Tuiskeessa = 5,37 promillea

12 kommenttia
  • Täysin vastuutonta. Ja murheellista. Toivottavasti ei murhaavan murheellista, ettei kukaan jäisi hänen ja kaltaistensa yliajamaksi.

    Uutisissa muuten oli, että esim. Vantaalla on kiinnijääneiden rattijuoppojen määrä kasvanut muistaakseni tänä vuonna yli 70 % edelliseen vuoteen verrattuna, mutta se johtunee paljolti puhallusratsioiden selkeästä lisäämisestä. Olen tänä kesänä päässyt puhaltamaan poliisin alkometriin jo viisi kertaa, kun ennen kesää edellinen puhallus oli lähes kahden vuoden takaa. Toivottavasti lisääntynyt valvonta pitää edes osan kännikuskeista pois ratista.

      
  • Lainaus:
    20.08.2007 klo 15:49 zoso kirjoitti
    ... kiinnijääneiden rattijuoppojen määrä kasvanut muistaakseni tänä vuonna yli 70 % edelliseen vuoteen verrattuna, mutta se johtunee paljolti puhallusratsioiden selkeästä lisäämisestä. Olen tänä kesänä päässyt puhaltamaan poliisin alkometriin jo viisi kertaa....


    Kappas .. itse en ole puhaltanut moneen vuoteen vaikka lähes päivittäin kuljen autolla ja nyt kesällä jonkun verran mp:llä (mp:llä vasta karvaa vaille 15.000km). Itse asiassa en ole edes nähnyt poliiseja kuin jossain kaukana ja erittäin harvoin sittenkin .. Ei vain näköjään satu kohdalle .. vaan eipä sillä väliä, kun selvinpäin olen kuitenkin .. Jossain noita puhalluksia ainakin juttujen mukaan ilmeisesti on ..
    :sunglasses:

      
  • Rätkätin: "Jossain noita puhalluksia ainakin juttujen mukaan ilmeisesti on .."

    Puhallusratsiat ovat joskus aika massiivisiakin viikonloppuöinä lukuisine poliisipartioineen, mutta ainakin täällä Vantaan suunnalla poliisilla on nyt kesällä ollut sellainen tyyli, että usein pelkästään yksi partio on sijoittunut yllättäviinkin paikkoihin aamuisin puhalluttamaan tiellä liikkujia ihan tavalliselle (asunto)kadulle, jossa on läpiajoliikennettä. Partio useassa eri paikassa monena aamuna on näköjään tuottanut tulosta pitkiksi menneiden terassi-iltojen jälkeen.



    [zoso muokkasi tätä viestiä 21.08.2007 klo 08:41]
      
  • Itse olen osallistunut näihin talkoisiin kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana. Toinen oli aamukuudelta, toinen joskus yöllä, molemmat keskellä työviikkoa.

      
  • Meikä puhaltanut tänä vuonna jo 3 - 4 kertaa, eikä kilometrejä ole juuri 10 000 enempää.

      
  • Törkyjournalismi läväyttää jälleen matskua, joka saa hieman kokeneemman tienkäyttäjän hamuamaan jälleen Pystykorvaansa (tai Suomi-konepistooliaan):

    Katso liikkuvan poliisin aitoja takaa-ajovideoita

    Kaahari pakenee ratsiasta
    Moottoripyöräilijä pakenee
    Poliisi: "Ajo on todella vaarallista"
    Kaaharin taidot loppuvat räntäsateessa

      
  • Lainaus:
    21.08.2007 klo 22:09 mikahe kirjoitti
    Törkyjournalismi läväyttää jälleen matskua, joka saa hieman kokeneemman tienkäyttäjän hamuamaan jälleen Pystykorvaansa (tai Suomi-konepistooliaan):

    Katso liikkuvan poliisin aitoja takaa-ajovideoita

    Kaahari pakenee ratsiasta
    Moottoripyöräilijä pakenee
    Poliisi: "Ajo on todella vaarallista"
    Kaaharin taidot loppuvat räntäsateessa



    oikein huvittaa nuo tuomiot jotka kerrotaan videon lopussa. moisista tempauksista....
    kyllä nuo ovat kaahatessaan ihan tietoisesti tehneet valinnan vaarantaa kymmenien ihmisten hengen. ihan vitsejä tollaset rangaistukset!

      
  • Lainaus:
    21.08.2007 klo 13:03 EFC kirjoitti
    Meikä puhaltanut tänä vuonna jo 3 - 4 kertaa, eikä kilometrejä ole juuri 10 000 enempää.

    Itsellä edellisestä puhallutuksesta 50tkm. Se tapahtui kaupungissa ja yöllä, harvemmin ajan siihen aikaan.

      
  • "Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, törkeä rattijuopumus, huumausainerikos, moottoriajoneuvon käyttövarkaus ym", ym.

    Mikähän tällaisiin kavereihin auttaisi kun linnaan niitä ei saada edes 100:n kerran jälkeen, ehkä niskalaukaus auttaisi ja teillä olisi jälleen turvallista liikkua?

      
  • Pakkotyöhön kuten Kekkosen aikaan? :sunglasses:

      
  • Jojo-hommat senkun jatkuu ....
    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Hyvink%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4+j%C3%A4i+kiinni+useita+rattijuoppoja/1135229827904

    Itse en usko, että on mitään muuta oikeaa mahdollisuutta estää jatkuava kännissäajaminen kuin siirtämällä kuskit sellaiseen paikkaan, että eivät kertakaikkiaan pääse ajamaan. Se, että autot takavarikoidaan, ei tule onnistumaan, kun autot voivat olla muiden omaisuutta. Pakkotöihin "E18"-moottoritietyömaalle, metrotunneleita kaivamaan etc.. kyllä töitä piisaa - ei tämä Suomi nyt vielä niin valmis ole ettei hommia riittäisi.

    [Rätkätin muokkasi tätä viestiä 28.08.2007 klo 07:31]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit