itselleni tärkeiksi. Niihin ei kuulunut kattoluukku, mukautuva alusta, HUD-näyttö, nahkaverhoilu, M-Sport-paketti, aktiivinen vakionopeussäädin tai navigaattori. Jos suunnilleen asuisin autossani ja ajaisin sillä vaikkapa 30.000 per vuosi, nuo olisivatkin saaneet täysin eri merkityksen.




    Hyvä, tässä on jo nähtävissä - tosin hyvin vähän - kykyä asettua muiden asemaan. Ymmärräthän, että jokaisesta valitsematta jättämästäsi varusteesta voi käyttää samaa nuukuusperustetta mitä käytät toisten värivalinnoista. Se, että SINÄ pidät väriä tärkeänä ei tarkoita sitä että muutkin näin ajattelisivat.



    jaakkon78:


    Ainoa varuste, joka on harmittanut jälkikäteen on se, etten ottanut Harman&Kardonia, vaan otin tuon pelkän HiFI:n. Kuuntelen paljon musiikkia ja myös autossa aina jotain tikulta, silloin kun autolla ajan. Onhan tuo HiFi-perustasoa parempi, mutta Harman&Kardon on paremman näköinen hopeisine metallisine kaiutinritilöineen ja ennenkaikkea soundaa paremmin.




    Onneksi se ei näy ulospäin, pian luulisivat nuukaksi...

      
  • JEV2:

    jaakkon78:

    Mukautuva alusta minua ei kiinnosta, vaikka rahaa olisi ollut ottaa sekin varuste. Ajan noin 10.000km vuodessa ja tuollainen kapistus on minulle aivan turha. Suurimman osan ajasta auto makaa tallissa ja sillä ajetaan enimmäkseen pelkkää kaupunkiajoa. Monet varusteet menee minun käytössäni aivan hukkaan.


    Kuten menee metalliväri monella muulla. Olet siis nuukaillut jättäessäsi noinkin olennaisesti mukavuutta parantavan varusteen hankkimatta.

    jaakkon78:

    Minun mielestäni ja minun makuuni valkoisia ja mustia autoja on aivan liikaa etenkin bemareissa ja ne värit ei minua kiinnosta, joten ihan mielellään otin tuon värin minkä valitsin ja maksoin sen pyydetyn rahan ihan mielellään.

    Tosiaan väri on aiheuttanut autoani kohtaan monia kehujakin, vaikka ajattelin mielestä tuo väri onkin aivan suolesta. Itse olen ollut värin ulkonäköön ja näyttävyyteen todella tyytyväinen. Sekä siihen, että tuo väri ei näytä minusta likaisenakaan kovin pahalta/lika ei siinä juuri näy.


    Mutta jos jotain nuo värit kiinnostavat, on se ilman muuta nuukuutta?

    jaakkon78:

    Valitsin ne varusteet joista koin olevan minulle eniten hyötyä näillä vähäisillä km-määrillä ja jotka koin itselleni tärkeiksi. Niihin ei kuulunut kattoluukku, mukautuva alusta, HUD-näyttö, nahkaverhoilu, M-Sport-paketti, aktiivinen vakionopeussäädin tai navigaattori. Jos suunnilleen asuisin autossani ja ajaisin sillä vaikkapa 30.000 per vuosi, nuo olisivatkin saaneet täysin eri merkityksen.


    Hyvä, tässä on jo nähtävissä - tosin hyvin vähän - kykyä asettua muiden asemaan. Ymmärräthän, että jokaisesta valitsematta jättämästäsi varusteesta voi käyttää samaa nuukuusperustetta mitä käytät toisten värivalinnoista. Se, että SINÄ pidät väriä tärkeänä ei tarkoita sitä että muutkin näin ajattelisivat.

    jaakkon78:

    Ainoa varuste, joka on harmittanut jälkikäteen on se, etten ottanut Harman&Kardonia, vaan otin tuon pelkän HiFI:n. Kuuntelen paljon musiikkia ja myös autossa aina jotain tikulta, silloin kun autolla ajan. Onhan tuo HiFi-perustasoa parempi, mutta Harman&Kardon on paremman näköinen hopeisine metallisine kaiutinritilöineen ja ennenkaikkea soundaa paremmin.


    Onneksi se ei näy ulospäin, pian luulisivat nuukaksi...




    No esim. toisella autopalstalla nimeltään autostadium.fi on tämmöinen värikeskustelu-topic, jossa aika harva hehkuttaa jotain perusvalkoista ja mustaa väriä. Perusväridiggarit on siinä ketjussa aikalailla vähissä. Siellä myös on ihan suoraan kommentteja, että ottaisin metallivärin tai jonkin vielä erikoisemmankin värin (vaikka mattamaalin), jos olisi enempi varaa, se ei olisi niin kallis tai en olisi niin nuuka.



    Niin ja mukautuvaa alustaa minulla ei ollut mahdollisuus testata 3-sarjalaisen kuorissa missään järkeävän välimatkan sisällä, joten siksikin se jäi pois listoiltani.



    Mitä minä sillä sitäpaitsi muutenkaan teen, kun ajan niin vähän ja lähinnä pelkästään kaupunkia ympäri. Mulla on tavalliset renkaat ja en koe 3-sarjan perusalustaa epämukavaksi, eli en koe säädettävyydelle mitään tarvetta. Sen sijaan liikun autoon ja autosta pois useita kertoja päivässä ja siksi minulle mm. auton ulkovärillä on merkitystä enempi kuin jollain mukautuvalla alustalla. Muutenkin saan selitellä sitä jatkuvasti miksi olen niin dorka, että hankin auton ja yleensä vieläpä noin kalliin auton, kun noin vähillä kilsoilla olisi kuulemma viisainta mennä julkisilla tai polkea pyörällä.



    Sinulla on ilmeisesti autossasi mukautuva alusta? Mitä muita varusteita ja mikä auto?

      
  • jaakkon78:


    No esim. toisella autopalstalla nimeltään autostadium.fi on tämmöinen värikeskustelu-topic, jossa aika harva hehkuttaa jotain perusvalkoista ja mustaa väriä. Perusväridiggarit on siinä ketjussa aikalailla vähissä. Siellä myös on ihan suoraan kommentteja, että ottaisin metallivärin tai jonkin vielä erikoisemmankin värin (vaikka mattamaalin), jos olisi enempi varaa, se ei olisi niin kallis tai en olisi niin nuuka.




    Kävin lukemassa ketjun ja jäi vahva epäilys, että luenko väärää ketjua. En nimittäin löytänyt yhtään viestiä, joissa kerrottiin metallivärin valinnan jääneen tekemättä hinnan takia. Ehkäpä keräät noista 38 viestistä ne, joissa hinnasta valitetaan.



    jaakkon78:


    Niin ja mukautuvaa alustaa minulla ei ollut mahdollisuus testata 3-sarjalaisen kuorissa missään järkeävän välimatkan sisällä, joten siksikin se jäi pois listoiltani.

    Mitä minä sillä sitäpaitsi muutenkaan teen, kun ajan niin vähän ja lähinnä pelkästään kaupunkia ympäri. Mulla on tavalliset renkaat ja en koe 3-sarjan perusalustaa epämukavaksi, eli en koe säädettävyydelle mitään tarvetta. Sen sijaan liikun autoon ja autosta pois useita kertoja päivässä ja siksi minulle mm. auton ulkovärillä on merkitystä enempi kuin jollain mukautuvalla alustalla. Muutenkin saan selitellä sitä jatkuvasti miksi olen niin dorka, että hankin auton ja yleensä vieläpä noin kalliin auton, kun noin vähillä kilsoilla olisi kuulemma viisainta mennä julkisilla tai polkea pyörällä.

    Sinulla on ilmeisesti autossasi mukautuva alusta? Mitä muita varusteita ja mikä auto?




    Jaakko hyvä. Autoni merkillä, varusteilla eikä siihen käyttämälläni rahalla ole mitään tekemistä sen kanssa, että sinä nostat omat valintasi jalustalle ja yrität pontevasti osoittaa muiden tekemiä varustevalintoja nuukuuden aiheuttamiksi. Se että sinä mieluummin nautit auton katselemisesta kuin ajamisesta selittää kyllä suurelta osin perustelusi.

      
  • JEV2:

    jaakkon78:

    No esim. toisella autopalstalla nimeltään autostadium.fi on tämmöinen värikeskustelu-topic, jossa aika harva hehkuttaa jotain perusvalkoista ja mustaa väriä. Perusväridiggarit on siinä ketjussa aikalailla vähissä. Siellä myös on ihan suoraan kommentteja, että ottaisin metallivärin tai jonkin vielä erikoisemmankin värin (vaikka mattamaalin), jos olisi enempi varaa, se ei olisi niin kallis tai en olisi niin nuuka.


    Kävin lukemassa ketjun ja jäi vahva epäilys, että luenko väärää ketjua. En nimittäin löytänyt yhtään viestiä, joissa kerrottiin metallivärin valinnan jääneen tekemättä hinnan takia. Ehkäpä keräät noista 38 viestistä ne, joissa hinnasta valitetaan.

    jaakkon78:

    Niin ja mukautuvaa alustaa minulla ei ollut mahdollisuus testata 3-sarjalaisen kuorissa missään järkeävän välimatkan sisällä, joten siksikin se jäi pois listoiltani.

    Mitä minä sillä sitäpaitsi muutenkaan teen, kun ajan niin vähän ja lähinnä pelkästään kaupunkia ympäri. Mulla on tavalliset renkaat ja en koe 3-sarjan perusalustaa epämukavaksi, eli en koe säädettävyydelle mitään tarvetta. Sen sijaan liikun autoon ja autosta pois useita kertoja päivässä ja siksi minulle mm. auton ulkovärillä on merkitystä enempi kuin jollain mukautuvalla alustalla. Muutenkin saan selitellä sitä jatkuvasti miksi olen niin dorka, että hankin auton ja yleensä vieläpä noin kalliin auton, kun noin vähillä kilsoilla olisi kuulemma viisainta mennä julkisilla tai polkea pyörällä.

    Sinulla on ilmeisesti autossasi mukautuva alusta? Mitä muita varusteita ja mikä auto?


    Jaakko hyvä. Autoni merkillä, varusteilla eikä siihen käyttämälläni rahalla ole mitään tekemistä sen kanssa, että sinä nostat omat valintasi jalustalle ja yrität pontevasti osoittaa muiden tekemiä varustevalintoja nuukuuden aiheuttamiksi. Se että sinä mieluummin nautit auton katselemisesta kuin ajamisesta selittää kyllä suurelta osin perustelusi.




    Totta hitossa sillä on merkitystä millä varusteilla ja mikä auto sinulla on. Sinulla on ilmeisesti mukautuva alusta, koska olet sen erinomaisuutta tuonut julki ja kirjoitit minulle mm., että jätit sitten yhden tärkeimmistä varusteista, eli mukautuvan alusta pois jonkin metallivärin takia. Eli sinusta mukautuva alusta on tuikitärkeä, koska sullakin on se ja minulle taas metalliväri merkkaa paljon tuota enemmän.



    Nautin minä kyllä ajamisestakin, mutta ajan hyvin vähän. Sellainen yhtälö on täysin mahdollinen. Mulla ei vaan ole aikaa eikä edes mielenkiintoa hupiajeluun ja siksi kilsojakaan ei tule.



    Nautin minä kyllä ajamisestakin, mutta ajan hyvin vähän. Sellainen yhtälö on täysin mahdollinen. Mulla ei vaan ole aikaa eikä edes mielenkiintoa hupiajeluun ja siksi kilsojakaan ei tule.



    En ole koskaan ajanut bemaria mukautuvalla alustalla, joten en sellaista edes osaa haluta tai kaivata. Olen myös ollut koeajojen ja oman autoni kautta erittäin tyytyväinen bemarin vakioalusta+ei run flat renkaat-yhdistelmään ja tämä on jopa huomattavasti parempi kuin ajamieni Skodien tai volkkarien vakioalustat ja jopa parempi kuin Golf Variant V:n sport-alusta. Se riittää minun tarpeisiini paremmin kuin hyvin ja päihittää vakionakin monet muut autot.

      
  • jaakkon78:


    Totta hitossa sillä on merkitystä millä varusteilla ja mikä auto sinulla on. Sinulla on ilmeisesti mukautuva alusta, koska olet sen erinomaisuutta tuonut julki ja kirjoitit minulle mm., että jätit sitten yhden tärkeimmistä varusteista, eli mukautuvan alusta pois jonkin metallivärin takia. Eli sinusta mukautuva alusta on tuikitärkeä, koska sullakin on se ja minulle taas metalliväri merkkaa paljon tuota enemmän.




    Ei Jaakko, mukautuva alusta ja H&K hifit vain nyt sattuvat bemarissa olemaan hyvin lähelle samanhintainen varuste kuin metalliväri. Viimeinen lause kuuluu siis näin: Mukautuva alusta voi jollekin olla tuikitärkeä, kun sinulle metalliväri merkkaa paljon enemmän. Millä logiikalla siis ulospäin näkymättömän varusteen kuten mukautuvan alustan valitseminen metallivärin sijasta on nuukuutta?



    jaakkon78:


    Nautin minä kyllä ajamisestakin, mutta ajan hyvin vähän. Sellainen yhtälö on täysin mahdollinen.




    On toki, mutta mistä sait käsityksen että se olisi jotenkin tärkeämpi kuin mahdolliset muiden tarpeet?

      
  • JEV2:

    jaakkon78:

    Totta hitossa sillä on merkitystä millä varusteilla ja mikä auto sinulla on. Sinulla on ilmeisesti mukautuva alusta, koska olet sen erinomaisuutta tuonut julki ja kirjoitit minulle mm., että jätit sitten yhden tärkeimmistä varusteista, eli mukautuvan alusta pois jonkin metallivärin takia. Eli sinusta mukautuva alusta on tuikitärkeä, koska sullakin on se ja minulle taas metalliväri merkkaa paljon tuota enemmän.


    Ei Jaakko, mukautuva alusta ja H&K hifit vain nyt sattuvat bemarissa olemaan hyvin lähelle samanhintainen varuste kuin metalliväri. Viimeinen lause kuuluu siis näin: Mukautuva alusta voi jollekin olla tuikitärkeä, kun sinulle metalliväri merkkaa paljon enemmän. Millä logiikalla siis ulospäin näkymättömän varusteen kuten mukautuvan alustan valitseminen metallivärin sijasta on nuukuutta?

    jaakkon78:

    Nautin minä kyllä ajamisestakin, mutta ajan hyvin vähän. Sellainen yhtälö on täysin mahdollinen.


    On toki, mutta mistä sait käsityksen että se olisi jotenkin tärkeämpi kuin mahdolliset muiden tarpeet?




    En minä ole sellaista väittänytkään, että mukautuvan alustan valitseminen olisi nuukuutta. Nyt taas tulkitset ihan väärin.



    Kysehän oli siitä, että sun kirjoituksen mukaan sai sen käsityksen, että sulla on mukautuva alusta autossasi, kun olit sitä mieltä, että sellainen on vähänniikuin must juttu bemariin.



    Toki Harman&Kardon on yksistään suunnilleen samanhintainen kuin metalliväri,mutta maksoi se HiFikin verollisena jotain yli 700,00 euroa. Metalliväri oli sitten sen yli tonnin. Mulla siis molemmat, eli sekä HiFi että metalliväri.

      
  • jaakkon78:


    En minä ole sellaista väittänytkään, että mukautuvan alustan valitseminen olisi nuukuutta. Nyt taas tulkitset ihan väärin.

    Kysehän oli siitä, että sun kirjoituksen mukaan sai sen käsityksen, että sulla on mukautuva alusta autossasi, kun olit sitä mieltä, että sellainen on vähänniikuin must juttu bemariin.

    Toki Harman&Kardon on yksistään suunnilleen samanhintainen kuin metalliväri,mutta maksoi se HiFikin verollisena jotain yli 700,00 euroa. Metalliväri oli sitten sen yli tonnin. Mulla siis molemmat, eli sekä HiFi että metalliväri.




    Etpäs olekaan, mutta metallivärin valitsematta jättäminen sitä mielestäsi ilman muuta on. Olet useassa viestissä sitä mieltä, että esim. se että varustelee auton muuten "tappiin" ja jättää vanteet hankkimatta on nuukuutta:



    "Siellä on myös todella yleinen näky se, että näyttävässäkin autossa on pienimmät mahdolliset alut, vaikka muuten on nahkaverhoilua, kattoluukkua ja navigaattoria. Siellä ei todellakaan vouhoteta vanteiden perään kuten täällä meillä.



    Monissa sakujen autoissa on myös pelkät peltivanteet paljaaltaan ja jopa pölykapselit puuttuu, kun niitä ei raaskita ostaa."




    Pienessä mielessäsi ei siis vain yksinkertaisesti taida käydä sellainen asia, että jokaisen ihmisen henkilökohtaiset preferenssit sanelevat varustevalintoja. Siksi se, että valitsit metallivärin esim. mukautuvan alustan sijasta kertoo nuukuudestasi aivan yhtä paljon kuin saksalaisen peltivanteet. Toisin sanoen ei yhtään mitään.





      
  • jaakkon78:

    Ajattelija2013:
    No saksalaiset on nuukia. Se on ihan totta, että siellä on monissa kalliissakin autoissa vain yhdet vanteet ja näkee mm. kalliissakin autoissa pieniä vanteita (pienin koko mikä vaan alle menee). Täällä meillä on paljon yleisempää 17-, 18- ja 19-tuumaisten vanteiden alle laitto noihin premium-merkkeihin.

    M-sport paketit on siellä myös aika harvinaisia. Siellä bemarit, Audit ja mersut ei edes ole kovin kalliita eikä niitä pidetä volkkaria kummoisempina autoina. Täällä meillä ne on jossain jumalautojen asemassa!

    Niin ja sinä olet kyllä todella ärsyttävä!


    Minä kun olen käsittänyt, että suomalaiset tuovat käytettyjä autoja saksasta juuri siksi, että niissä on huippuvarusteet. Onneksi Jaakkon korjasi tämän luuloni. Saksalaiset +60.000 euron autot ovatkin tunnetusti surkeasti varusteltuja. Ja metalliväriäkään eivät raaski ostaa, vaikka he sitä todella haluaisivat. Ja sama pätee suomalaiseen +80.000 euron auton ostajaan. :weary:

    Niin, olenko minä ärsyttävä, vai onko ärsyttävää olla väärässä?


    Mitä sä sekoilet. Mähän just selitin edellisissä viesteissä, että sakujen autoissa on varusteet kyllä kohdallaan, eli on monesti navit, kattoluukut ja nahkaverhoilut yms, mutta sitten on jotkut pikkiriikkisimmät aluvanteet alla ja siellä näkee mm. hyvin varusteltuja F30/F31-bemuja, joissa on peltivanteet alla ilman kapseleita yms. kummajaisuuksia.

    Tosiaan on melko yleistä sekin, että on vaan yhdet vanteet ja niitä sitten käytetään kesät ja talvet repimällä niiltä aina edellisen sesongin kumit irti.

    Siinä viestissä kyllä selitin senkin, että nimenomaan ulkomailla metallivärisiä autoja näkee enempi kuin täällä suomessa.


    Seniiliyskö suhun iski?

    Niin ja sinä olet ärsyttävä, siitä ei pääse mihinkään!

    Voidaan jankata tästä vaikka seuraavat kolmekymmentä sivua. Sinä et luovuta näköjään helpolla, mutta en minäkään!




    Jos joku täällä sekoilee, niin se olet sinä. No JEV esittikin sinulle jo ne oleelliset kysymykset. Miksi kun sinä jätät jonkun (aika monen mielestä tärkeän) varusteen pois, niin kyse ei ole nuukailusta, mutta jos saksalainen jättää 100.000 euron autosta metallivärin pois, niin se onkin nuukailua. Vai olisko sittenkin niin, että se valkoinen miellyttää silmää.



    Satuitko muuten tietämään, että aika moni valitsee autoonsa ihan tarkoituksella ne pienet vanteet, koska se lisää ajomukavuutta ja jotkut haluavat enemmän sitä, kuin ulkonäköä ja urheilullisia ajo-ominaisuuksia.



    Ja kyllä, sinä olet auttamattoman väärässä ja sen ymmärrät jo itsekin. On vain säälittävää, kun et sitä kykene myöntämään ja keksit yhä typerämpiä selityksiä saduillesi.



      
  • Ajattelija2013:

    jaakkon78:
    Ajattelija2013:
    No saksalaiset on nuukia. Se on ihan totta, että siellä on monissa kalliissakin autoissa vain yhdet vanteet ja näkee mm. kalliissakin autoissa pieniä vanteita (pienin koko mikä vaan alle menee). Täällä meillä on paljon yleisempää 17-, 18- ja 19-tuumaisten vanteiden alle laitto noihin premium-merkkeihin.

    M-sport paketit on siellä myös aika harvinaisia. Siellä bemarit, Audit ja mersut ei edes ole kovin kalliita eikä niitä pidetä volkkaria kummoisempina autoina. Täällä meillä ne on jossain jumalautojen asemassa!

    Niin ja sinä olet kyllä todella ärsyttävä!


    Minä kun olen käsittänyt, että suomalaiset tuovat käytettyjä autoja saksasta juuri siksi, että niissä on huippuvarusteet. Onneksi Jaakkon korjasi tämän luuloni. Saksalaiset +60.000 euron autot ovatkin tunnetusti surkeasti varusteltuja. Ja metalliväriäkään eivät raaski ostaa, vaikka he sitä todella haluaisivat. Ja sama pätee suomalaiseen +80.000 euron auton ostajaan. :weary:

    Niin, olenko minä ärsyttävä, vai onko ärsyttävää olla väärässä?


    Mitä sä sekoilet. Mähän just selitin edellisissä viesteissä, että sakujen autoissa on varusteet kyllä kohdallaan, eli on monesti navit, kattoluukut ja nahkaverhoilut yms, mutta sitten on jotkut pikkiriikkisimmät aluvanteet alla ja siellä näkee mm. hyvin varusteltuja F30/F31-bemuja, joissa on peltivanteet alla ilman kapseleita yms. kummajaisuuksia.

    Tosiaan on melko yleistä sekin, että on vaan yhdet vanteet ja niitä sitten käytetään kesät ja talvet repimällä niiltä aina edellisen sesongin kumit irti.

    Siinä viestissä kyllä selitin senkin, että nimenomaan ulkomailla metallivärisiä autoja näkee enempi kuin täällä suomessa.


    Seniiliyskö suhun iski?

    Niin ja sinä olet ärsyttävä, siitä ei pääse mihinkään!

    Voidaan jankata tästä vaikka seuraavat kolmekymmentä sivua. Sinä et luovuta näköjään helpolla, mutta en minäkään!


    Jos joku täällä sekoilee, niin se olet sinä. No JEV esittikin sinulle jo ne oleelliset kysymykset. Miksi kun sinä jätät jonkun (aika monen mielestä tärkeän) varusteen pois, niin kyse ei ole nuukailusta, mutta jos saksalainen jättää 100.000 euron autosta metallivärin pois, niin se onkin nuukailua. Vai olisko sittenkin niin, että se valkoinen miellyttää silmää.

    Satuitko muuten tietämään, että aika moni valitsee autoonsa ihan tarkoituksella ne pienet vanteet, koska se lisää ajomukavuutta ja jotkut haluavat enemmän sitä, kuin ulkonäköä ja urheilullisia ajo-ominaisuuksia.

    Ja kyllä, sinä olet auttamattoman väärässä ja sen ymmärrät jo itsekin. On vain säälittävää, kun et sitä kykene myöntämään ja keksit yhä typerämpiä selityksiä saduillesi.






    En ole missään vaiheessa väittänyt, että saksalaiset autot olisi Saksassa nuukasti varusteltuja, muuten kuin vain vaan renkaiden ja vanteiden osalta.



    En ole myöskään väittänyt, että saksassa hirveästi nuukailtaisiin metallivärin kanssa. Minähän nimeomaan kirjoitin, että siellä on hyvin varusteltuja autoja ja usein myös metallivärillisiä. Se on siellä yleinen kuten navit tai nahkatkin, mutta isot vanteet tai leveät läskit ei ole siellä niin pop kuin täällä härmässä.



    Totta hemmetissä tiedän, että moni valitsee tavalliset renkaat run flattien sijaan sekä mahdollisimmat pienet vanteet ja renkaat juuri ajomukavuuden, polttoainetaloudellisuuden sekä ajomelun pienuuden takia.



    Näinhän minäkin ole tehnyt. Mulla on tavalliset renkaat (ei run flatit) sekä kesä- että talvivanteilla ja piennin mahdollinen koko. Suomessa tämä tosin on hyvin erikoinen ratkaisu etenkin BMW:llä ja Audilla ajavien keskuudessä... Täällä jätetään mieluummin vaikka metalliväri pois tai jotain muita varusteita ja otetaan auto miedoimmalla padalla, mutta sitten alle ruuvataan mahdollisimman leveätä läskiä ja jotkut 18 tai 19-tuumaiset vanteet. Sitten itketään kun on niin uraherkkä ja/tai meluisa tai kun renkaat maksaa niin hitosti.



    Sinä ja tuo toinen vänkkääjä ja vouhottaja olette molemmat samalaisia "minä haluan olla kaikessa oikeassa"-vääntäjiä. Kukaan muu ei ole lähtenyt väittämään mitään vastaan näihin juttuihini kuin sinä ja tuo toinen tyyppi.





    Nyt mukautuva alusta on ilmeisesti aika monen mielestä tärkeä, kun tässäkin ketjussa vain yksi henkilö eli JEV on todennut sen olevan tärkeä ja joku must ostos bemariin. Että se on nyt joku must juttu bemariin, kun JEV oli sitä mieltä, että sellainen pitää ruksia. Kuitenkaan ilmeisesti hänelläkään ei ole kyseistä varustetta eikä ilmeisesti edes bemariakaan. Ihme yleistämistä sinulta siis yhden kommentin perusteella.



    Ihan sama kuin väitetttäisiin, että metalliväri on todella tärkeä kuin minä olen sitä mieltä. Että jos en ole järjen jättiläinen, niin sitä ei ole kyllä kumpikaan teistäkään.





    Mulla ei ole mikään tappiin asti varusteltu bemari. Ovh hinta oli jossain 44.000-46.000 euron kieppeillä Business paketilla ja lisävarustein se kipusi jonnekin 52.000 euron tuntumaan. Eli lisävarusteita on kuitenkin ihan kohtuullisesti siihen nähden, että autolla ajetaan vaan rinksaa kaupungilla ja alle 3km:n työmatkoja. Useimmiten ajan yksin (lähes 90% ajoistani) ja takapenkkikin on lähes koskematon. Takakontissa en ole kuljettanut kuin kerran viikossa yhtä tai kahta ruokakassia ja muuta siellä ei ole matkannut.



    Otin autooni ne varusteet joita koin itse tarvitsevani ja jotka koin itselleni tärkeiksi. Vakioalusta on vakiorenkailla minusta niin hyvä, jotten tuntenut tarvitsevani mitään sporttialustaa tai mukautuvaa sellaista. Nuukailusta tässä ei ollut kyse vaan siitä, että en koe tarvitsevani moista alustaa. Sen takia jätin monia moitakin juttuja pois, koska mitä minä niillä autossani teen, kun auto on suurimman osan ajastaan tuolla autokatoksessa.





    Ehkä sana nuukailu on huono valinta tuon metallivärin hankinnan tai hankimmatta jättämisen kohdalla. Moni vaan pitää tuota metallivärin hintaa jotenkin järjettömänä, poskettomana tai hulluna ja on sitä mieltä, että se on vaan väri, että miksi siitä pitää maksaa tonni tai yli tonni lisää. Ei näe järkeä maksaa sitä hintaa vaikka se tuokin autoon ehkä parempaa ulkonäöä ja joskus jopa erottovuutta, kuten minun tapauksessani, jossa tämä on tämän isohkon kaupungin kolmas tämän värinen auto ja värinsä vuoksi harvinaisuus mustien, valkoisten ja harmaiden bemarien joukossa joita täälläkin suurin osa on.

      
  • Ajattelija2013:

    Satuitko muuten tietämään, että aika moni valitsee autoonsa ihan tarkoituksella ne pienet vanteet, koska se lisää ajomukavuutta ja jotkut haluavat enemmän sitä, kuin ulkonäköä ja urheilullisia ajo-ominaisuuksia.




    Tätä en usko. 16" alkaa olla jo menneitä aikoja ainakin isommissa premiumissa. Hyvä esomerkki on 5-sarja, johon ei edes laillisesti saa laittaa 17" pienempää pyörää. 5-sarjaan hyvä koko on alkaen 18", esim. 245/45-18 renkaalla. Jos lasketaan renkaan korkeutta on tässä korkeutta about sama kuin 205/55-16 eikä mukavuus kärsi mitenkään siihen verrattuna. Aika paljon BMW5:ssa näkee 19" vanteita, jotka esteettisesti omaan silmään näyttää istuvan parhaiten.

      
  • Experience:

    Ajattelija2013:
    Satuitko muuten tietämään, että aika moni valitsee autoonsa ihan tarkoituksella ne pienet vanteet, koska se lisää ajomukavuutta ja jotkut haluavat enemmän sitä, kuin ulkonäköä ja urheilullisia ajo-ominaisuuksia.


    Tätä en usko. 16" alkaa olla jo menneitä aikoja ainakin isommissa premiumissa. Hyvä esomerkki on 5-sarja, johon ei edes laillisesti saa laittaa 17" pienempää pyörää. 5-sarjaan hyvä koko on alkaen 18", esim. 245/45-18 renkaalla. Jos lasketaan renkaan korkeutta on tässä korkeutta about sama kuin 205/55-16 eikä mukavuus kärsi mitenkään siihen verrattuna. Aika paljon BMW5:ssa näkee 19" vanteita, jotka esteettisesti omaan silmään näyttää istuvan parhaiten.




    Jarrulaikka on 5-sarjassa jo niin iso, ettei pienempi vanne enää mahdu paikalleen. Nykyiseen kolmossarjaan menee pienempikin eli 16-tuuman vanne, jos autossa ei ole M-sport-jarrut tai 28i-, 35i-, 30d-, tai 35d-moottorit. Tosin kaikki vannemallit ei mene enää 3-sarjaankaan 16-tuumaisina pienempienkään moottorien kanssa. Netissä on juttuja, kuinka vanne on ottanut ajossa kiinni laikkaan ja laikka on hangannut uria sinne vanteen sisäpuolelle. 17-tuuman vanteen kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut.



    Maasturibemareihin (pienempiinkin) on jostain syystä haluttu 225/50R17 koko myös kulimoottorien yhteyteen eikä pienempi koko ole mahdollinen. Myös 4-sarja sekä 3GT ovat sellaisia malleja, että 17-tuuman vanne on vakio jo hinnat alkaen moottoreista lähtien. Talvirenkaan vanteeksi on ehkä mahdollista laittaa 3GT-malliin 16-tuuman vanne (20i, 20d tai 18d-moottorien yhteyteen), jos rekisteriote sen sallii.

      
  • Experience:

    Ajattelija2013:
    Satuitko muuten tietämään, että aika moni valitsee autoonsa ihan tarkoituksella ne pienet vanteet, koska se lisää ajomukavuutta ja jotkut haluavat enemmän sitä, kuin ulkonäköä ja urheilullisia ajo-ominaisuuksia.


    Tätä en usko. 16" alkaa olla jo menneitä aikoja ainakin isommissa premiumissa. Hyvä esomerkki on 5-sarja, johon ei edes laillisesti saa laittaa 17" pienempää pyörää. 5-sarjaan hyvä koko on alkaen 18", esim. 245/45-18 renkaalla. Jos lasketaan renkaan korkeutta on tässä korkeutta about sama kuin 205/55-16 eikä mukavuus kärsi mitenkään siihen verrattuna. Aika paljon BMW5:ssa näkee 19" vanteita, jotka esteettisesti omaan silmään näyttää istuvan parhaiten.




    Vanteen koko täytyy tietenkin suhteuttaa autoon. 17" vanne on pieni 5-sarjan Bemarissa, eikä siihen varmaan pienempää edes saa. Mutta moni haluaa nimenomaan sen pienen tai pienimmän mahdollisen vanteen, koska se on kieltämättä monissa tilanteissa mukavin.

      
  • Ehkä sana nuukailu on huono valinta tuon metallivärin hankinnan tai hankimmatta jättämisen kohdalla. Moni vaan pitää tuota metallivärin hintaa jotenkin järjettömänä, poskettomana tai hulluna ja on sitä mieltä, että se on vaan väri, että miksi siitä pitää maksaa tonni tai yli tonni lisää.




    Varsinkaan silloin sen maksamisessa ei ole järkeä, jos sattuu pitämään enemmän valkoisesta, mustasta tai vaikka punaisesta.



    Ja tuo kaiken muun selittelysi jätänkin omaan arvoonsa.

      
  • Ajattelija2013:

    Ehkä sana nuukailu on huono valinta tuon metallivärin hankinnan tai hankimmatta jättämisen kohdalla. Moni vaan pitää tuota metallivärin hintaa jotenkin järjettömänä, poskettomana tai hulluna ja on sitä mieltä, että se on vaan väri, että miksi siitä pitää maksaa tonni tai yli tonni lisää.


    Varsinkaan silloin sen maksamisessa ei ole järkeä, jos sattuu pitämään enemmän valkoisesta, mustasta tai vaikka punaisesta.

    Ja tuo kaiken muun selittelysi jätänkin omaan arvoonsa.




    Toki näin ja ehkä myös silloin kun vaakakupissa painaa esim. se, että otanko mieluummin esim. aktiivivakkarin vaiko metallivärin, jos ei ole mahdollista ottaa molempia.



      
  • jaakkon78:

    Ajattelija2013:
    Ehkä sana nuukailu on huono valinta tuon metallivärin hankinnan tai hankimmatta jättämisen kohdalla. Moni vaan pitää tuota metallivärin hintaa jotenkin järjettömänä, poskettomana tai hulluna ja on sitä mieltä, että se on vaan väri, että miksi siitä pitää maksaa tonni tai yli tonni lisää.


    Varsinkaan silloin sen maksamisessa ei ole järkeä, jos sattuu pitämään enemmän valkoisesta, mustasta tai vaikka punaisesta.

    Ja tuo kaiken muun selittelysi jätänkin omaan arvoonsa.


    Toki näin ja ehkä myös silloin kun vaakakupissa painaa esim. se, että otanko mieluummin esim. aktiivivakkarin vaiko metallivärin, jos ei ole mahdollista ottaa molempia.




    Hyvä, pointtini näkyy menneen perille.



      
  • jaakkon78:

    Netissä on juttuja, kuinka vanne on ottanut ajossa kiinni laikkaan ja laikka on hangannut uria sinne vanteen sisäpuolelle. 17-tuuman vanteen kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut.




    Netti-Jonnet näköjään pystyy nykyään ihan kaikkeen

    :smile: Nykyautojen jarruja en ole ropannut niin en enempää kommentoi, kuin että huimia on jutut! Jarrujen tekniikka on kai muuttunut tai jotain.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit