lisää valvontakeinoja

12 kommenttia

Kokeilut
• Selvitetään tieosuuksien liikennevalvontaoperaatiot ja automaattisten tiedotustaulujen
käyttö.

• Toteutetaan matka/aikaan perustuva nopeuksien valvonnan pilottihanke.

• Käynnistetään vuonna 2005 pilottihanke, jonka tarkoituksena on tehostaa
siirrettävän nopeusvalvonnan vaikuttavuutta merkitsemällä valvonta-autot
valvonnasta kertovilla näyttötauluilla.

Ensin ja viimeksi mainittu ovat selkeitä ja varmasti hyviäkin keinoja koska näkyvä valvonta vähentää ylinopeuksia. Mutta mitähän tuo alleviivaamani keskimmäinen oikein tarkoittaa? Ruvetaanko puhelimen siirtymistä seuraamaan jos vaikka menee liian vauhdikkaasti vai pannaanko autoihin satelliittivalvonnat tai vastaavat? Jos näin niin silloin alkaa mennä jo liian pitkälle eli alkaa Orwelin ennustukset täyttymään.

http://www.mintc.fi/oliver/upl506-Liikennevalvontaohjelma.pdf löytyy liikennevalvontaohjelma ja kokeiluista puhutaan sivulla 9.

  
  • Eiköhän se pojat ole sillä tavalla, että olisi poliisinkin VIIMEINKIN aika ruveta tekemään niitä oikeita töitä eli sitä, mistä me verojakin maksamme. Poliiseilla on valtava liikaresurssi, jos joutavat kyttäämään jonkun #&%£$!* ikkunan alla tai tutkalla mittailemaan alamäessä pikatiellä ihmisten nopeuksia. Emme me siitä maksa, että poliisi orwellisoi yhteiskuntaa, vaan siitä, että se retuuttaa huumeukot, raiskaajat ja puukkojanit kamarille ja seuraavalla maijalla linnaan.

    Surkuhupaisaa on, että lehtitietojen ja poliisin itsensä mukaan esim. Helsingin asematunnelia ja asemanseutua terrorisoi muutaman maahanmuuttajan kopla tehden aseellisia ryöstöjä vastaten noin 80 prosentista Stadin ryöstöistä. Tälle poliisi ei voi mitään vaikka tietää tilanteen ja voisi koko ongelman poistaa lähettämällä muutaman ukon sinne asemalle vaikka siviilivaatteissa nappaamaan nämä roistot kiinni. Mutta ei voi mitään: silti äijää löytyy partioimaan autioilla valtateillä jahtaamassa kunnon kansalaisia, jotka suoralla valtatiellä, jossa on hyvä näkyvyys eikä ainuttakaan jalankulkijaa ajavat 15 kilsaa "ylinopeutta"!!!!!!!

    Puukot viuhuu ja raiskaajat temmeltävät ydin-Helsingissäkin mutta meidän konsta se vain vihellellen kiillottaa automaattisen nopeusvalvontakameran linssiä kaverin pidellessä tikkaita.. juu, suojellaan kansalaisia niin! Ja ollaan vakavannäköisiä ja huolestuneita, miten Suomessa ajetaan törkeän kovaa ja muuta "kauheeta" ( sana kauheeta sanotaan Enskan äänellä ). Menisivät edes Ranskaan katsomaan, miten siellä ajetaan. Suomi on liikenteen mallimaa siihen verrattuna.

    Ja jos liikenteen kanssa pitää jotakin valvoa, niin puhallutettakoon ihmisiä edes. Itse olen paljosta ajamisesta huolimatta viimeisen kymmenen vuoden aikana päässyt puhallusratsiaan noin kolmisen kertaa. Ehkä Rautatieaseman ryöstöepidemiaakin hoidetaan samoin: käydään Steissillä kolme kertaa kymmenessä vuodessa ja todetaan, ei täällä mitää oooo....

    Eli polliisi polliisin hommiin pois turhasta nopeusvalvonnasta. Jos jotain liikennevalvontaa pitää olla, keskittyköön se känniläisiin, huumekuskeihin, alinopeutta körötteleviin, valoista liian hitaasti lähteviin, lakaisukonetta ohittamattomiin urpoihin ja kovaäänisiin prätkiin, jotka tulisi kieltää välittömästi lehtipuhallinten, vesijettien ja orwellilaisen yhteiskuntakehityksen ohella. Amen.

      
  • Jaa ei tullutkaan tuo käyttämäni sana näkyviin, vaan orwellilainen yhteiskunta sensuroi sen. No, se sana kuvasi sellaista naista, joka myy tiettyjä palveluja miehille. Että sellaisten ikkunan alla polliisi kyttää ja laiminlyö oikeat tehtävänsä.

      
  • Lainaus:
    04.05.2005 klo 19:34 Major kirjoitti
    Kokeilut
    • Toteutetaan matka/aikaan perustuva nopeuksien valvonnan pilottihanke.

    ... Mutta mitähän tuo alleviivaamani keskimmäinen oikein tarkoittaa? Ruvetaanko puhelimen siirtymistä seuraamaan jos vaikka menee liian vauhdikkaasti vai pannaanko autoihin satelliittivalvonnat tai vastaavat? Jos näin niin silloin alkaa mennä jo liian pitkälle eli alkaa Orwelin ennustukset täyttymään.


    Luultavasti juuri sitä eli mm. matka-ajan näyttötoiminnon luonnollista jatkumoa. Jos siis ajat Lahdesta Helsinkiin 40 minuuttiin, sinut viedään Korkeasaaren remontoituun apinahäkkiin.

      
  • Lainaus:
    04.05.2005 klo 20:50 Anders-Simo kirjoitti
    silti äijää löytyy partioimaan autioilla valtateillä jahtaamassa kunnon kansalaisia, jotka suoralla valtatiellä, jossa on hyvä näkyvyys eikä ainuttakaan jalankulkijaa ajavat 15 kilsaa "ylinopeutta"!!!!!!!


    Mahtaako löytyä? En ole ikäväkseni moneen vuoteen havainnut juuri minkäänlaista nopeusvalvontaa; ajan pääasiassa pk-seudulla ja Etelä-Suomessa. Tästä ovat kyllä Orwellit hyvin kaukana.

      
  • "Puukot viuhuu ja raiskaajat temmeltävät ydin-Helsingissäkin mutta meidän konsta se vain vihellellen kiillottaa automaattisen nopeusvalvontakameran linssiä kaverin pidellessä tikkaita.. juu, suojellaan kansalaisia niin!"

    Ka, klinauttakaa Kauhavalle... ny kuule tarvittette rumaa vallesmannia. Rautoohi o pannu häjympiäki äijiä ja itte piruun ku o niin rumaane.

    Niin joo, puukkoja ja puntareita mukaan Kauhavan aseman verenottopaikalta. Ei siinä ehri rauta ruostua ku raavaski miäs taipuu jalaat erellä Herttonimen vainioolle.

      
  • Lainaus:
    04.05.2005 klo 22:40 kutvonen kirjoitti
    Lainaus:
    04.05.2005 klo 20:50 Anders-Simo kirjoitti
    silti äijää löytyy partioimaan autioilla valtateillä jahtaamassa kunnon kansalaisia, jotka suoralla valtatiellä, jossa on hyvä näkyvyys eikä ainuttakaan jalankulkijaa ajavat 15 kilsaa "ylinopeutta"!!!!!!!


    Mahtaako löytyä? En ole ikäväkseni moneen vuoteen havainnut juuri minkäänlaista nopeusvalvontaa; ajan pääasiassa pk-seudulla ja Etelä-Suomessa. Tästä ovat kyllä Orwellit hyvin kaukana.


    Terve tuloa Tampereelle, poliisiopisto kaupunkiin. Suosittelen ajelua välillä Tampere-Ikaalinen, kyllä löytyy tutkia, käytännössä paivittäin. Pari viikkoa sitten kaksi peräkkäin!!

      
  • Jaa ettei nopeusvalvontaa ole? Kylläpä vain ainakin Lounais-Suomessa on nopeusvalvontakameroita eli Orwellin linnunpönttöjä kokolailla tiheään - ja tarpeettomissa paikoissa: hyvällä, leveällä ja suoralla tiellä, jossa oikea nopeus olisi noin 100-120 mutta rajoitus sakkotulojen saamiseksi 80... kumma, etteivät paikalliset maalaiset ymmärrä spray-maalilla suihkuttaa sokeiksi noita fasistisia linssejä!!

      
  • Lainaus:
    05.05.2005 klo 00:53 Anders-Simo kirjoitti
    Jaa ettei nopeusvalvontaa ole? Kylläpä vain ainakin Lounais-Suomessa on nopeusvalvontakameroita eli Orwellin linnunpönttöjä kokolailla tiheään - ja tarpeettomissa paikoissa: hyvällä, leveällä ja suoralla tiellä, jossa oikea nopeus olisi noin 100-120 mutta rajoitus sakkotulojen saamiseksi 80... kumma, etteivät paikalliset maalaiset ymmärrä spray-maalilla suihkuttaa sokeiksi noita fasistisia linssejä!!


    Eivät ymmärrä suihkuttaa, mutta varastavat koko pömpelit. Eipä ole ilmeisesti kameran pöllinyttä ja telineitä turmelleita kansalaisia vieläkään saatu kiinni... Että näin tyytyväisiä ollaan moiseen valvontaan todellisuudessa.

    Pohjoisemmassa Suomessa ovat kuulemma oivia haulikon maalitauluja ja onpa yksi talivanikin meinattu polttaa, kun konstaapelit häipyivät kahville ja jättivät vanin itsekseen kuvailemaan. Tuli kuulemma konstaapeleille kiire pelastamaan Orwellin työkaluaan... Ohjetta on kuulemma nyt täsmennetty niin, että vania ei saa jättää itsekseen kuvailemaan, vaan aina pitää olla miehistön paikalla. Mites noita pömpeleitä suojellaan? Jokaisen viereen poliisi seisomaan vai?

    Eikö kansa tykkääkään näistä? Miten helkkarissa se on mahdollista, kun kaikkien pitäisi olla niin tyytyväisiä? Näin ainakin poliisin suorittaman kyselyn mukaan.

    Tuo ensimmäinen tapaus on dokumentoitu mediassa. Loput on poimittu eräästä toisesta keskustelu-foorumista.

      
  • Lainaus:
    04.05.2005 klo 19:34 Major kirjoitti
    Jos näin niin silloin alkaa mennä jo liian pitkälle eli alkaa Orwelin ennustukset täyttymään.


    Hyvä homma, että muutkin alkavat heräilemään. Tutustumalla Ison-Britannian ja Australian tarjontaan saa myös hyviä ennusteita, mitä on tulossa.

      
  • Lainaus:
    05.05.2005 klo 18:53 Zilo kirjoitti
    Pohjoisemmassa Suomessa ovat kuulemma oivia haulikon maalitauluja ja onpa yksi talivanikin meinattu polttaa, kun konstaapelit häipyivät kahville ja jättivät vanin itsekseen kuvailemaan.


    Meinaatko, että koulutkin ovat tarpeettomia, kun jotkut pinnaavat?

    Tai että turpaanveto onkin ihan ok, koska Sodankylässä on vedelty toisia turpaan? Poistetaanko kaikki väkivaltaisuuden rangaistavuus rikoslaista ihan vaan tällä perusteella?

    Autojakin varastellaan päivittäin. Mitäs noista rankaisemaan ketään, antaa mennä vaan. Ei kansa tykkää, että pikkuasioihin puututaan!

    [Maukka muokkasi tätä viestiä 05.05.2005 klo 19:24]
      
  • Lainaus:
    05.05.2005 klo 19:21 Maukka kirjoitti
    Meinaatko, että koulutkin ovat tarpeettomia, kun jotkut pinnaavat?



    En, mutta suosimalla vääristyneitä (ja virhealttiita) valvontatapoja yhteiskunta joutuu varautumaan myös siihen, että niistä eroon pääsemiseen käytetään äärimmäisiä keinoja. Tämä on nähty ulkomailla, eikä suomalainen tuossa asiassa niin paljoa muista poikkea.

    Tosiasioille ei voi mitään. Teknologisen kehityksen, rahantulon, ja tehokkuuden huumassa vain päättäjiltä usein unohtuu kauaskantoiset vaikutukset.

    Omat keinoni vaikuttaa asioihin ovat rauhanomaisempia, suoraan päättäjille suunnattua asioiden esilleottamista ja vaikutusten selventämistä. Näillä olen kahdessa valvontaan ja rajoituksiin liittyvässä asiassa onnistunut menestyksekkäästi.



    [Zilo muokkasi tätä viestiä 05.05.2005 klo 19:55]
      
  • Jotain perää tuossa saattaa olla. Ennen HF-pakkoa kilpaa vähäteltiin kännykän vaaroja liikenteessä. Nyt huomautellaan kuljettajien, etenkin rekkasellaisten, kännykän käytöstä herkästi. Laista siis halutaan pitää kiinni, vaikka se koettaisiinkin hölmöksi.

    Mutta mitä järkeä tuollaisessa käytöksessä on? Jos kameravalvonta herättää agressioita ylinopeutta ajavia kohtaan tunnollisemmissa kuskeissa, miksi tunnolliset sitten provosoituvat tilanteesta ja lisäävät siten onnettomuusriskiä? Onhan tietysti ymmärrettävää, että jos minä haluan edistää turvallisuutta ja kaveri toimii mielestäni päinvastoin, harmittaahan se. Eihän sellaisia oman pesän sotkijoita tarvita.

    Jokaiseen muutokseen liittyy vastarintaa. Työpaikalla minulla on kokemuksia aiheesta. Ensin uudistusta vastustettiin, mutta kun uuteen systeemiin oli totuttu kieltäydyttiin käyttämästä vanhaa tapaa. Perusteet olivatkin sitten hupaisia.

    Ehkä Zilon markkinoima asenteiden koveneminen on totta, mutta vain välivaihe kehityksessä kohti parempaa liikennettä. Asenteiden muutosta tapahtuu. Ennenhän yleisesti uskottiin, että hyvän kuljettajan tunnistaa siitä, että se ajaa lujaa. Nykyään myönnetään jo toisenlaisiakin näkemyksiä asiasta. Kunhan suuri yleisö huomaa muutoksen jonka valvonta saa aikaan, hyväksytään tilanne ja valvontaa pidetään jopa positiivisena. Ongelmana vain on se, että minun pitäisi saada ajaa ylinopeutta halutessani, mutta ei muiden. Onko siis valvonta liian järkevää toimintaa, jotta tyhmät ihmiset sitä voisivat ymmärtää?


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 05.05.2005 klo 20:01]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit