Automerkkien mielikuvat

51 kommenttia
2»
  • Siis millä autolla on paras kuski? Tarkoittaako paras tässä yhteydessä hyvää vai taitavinta kuljettajaa? Määritelmähän meni muistaakseni niin, että "taitava kuljettaja selviää niistä tilanteista, joihin hyvä kuljettaja ei joudu."

    Taitavimmat kuljettajat löytyvät vanhemmista autoista, joissa ei ole nykyisten uusien elektroniikkaa ja muuta mukavuutta. Jarrut toimivat miten sattuu (balanssi), pitokyky liukkaalla selkeästi huonompi jne... Jos ei moisilla peleillä joudu onnettomuuksiin samoilla kilometriluvuilla, niin jossainhan se syy piilee :wink:

    Nimimerkki: vuodesta 1985 keskimäärin 32000km/v, onnettomuuksia 0

      
  • Lainaus:
    10.02.2005 klo 20:12 koomikko kirjoitti

    Taitavimmat kuljettajat löytyvät vanhemmista autoista, joissa ei ole nykyisten uusien elektroniikkaa ja muuta mukavuutta. Jarrut toimivat miten sattuu (balanssi), pitokyky liukkaalla selkeästi huonompi jne... Jos ei moisilla peleillä joudu onnettomuuksiin samoilla kilometriluvuilla, niin jossainhan se syy piilee :wink:

    Nimimerkki: vuodesta 1985 keskimäärin 32000km/v, onnettomuuksia 0


    Hyvä pointti. :smile: Joidenkin autojen kanssa varsinkin talvella saa olla aikamoinen taituri jos saa auton pysymään tiellä koko talven.

      
  • Jos tuolle linjalle lähdetään, niin parhaan kuskin tittelin saa se, joka pysyy tiellä pääkallokelissä Ladalla, jossa on kesärenkaat :sunglasses: !

    Täällä palstalla kun on monen automerkin kuljettajat haukuttu jo lähes lyttyyn, niin ajattelin kysäistä että onko mitään automerkkiä, jonka kuljettajista ei ole mitään pahaa sanottavaa...

      
  • Laidasta laitaan mennään. Mazda, Ferrari, Lada...

      
  • Alfa Romeo -kuskit ovat joskus aika kovia. Kun niin monet heistä käy usein radallakin. Varmaan paljon useammin kuin monien muiden merkkien omistajat.

      
  • Miten voidaan sanoa että jonkun automerkin kuskit ovat sitä ja
    tätä.Melkoista yleistämistä yleensäkin.Siinä mielessä ymmärrän tälläisen "nimittelyn" että joidenkin autojen ominaisuudet ja varusteet
    (abs,airbag,luistonestot yms)saattavat tuudittaa kuljettajan väärän
    turvallisuuden tunteen valtaan saaden hänet ajamaan joskus
    mm.ylinopeutta.Mutta eikö se ole kyseisen kuljettajan tyhmyyttä ja
    välinpitämättömyyttä omasta ja MUITTEN turvallisuudesta?
    Mitä ihmeen tekemistä volvolla on tämän asian kanssa,vai olenko
    NIIN tyhmä etten tajua yhteyttä?

      
  • Ei sitä Volvon (tai minkään muun auton) syyksi voi laittaa, jos kuski on juntti. (Pois lukien "Saabismi" :wink: ) Tietyt autot vain huokuttelevat kuskeikseen tietynlaisia ihmisiä, poikkeuksia löytyy luonnollisesti. Että ehkä Volvon kaltainen auto "velvottaa" osaa sen kuskeista näyttämään, että rahalle on tullut vastiketta. Tämähän koskee sitten myös muita ns. premium-luokan merkkejä. Ja kai sitä sitten tarvii autolla kuin autolla näyttää mihin se pystyy? Ja ennenkaikkea mihin kuski on pystyvinään... lopputuloksen voi jokainen käydä tarkistamassa lähimmältä korikorjaamolta, mikäli kulkuneuvo on selvinnyt maastoajo-ominaisuus testiradalta (tien ja ojan välimaastosta) ilman vahinkovakuutusyhtiön kädenpuristusta...

      
  • Jos kuski ostaa jonkun auton niin sellainen kuski voi haluta olla sellainen kuin kyseisen auton omistajat ovat yleensä. (monimutkaisesti sanottu). Haluan näyttää että minulla on rahaa eli mersu. Jne.

      
  • Nyt olisi vähän kysyttävää siitä,mihin kategoriaan itseni laitan,kun perheessämme on useampia autoja,on saksailen,japanilaisia sekä amerikkalaisia vieläpä eri ikäkausilta.Muuttuuko ajotaitoni sekä agressiivisuuteni nyt sen mukaan,millä koslalla satun lähtemään mukaan?täytyisiköhän auton käsikirjassa olla jonkunlainen ohje ajokäyttäytymisestä,ettei pilaa auton mainetta?Ja jos pilaan,vaikuttaakohan se takuuseen?

      
  • entinen, laitoitpa pahan. Pikkaisen saattaa luonne muuttua, jos on alla esimerkiksi Alto tai vanha jenkki tai V70 tai Ferrari. Mutta vain pikkaisen luonne muuttuu jos muuttuu.

      
  • entinen:” Nyt olisi vähän kysyttävää siitä,mihin kategoriaan itseni laitan,kun perheessämme on useampia autoja”

    Jos tuolle linjalle lähdetään, se voi merkitä koko keskustelupalstan näivettymistä. Sonnan levitys palstalle on monelle ainoa mahdollisuus keskusteluun, he eivät voi puhua asiaa, koska eivät tiedä siitä mitään. Jos me alkaisimme vaatimaan jotain järkeä puheisiin, sulkisimme samalla monta keskustelijaa ulos. Sitäkö sinä haluat? Häh?

    Sitä paitsi asiaan liittyy muitakin arveluttavia piirteitä. Jos vaadimme, että keskustelijat tekisivät edes jonkinlaisen loogisuustestin ajatuksilleen ennen kuin kirjoittavat ne palstalle absoluuttisina totuuksina, kohta vaaditaankin ehkä jo sitä, että aivoja pitäisi käyttää muuallakin.

    Veikkaan ettei kestäisi kauaa kun jo kysyttäisiin, että ”jos kerran pystyt puhumaan järkeviä, miksi et aja järkevästi? Miksi ohitat vaikka et hyödy siitä mitään, miksi ajat lähellä edellä menevää vaikka et hyödy siitä, miksi et näytä suuntamerkkiä, vaikka sen näyttö ei ole iso vaiva, miksi ajat ylinopeutta vaikka sinulla ei ole kiire, miksi et ryhmity, vaikka siitä ei ole sinulle mitään vaivaa jne jne”

    Nyt puhutaan ihmisistä, joille aivojen käyttö tarkoittaa sitä, että jokaisessa liikenteen tilanteessa erikseen mietitään oikea toimintatapa. Mitä enemmän tällainen ihminen ajattelee, sitä suurempi on myös tekojen kirjo. Tästä seuraa, että meidän muiden on sitä vaikeampi ennakoida heidän liikkeitään, mitä enemmän he ajattelevat.

    Eiköhän siis ole parempi kun annetaan heidän höpöttää sekavia, ei kannata herättää nukkuvaa karhua. Jos heiltä alettaisiin tivata jotain tolkkua, heidän pulssinsa kiihtyisi. Tämä lisäisi veren painetta ja virtausnopeutta. Sitä ei tiedä mitä seurauksia siitä olisi, jos heidän aivoihinsa pääsisi vähän verta.

      
  • Anteeksi,en älynnyt ajatella asiaa tuolta kantilta.Lupaan,ettei tämä tule toistumaan.Toisaalta olen j
    kyllä huomannut kategorioivani ihmisiä eri yhteyksissä aivan ihmeellisten mielikuvien mukaan,esim.taksikuskit ajattelen vaistomaisesti kaahareiksi ja autokauppiaat hevoskauppiaiden jälkeläisiksi(lue huijareiksi)ilman minkäänlaista perustelua ajatuksilleni.sori edellämainitut.

      
  • Sen, että näkee juuri tietynmerkkisten autojen käyttäytyvän tyhmästi liikenteessä, täytyy johtua syvästä (alitajuisesta?) kiinnostuksesta ko. automerkkiä kohtaan. Voisi kenties puhua viha-rakkaussuhteesta, mutta kuka nyt oikeasti jotain automerkkiä vihaisi? Rakkaudesta se hevonenkin potkii, sanottiin ennen vanhaan.

    [nimim Erkki muokkasi tätä viestiä 14.02.2005 klo 15:52]
      
  • Entinen:” Toisaalta olen kyllä huomannut kategorioivani ihmisiä eri yhteyksissä aivan ihmeellisten mielikuvien mukaan,esim.taksikuskit ajattelen vaistomaisesti kaahareiksi ja autokauppiaat hevoskauppiaiden jälkeläisiksi(lue huijareiksi)ilman minkäänlaista perustelua ajatuksilleni.sori edellämainitut. ”

    Kaikissa ennakkoluuloissa on se yhteinen piirre, ne pistää suorastaan silmään muissa ihmisissä, mutta niitä ei huomaa hakemallakaan itsessään. Paitsi sinä nyt kyllä huomasit, mutta varmaan pääsit niistä perille samalla tavalla, kuin minullekin selvisi omat vikani; vaimo kertoi. Hänestä on ollut iso apu vikojeni kartoituksessa, mistä näin palstan välityksellä hänelle julkinen kiitos.

      
  • Yritätkö kyseenalaistaa faktaa, jossa Mazda 6 farmarilla ajavat ovat Suomen parhaita kuskeja?

      
  • Herbert:” Yritätkö kyseenalaistaa faktaa, jossa Mazda 6 farmarilla ajavat ovat Suomen parhaita kuskeja?”

    Nyt heitit pahan. Vastaan kummin päin tahansa, puhun vastoin kuin juuri sanoin. Olipa ovela looginen ansa.

      
  • Lainaus:
    14.02.2005 klo 15:45 entinen kirjoitti
    kyllä huomannut kategorioivani ihmisiä eri yhteyksissä aivan ihmeellisten mielikuvien mukaan,esim.taksikuskit ajattelen vaistomaisesti kaahareiksi.

    Turussa perjantai-illalla noin voi kategorioida taksikuskit.
    :wink:

      
  • Parkkipaikalla on hyvä tarkkailla autoilijoita... Volvokuskit ajoivat nenä pystyssä, Toyota kuskit oli hukassa (pää pyöri ku väkkärä), Bemarikuskit meni eikä vain meinanneet, Audikuski ajoi pieneen väliin vain siksi, että se oli lähin vapaa paikka. Mutta ei kai tästä voi vetää kaikenkattavaa johtopäätöstä ja muodostaa mielikuvaa kustakin automerkistä ja niiden kuskeista? Taitaa otanta olla kaikkea muuta kuin kattava? :kiss:

      
  • Lainaus:
    15.02.2005 klo 12:41 Saint kirjoitti
    Audikuski ajoi pieneen väliin vain siksi, että se oli lähin vapaa paikka.

    Itse asiassa meinasin ajaa juuri jokin aika sitten todella pienen väliin, kunnes matkustajat vähän huomauttivat, olisin kait törmäillyt muihin autoihin tai sitten emme olisi mahtuneet autosta ulos koska olisimme liian lähellä toisia autoja. :smile:

      
  • Pari vuotta sitten oli Skoda-kuskeilla muoti-ilmiö rallatella TDI-koneella Valtatie 3:sella. Ohi hinnalla millä hyvänsä, kattokaa kun TDI kiihtyy :smirk: . Nykyään ei ole enää tämmöstä havaittavissa, syystä? No, BMW-kuskeilla se on vaan verissä :neutral: Audi-kuskitkin on aina välillä elvistelemässä. Fakta on että Volvo-kuskit ovat rauhallisia, jämptejä ja kohteliaita. Puhun kokemuksesta, yleensä ruuhkassa tms. "pattitilanteessa" volvokuskit ovat käyttäytyneet yleensä muiden ajajien keskivertotoilailua paremmin. Mielestäni saabismi ei ole enää sairaus saabilla ajavilla.

      
  • HenzQh:

    Fakta on että Volvo-kuskit ovat rauhallisia, jämptejä ja kohteliaita.




    Taidan ostaa seuraavaksi Volvon, jotta saan maineeni palautettua. Nythän minut on määritelty täydellisen tietämättömäksi nopeusvammaiseksi alkoholistiksi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit