Oma urheiluauto on kuin rakas työkalu

7 kommenttia

Todella sairasta! TM:n pitäisi jo sisäistää ympäristöasiat. Juuri tästä syystä lopetin TM:n kestotilauksen parin kymmenen vuoden jälkeen.



TM:n pitäisi muuttaa nimensä Autotekniikan Maailmaksi, koska 50% sivuista käsittelee autoja vertailujen tai mainosten kautta.



Perheautojen vertailu on ihan ok.

:frowning:

  
  • Keskimäärin autolehdet testaavat kalliimpia autoja kuin mitä ihmiset ostavat. Johtuuko tämä siitä ettei ihmisiä kiinnosta lukea 'Corollan hienouksista', vai että toimittajat paremmin innostuvat kirjoittamaan jostain muusta kuin perusautojen ominaisuuksista?

      
  • Itse kyllä pidän enemmän ns. normaaliautoista kertovista jutuista. Tosin luen ihan mielenkiinnosta nämä urheiluautojututkin. Ne on kyllä monesti ihan tyhjää tarinaa, sillä mitään ihmeellistä niissä ei ole tapahtunut vuosikausiin.

      
  • Tämä urheiluautojuttu oli tosiaan tyhjääkin tyhjempi. EVVVK. Enempi toimittajien kesäriento ja pohjoismainen virkistystapahtuma.

    Sisällöltään vajonnut (jos se nyt on edes mahdollista) brittimedian tasolle.

    Mutta yrittäjänä ymmärrän ei ole helppo tehdä lehteä näin pienelle kielialueelle. Tsemppiä ja uusia ideoita.

    Pidän näitä saksalaisia autolehtia tasokkaimpina, tosin se Vaterland näkökulma pois suodattaen.

      
  • vmn:

    Todella sairasta! TM:n pitäisi jo sisäistää ympäristöasiat. Juuri tästä syystä lopetin TM:n kestotilauksen parin kymmenen vuoden jälkeen.




    Aika pientä on Suomessa urheiluautojen ympäristörasite, jos sitä vertaa esim. hevosurheilun aikaansaamaan ympäristörasitukseen. Ympäri vuoden Suomessa järjestetään ravikilpailuja joihin satojen kilojen elukoita rahdataan pitkien matkojen takaa isoilla kuorma-autoilla tai maasturien peräkärryissä, mutta tähän ympäristöongelmaan ei mikään lehti eikä ympäristöjärjestö puutu mitenkään. Sen lisäksi että eläinten kuljetuksesta syntyy aivan turhia päästöjä niin niiden eläinten ruokkimisesta ja muusta ylläpidostakin syntyy joka päivä valtavasti ympäristökuormitusta verrattuna urheiluauton pitoon. Raviurheilun lisäksi myös ratsastustoiminnasta ja -kilpailuista aiheutuu vastaavia ympäristöhaittoja ja sen lisäksi talleilla käytetään myös törkeästi lapsityövoimaa mm. hevosenpaskojen siivoamisen.



      
  • Erittäin hyvin sanottu, slowgear!



    Lisäksi autoharrastus tuottaa valtiolle veroa hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseksi monin verroin enemmän, kuin esim. tuo hevosharrastus.



    vmn:

    TM:n pitäisi muuttaa nimensä Autotekniikan Maailmaksi, koska 50% sivuista käsittelee autoja vertailujen tai mainosten kautta.




    Ja tuon nimiseen lehteenkö sopisi sitten hyvin polkupyörä-, mopo-, moottoripyörä-, mönkijä-, moottorikelkka-, televisio-, dvd-soitin-, puhelin-, tietokone-, kamera-, ruohonleikkuri-, sauvasekoitin-, leipäkone-, mehulinko-, ym. vertailut puhumattakaan kuntoilu- ja urheiluvälineistä sekä veneilystä, laivoista ja ilmailusta tai tuulivoimaloiden tekniikasta?

      
  • drive:

    Keskimäärin autolehdet testaavat kalliimpia autoja kuin mitä ihmiset ostavat. Johtuuko tämä siitä ettei ihmisiä kiinnosta lukea 'Corollan hienouksista', vai että toimittajat paremmin innostuvat kirjoittamaan jostain muusta kuin perusautojen ominaisuuksista?




    No enpä ole nähnyt/ostanut yhtään harraste/muoti/kauneus ym ym lehteä jossa kerrottaisiin ihan tavallisen ihmisen harrastusvälineistä, tavallisen näköisistä ihmisistä, halvimmista kauneustuotteista tms. Kyllä ne jutut vaan kaikissa lehdissä tuppaa painottumaan vähän sinne "high-end" päähän.

      
  • AkiK:

    drive:
    Keskimäärin autolehdet testaavat kalliimpia autoja kuin mitä ihmiset ostavat. Johtuuko tämä siitä ettei ihmisiä kiinnosta lukea 'Corollan hienouksista', vai että toimittajat paremmin innostuvat kirjoittamaan jostain muusta kuin perusautojen ominaisuuksista?


    No enpä ole nähnyt/ostanut yhtään harraste/muoti/kauneus ym ym lehteä jossa kerrottaisiin ihan tavallisen ihmisen harrastusvälineistä, tavallisen näköisistä ihmisistä, halvimmista kauneustuotteista tms. Kyllä ne jutut vaan kaikissa lehdissä tuppaa painottumaan vähän sinne "high-end" päähän.


    Kyse on varmaan myöskin myynnin edistämisestä. Halvimpia malleja markkinoidaan vähemmän, koska muuten ihmiset ostaisivat niitä eivätkä keksisi haluavansa kalliimpia. Kalliimpien mallien antaminen koeajoon myös kohentaa paremmin merkin imagoa. Halvemmilla malleilla käytävä kilpailu rajoittuu enemmän sanomalehtien hinnat-alkaen mainoksiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit