Kevyt liikenne Testi

9 kommenttia

Käy sivuilla http://www2.ake.fi/TOT/ ja testaa tietosi.
Minulla oli 6 oikein, mutta pyöräilijä olisi kaikissa tapauksissa jäänyt henkiin. Jokin puolustus on oltava!

  
  • Yksi väärin, arvio OK. Ennakolta arvioin huonoksi.

      
  • Höh, meni kaikki oikein. Ihan terveellinen testi.

      
  • Minä sain oikein 6/9. Väistin pyöräilijää liian usein, nyyh... :cry:

    Jotenkaan pyöräilijän henkeä ajatellen en esim. mieti ajaako hän luvattomasti jalkakäytävällä, pitäiskö fillari taluttaa tien yli jne. asioita.

    Sama testi pyöräilijöille, fillarin sarvien takaa kuvattuna. KIITOS!

      
  • Rehellisenä itselleni laitoin omaksi arvioksi "huono" mutta sainkin yllättyä positiivisesti: tuloksena 7/9 oikein, tulos OK. Je je!

      
  • Kaikki oikein!!! :open_mouth:

      
  • 7/9 oikein. Hieman tarkemmalla keskittymisellä olisin saanut 8 pinnaa, toisen väärin mennen tulkitsin väärin. Pyörätie ei jatkunutkaan tien yli.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 10.11.2005 klo 16:26]
      
  • No niin kyllä tuli oltua kohtelias pyöräilijöille. Ilmeisesti lain tuntemus on aika heikkoa sarvien takana, koska aina olisi kolissut oikealle kääntymis tilanteissa sekä suoraan mennen. Itse en uskalla autoja uhmata kauppareissulla pyöräillessä, mutta autolla ja jopa kuorma-autolla liikkeellä ollen näkee kyllä kissamaista menoa (yhdeksän henkeä etc)!!!!!

      
  • 8/9, en hoksannu ettei tartte väistää vasemmalta tulevaa, kun itse kääntyy oikealle. Tosin tuolla liikenteessä tuo olis menny ehkä oikein.

      
  • Helppoa, 9/9.
    Liikenteessä kyllä varaudun väistämään pyöräilijöitä sellaisissakin tilanteissa, joissa niin ei tarvitse tehdä. Autoilijat eivät tunne sääntöjä kovin hyvin mutta vielä vähemmän pyöräilijät. Nuorilla tuntuu olevan käsitys, että autoilijan kuuluu väistää jalankulkijoille tarkoitettua ajavaa pyöräilijää ja vanhat eivät usko, että autoilijan kuuluu väistää missään tilanteessa. Ehkä se ei ole pelkkää tietämättömyyttä vaan myös tervettä itsesuojeluvaistoa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit