Harrastatko virkavallan kiusaamista?

16 kommenttia

Pika-gallup näin ennen viikonloppua... Harrastatko renkaiden lämmittelyä formula 1:sten tyyliin poliisiauton edessä vai lähdetkö renkaaat vinkuen liikennevaloista poliisin vierestä? Vai miten viihdytät virkavaltaa? Tiedän ainakin yhden, joka harrastaa yllämainittuja. Pistääkö joku paremmaksi?!! :grin:

  
  • Pika-gallup näin ennen viikonloppua... Harrastatko renkaiden lämmittelyä formula 1:sten tyyliin poliisiauton edessä vai lähdetkö renkaaat vinkuen liikennevaloista poliisin vierestä? Vai miten viihdytät virkavaltaa? Tiedän ainakin yhden, joka harrastaa yllämainittuja. Pistääkö joku paremmaksi?!!

    mee pois täältä.

      
  • Mielenkiintoinen kysymys. Miten virkavalta mahtaisi suhtautua Burn-Out:iin liikennevaloissa, vaikka siitä jatkaisi rauhassa siitä eteenpäin. En ole kuullut kenenkään tehneen näin liikennevaloissa poliisiauto rinnalla. En tiedä onko laissa erikseen kieltopykälää siihen, sutiiko renkaat asfaltilla vai jäällä..?

    Helsingin Cruising illoissa on jäähallin ja stadionin parkkipaikalla "polttokuja" jota reunustaa ihmismuuri. Sitä pidän henk.kohtaisesti vaarallisena. Tehokas tykki irtoaa melkoisella vauhdilla paikalta, jos joku innostuu näyttämään.
    Tosin ympäri maailmaa seisovat ihmiset rallien pikataipaleiden varrella parikymmentä senttiä ajoradasta vieläkin vaarallisemmin.

      
  • Nuoruudestani muistan naapurin isännän näytöstyylin virkavallan nenän edessä hänen kurvatessa "kylykimyyryä" päätielle. Muistaakseni pikavoitossa luki jotenkin näin:

    "kierrättäen suurella kierrosluvulla moottoria ja täten aiheuttaen häirintää ympäristölle sekä vaaransi muiltten tielläliikkujien ja kulkuneuvossa olevien matkustajien turvallisuuden".

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 00:00 SixPack kirjoitti
    Mielenkiintoinen kysymys. Miten virkavalta mahtaisi suhtautua Burn-Out:iin liikennevaloissa, vaikka siitä jatkaisi rauhassa siitä eteenpäin. En ole kuullut kenenkään tehneen näin liikennevaloissa poliisiauto rinnalla. En tiedä onko laissa erikseen kieltopykälää siihen, sutiiko renkaat asfaltilla vai jäällä..?

    Minun mielestäni joku on saanut sakkoa kumin poltosta. En tiedä mikä lakipykälä sanoo että saisi sakottaa.
    Itse en kiusaa poliiseita, kiihdytän kyllä nopeasti nopeusrajoituksiin, mutta se ei ole rikos.

      
  • Nelivetoisella ei paljon vingutella, mutta sinivalkoinen Mondeo on kiva johdattaa perässään auraamattomalle tielle. Kyllä hymyilyttää kun poijaat lykkivät kulkinettaan hangesta liikkeelle. Siitä sitten onkin hyvä peruuttaa kysäisemään mikä olikaan seuraamisen syy, aloittaa keskustelu poliisin käyttämien autotyyppien soveltuvuudesta Suomen talveen ja tarvitsevatko hinausapua...

    [Zilo muokkasi tätä viestiä 04.03.2005 klo 12:22]
      
  • Minä hankin vastinetta verorahoilleni juuri poliisia kiusaamalla. Ottaa niin pattiin kun niitä ei koskaan näe kun tarvittaisiin ja maksavatkin vielä meille veronmaksajille niin pirusti. Näin pääsen vähän kuittailemaan myös sitä kun ne kiusaavat syytöntä miestä (=minä) mutta naapurin veivikaula ei saa sakkoa vaikka ajaa yhtä lujaa kun minä.

    Yksi hassu tapani on jättää hampaat pesemättä viikon ajaksi, syödä kolme kokonaista valkosipulia ja syömistä seuraavana päivänä hoiperrella polvet notkuen autolle marketin parkkipaikalla, sovittaa avainta oveen ainakin viisi minuuttia itsekseni phuen ja ajaa pihasta suunnilleen puolta kävelyvauhdista suoraan eteeni keskittyneesti tuijottaen.

    Sitten vaan kotiin odottamaan vieraita. Kun G-miehet tulee tärkeinä paikalle ja syyttää viatonta miestä kännissä ajosta, hönkäisen läheltä todistusaineiston heidän naamalleen. Helposti menee viikko sitä hihitellessä. Miespula on muka kamala, mutta niin vaan riittää auto ja kaksi miestä katselemaan kun minä kiikun pihakeinussa ja haisen pahalle.

    Toinen humoristinen harrastukseni on videokuvata poliisiautoja liikenteessä. Aina kun niiltä jää vilkku käyttämättä tai turvaväli on liian lyhyt, menee nauha poliisilaitokselle ja kysely, että koska palauttavat minulta sakottamansa rahat korkoineen tililleni tai sitten kuvassa esiintyville paskajaloille sakot kanssa.

    Käyn myös terveyskeskuksessa valittamassa keksittyjä vaivoja. Saavat sielläkin miettiä uudelleen, kannattiko olla anatamatta niitä sairaseläkepapereita.

    Soitan palokunnan paikalle aina kun joku naapuri grillaa tai polttaa roskia. Palopäällikkö uhkasi poliisilla, mutta minulla on oikeus juoksuttaa viranomaisia mieleni mukaan, koska maksan niiden palkan. Palomiehetkin on niin tärkeitä siittä virastansa ja univormustansa, etteivät vaivaudu oikeisiin ja hyödyllisiin töihin. Mun pilkkireppuni on vieläkin Näsijärven pohjassa kaksi kosanderia sisällään kun palokunta ei muka ehdi palvelemaan veronmaksajaa. Mutta ehkä palvelevat kun tarvitaan apua seuraavan kerran tai sitten ajavat meidän kortteliin joka kerta kun vähänkin savua pölähtää.

    Niin että juoksuttakaa vaan muutkin poliisia, sitä vartenhan ne on olemassa.

      
  • TeeCee, paljon tekstiä, hyvin kirjoitettua ja ovelaa. Voisitko vielä lisätä tiivistetysti loppusanat jolla vielä kertaat mitä tarkoitat. Kumminkin luulen ymmärtäväni mitä tarkoitit.

      
  • Tuomas:” Voisitko vielä lisätä tiivistetysti loppusanat jolla vielä kertaat mitä tarkoitat.”

    Voisin. Tarkoitan, että jos joku löytää Näsijärvestä kossupullon, niin se kuuluu mulle!

    Löytäjä saa pitää ne villasukat, ne on muijan tekemät eikä istu kun amputaatiopotilaalle.

      
  • Kyllä. Nyt tiedämme varmasti mikä on pointtisi. :wink:

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 13:48 TeeCee kirjoitti
    hönkäisen läheltä todistusaineiston heidän naamalleen. Helposti menee viikko sitä hihitellessä. Miespula on muka kamala, mutta niin vaan riittää auto ja kaksi miestä katselemaan kun minä kiikun pihakeinussa ja haisen pahalle.

    Toivottavasti tuuli ei käy pohjoisesta viikonloppuna tänne Espooseen!

      
  • "hönkäisen läheltä todistusaineiston heidän naamalleen".

    Haisooki jotta aivan tänne asti maistuu motta puhalla itään, tietävät rajantakana että länsituulikin voi olla häjyn hajuune.


    :grin:

      
  • Muistaakseni kuminpolttamiselle on määritelty hinta. Edelleen muistaakseni 500mk/metri. Lieko noussut eurojen myötä 100 eur/metri?

      
  • Lainaus:
    05.03.2005 klo 10:27 Luu5 kirjoitti
    Muistaakseni kuminpolttamiselle on määritelty hinta. Edelleen muistaakseni 500mk/metri. Lieko noussut eurojen myötä 100 eur/metri?

    Mielenkiintoista, poliisit mittaavat mittanauhalla kuinka paljon saa sakkoa. :smile:

      
  • "Lieko noussut eurojen myötä 100 eur/metri?"

    Ei varmasti, se on varmasti noussut samassa suhteessa kuin kaikkialla muuallakin hinnat eli 500 eur/metri :sunglasses:

      
  • Kyllä tulee tutulle kalliiksi, kun tarpeeksi kumia poltettuaan joutuu ostamaan uudet renkaat ja sitten vielä parhaassa tapauksessa sponsoroimaan virkavaltaa... :wink:

    Seuraavan kerran kun pohjoistuuli tuo kummallista tuoksua tullessaan, tiedän TeeCeen terkkujen tulleen perille Mancen seudulta... :smile:

    [Saint muokkasi tätä viestiä 08.03.2005 klo 09:20]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit