Sitä sun tätä

2 kommenttia

Uudessa Auto Bildissä pieni juttu Picasson uudet mausteet.
Moottori on 1.6 diesel ja tehot hevosvoimissa 109. Lehti kertoo suuremman HDI:n tehoksi 90 hv, joka pysyy jatkossakin Citroen-mallistossa. Kumpi nyt on oikea, uusi 407 isompi diesel on 100 kW (136hv). Samasta koneesta on ilmeisesti kyse?

Ferrari ja Maserati ovat suorittaneet kestävyysajokiertueen yhteydessä pelinavaukseen Venäjän markkinoille. Virallinen julkistus tapahtui Moskovassa. OK, kuvan kanssa oikein. Mutta Suurkirkon kupoli siinä kuvassa häämöttä ja pressan linnassa liehuu Suomen lippu kan tarkasti katsoo. Onkohan näillä autoilla edes ajettu Venäjän teille?

TM kertoi tässä uusimmassa lehdessä Toyota Corollasta moottoriuutuudesta, 1,4 litran diesel, Toyotan omaa valmistetta oleva dieselmoottori..jne. TM:n tieto on kopioitu jostain toisesta tietolähteestä, näin se aina on. Onko asia niin, että Toyota ei ole valmistanut omia dieselmoottoreita? Tähän toivon ammattilaisen vastausta, ei riitä, että sylinterikanteen on valettu Toyotan logo, kuten venttiilikoppaan. Näin tekee Mercedes kuorma-autot, jotka teettävät sylinterikannet pahimman kilpailijan M.A.N. tehtailla.
Isuzu on Japanissa se tehdas jolla on moottoriteknologian taito hallussa. Onko Toyota ostanutkin moottorinsa Isuzulta?

Ainakin GM:n uudet 4.0 ja 5.0 neliventtiilidiesel V8 ja joku suurempi, tehdään yhteistyössä Isuzun kanssa. Aikaisemmat 6.2 lohkoiset ja siitä suurennetut ovat Detroit Dieselin. 5.7 ei pidä näihin sekoittaa, se on kuin euroopassa tehdään, dieselkansi bensamoottoriin suoraan, mutta iso kone ei sitä kestä. Volkkarin 1.6, 2.0 ja 2.4 männät ja kiertokanget ym. olivat täysin vaihtokelpoisia bensa-auton osien kanssa. Vain pakoventtiili oli erilainen turboissa.

  
  • Mistähän olet saanut sellaista tietoa,että mersu teettää kannet Man:lla.Onko se tieto vai arvaus?

      
  • Olen käynyt MB:n Stuttgartin tehtailla. Ollut siellä vieraana yli viikon, käytiin eri kaupungeissa, ja raskas kalusto oli aiheena. Tunnen tehtaan inssit ja myyntipuolen hyvin. He tämän minulle kertoivat, ei ole oma keksimäni juttu tai arvaus. On Mersulla ja Mannilla omat tehtaat Venäjälläkin, siellä tehdään lisenssikoneita. Jotkut päätyvät myös Euroopan markkinoille.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit