Vastaisku totalitarismille - nyt!

8 kommenttia

Salakavalasti Suomi muuttuu joka vuosi yhä enemmän totalitaristisen valtion kaltaiseksi, niin hitaasti, ettei typerä kansalainen sitä välttämättä edes huomaa - varsinkaan kun kehitys naamioidaan kansalaisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden lisäämiseksi...

Viina ja seksi ollaan jo tässä maassa todettu kauheimmiksi pahoiksi, mitä olla saattaa. Väkivalta taas ei esivaltaa huoleta lainkaan; sitä saa näyttää vapaasti televisiossa ja saapa ihmisen hakata puolen vuoden sairaslomallekin pikkusakoin ja nuhteluin.

Mutta menkäämme liikenneasiaan; aikovat luultavasti lisätä nopeusvalvontakameroita Pohjoiseen kotiimme tiet täyteen ja vielä lisätä haltijavastuun mukaan ikään kuin täydentääkseen järjettömyyden. Sen sijaan, että poliisi kyttäisi vaarallisia ohittajia ja suojatien eteen pysähtyneen auton ohi 110 km/h suhahtavia tai muissa maailmoissa harhailevia, piittaamattomia köröttelijöitä, se on päättänyt jättää läsnäolonsa tiellä minimiin ja laittaa seipäännokkaan Orwellin lintupöntöt vahtimaan, ettei vain joku aja suoralla pikitiellä kesävalossa sataakuutta kun rajoitus on sata.

Tähän mennessä olen pitänyt naamaria autossa siltä varalta että joudun poikkeuksellisesti sellaiseen Suomen kolkkaan, missä valtiomafia kuvaa rehellisiä ja kunniallisia autoilijoita. Mutta mikäli jatkossa sakko pamahtaa auton haltijan postiluukkuun, aion tehdä seuraavaa:

Varastan jostakin autosta kilvet ja ruuvaan ne omaan bilikkaani. Siinähän valokuvailevat, taidanpa vielä kättä heilauttaa salamavalolle! Jos yhteiskunta jatkaa järjettömyyksiään, ei se voi odottaa, että kansa - tai ainakaan sen älykäs vähemmistö - noin vain alistuu muuttumaan uusiodeedeeärrän kansalaisiksi!

Keksikää vain uusia alistuskeinoja ihmisille ja riistäkää lisää vapauksia: täältä pesee! Ei sitten pidä ihmetellä jos kaikenlainen petostelu, paha olo, huumeiden käyttö, väkivalta, juurettomuus ja sen sellainen lisääntyy - sitäpä valtiogangsterit väen vängällä haluavat!! Nähdään sitten päättäjät, tykkääkö tyttärenne asua siinä yhteiskunnassa, minkä olette luoneet... siinä ei edes kansalta huijaamanne rahat auta kun koko ympäröivä maailma on sairas.. paitsi Anders-Simo ja hänen kaltaisensa, jotka kusettavat kontrollikoneistoa miten tahtovat...

Nyt kaikki kapinaan! Käykää maalaisisännät traktorilla kaatamassa Orwellin lintupönttö, jos sellainen maidenne läheisyyteen tulee kiiluvine Stasilinsseineen!! Käykää hipit ja natsit yhteistuumin ostamaan spraymaaleja, jotta tuo paholaisen silmä saadaan sokeutumaan korpiamme synkistämästä!! Ja te, joilla on kasko, ajakaa vanha rottelonne "vahingossa" tieltä tuon metallisen ihmisoikeuksien hirttopuun kohdalla niin, että se hajoaa #&%£$!* päreiksi ja naurakaa päälle, viimeistään silloin kun nostatte kaskorahat!!

Ja jos joku Stasin vakooja täällä väittää, että kannustan rikokseen, kerrottakoon, että valtio on jo tehnyt ihmisiä kohtaan rikoksen ihmisyyttä vastaan. Siitä ei selviä sakoilla, sen kerron teille....

IP: ei tallennettu

  
  • Harmi kun täälläpäin ei oo kameroita.. ois yön turvin voinu vähän sabotoida :smile:

      
  • Joo... :grin:

      
  • Kaikki varmasti vastustavat kameravalvontaa pitkillä vähän liikenteisillä suorilla, mutta kukaan ei voi olla eri mieltä siitä, että ongelmapaikkoihin niitä olisi lisättävä ja rajusti.
    Ajelen pari kertaa kuussa Helsinki - Savonlinna väliä ja vuosi vuodelta meno on yhä hurjempaa. Se vähemmistö, joka ajelee reilua ylinopeutta muiden turvallisuudesta piittaamaatta, tekee sen yhä härskimmin ilman järjen hivettäkään. Ohitetaan ohituskiellon aikana tai ketaisen viivan yli. Närkästytään edessä hitaammin ajavalle, jos tämä ei aja sitä "myyntimiesvauhtia" eli 10km/h yli nopeusrajoituksen varsinkin 80km/h rajoitusalueella.
    Ennen vastustin voimakkaasti kameravalvontaa, mutta nyt kannatan sitä samoin kun telematiikan kehittämistä siihen suuntaan, että ylinopeudesta tulisi tuskallisen vaikeaa. Isoveli valvokoon, jos se saattaa pelastaa henkeni. Kerran tällä matkalla minut ohitettiin seitsemän kertaa keltaisen viivan yli vaikka ajelin 5% ylinopeutta (mittarivirhe korjattu) etten jää aivan jalkoihin. Joskus siis mäen päällä joku saattaa tulla kaistallani vastaan! Jos kameravalvonta auttaa seulomaan pois liikenteestä nämä kuskit, tulkoon kamerat vaikka 100 metrin välein.

      
  • Samaa mieltä!
    Liikenteessä on liikaa "avopotilaita"
    Poistakaan noi häiriöpäiset herhiläiset jotka hulluna vaeltaa valtateillämme
    :smile:

      
  • Turha luulla, että näitä avohoitopotilaita kameravalvonnalla laitetaan kuriin. Kilpi vaan pois tai väärä tilalle ja painavat vielä kovempaa (kun ei kerran paljon tarvitse enää poliisia pelätä, kun kamera ei lähde perään pysäyttämään).

      
  • Näitä ongelmakuskeja on liikennepsykologien mukaan 10-20 % kuskeista riippuen tulkintatavasta. En tiedä, mitä tulkintaeroja ne tarkoittavat, mutta veikkaan jo hulluimmasta 5 %:sta eroon pääsyn näkyvän liikenteessä selvästi.

    Jos puhuttaisiin tavallisista ihmisistä, vaikuttaisi tällainen harvennus varmaan loppujenkin liikennekäytökseen, mutta tämä pieni ryhmä on niin varma asiansa oikeutuksesta, että veikkaan vain aniharvan heistä kykenevän yhdistämään syitä ja seurauksia toisiinsa, he vain katkeroituvat enemmän. Jos he asuisivat Irakissa he räjäyttäisivät itsensä ratsiassa.

    Olen samaa mieltä siitä, että kameravalvonta ei näitä poikia (vain joka kymmenes ongelmakuskeista on naisia) pidättele. Kameravalvonta on kustannustehokas ja vaikutukseltaan tehokas tapa vähentää tavan vuoksi pikku ylinopeutta ajavia, menttaalihygieniansa (tuollaista sanaa käyttäisi Jätektör Oy:n toimitusjohtaja Kalmanlehto) kanssa vaikeuksissa olevat on asia erikseen.

      

  • "...tehokas tapa vähentää tavan vuoksi pikku ylinopeutta ajavia.."

    Mikä muuten mielestäsi on sopiva puuttumiskynnys kameroille? Kannatatko nollatoleranssia? Poliisihan puhuu monesti, että alle 10% ylinopeuksiin ei juuri puututa.

      
  • Nollatoleranssi taitaa olla liioiteltua useastakin syystä. Ensinnäkin muutos nykyiseen olisi niin iso, että se aiheuttaisi hämminkiä. On paljon ihmisiä, jotka ihan tosissaan luulevat, että rajoituksen saa ylittää hiukan. Kun tiedetään liikennevalistuksen perillemenon hyötysuhde, tieto tieliikennelain käyttöönotosta myös rajoitusten suhteen menisi monille perille vasta vuosien päästä.

    Toisekseen pienimmät ylinopeudet eivät ainakaan tämän hetkisen tietoni perusteella ole suurin ongelmamme. Sen suurin riesa lienee, että se on kuin lievä huume, joka johtaa joillakin kovempiin aineisiin eli isompiin ylityksiin, kun kerran valvonta ja sitä kautta kiinnijäämisriski on mitä on. Fysiikasta aika tietämätön tavallinen ihminen ei helposti ymmärrä mitä neliössä kasvava jarrutusmatka ja törmäysenergia käytännön tasolla tarkoittaa.

    Koska auton korin lujuus tulee enemmän muodosta kuin aineen massasta, ei korin myötääminen tapahdu lineaarisesti vaan rasituksen ylitettyä jonkin tietyn pisteen pettävät rakenteet tuhoisin seurauksin. Tavallisilla matkanopeuksilla pyöritään juuri tällä rajalla. Savo-Karjalan Tiepiirin tutkimuksen mukaan riski kuolla hirvikolarissa kasvoi 80:n ja 90:n kilometrin välillä 9-kertaiseksi, jonka veikkaan johtuvan juuri tästä auton rakenteiden totaalisesta pettämisestä. Siis ainakin 10 km/h (12,5 %) ylinopeus on selvästi liikaa. En tiedä, missä raja menee, en ole nähnyt asiasta tietoa.

    Jos nykyisiä rajoituksia nostetaan, voisi nollatoleranssi olla paikallaan. Ensinnäkin ollaan lähempänä ihmisen ja auton ominaisuuksien ylärajaa ja toisekseen kolarin tuhoisuus ja jarrutusmatka kasvavat tietysti taas neliössä. Kymmenen prosentin ylinopeus 100:n rajoituksella käy auton rakenteiden päälle 50 % enemmän kuin sama 80:n rajoituksella ja lisäksi lisää riskiä joutua siihen onnettomuuteen reilusti. En osaa sanoa tarkkaan kuinka reilusti, mutta ainakin paljon enemmän kuin mitä vauhdin lisäys oli, joka tapauksessa kymmeniä prosentteja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit