oli hengenläähtö lähellä eilen (rekka-asiaa)

35 kommenttia
«1

Ystäväni ajoi autoani, minä pelkääjän paikalla ja 3 lasta mukana. meidän takana ajaa rekka, tie hieman jäinen mutta luminen. tien toisella puolella on joki ja turvakaide, meidän puolellamme rinnettä. Vastaan tulee pakettiauto (2hlöä sisällä) jota alkaa ohittamaan tyhjä PUUREKKA. pakettiauto vetää jarrut päälle, väistää melkein kaiteeseen kiinni. ystäväni hidastaa kans mahdollisimman paljon ja väistää lumipenkan puolelle.. ja rekka pääsee just sujahtaan ohi!!!! ystäväni oli jo aikonut vetää metsän puolelle, koska siellä on turvallisempaa kuin kahden rekan välissä!! Mut meillä oli enkelit matkassa, koska olen tästä vielä kertomassa.. muuten meidät ois saanu lapioida suoraan ruumisautoon.
takanamme ollut rekka säikähti niin että piti välimatkaa meihin n.puolen kilometrin verran loppumatkallamme.. ja kun pääsimme määränpäähän niin soitimme poliiseille tuosta tapahtuneesta: tämä meidän takana tullut rekka oli soittanut myös, ja oli sanonut tilanteen olleen tosi täpärän ja metreistä vain kyse ettei kolaria sattunut. pahimmassa tapauksessa olisi meidän autosta 5 kuollut (auto hiace pikkubussi ..nokaton, etupenkkiläiset istuu moottorin päällä) ja ja nämä kaksi muuta pakettiautosta.
niin ja liikenne oli muuten hiljaista (syrjäseutu) että rekalla olisi ollut parin minuutin kuluttua viimeistään mahdollisuus ohittaa turvallisesti




[siru66 muokkasi tätä viestiä 26.11.2004 klo 14:07]
  
  • Huhuh, olipa jännä tarina, tuon jälkeen on varmaan tullut ajettua vieläkin rauhallisemmin. Miten poliisi sitten yritti hoitaa asian? Seurasiko tästä mitään hullulle ohittelijalle?

      
  • kun pääsimme perille ystäväni soitti kännyllään tiedot poliisille, ja kuuli että takana tulleen rekan kuski oli tehnyt samoin. tuntomerkit ja rekkarin etuosa molemmilla tallessa. tämän firman puurekkoja saa pelätä, sillä niillä on usein ylikuormaa, kuorma sitomatta ja puut melko sikinsokin kuormassa (ei aina, ei kaikilla ettei syytetä yleistyksestä) mut kuvaavaa on että viimeisen vuoden aikana kuormasta on tippunut tukkeja kahden auton päälle (myös ystäväni auton päälle.. ystävällä on muuten rekkakortti joten hän on hyvä kuski ja hänen ajotaitojensa ansiosta ollaan hengissä!)
    tämä perässäajanut rekkakuski oli sanonut poliiseille että tilanne oli todella täpärä, lumi vaan pölysi kun me mentiin penkkaa pitkin.. ja sittenkin vain metreistä oli kiinni meidän pelastuminen.
    niin ja näkyvyys oli kuitenkin hyvä, meillä iso toyota hiace alla ja ajovalot päällä.. eli sitäkään ei voi syyttää

      
  • Ei tietenkään se teidän syy ollut se läheltä piti tilanne.

    Firma on saanut varmasti isoja sakkoja, ihme kun se ei ole saanut mitään toimitakieltoja. Kenessä mahtaa olla vastuu? Kuskeissa, kuormaajissa ja omistajassa varmaankin?
    Niin ja tukkeja oli aikaisemminkin tippunut autojen päälle, kaksi kertaa autojen päälle vain yhdellä kertaa kahden auton päälle?

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 14:38 Tuomas kirjoitti
    Ei tietenkään se teidän syy ollut se läheltä piti tilanne.

    Firma on saanut varmasti isoja sakkoja, ihme kun se ei ole saanut mitään toimitakieltoja. Kenessä mahtaa olla vastuu? Kuskeissa, kuormaajissa ja omistajassa varmaankin?
    Niin ja tukkeja oli aikaisemminkin tippunut autojen päälle, kaksi kertaa autojen päälle vain yhdellä kertaa kahden auton päälle?


    kaksi eri kertaa. tää mun ystävän tapauksessa kuski yritti tarjota 50e korvaukseksi naiselle auton hajoamisesta (ystävällä oli tuuria kun sille ei käynyt mitenkään, tuulilasia vastan oli tulossa tukki, mutta sen tukin toiseen päähän osu toinen tukki ja tää tukki ponkas katon yli.. muuten ois henki mennyt) silloin tuli isot sakot kuskille ja muutaman kk pakollinen loma autoilussa + korjauskustannukset.. mut ei se oppinut siitäkään, sillä oli useammastikkin kuormat huonosti/sitomatta. tämä kuski ei enää aja rekkaa


      
  • Ymmärsin että muutkin kuskit siinä firmassa ovat olleet samanlaisia (mutta ei ihan kaikki, vai)? Tämä kuski mikä ei enää aja niin johtuiko se nimenomaan edellä mainituista syistä?

      
  • Ettei nyt vaan joku mies ole löytänyt ”sisäistä naista” itsestään? Täällä ei juuri ole näkynyt naisia kirjoittelemassa. Miten todennäköistä on, että parin päivän aikana heitä tulee kaksi, joista kumpikin unohtelee isot kirjaimet pois lauseiden alusta, käyttää samaan tapaan kirjoitettua nimimerkkiä ja jotka ovat ongelmissa rekkojen kanssa?

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 14:51 Tuomas kirjoitti
    Ymmärsin että muutkin kuskit siinä firmassa ovat olleet samanlaisia (mutta ei ihan kaikki, vai)? Tämä kuski mikä ei enää aja niin johtuiko se nimenomaan edellä mainituista syistä?



    näitä on kolme rekkaa joita varon.. varmuuden vuoksi. olemme seuranneet tän ystäväni kanssa kiinnostuksella kuinka hyvin rekat kuormataan, onko liinat kiinni jne. itse en osaa katsoa muuta kuin onko puut kuinka sekasin, törröttävätkö perässä pahasti ja pahan ylikuorman. mut ystäväni on tosiaan ajanut rekkakortin ja näkee paremmin tehdyt virheetkin.
    kuulemani mukaan tuo kuski ei ole enään näissä maisemissa

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 14:56 TeeCee kirjoitti
    Ettei nyt vaan joku mies ole löytänyt ”sisäistä naista” itsestään? Täällä ei juuri ole näkynyt naisia kirjoittelemassa. Miten todennäköistä on, että parin päivän aikana heitä tulee kaksi, joista kumpikin unohtelee isot kirjaimet pois lauseiden alusta, käyttää samaan tapaan kirjoitettua nimimerkkiä ja jotka ovat ongelmissa rekkojen kanssa?

    Hmm... hyvä kuin nyt minuakin alkoi epäilyttämmään...

    No kumminkin:
    Yhdessä tuntemassani rekkafirmassa on tällaisia ilmeisestikin pätkätyöläisiä jotka ajavat niitä rekkoja vain silloin tällöin. Heillä on aika mielenkiintoinen ajotyyli. Kerrankin yksi veti suoraan sivutieltä ystäväni eteen ja kaverini joutui tekemään liukkaalla A-mersun kanssa kovat väistöliikkeet. Mutta pysyi kumminkin tiellä.

      
  • Nyt kun aloin miettimään asiaa, myös lady-59 tuntuu ihmeen samantapaiselta nimimerkiltä kuin kukka-nea ja siru66. Myös ladyllä puuttuu lauseiden aluista isoja kirjaimia ja välilyöntejä lauseen lopusta.

    lady-59 ilmestyi palstalle kun vinoilin SixPackille siitä, että hän ottaa tosissaan mielikuvitukselliselta kuulostavat tarinat mutta tuomitsee viralliset tilastot virheellisiksi. lady-59 vahvisti SixPackin tarinan poliisin virheellisestä toiminnasta kolaritapauksessa. Sattuipa somasti.

    lady-59 oli rekkakuskin tytär joka jäi rekan alle, muut tytöt olivat vähällä ajaa rekan kanssa yhteen.

    Onko kommenttia, SixPack?

      
  • Onhan se aika sattumaa tietysti että kolme tätiä on tullut. Vielä yksi sellainen joka on ollut lehdessäkin tapauksen johdosta. Tämäpä mielenkiintoista. Mutta kaipa mä niiden kanssa vielä juttelen...

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 14:56 TeeCee kirjoitti
    Ettei nyt vaan joku mies ole löytänyt ”sisäistä naista” itsestään? Täällä ei juuri ole näkynyt naisia kirjoittelemassa. Miten todennäköistä on, että parin päivän aikana heitä tulee kaksi, joista kumpikin unohtelee isot kirjaimet pois lauseiden alusta, käyttää samaan tapaan kirjoitettua nimimerkkiä ja jotka ovat ongelmissa rekkojen kanssa?


    minä kirjoitin ensin kahdelle muulle naistenpalstalle (nikittä) ja yksi joka vastasi + kertoi kokemuksensa tänne on tämä lumipyryssä ajelija. hän antoi linkkivinkin tänne jotta voin lukea mitä hänelle on tapahtunut. sillä foorumilla olen tällä nikillä kirjoitellut tosi pitkään.
    mä kirjoitan muillakin foorumeilla näin, ilman isoja kirjaimia (paitsi silloin kun en halua kirjoitustyyliäni tunnistettavan).. en unohtele isoja alkukirjaimia, mutta en vaan viitsi niitä käyttää.


    mä en voita mitään sillä että satuilisin täällä jotain tai jossain toisessa foorumissa. aikoinaan rekkakuskit olivat täälläkin kohteliaita ja huomioivat muunkin liikenteen. samoin muut autoilijat huomioivat rekat.. mä aion jatkaa entistä ajotapaani, elikkä annan rekalle mahdollisuuden ohittaa jos ei muuten niin menemällä levikkeelle .. mulla ei ole niin kiirettä mihinkään että alkaisin leikittelemään itseni, lasteni tai muidenkaan hengellä.

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:17 Tuomas kirjoitti
    Onhan se aika sattumaa tietysti että kolme tätiä on tullut. Vielä yksi sellainen joka on ollut lehdessäkin tapauksen johdosta. Tämäpä mielenkiintoista. Mutta kaipa mä niiden kanssa vielä juttelen...



    mulla tää on eka vierailu täällä, ja taitaa jäädä viimeiseksi. jos ette usko niin sille en voi mitään. no, kai miehillä pitää olla juttelupaikkansa jonne ei naisten pidä tulla kirjoittelemaan..

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:25 siru66 kirjoitti


    mulla tää on eka vierailu täällä, ja taitaa jäädä viimeiseksi. jos ette usko niin sille en voi mitään. no, kai miehillä pitää olla juttelupaikkansa jonne ei naisten pidä tulla kirjoittelemaan..

    Eihän sitä ikinä tiedä kenen kanssa juttelee. Mäkin voin olla vaikka GM:n toimitusjohtaja. Ei täältä pois tarvitse lähteä, kyllä minä ja monet muut jutellaan mielellään kaikkien kanssa vaikka ei tietäisi kuka siellä oikeasti on. Kunhan sitä keskustellaan aiheesta tai no en tiedä kyllä vähän OFF TOPICinnkin alueelle saa mennä.

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:25 siru66 kirjoitti

    mulla tää on eka vierailu täällä, ja taitaa jäädä viimeiseksi. jos ette usko niin sille en voi mitään. no, kai miehillä pitää olla juttelupaikkansa jonne ei naisten pidä tulla kirjoittelemaan..

    Ei tästä nyt itseensä tarvitse ottaa. TeeCeen epäilyt eivät koske sinua (olettaen että ne eivät tietenkään ole tosia). Eikä tämä mikään herraklubi ole.

    Mikäs oli se foorumi mistä aiemmin muuten puhuit? Olisi ihan mielenkiintoista lukea "tavallisten" ihmisten kommentteja liikenteestä. Täällä kun on yleensä aika paljon autoilusta enemmän kiinnostuneita semi-experttejä.

      
  • Tarkoitukseni ei ole häätää ketään pois, kerroin vain huomioistani, jotka voivat olla oikeita tai vääriä. Jos itse käyt katsomassa muiden tyttöjen tai ”tyttöjen” kirjoituksia, eikö sinusta näytä omituiselta luettelemani yhteensattumat? En ainakaan näin yhtä äkkiä osaa sanoa palstalla olevien miesten paljon isommasta joukosta kolmikkoa, joilla on yhtä paljon yhteneväisyyksiä, palstan kaikilla naisilla taas on monta yhteistä tekijää. Eikö olekin mielenkiintoista?

    Tiedemiehet sanovat, että ei ole olemassa sellaista tekijää kuin ”sattuma”, kaikkeen on jokin syy, sitä ei vain tiedetä. Tämä oli minun arvaukseni tästä ”sattumasta”.

      
  • no tää on se toinen naisten foorumi johon kirjoitin jo eilen, ennenkuin tiesin tästä paikasta mitään. tää on eri kuin mihin lumipyrynainen kirjoitti mulle linkkivinkin

    http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2617911&p=10&tmode=1&smode=1

      
  • Kyllä minä uskon että naisiakin tänne toivottaisiin. Tulisi ehkä hieman väriä tänne ja ehkä erilaisia ja parempia näkökulmia autoiluun.

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:36 TeeCee kirjoitti
    Tarkoitukseni ei ole häätää ketään pois, kerroin vain huomioistani, jotka voivat olla oikeita tai vääriä. Jos itse käyt katsomassa muiden tyttöjen tai ”tyttöjen” kirjoituksia, eikö sinusta näytä omituiselta luettelemani yhteensattumat? En ainakaan näin yhtä äkkiä osaa sanoa palstalla olevien miesten paljon isommasta joukosta kolmikkoa, joilla on yhtä paljon yhteneväisyyksiä, palstan kaikilla naisilla taas on monta yhteistä tekijää. Eikö olekin mielenkiintoista?

    Tiedemiehet sanovat, että ei ole olemassa sellaista tekijää kuin ”sattuma”, kaikkeen on jokin syy, sitä ei vain tiedetä. Tämä oli minun arvaukseni tästä ”sattumasta”.



    voi olla, en ole lukenut heidän kirjoituksiaan, muutakuin tämän lumipyrykirjoittajan aloituksen. voisin hyvinkin laittaa rekkarin alun ja tuntomerkit ja tapahtumapaikan ja jopa firman nimen.. mutta netiketi estää tuon. enkä halua kelleen lisää harmia, vaan tänkin kirjoitin tänne jotta täällä olevat ammattikuskit(?) saisivat tietää miltä tilanne tuntuu muista tielläkulkijoista. me ollaan aina altavastaajia rekkaa vastaan.

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:36 Thorgen kirjoitti
    Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:25 siru66 kirjoitti

    mulla tää on eka vierailu täällä, ja taitaa jäädä viimeiseksi. jos ette usko niin sille en voi mitään. no, kai miehillä pitää olla juttelupaikkansa jonne ei naisten pidä tulla kirjoittelemaan..

    Ei tästä nyt itseensä tarvitse ottaa. TeeCeen epäilyt eivät koske sinua (olettaen että ne eivät tietenkään ole tosia). Eikä tämä mikään herraklubi ole.

    Mikäs oli se foorumi mistä aiemmin muuten puhuit? Olisi ihan mielenkiintoista lukea "tavallisten" ihmisten kommentteja liikenteestä. Täällä kun on yleensä aika paljon autoilusta enemmän kiinnostuneita semi-experttejä.



    no, olkoot sitten. se on tää kaksplus jossa yleensä oon tällä nikillä (ja tällä kirjoitustyylillä) mut tuolla yritin kirjoittaa eri tavalla, jottei mua tunnisteta. en kirjoittanut nikilläni sen takia koska paikkakunnaltani ihmiset lukevat sitä foorumia (ovat tunnistaneet minut) enkä halua että juttu menee vanhan anoppini (joka asuu melkein naapurissa) korviin.. säikähtäisi pian hengiltä koska mieheni on pienenä lapsena laskenut pulkalla rekan renkaaseen pahki (kallomurtuma, elvytetty, tajuttomana useamman viikon, joutunut opetteleen mm kävelemään uudestaan)

    muuten foorumilla on naisrekkakuskejakin :smile:
    http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&fid=2&tid=89261&page=1

      
  • Pysy Siru66 täällä vaan. Kyllä meitä tänne mahtuu kaikenlaisia ja kaikenmoisia :smile: Yhteistä meillä kaikilla kirjoittajilla on kuitenkin jonkunasteinen kiinnostus ja sanottavaa liikenteestä ja autoista. Eikä kai se kieliasukaan täällä niin nökö nuukaa ole.

      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:11 TeeCee kirjoitti
    lady-59 oli rekkakuskin tytär joka jäi rekan alle, muut tytöt olivat vähällä ajaa rekan kanssa yhteen.

    Onko kommenttia, SixPack?

    Kyllä on kommenttia!
    Lady -59 on upea blondi, on näisystäväni, ajaa Rellu Laguna farkkua, Venäläinen kuski tilttasi hänen autonsa Leppävaarassa, Espoossa! Poliisit syyttivät Lady -59:iä. Onneksi asia sai oikean käänteen myöhemmin. Kerroin palstalla kolarista, Lady -59 halusi itse kommentoida asiaa lisää.
    En tiennytkään, että vihreillä sossuilla on Tamperella myös piippuhuone. Älä enää vedä vahvempia henkosia, kaikenlaisia harhoja syntyy niistä höyryistä! Jollain tapaa oudoksuttaa, että tutkit jopa tyylin tai tavan miten ihmiset kirjoittavat, tekevät lyönti- tai kielivirheitä. Omituista. Muistat, olen laskenut limbosi, ne on mainittu joka limbon yhteydessä! Tämä oli kolmas!!

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 26.11.2004 klo 19:37]
      
  • Lainaus:
    26.11.2004 klo 15:36 TeeCee kirjoitti
    Tiedemiehet sanovat, että ei ole olemassa sellaista tekijää kuin ”sattuma”, kaikkeen on jokin syy, sitä ei vain tiedetä. Tämä oli minun arvaukseni tästä ”sattumasta”.


    mitkähän tiedemiehet näin sanoo? ainakin koko tilastotieteen matemaattinen teoria perustuu sattuman olemassaoloon. tosin tälle sattumalle löytyi ihan järkevä syy, kiitos kun selvitit asian siru66.

    [kukka-nea muokkasi tätä viestiä 27.11.2004 klo 12:24]
      
  • Tässä on ollut mielenkiintoista keskustelua, jännittäviä juonen käänteitä... Mitäköhän seuraavaksi? :wink:

      
  • isäntä kirvas nyt aamulla että oli tuossa 15km päässä joltain rekalta pudonnut tukkeja tielle, hän oli yöllä ajaessaan törmätä niihin. tukkeja oli tullut enemmänkin ja pitemmälle matkalle.. tuntuu että täällä ei välitetä muiden tienkäyttäjien hengestä pätkääkään!! meneekö tukkirekan kuorman sitomiseen tosiaan niin kauan aikaa ettei sitä tehdä, vai missä syy?? pitääkö täällä jonkun kuolla ennenkuin rekkamiehet ottavat opikseen?? vai johtuuko kuorman sitomattomuus siitä ettei silloin voi laittaa ylikuormaa?? no, tämmöstä tää elämä susirajalla on, laista ei välitetä kun poliisejakaan ei juuri tienpäällä näy. täällä tuntuu olevan ammattikuskeja paikalla, joten valistakaa mua vähän että tiedän minkähintaseksi munkin perheen henki hinnoitellaan (tuon kuormansitomisaika--> kustannukset, tai aika/kuskin tuntipalkka?) taitaa olla aika halpa ihmishenki täällä??? jo kyrsii pahasti tää touhu!! pitääks munkin alkaa kouluttaan (yksin ajaessani) rekkakuskeja??? onneks tässä ei asu lähellä rekkamiehiä, sillä saisivat niskaansa aikamoisen ryöpytyksen vihaiselta lapinakalta!!

      
  • Tuollaiset pitäisi laittaa pitkäksi aikaa ajokieltoon ja kunnon sakot! :sleepy:

      
  • Kommenttia tuli, mutta minua kiinnosti kuulla mielipiteesi luettelemistani yhteensattumista.

    Yhteneväisyydet saattavat olla sattumaa, siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että ne ovat olemassa. Palstalle ilmestyi lyhyin väliajoin kaksi naista. He ovat jäädä yhteensä kolmen rekan ruhjomiksi, lisäksi toisen autoa ajaa rekkakortillinen nainen ja kirjoittajan mies on lapsena törmännyt rekan renkaaseen vakavin seurauksin.

    Sitten muistin kolmannenkin palstan naisista, jonka isä oli rekkakuski ja hän oli ajanut yhteen rekan kanssa. En mahda mitään sille, että yhteneväisyydet pistävät silmään. Se, että et muka huomaa niitä epäilyttää vielä lisää. Mitä syytä sinulla on sitä tosiasiaa peitellä? Toivottavasti asia ei ole niin, että et ihan oikeasti huomaa niitä. Se, että tunnet hyvin lady-59:n ei poista yhteneväisyyksiä, se selittää vain, miksi hän tuntee saman tapauksen kuin sinä, rekkasuma kaikilla palstan naisilla on vielä jäljellä.

    En syytä sinua, lady-59:ä, kukka-neaa tai siru66:ta mistään, kerron vain huomiostani. Asiaa mietittyäni pidän todennäköisimpänä, että kyse on yhteensattumasta. Jos tästä tuli kolmas limboni, ei voi auttaa. Minä taas pidän limbona, jos tällaista asiaa ei huomaa. Mutta me hasan pössyttelijät olemmekin ihan oma lukumme.

    Mikä ihme on vihreä sossu? Onko se vähän sama kuin punainen porvari vai eikö se ole sinne päinkään?

      
  • Mä luulen että nimimerkeillä Whiic ja TeeCee kirjoittaa sama ihminen. Kirjoitustyyli on samanlainen, jossa otetaan lyhyt lainaus jonkun kommentista ja puretaan sitä sivun verran.

    Ihme, että kukaan muu ei ole huomannut tätä yhtäläisyyttä... :innocent:

      
  • Sittenhän kyseessä olisi jakaantunut persoona. Näkyy Teecee ja Whiic väittelevän aika antoisasti joillain näistä palstoista :grin:
    Oikeastaan mäkin voisin olla vaikka Kilon poliisi :kiss:

      
  • kukka-nea:” mitkähän tiedemiehet näin sanoo? ainakin koko tilastotieteen matemaattinen teoria perustuu sattuman olemassaoloon.”

    Tilastotieteen matemaattinen teoria? Onko sillä oma matemaattinen teoriansa, sitä minä en tiennyt. Olen ymmärtänyt niin, että tilastotiede pyrkii satunnaisilla otannoilla saamaan tietystä asiasta kokonaiskuvan jollain tietyllä todennäköisyydellä. Otanta on pakostakin sattumanvarainen ja siitä muodostuu järjestynyt kokonaisuus, jos otanta on tarpeeksi iso. Puhuin kuitenkin eri asiasta, siitä miten asiat tapahtuvat, en siitä, millä menetelmillä niitä tutkitaan.

    Puhun tästä aiheesta täysin maallikkona, ilman mitään lähteitä, joten korjaa vaan jos olet asiantuntija, opin aiheesta mielelläni lisää.

    Väitteeni, että sattumaa ei ole olemassa, koskee mitä tahansa yhtä yksittäistä tapahtumaa, ei siis sellaista, jota voisi tutkia tilastotieteen keinoilla, ainutkertaisesta tapahtumastahan ei voi tehdä tilastoa. Väite perustuu siihen, että mikään ei tapahdu spontaanisti, omia aikojaan, vaan jokaiseen ilmiöön on joku syy. Esimerkiksi se, että lumipallo osuu jonkun naamaan ei johdu huonosta tuurista vaan siitä, että joku voima on tietyllä hetkellä antanut pallolle jonkin nopeuden ja suunnan. Edelleen ajankohdalle, nopeudelle ja suunnalle löytyy kullekin oma syynsä, näille omansa ja niin edelleen.

    Oikeastaan sitä voi ajatella käänteisenä informaatioteoriana. Sen mukaanhan mikään tapahtuma ei häviä, sen jäljet jäävät olemaan ikuisesti. Tarpeeksi tarkoilla mittausmenetelmillä joka ainoa maailmankaikkeuden pieninkin tapahtuma voidaan jäljittää tapahtumahetkeensä. Tästä voisi johtaa sen, että kaikki nyt näkemämme ja kokemamme ilmiöt ovat seurausta äärettömästä määrästä tapahtumia, jotka taas ovat sitä aiempien tapahtumien aikaansaamia, siis eivät sattumaa.

    Ehkä tämä päättelyketju katkeaa alkuräjähdykseen, jossa maailmankaikkeus syntyi. En ole syventynyt aiheeseen, en tiedä mitä teoriat sanovat sen syistä, ehkä SE oli sattumaa.

    Kun kirjoitin ihmetteleväni teidän naisten yhtäkkistä kiinnostustanne rekkoihin se perustui juuri tähän; miten todennäköistä on, että aiheesta kiinnostuvat kaikki palstan naiset, joilla lisäksi itsellään on kaikenlaisia kytköksiä rekkoihin? En keksi asialle motivaatiota tai syytä, kuitenkin se on tapahtunut tosiasia. Tässä on ristiriita ja sellaiset kiinnostavat minua.

      
  • Lainaus:
    29.11.2004 klo 15:46 Tuota kirjoitti
    Kirjoitustyyli on samanlainen, jossa otetaan lyhyt lainaus jonkun kommentista ja puretaan sitä sivun verran.


    M.O.T.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit