Mistä tietää...

5 kommenttia

että edelläajava aikoo kääntyä seuraavassa risteyksessä?

Väärin, ei tämä näytä vilkkua, ehei! Korkeintaan juuri sillä hetkellä kun kääntyy, ns. "kinnasvilkku" menee päälle.
Vaan kääntyminen pitääkin arvata siitä, että edelläajava hidastaa, kenties jarruvalotkin syttyvät.

Ennakoi tuleva tilanne.

  
  • Missähän koulussa tämä tyyli on opetettu?? Väittäisin että yli puolet kuljettajista ajaa näin, mutta poliiseja se ei kiinnosta. Kyllä #&%£$!* luulisi kiinostavan, rahaahan siitäkin saisi! Kun päivittäin ajelee ja katselee, niin sitä tulisi rikkaaksi jos itse saisi rikesakon verran rahaa jokaisesta. Miksi poliiseja ei kiinnosta?

      
  • Niin, kysyin tätä kerran eräältä autokoulnopettajalta, ja tämä oli sitä mieltä, että poliisia ei kiinnosta ajotapavalvonta, kuten vilkun käyttö, sääntöjen vastaiset kaistanvaihtamiset, kännykän käyttö, jne.

    Resurssien puutteessa budjetit täytyy täyttää keräämällä ylinopeussakkoja?

      
  • Onkos vilkun käytössä eroja eri puolilla Suomea? Täällä pääkaupunkiseudulla vilkunkäyttö on paikkapaikoin suhteellisen olematonta. Mutta eihän sitä vilkkua ehdi käyttää kun vasemmassa kädessä on kännykkä...

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 16.05.2005 klo 09:46]
      
  • Tamperelaiseen liikennekulttuuriin ainakin kuuluu, ettei vilkkua käytä kuin muutamat vanhat ämmät :smile:

      
  • Yhdessä osassa pääkaupunkiseutua eli Helsingissä taatusti yli puolet autoilijoista käyttää vilkkua ihan oikein. Ehkäpä niihin oikealla tavalla vilkuttajiin ei samalla tavalla kiinnitä huomiota kuin väärin vilkuttaviin ja tästä syystä joistain tuntuu siltä, ettei vilkkua osata käyttää.
    Itse huomasin tänään, itse asiassa pitkästä aikaa, autoilijan (nainen), joka nimenomaan ensiksi jarrutti - lähes pysähtyi- ja sitten jo kääntyessään laittoi vilkun päälle. Oli sen verran poikkeuksellinen näky, että jäi mieleen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit