Galluppi - Miten pitkälle teknisessä valvonnassa?

126 kommenttia
1235»
  • Pitäis olla varmaan 3 kaistaa, hitaille, normaaleille ja hulluille, kaikille oma kaista? :sunglasses:
    Edit Opelixille: En ole ajanut "tuolla tienpätkällä" 192, ehkä vain 140-150 ja senkin vain ohituksissa kun ei ole ollut kiirettä, tunnit ja kilometrikorvaukset juoksee vaikka ajaisi hitaastikin! :innocent: Olen kyllä toisaalta ollut kyydissä samalla tiellä kun kuski ajoi jotain 200 tai vähän ylikin ihan "turvallisesti", silloin kyllä tie oli huonommassa kunnossa! :sunglasses:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 18.10.2005 klo 00:25]
      
  • Lainaus:
    18.10.2005 klo 00:20 JOXA kirjoitti

    Opelixille: En ole ajanut "tuolla tienpätkällä" 192, ehkä vain 140-150 ja senkin vain ohituksissa kun ei ole ollut kiirettä, tunnit ja kilometrikorvaukset juoksee vaikka ajaisi hitaastikin! :innocent: Olen kyllä toisaalta ollut kyydissä samalla tiellä kun kuski ajoi jotain 200 tai vähän ylikin ihan "turvallisesti", silloin kyllä tie oli huonommassa kunnossa! :sunglasses:


    Turvallisesti, niimpä. Jarrutusmatka kasvoi sitten reilut 200m siitä mitä se olisi 100km/h nopeudella. Eli auto pysähtyy 100km/h sillä matkalla, mikä 200km/h kuluu pelkkään reagointiin. Ei siinä, tuleehan sitä joskus itekkin vähän polkastua, mutta en kyllä ole väittänyt enkä väitä sitä turvalliseksi... :kiss:

      
  • Lainaus:
    17.10.2005 klo 20:04 Opelixi kirjoitti
    Kyllä minä luinkin. Sinulta jäi vastaamatta, että oletko itse koskaan käynyt Saksassa (veikkaan, että et).

    Suomen motareilla on kaikenlaista kulkijaa eikä kaksikaistaisella tiellä voi olla kattonopeuksittomia osuuksia. Jos rekat varaisi oikean kaistan, niin mahtaisi kolareita syntyä, kun sitä letkaa sitten joku lähtee sillä 80-luvun nokivasaralla ohittamana ja perään paukahtaa miljoonaperillinen BMW:llä 250km/h lasissa.

    Mikä mielestäsi sitten Suomen moottoriteillä/maanteillä olisi "järkevä" nopeus? Mikä mahtaisi riittää? Kuinka nopeammin sitä sitten Kerkeäsi Hesasta Lahteen, jos sais ajaa vielä vähän kovempaa? Kannattaisi sitten ottaa myös huomioon se, että Suomessa on renkaiden minikulutuspinta 1.6mm kun Saksassa taitaa olla 3-4mm ym ym.


    Sinä Opelixi taidat enemmän perustaa "tietosi" veikkailujen ja arvailujen varaan, faktoja tuntuu tulevan harvemmin.

    Olen käynyt Saksassa, tosin isäni kyydissä 80- luvulla ja alle parikymppisenä, tosin oletin sen olevan rivien välistä luettavissa.

    Ja Ameriikan mantereella kaikki ajavat täydellisesti vai?
    Väitän että Suomessa ajellaan verrattain nätisti.

    Tämäkin tilasto on aiemmin ollut esillä mutta pakko se on kai taas näyttää.

    http://www.hwysafety.com/hwy_montana_2001.htm

    Rapakon takana ne vain jotenkin siinä onnistuivat että 50mph liikkuvan matkailuauton sai laillisesti ohittaa 150mph nopeudella(esim.) ja elää kertoakseen siitä.Sekä neljä että kaksi kaistaisilla samaan suuntaa kulkevilla teillä.
    Tästä huolimatta keskinopeudet laskivat ja onnettomuudet vähenivät.

    Sitä en kiellä enkä ole koskaan kieltänyt että suuret nopeuserot onnettomuuden tapahtuessa aiheuttavat pahaa jälkeä.

    Eiköhän kaiken tämän jauhamisen jälkeen pitäisi sinullekin olla selvää mikä on kantani nopeusrajoituksiin, jos et muista ota itse selvää.

      
  • alarjak:
    Sinä Opelixi taidat enemmän perustaa "tietosi" veikkailujen ja arvailujen varaan, faktoja tuntuu tulevan harvemmin.


    Varmasti on näinkin, mutta en ole niitä faktoiksi väittänytkään, kuten eräät...

    Ja Ameriikan mantereella kaikki ajavat täydellisesti vai?
    Väitän että Suomessa ajellaan verrattain nätisti.


    En ole mitään väittänytkään, kunhan kerroin siellä olevasta kattonopeudesta ja totesin vain siihen, että täällä itketään 120km/h rajoituksesta, kun siellä ei saa ajaa kuin 65mph, vaikka tiet on varmasti paremmassa kunnossa ja olosuhteet muutenkin.

    Sitä en kiellä enkä ole koskaan kieltänyt että suuret nopeuserot onnettomuuden tapahtuessa aiheuttavat pahaa jälkeä.

    Hyvä niin. Voidaanko olla myös siitä yhtä mieltä, että 260km/h nopeus ei synny vahingossa ja jos sellaisella vauhdilla törmää johonkin niin minusta ei ainakaan voida puhua vahingosta.

      
  • Lainaus:
    18.10.2005 klo 21:55 Opelixi kirjoitti


    Sitä en kiellä enkä ole koskaan kieltänyt että suuret nopeuserot onnettomuuden tapahtuessa aiheuttavat pahaa jälkeä.

    Hyvä niin. Voidaanko olla myös siitä yhtä mieltä, että 260km/h nopeus ei synny vahingossa ja jos sellaisella vauhdilla törmää johonkin niin minusta ei ainakaan voida puhua vahingosta.



    Todellakin. Alammeko ymmärtää toisiamme??

      
  • JOXAn arvaus moottoritiestä on saksalaisen ajattelutavan pelkistys!
    Näinhän ne menee.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit