[b]mb:n perävalot[/b]

1 kommentti

:cry: Ihan herjaamaan pistää mersun takavalojen palaminen, 4-5 poltinta vuodessa. Sinänsä helppo vaihtaa ja ei kovin kalliit (1.20 ecua kappale)...mutta silti. Ei aikaisemmin omistamissani merkeissä em. ominaisuutta ole ilmennyt. Taksimiesten puheitten mukaan se on mersujen ominaisuus, periytyen edellisistä ja muista malleista. Siis omistamani malli on C 200 cdi sedan, W203 ja vuosimalli -02. Ollut minulla uudesta asti. Muuten olen ollut tyytyväinen, pieni kulutuksinen, järkevällä ajolla pitkät huoltovälit, mielestäni kohtuulliset huollot. Huolto tai maahantuoja ei ainakaan ole tietoinen asiasta (tai ei myönnä), onko kenelläkään lukijoilla tietoa takavalojen polttimoiden palamisen syytä tai kokemusta nimeenomaisesta merkistä/mallista? Tarkennetaan vielä: siis perävalon poltin vas. ja oik., ei vilkun eikä sumuvalon.

  
  • Jos lamput on ihan tavallisia, niin eihän nopeaan palamiseen oikeastaan voi olla muuta syytä kuin liian suuri jännite. Tuskin ne liian ahtaassa tilassakaan on, että pääsisivät lämpenemään liikaa.

    Oletko mitannut koskaan latausjännitettä? Eikä muuten ole Mersu ainut, missä takavalot palaa mielestäni kovin aikaisessa vaiheessa. En muista milloin olisin vaihtanut vanhaan Ooppeliini takavalon, tuskin koskaan, mutta monessa lähes uudessa autossa näkyy olevan toinen tai molemmat takavalot palaneet, ainakin useamman Volkkarin ja Pösön olen bongannut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit