LAITON MOOTTORITIEPÄTKÄ HEINOLAAN !

4 kommenttia

Ajelinpa tuota "virallisesti avattua" uutta moottoritietä (4 ja 5-tie) Lahdesta Heinolan suuntaan.

Havaitsin, että pohjoiseen ajettaessa on ajokaistojen välissä kaksoissulkuviivaa ainakin 10 km matkalla. Muutoinkin uuden moottoritien pinnan laatu oli jotakuinkin ala-arvoista monilta kohdin.

Kun nyt ajoin ohituskaistaa, niin rikoin ilmeisesti tieliikennelakia, koska Tiehallinto ei ole uskoakseni saanut eikä antanut minulle lupaa poikkeuksellisesti ylittää tällä tieosuudella ajoratojen välissä olevaa keltaista viivaa.

Kyselinkin itseltäni: olenko minä suurempi rikollinen ylittäessäni tuon tienkäyttäjille julkisesti avatun moottoritien keltaisia viivoja vai onko se sittenkin se projektipäällikkö, joka on säästänyt SUURIA SUMMIA, jättäessään hämäykseksi ja haitaksi nuo keltaviivat?

Olen kuullut, että jotkut ovat ajelleet moottoritietä väärään suuntaan eli vastavirtaan. Tällainen vanhojen tiemaalausten jättäminen moottoritielle antaa turvallisen tunteen ajamiseen, kun joku sattuu ottamaan Vierumäen rampista väärän puolen moottoritietä ja ajelee Lahtea kohti !

Odotamme ensi kesää, jotta viivat saavat päälleen uuden asfaltin !


Eihän sinua ole nuo keltaviivat haitanneet?


:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • Jeps, tein eilen saman havainnon Helsingistä Jyväskylään ajellessani.

    Muutenkin tietyön aikaiset peittämättömät kaistamaalaukset ovat varsin petollisia. Pimeällä ja märällä tiellä ajellessa maalausten seuraaminen saattaa aiheuttaa ikäviä ylläreitä. Yksi tällainen paikka on hieman ennen tähtiniemen siltaa, kun uusi motari yhtyy "vanhaan" pätkään: viivat vievät vasemmalta kaistalta suoraan keskikaiteeseen!

      
  • No oisko tässä selitys, miksi urakka valmistui vuoden etuajassa. Tehdään Venäjäksi!

    Toivottavasti vertaus osoittautuu ontuvaksi, jos ainoastaan tiemerkinnöistä löytyy vikaa. Peruskunnostus/rakennushankkeiden uudispäällystyksen vituralleen menostahan on jo kokemusta, esim. Tampere-Jyväskylä -tieltä, liekö jo maan tapa tehdä uutta pyykkilautaa. Toisaalta Venäjällä ei tiettävästi mikään hanke valmistu, sillä sitä ennen rahat on laitettu parempiin taskuihin.

    [mikahe muokkasi tätä viestiä 25.11.2005 klo 20:59]
      
  • Motarillahan pitää ottaa heti kun mahdollista vasen kaista ja polkea niin paljon kun sielu sietää? :smile: Ainakin vaikuttaa tuolta! Pitää mennä vasemmalle ennen sulkuviivoja ja ajaa "liikenteen rytmissä"? :smile:
    Asfaltti on usein aluksi huono kun siihen on tarkoitus vetää vielä lopullinen kerros seuraavana kesänä, ovat mahdolliset painumat ja routavauriot esillä ja saadaan parempi lopputulos. :sunglasses:

      
  • Ei hirveästi yllätä. Yleensäkin tietöihin liittyvät oheistehtävät jätetään tekemättä tai tehdään vähän sinne päin.

    Miksi tietyöalueille jätetään 50km/h kyltit myös viikonlopuiksi, jolloin työmaalla ei ole toimintaa ja moottoritien molemmat kaistat ovat vapaasti käytössä?

    Miksi kevyen liikenteen väyliä ei pistetä kuntoon esim putkitöiden jälkeen? Todella mukavaa tehdä äkkijarrutuksia rullaluistimilla, kun asfaltista puuttuu pala, joka tehdään sitten joskus. Sitten kun asfaltti on korjattu, niin tielle jätetään sepeliä ja muuta sinne kuulumatonta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit