Mikä tiessä tai tienkäyttäjässä (oma minä varsinkin mukaanlukien) pännii?

65 kommenttia
13»
  • ...eli 99.9% nykypäivän kuljettajista. Vanhoina hyvinä aikoina täysperävaunullisesta kuormurista pääsi ohi helpommin kuin pikkuautosta, mutta mennyt aika ei palanne :cry:

      
  • mikahe:

    ...eli 99.9% nykypäivän kuljettajista. Vanhoina hyvinä aikoina täysperävaunullisesta kuormurista pääsi ohi helpommin kuin pikkuautosta, mutta mennyt aika ei palanne :cry:


    Rahtarit ajaa niin reippaasti että niitä ei tarvitse ohitella.

      
  • Prius-kuskit varmasti alkavat ärsyttää, jos noudattavat jenkkien kehittämiä taloudellisen ajon ohjeita. Pitkässä maantieajossa otetaan kaasutuspyrähdyksiä ja sen jälkeen ajetaan lähes pelkällä sähköllä muutama kilometri antaen vauhdin pudota varovaisen tasaisesti ja taas hetken päästä otetaan lataus ja vauhdinottopyrähdys, kun vauhti on pudonnut lähes 10 km/h huipusta. Olen näihin ohjeisiin netissä tutustunut, mutten kehtaa noudattaa.

      
  • Jos Priuksella todellakin tuolla tavoin maksimoidaan taloudellisuus, ei siinä tyhjää tietä lukuunottamatta ainakaan liikenteen taloudellisuudesta kannata puhua. Aika itsekäs ohje siis.

      
  • Böpi:

    Prius-kuskit varmasti alkavat ärsyttää, jos noudattavat jenkkien kehittämiä taloudellisen ajon ohjeita. Pitkässä maantieajossa otetaan kaasutuspyrähdyksiä ja sen jälkeen ajetaan lähes pelkällä sähköllä muutama kilometri antaen vauhdin pudota varovaisen tasaisesti ja taas hetken päästä otetaan lataus ja vauhdinottopyrähdys, kun vauhti on pudonnut lähes 10 km/h huipusta. Olen näihin ohjeisiin netissä tutustunut, mutten kehtaa noudattaa.




    Priuksella on mahdollista päästä mukaviin kulutuslukemiin jos perehtyy hyvin sen hybridin toimintatapaan ja harrastaa hieman ecotuunausta.



    Pitkillä samana päivänä ajetuilla vedoilla (900km), esim.kesäisin Lappiin ajettuna matala 4l / 100km keskikulutus on tiukassa , tosin autoissa Lapin keikalla on yleensä normaalia enemmän kuormaakin.



    Talvella tulee 1,5-2 litraa lisäkulutusta helposti.



    Priuksen vakionopeudensäätimen nopeuden ylläpito on kyllä aika brutaalin tuntuinen esim. jos vertaa sisar merkin hybridin vakionopeudensäätimen toimintaan , voi johtua myös Priuksen pienestä bensiinimoottorista ja sen toimintatavasta (Atkinson).



    Ja itse otsikkoon,nämä ohittajat jotka päättävät ohituksensa n.5 metrin päähän ohitettavan nokasta hieman kummastuttaa vaikka usein tilaa olisi vaikka 50m .

    Ja liian usein nämä ko. ohittajat jäävät siihen eteen tulpaksi eivätkä jatka samalla vauhdilla horisonttiin.

    Nykyään ajan aikalailla pilkulleen rajoitusten mukaisesti,joten välitöntä tarvetta ohitse ei pitäisi olla.





      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit