Rekkojen tiemaksu - ei missään nimessä

7 kommenttia

Varsinkin ulkomaalaiset rekat tulevat ajamaan kylien läpi pieniä kinttupolkuja, jolla kuskit vältävät tietullit.

Jopa Etelä-Italiassa, missä moottoritiemaksut ovat varsin edullisia autojenkuljetus yms. rekat tukkivat kujat ja jäljistä päätellen aika monesta talosta oli räystäs tai nurkka lähtenyt jonkun mukaan.

[JPN muokkasi tätä viestiä 07.08.2007 klo 18:27]
  
  • Jos ne sillä puolella rajaa ottavat maksuja milloin mistäkin syystä, niin miksi ei sitten tälläkin puolella .. mitäs eroa siinä olisi? Tyhmää on sen sijaan määrätä maksua jollekin nimenomaiselle tienpätkälle. Pelkkä läpiajomaksu pitäisi riittää, niin olisi ihan sama mitä tietä ne kulkevat ja maksu pysyy samana. Lyhintä tietä kannattaisi edelleenkin kulkea. Ihan oma juttunsa sitten on, että mihin ne rahat käytetään ... seiskatien rekkajonojen parkkialueisiin, sen saman pätkän turvallisuuteen tai mihin nyt sitten tahansa.

      
  • Maksupisteet sopivasti sijoittamalla tuo ilmiö poistuu. Ei satamiin ja raja-asemille oikein voi kinttupolkuja pitkin kiertää. :grin:

    Suomihan alkaa olla vihonviimeisiä maita joissa noita tietulleja ei ole. Nyt kun ne Saksassakin on, ja systeemi myös ison porun jälkeen ilmeisesti toimii. Ja onhan Ruotsissakin nyt ne "ruuhkatullit".

      
  • Joo laitetaan tiemaksut ja laitetaan ne kaikille. Suomessahan ei veroteta autoilijoita. Niin aloitetaan rekoista että saadaan nuo pikkutiet vielä vaarallisimmiksi kun ohjataan raskas liikenne niille. Mitä enemmän onnettomuuksia, sitä helpommin on perustella lisää kieltoja ja maksuja.
    Alkaa meinaan olla kirveelle töitä tässä maassa mikä liikenteeseen tulee...

      
  • Lainaus:
    23.08.2007 klo 15:39 hakkaha kirjoitti
    Joo laitetaan tiemaksut ja laitetaan ne kaikille. Suomessahan ei veroteta autoilijoita. Niin aloitetaan rekoista että saadaan nuo pikkutiet vielä vaarallisimmiksi kun ohjataan raskas liikenne niille.


    Nyt kiinnostaisi tietää, mitä pikkuteitä tarkoitetaan. Oletan, että tietullit laitetaan itärajalle meneville valtateille nro 6 ja 7 sekä muutamille raja-asemille ja satamiin suoraan meneville pienemmille teille. Jos ajaisit itään rekkaa, niin mitä pikkuteitä ajattelit käyttää kiertääksesi nuo tullit?

    Aika mielenkiintoista, jos jatketaan oletuksia:
    - valtio osaa asentaa kamerat siten, että ne maksimoivat tuotot
    - valtio ei osaa asentaa tietullipisteitä siten, että ne maksimoisivat tuotot ja niitä ei pystyisi kiertämään

    :grin: :sunglasses:

      
  • AkiK: ” Aika mielenkiintoista, jos jatketaan oletuksia:
    - valtio osaa asentaa kamerat siten, että ne maksimoivat tuotot
    - valtio ei osaa asentaa tietullipisteitä siten, että ne maksimoisivat tuotot ja niitä ei pystyisi kiertämään”


    Minuakin kiinnostaa mitä hakkaha tuosta asetelmasta ajattelee. Voi tosin olla, että häntä ei enää kiinnosta tämä aihe. Harmittaahan se kun sananvapautta rajoitetaan vaatimalla jotain järkeäkin sanomisiin. Silloin pitää suuttua ja sättiä kysyjää tai vaieta ja toivoa että muut unohtavat koko jutun.

      
  • Eipähän ole niin rikkaita rekkakuskeja osunut kohdalle joilla olisi varaa tuhlata aikaa ja löpöä matelemalla kinttupolkuja ja pikkukujia.Joskus vaan niihinkin on kuormaa.Ja usein vaihtoehto puuttuu,Italiassakin.
    Rekoille vaan mahdollisimman pian ,ainakin läpikulkuliikenteelle ja ulkomaisille, kohtuullinen tiemaksu.
    Monella miljoonalla kyllä ollaan valmiita rakentamaan kaikenmaaliman rekkaparkkeja kun ongelmana on ryssien systemaattinen vitkuttelu tullissa.
    Mahtaakohan poliittista selkärankaa löytyä??

      
  • Sitä sopii miettiä, kannattaako rekafirman maksaa tullit, vai tehdä vartin kierros. Kierros, jonne auto ja kuorma saattaa talviliukkailla vieläpä jäädä kiinni. Eiköhän ne maksa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit