Juippi autoilija

5 kommenttia

Juipin tunnistaa mm. siitä, että hän vilkauttaa kaistanvaihdon seutuvilla yhden tai nolla kertaa vilkkua.

  
  • Juippi vai juppi? :sunglasses:

      
  • Tapa säästää vilkkua tai olla kokonaan vilkuttamatta liittynee yleensäkin kohonneeseen kahjokertoimeen, samaan tapaan kuin se että ohittelee systemaattisesti ruuhkajonossa, vaihtelee kaistaa hissuksiin matelevassa liikennevirrassa, ajaa huonolla kelillä samaa faarttia kuin hyvällä jne. Minusta kannattaa vilkuttaa reippaasti siitäkin syystä että se tuo vähän vaihtelua.

      
  • Samantekevää onko juppi juippi vai juntti. Ehkä juntti olisi paras nimitys??
    Olen samaa mieltä että vilkkua pitäisi käyttää reilusti kaistanvaihdon ja muussa vastaavassa yhteydessä.Mutta pussipimeällä maantiellä pidän ohituksen jälkeistä vilkutusta tarpeettomana ja häiritsevänä. Eihän itsestään selvää asiaa (paluuta oikelle puolelle) oikeesti tarvitse erikseen ilmoittaa?
    Pari muuta junttimaisuutta: parkkeerataan invapaikalle tai pariin ruutuun.Ja maalaisjuntit,jotka parkkeeraa ihan marketin tai pensa-aseman oven eteen on oma ryhmänsä,tapaavat kyllä erottua muutenkin.

      
  • Varmaankin tietänette, että joillakin autoilijoilla (yhä edelleenkin - valitettavasti) on sellainen asenne, että naapurin vilkuttaessa ja pyrkiessä jonoon mukaan - edes johonkin kohtaan ja sattumalta juuri siihen minun eteeni, niin siihen ei varmasti päästetä - menkööt jonnekin muualle, mutta ei juuri siihen rakkaan minuni eteen. Sama pätee samoilla ihmisillä toisinkin päin elikkä, kun he ovat itse pyrkimässä jonoon mukaan, niin hekään eivät käytä vilkkua, sillä voihan käydä niin huonosti, että juuri siinä kohdassa on toinen samanlainen ääliö, joka ei niin ikään varmasti päästä itsensä eteen. Ja kierre jatkuu loputtomasti kunnes sukupolvet vaihtuvat - tai tuommoiset kuskit viedään saunan taakse. Tämä on eräs syy miksi jonoissa ajellaan aivan liian tiiviisti - tiiviisti, ettei varmasti mahdu kukaan "häirikkö" juuri siihen minun eteeni. Jos juurikin siihen minun eteeni tunkee joku, niin minulta kuluu kokonainen sekuntti lisäaikaa ja tuhannessa vuodessahan se tekee jo aika paljon, joten periksi ei anneta - eihän - ei vaikka mikä tulisi.
    :sunglasses:

    [Rätkätin muokkasi tätä viestiä 21.11.2006 klo 17:26]
      
  • Käsi sydämmelle kuka oikeasti ajattelee ja toimii muut huomioiden. En minäkään aikaisemmin mutta tyttäreni huomautteli. Veit tilan tuolta autoilijalta. Jonka jälkeen olen korjannut tapani. Esim. kun oikelle kääntyy autoja, päästän näin syntyneeseen tilaan saman verran uusia seuraavasta rampista. Enkä kiihdytä väliä pois. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit