Tsunami, verot ja liikenne

5 kommenttia

Joka paikassa pyörii nykyisin näitä joulupukinpunaisia kerjäläisiä, jotka mankuvat rahaa Aasian katastrofin uhreille. En ole sentin senttiä heidän lippaaseensa laittanut. Enkä laita.

Miksi näin? Olenko sydämetön paskapää? Eikö toisten hätä liikuta minua? Ei, kyse ei ole tästä. Luonnollisesti olen sitä mieltä että kärsiviä tulee auttaa. Mutta minä olenkin jo auttanut.

Olen maksanut jättimäisiä veroja vuosikaudet Suomen valtiolle osittain juuri tästä syystä; että luonnonkatastorien uhreja autettaisiin. Että kodittomille järjestyisi asunto. Että köyhät saisivat ruokaa.

Eräänäkin vuonna sain lisäveroja liki 12 000€. Viime vuonna vain 2 600€ ja yritykseni 4 000€ - aiheetta, harkinnanvaraisesti. Lisäksi maksan suunnattoman korkeat alkoholiverot, polttoaineverot, autoverot, arvonlisäverot, tuloverot, pääomaverot, varainsiirtoverot ja Jahve ties mitkä verot!

Eli minä olen ainakin auttanut maailman köyhiä varsin huomattavilla summilla vuosien mittaan ja joka kuukausi. On sitten valtion asia, jos se ei jaa rahoja tarvitseville, vaan jakaa ne poliittisten valtiosihteereiden palkkoihin, puoluetukiin, kansanedustajien matkoihin, nollatutkimuksiin, herrojen edustuskuluihin ja eduskunnan puhemiestä esittäviin maalauksiin.

SITÄ PAITSI Suomessakin on hätää kärsiviä suunnaton määrä. Miksi heidät on unohdettu? On kymmeniätuhansia asunnottomia, pari miljoonaa pienituloista, leikkausjonoihin kuolevia lapsia ja ihmisiä, joilla ei ole ruokaa tai lääkkeitä.

Lisäksi Suomessa kuolee JOKA HELVETIN VUOSI liikenteessä ainakin KAKSI KERTAA se ihmismäärä, joka menehtyi tsunameissa Suomen kansalaisia. Vaan eipä valtio alenna autoveroja, että saataisiin pari sataa ihmistä säästämään henkensä joka vuosi liikenteessä. Eipä laita katuvaloja, eipä pidä teitä kunnossa: antaa ihmisten kuolla vain, tuumii Isä Valtio.

Mutta maailman talouden mahtitekijä Aasiaan kyllä pitää lähettää rahaa. Ja ellei lähetä, saa osakseen syyllistystä. Minä en suostu kantamaan syyllisyyttä. Olen osani tehnyt ja paljon enemmän kuin moni muu. Hoitakaa homma. Pallo on teillä. Rahat olen jo maksanut. Mutta muistakaa auttaa niillä myös valkoihoisiakin uhreja, kaikkia Suomen köyhiä, eikä vain rasistisesti aasialaisia. Kiitos!

  
  • Joulukuussa oli Ilta-Sanomissa artikkeli ulkoministeri Erkki Tuomiojan matkasta köyhien kokoukseen Intiaan. Hän lensi sinne yksityissuihkukoneella. Kuvassa nahkapenkillä, palisanteria ja samppanjalasi koholla! Hinta matkasta oli myös julkaistu, en nyt muista sitä, mutta eiköhän 100t € kaikkine kuluineen, kun lähtee pörräämään Intiaan kaikkien köyhien keskelle.

    Mikä ideologia ulkoministeri Tuomiojalla lienee, jää hämärän varjoon. Parrakkaana hippinä on hänestä otettu kuva -70 luvulla kun heittää kiviä ja polttopulloja poliiseja päin Helsingissä jossain mielenosoituksessa. Voisi päätellä, että vastaavat "kannattajat" istuvat nyt avainasemissa tässä rakennetussa pyramiidissa.

    Kun nyt hehkutetaan tätäkin, niin annetaan palaa! Ent. vai nyk. sosiaaliministeri Sinikka Mönkäre golffailee Thaimaan lomalla nyt parast´aikaa. Ai kenen varoilla? No, veronmaksajien tietenkin!

    Olisihan kulttuuriministeri Tanja Karpelakin käynyt Sri Lankassa jossain "kulttihommassa" haleja ja vaikutteita saamassa, mutta paikka ikään kuin pyyhkäistiin kartalta pois! Miksi sinne nyt enää menisi, ihmisethän vain pyytävät apua siellä!

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 08.01.2005 klo 15:40]
      
  • Aasiankin voisin rahaa antaa mutta enemmin jonnekin erityisen köyhään paikkaan Afrikkaan, jossa köyhyys, AIDS, lapsiprostituutio, naisten alistaminen, kuivuus vaivaavat. Toivottavasti niitä ei ole nyt unohdettu... :confused:
    Suomalaisille en rahaani anna, korkeintaan lapsille ja kaikenlaisille sairaille ja vanhuksille.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 08.01.2005 klo 18:55]
      
  • A-S kirjoitti:
    "Joka paikassa pyörii nykyisin näitä joulupukinpunaisia kerjäläisiä, jotka mankuvat rahaa Aasian katastrofin uhreille. En ole sentin senttiä heidän lippaaseensa laittanut. Enkä laita."

    Olen mielenkiinnolla odottanut koska Venäjä alkaa Tsunamista kärsiviä auttamaan. ( menikö kaikki hynat vaalivilppipulvaanien taskuun )
    YK:n pääsihteeri valvoo, että kansakunnat pysyisivät lupauksissaan, mutta ( Suuri ja Mahtava ) ei ole edes luvannut mitään ?

      
  • Jenkeilläkin olisi nyt tuhannen taalan paikka lähteä lipettiin Irakista. Ei muuta ku äijät lentokoneisiin, kalusto laivoihin ja suunnaksi Intian valtameri ja apua tarvitsevat maat. Ei tarvitsisi edes hävetä, "jenkkikulttuurin" vienti muuttuisi avustuskeikaksi ja bointsit tulisi kotiin.

      
  • Eikö jenkit lähettänyt sinne vain kymmeniä miljoonia euroja? Jenkkien armeijan ylläpitämiseenkin Irakissa varmaan menee miljardin euron verran.
    Laittaisi ne rahat/voimat "Tsunami-alueille" pariksi kuukaudeksi, niin kyllä siellä toivuttaisiin ainakin materialistisesti, kymmenien miljardien avustuksilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit