Hyvä artikkeli poliisiterrorista

14 kommenttia

Stop press! Poliisit ovat terrorisoineet arvostettua liikennetoimittajaamme ajamalla 2 km/h alle nopeusrajoituksen:

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,834219,00.html

  
  • Tuntuu hyvinkin tutulta. Kun poliisit "partioivat" ja muuta kiirettä ei ole kuin ehtiä munkkikahveille, niin mikäs siinä körötellessä. Niillehän tuo ajaminen nimenomaan on se työ (partiointi ja näkyvyys) ymmärtämättä lainkaan, että muut ovat siirtymässä paikasta toiseen ehtiäkseen tekemään LISÄKSI sen oikean työnsä, kun se pelkkä kruisailu ei siis ole muiden työtä. Mutta käyppäs kyselemässä tai huomauttamassa, niin olet hankala ja yhteiskunnan vihollinen.
    :sunglasses:

      
  • Espoon Nihtisillan liikennevaloissa iltakeikalta kamarille palaavat poliisit pistää vilkkusireenit päälle ja ajavat punaista päin. Sellaista.

      
  • Lainaus:
    06.06.2006 klo 14:47 nimim Erkki kirjoitti
    Poliisit ovat terrorisoineet arvostettua liikennetoimittajaamme ajamalla 2 km/h alle nopeusrajoituksen:


    Vitsi, vitsi! Kokonaista kaksi kilometriä, ja ilmeisesti 90 nopeusrajoitusalueella mikäli pikavilkaisulla oikein ymmärsin. Johan tuo hukkuu mittarivirheeseen ja näytön epätarkkuuteen.

    PS. suurin sallittu nopeus ei edelleenkään tarkoita että on pakko ajaa lätkän ilmoittamaa vauhtia. Siihenhän ketjun aloittaja varmaankin haluaa tartuttavan!

      
  • Lainaus:
    08.06.2006 klo 19:11 Niilonpoika kirjoitti
    PS. suurin sallittu nopeus ei edelleenkään tarkoita että on pakko ajaa lätkän ilmoittamaa vauhtia. Siihenhän ketjun aloittaja varmaankin haluaa tartuttavan!


    Mutta suurin sallittu nopeus (tai paremminkin siis oikea nopeus) = rajoitus + sakotustoleranssi eli noin 99 km/h 90 rajoituksella. Mahtaa siinä Collinia hengenheimolaisineen ottaa päähän joutuessaan vapaassa maassa kyykytettynä ajamaan 88 km/h.

      
  • Lainaus:
    09.06.2006 klo 07:43 Herbert kirjoitti
    Mutta suurin sallittu nopeus (tai paremminkin siis oikea nopeus) = rajoitus + sakotustoleranssi


    Missähän kohden liikennlaissa tai -asetuksessa on mainittu tuo toleranssi? Ei missään. Suurin sallittu nopeus on suurin sallittu nopeus.

      
  • Olisi pitänyt laittaa tuon kommenttini perään naamankuva, jossa suu on jossain sopivassa asennossa. Ei vain ole ollut tapana.

      
  • Lainaus:
    09.06.2006 klo 08:15 Herbert kirjoitti
    Olisi pitänyt laittaa tuon kommenttini perään naamankuva, jossa suu on jossain sopivassa asennossa.


    Samat sanat...

      
  • Pölhöpopulisti Collinin juttu antaa osviittaa siitä millaisia kirjoituksia täältä lukisimme, jos valvontakameroita inhoavien (teko)hurskas toive elävän valvonnan lisääntymisestä toteutuisi. Poliisin ***tanat kun ajaisivat nopeusrajoituksen mukaan häiriten sujuvaa ja joustavaa liikennöintiä ja aiheuttaisivat aivan hirveää nopeusmittarin tuijotuspainetta.

    Tämä kohta on suosikkini:

    "Att köra om en polisbil är bland det mest ångestladdade. Jag har gjort det ett par gånger, smugit förbi polisbilen som håller 88 eller 108, sakta, sakta, för att vara säker på att inte komma över fartgränsen.
    Det tar en evighet och man känner polisernas blickar.
    Senast jag gjorde det var på väg hem till Norrtälje. En manlig förare, en kvinnlig polis bredvid.
    Först låg jag bakom en stund, samlade mig, kollade in hastigheten. Sen började jag den långa omkörningen. Först med polisens blickar i backspegeln, sen i sidan och när jag till slut glidit förbi förstod jag hur den kvinnliga polisen började kolla upp mig samtidigt som föraren hade kollen på hastigheten."


    Kylläpä on toimittajamme huomio ollut kaikessa muussa kuin liikenteen tarkkailussa, kameratolpan tekemisiä ei sentään tarvitse erikseen vahtia. Vaikeaa, niin kovin vaikeaa on elämä, kun siitä sellaista haluaa tehdä.

    Ajatelkaas muuten Collinin mielipiteisiin yhtyvät ja samantyyppisiä kirjoituksia tehtailevat: sille maksetaan tuosta palkkaa. Kyllä, minustakin se on epäreilua.


    luetaan: jonka toteutumismahdollisuuksien olemattomuus tiedetään

      
  • Minusta nuo rajoitukset on kuitenkin enemmän ohjeellisia. Matala rajoitus viestittää mahdollisesta vaarasta. :sunglasses:
    Tietenkin pitää varautua maksaan lisävero jos ylittää rajoituksen liikaa, mutta sehän on vain yksi vero muiden lisäksi! :innocent:
    Ei kait jokin liikennemerkki tai linnunpönttö voi pakottaa ketään ajaan määrättyä nopeutta, tarvittaessa voi ajaa hitaampaakin kuten minäkin teen jos olosuhteet on huonot! :smile:

      
  • Lainaus:
    09.06.2006 klo 22:08 JOXA kirjoitti
    Tietenkin pitää varautua maksaan lisävero jos ylittää rajoituksen liikaa, mutta sehän on vain yksi vero muiden lisäksi!


    Heh, suuri osa ihmisistä ajattelee nykypäivänä juuri noin, että pulittamalla summan rahaa saa oikeuden rikkoa sääntöjä. Vähän niin kuin keskiajalla, aneita maksamalla sai syntinsä anteeksi.

      
  • Olen ajanut taas kolmessa päivässä 2600 km Suomeen maanteitä. Kova tuuli ja paikoin pahasti uraiset tiet ovat mielenkiintoinen yhdistelmä. Helle lisäsi ilmastoinnin takia dieselin kulutusta noin 0,5 l/100 km. Oulun eteläpuolella tänään mittari näyttti peräti +32,5.

    Taaskaan en nähnyt koko reissulla yhtään poliisia ja hyvä näin. Joitain kameroita, mutta ne oppii.

    Satasen alueella ajoinn pääteillä set cruise 124 joka vastaa 119. Sitten ohitteluissa (joita vältän mutta joita liian hitaasti ajavien takia on pakko tehdä) kiihdytän tasolle 150-170. Hiljaisilla tieosuuksilla ajan sellaista tasaista 140.

    Suomessa onkin nykyisin vapaa nopeus. Silti kuskit ajavat maltillisesti.

    Nelostiestä täytyy sanoa että se on pitkän talven jäljiltä ala-arvoinen. Urat ovat paikoin karmeita, luokkaa 10 cm. Niissä on sekä konveksia että konkaavia. Rekat huojuu urissa kuin palmupuut pasaatituulessa. Museovirasto voisi ottaa tämän 1950-luvun tilataideteoksen suojelukseen. Mustana huumorina havaitsee, että suomalaiset ovat koristelleet tämän nostalgisen nelostien pikkusilla valkeilla risteillä, kynttilöillä ja kukka-asetelmilla.

      
  • Aina kannattaa tosiaan ajaa olosuhteiden mukaan ja välttää onnettomuuksia! :sunglasses:
    Tuota telkänpöntöt ei kyllä ole tehty valvoon? :innocent:

      
  • Rätkätin: ” ...ymmärtämättä lainkaan, että muut ovat siirtymässä paikasta toiseen ehtiäkseen tekemään LISÄKSI sen oikean työnsä”

    Tiedätkö kuinka paljon nopeammin pääset tekemään sen oikean työsi ajaessasi 2 km/h lujempaa? Jos autossasi on keskinopeuden näyttö, kokeile ja hämmästy. Et montaa kirjainta ehdi chattiin näpyttelemään sinä aikana, väitän ettet yhtään.


    Nunchaku: ” Kova tuuli ja paikoin pahasti uraiset tiet ovat mielenkiintoinen yhdistelmä.... Nelostiestä täytyy sanoa että se on pitkän talven jäljiltä ala-arvoinen...

    Satasen alueella ajoinn pääteillä set cruise 124 joka vastaa 119. Sitten ohitteluissa (joita vältän mutta joita liian hitaasti ajavien takia on pakko tehdä) kiihdytän tasolle 150-170. Hiljaisilla tieosuuksilla ajan sellaista tasaista 140.”


    On se musta huumori hallussa näimmä sinullakin. Minusta huumori on parhaimmillaan kun sen esittäjä on tosissaan.


    [TeeCee muokkasi tätä viestiä 12.07.2006 klo 11:56]
      
  • Ohituksessa tuo 150-170 on OK jottei tule mitään vaaraa kun ohitustilanne on yleensä vaarallista ja kannattaa tehdä ripeästi, mutta hiljaisilla teillä mielestäni 120 on sopivan leppoisa ja turvallinen, siis kun minä pelkään hirviä ja polliiseja! :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit