ANTAA RYSSIEN JONOTTAA!!!

25 kommenttia

Liikenne- ja viestintäminisiteri Susanna Huovinen (sd) ehdottaa välittömästi lisää kaistoja Haminan ja Venäjän rajan välille, jotta rekoilla olisi jonotuspaikat.

Ja #&%£$!* minun veromarkoilla ryssille mitään tarvii rakentaa.

Kyllä tämä kehähelvetti pääkaupunkiseudulla pitää saada ensin kuntoon, ennen kuin rajalle ruvetaan lisää rakentamaan.

Tiedätte sitten mitä puoluetta äänestätte eduskuntavaaleissa !

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

[Tapio Taula muokkasi tätä viestiä 21.11.2006 klo 11:04]
  
  • Kumma ettei suomalaiset tulli ja rajamiehet osaa tutkia venäjältä tulevia yhtä kauan ja perusteellisesti kuin toiseen suuntaan.
    Hyvät lisätulot olis mahdollisia täälläkin jos vielä myytäisiin "jononohituslippuja" tarvitseville.
    Venäläisten autojen kunto ja liikenneturvallisuuskin voisi olla hyvä tutkimuskohde, samoin kuskien raittius ym ym.
    Eikö riitäpoliittista selkärankaa, resurssipulaa tuskin on??
    Onkohan kukaan oikeasti ajatellut,miksi venäläiset rekat ajaa Suomen kautta?? Olisko turvallisuus ja kustannuskysymys.Turvallisuudestä kaikki hyötyy, mutta kustannuksiin voisi vaikuttaa helpostikkin.

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 21.11.2006 klo 11:19]
      
  • Lainaus:
    21.11.2006 klo 11:03 Tapio Taula kirjoitti
    Liikenne- ja viestintäminisiteri Susanna Huovinen (sd) ehdottaa välittömästi lisää kaistoja Haminan ja Venäjän rajan välille, jotta rekoilla olisi jonotuspaikat.

    Ja #&%£$!* minun veromarkoilla ryssille mitään tarvii rakentaa.

    Kyllä tämä kehähelvetti pääkaupunkiseudulla pitää saada ensin kuntoon, ennen kuin rajalle ruvetaan lisää rakentamaan.

    Tiedätte sitten mitä puoluetta äänestätte eduskuntavaaleissa !

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:



    Ei Suomi sillä rikastu tai pysty säilyttämään elintasoaan, että sinä kampaat minun tukkaani ja minä autan sinulle takkia päälle. Kyllä kaupanteon esteet ja varsinkin ulkomaankaupan esteet pitää voida poistaa. Vain kunnolliset tuotteet, jotka käyvät kaupaksi, ovat niitä asioita joiden tekemiseen meidän suomalaisten tulee keskittyä. Mitä tulee ryssittelyyn, niin samoilla dollareilla he laskunsa maksavat kuin kuka tahansa. On valitettavaa, että liikenne takkuaa Venäjän byrokraattisuuden vuoksi. Pietari, jossa on noin 5 miljoonaa ihmistä, olisi erinomainen kauppapaikka ja niin kovin lähelläkin. Kyllä kauppaa todellakin kannattaisi käydä sinne. Mutta se, että Suomi hommaa yhä enenevässä määrin energiaansa noinkin epävarmalta toimittajalta, on kyllä hitonmoinen riski. Kannatan lisäydinvoiman rakentamista ja reilua omavaraisuusasteen nostoa muilla uusiutuvien energiamuotojen alueilla. Puoluepolitiikalla en näe tässä asiassa mitään osaa. Sitäpaitsi puolueet, olkootkin vaikka saman nimisiä keskenään, ovat eri maissa erilaisia, johtuen kunkin maan omasta historiasta ja menneisyydestä - kaiken lisäksi tänään kullakin maalla on omat erilaiset ongelmansa.

    [Rätkätin muokkasi tätä viestiä 21.11.2006 klo 12:40]
      
  • Onneksi ongelma ei ole pelkästään Suomen ja Venäjän rajalla. Virossa ja Latviassa esim. on rajoilla myös kymmenien kilometrien rekkajonoja, kun Venäläinen tullimies jäätää ja säätää...

      
  • Sanoisin mieluummin että ikävä kyllä näin on muuallakin.Muutamia kertoja kun on tullut ajettua Via Balticaa Puolaan on vastaantulevlla puolella kymmenien kilometrien jonot, samoin Riigasta Venäjälle menevällä E77 tiellä on usein jonoa Venäjän rajalla.
    Nykyään on kyllä rajanylitys melko nopeaa kun balttian maat ja Puola on EU:ssa, mutta toista oli ennen kun Marlboroaskilla tai nailoneilla pääsi ohi mistä jonosta hyvänsä .

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 24.11.2006 klo 16:21]
      
  • Väittävät jotkut vielä että Ryslandiassa loukataan sananvapautta? :innocent:
    Täyttä valetta! :sunglasses:
    Eihän sellaista voi loukata mitä ei edes ole olemassa? :tongue:

      
  • Lainaus:
    21.11.2006 klo 11:03 Tapio Taula kirjoitti
    Liikenne- ja viestintäminisiteri Susanna Huovinen (sd) ehdottaa välittömästi lisää kaistoja Haminan ja Venäjän rajan välille, jotta rekoilla olisi jonotuspaikat.

    Ja #&%£$!* minun veromarkoilla ryssille mitään tarvii rakentaa.

    Kyllä tämä kehähelvetti pääkaupunkiseudulla pitää saada ensin kuntoon, ennen kuin rajalle ruvetaan lisää rakentamaan.

    Tiedätte sitten mitä puoluetta äänestätte eduskuntavaaleissa !

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

    Ainahan toki kaikki pitää saada ensin pääkaupunkiseudulla kuntoon hesalaisten mielestä, mutta valtaosa suomalaisia sattuu asumaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
    lisäkaistalla pyritään helpottamaan rajaseudun suomalaisten asukkaiden liikkumista ja hyötyyhän siitä kaikki muutkin rajan yli matkaavat...

      
  • Olen BIGJ:n kanssa 101% samaa mieltä.

    Tekis hyvää laittaa nää Kehä 3:n sisäpuolella tallaavat alan ammattilaiset kuukaudeksi oppimaan elämää, vaikka tonne itärajalle.

    Itteasiassa viranomaisten pitäs ohjata itään pyrkivät rekat vaikka tohon Keha 3:n ja Porvoon välille parkkiin ja siitä sitteen paikallisen miliisin ohjamana rajalle sitä mukaa kun tilaa tulee. Ja tästä "ohjaamisesta" miliisille itärekat maksaa 1800 eur/tonni.

      
  • Lainaus:
    21.11.2006 klo 11:03 Tapio Taula kirjoitti
    Liikenne- ja viestintäminisiteri Susanna Huovinen (sd) ehdottaa välittömästi lisää kaistoja Haminan ja Venäjän rajan välille, jotta rekoilla olisi jonotuspaikat.

    Ja #&%£$!* minun veromarkoilla ryssille mitään tarvii rakentaa.

    Kyllä tämä kehähelvetti pääkaupunkiseudulla pitää saada ensin kuntoon, ennen kuin rajalle ruvetaan lisää rakentamaan.

    Tiedätte sitten mitä puoluetta äänestätte eduskuntavaaleissa !

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:



    No niin.. siinähän se tulikin :confused: ei taida kirjoittaja oikein ajatella että elämää on kehätien ulkopuolellakin! Kirjoittaja voisi ajaa 5 päivää viikossa yli 100 kilometriä edestakas työmatkat tuolla jonoissa niin katsotaan sitten mitä mieltä on!!!!

      
  • ketjun aloittaja sai rankkaa kritiikkiä mielipiteestään. minä olen kuitenkin jokseenkin samaa mieltä hänen kanssaan. koska jos verorahoilla rakennetaan jotain sen takia että ryssät rajalla kusee meitä silmään, se minusta TAPPIO. noita verorahoja voisi käyttää tärkeimpiinkin juttuihin. sitä en sano etteikö tuota ongelmaa pitäisi poistaa, tottakai pitää, mutta ei minun verorahoilla! pitäähän tuo asia voida muullakin tavalla ratkaista kun rakentamalla joku #&%£$!* miljoonia nielevä kaista.

      
  • Lainaus:
    23.12.2006 klo 10:40 petos kirjoitti
    ketjun aloittaja sai rankkaa kritiikkiä mielipiteestään. minä olen kuitenkin jokseenkin samaa mieltä hänen kanssaan. koska jos verorahoilla rakennetaan jotain sen takia että ryssät rajalla kusee meitä silmään, se minusta TAPPIO. noita verorahoja voisi käyttää tärkeimpiinkin juttuihin. sitä en sano etteikö tuota ongelmaa pitäisi poistaa, tottakai pitää, mutta ei minun verorahoilla! pitäähän tuo asia voida muullakin tavalla ratkaista kun rakentamalla joku #&%£$!* miljoonia nielevä kaista.



    Siinä olen samaa mieltä että me suomalaiset joudutaan maksajiksi venäläisten aiheuttamiin ongelmiin.. EI HYVÄ! Mutta kun otit tuon omien verorahojen käytön puheeksi niin minua itseäni ei taas pisaran vertaa kiinnosta maksaa pääkaupunkiseudun teiden päällystystä.. Suomi on rahareikiä täynnä.. jos oikea osoite ei ole selvittää itärajalla venäläisten aiheuttamaa liikennesumaa niin ei ne suurimmat ongelmat ole kyllä myöskään pääkaupunkiseudulla kuten jotkut ehkä saattavat ajatella..

    Itse en hyväksy sitä että suomessa poliitikot ovat niin saamattomia etteivät voi itänaapurille edes laittaa hanttiin.. mutta muistetaan siellä kehäteiden sisäpuolella että elämää on ympäri suomea :smile:

      
  • Lainaus:
    23.12.2006 klo 12:49 Jan79 kirjoitti


    Mutta kun otit tuon omien verorahojen käytön puheeksi niin minua itseäni ei taas pisaran vertaa kiinnosta maksaa pääkaupunkiseudun teiden päällystystä..



    jep. en maininnut tuossa että en itse ole pääkaupunkiseudulta enkä kiihkoile millään ''kehäviidakon uusimisella'', enkä ole varmasti pätevä kertomaan mihin ne verorahat pitäisi laittaa, mutta jotenkin tuntuu sairaalta rakentaa kalliit kaistat ja systeemit sinne.... ihan kuin tuolle ruuhka-asialle ei olisi muka muuta ratkaisua!!! niitten rakentaminen kuulostaa minulle ihan joltain luovuttamiselta ja ''helpolta ratkaisulta veronmaksajien kustannuksella''. ....

      
  • Olen samaa mieltä.. Terveisiä päättäjille :smile:


    Kaikki vain jää meidän suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi jos venäläisille ei voi laittaa kova kovaa vastaan! Ensiksi voisi korottaa venäläisten kuljetusyritysten liikennöintiin liittyviä maksuja suomessa.. Ainakin samat maksut ja lupien kanssa samat odotus ajatkuin suomalaisilla!! Tasa-arvoa..

      
  • Jos päästettäisiin satamista ulos venakkoja samaan tahtiin kuin tulli vetää, niin kait tilanne helpottas? :sunglasses:
    Voisivat sitten kotomaassaan vaikuttaa asiaan jos odottelu kyrsii? :smile:

      
  • Helvetin hauska juttu aukoa päätä venäläisille eikö :sunglasses:. Homman nimi on se että Pietarissa on saman verran ihimisiä kuin koko persaukisessa Suomessa. Moskovassa tuplat.

    Ja nyt kaikki pisnisäijät laskemaan.

      
  • Lainaus:
    23.12.2006 klo 21:05 Jan79 kirjoitti
    Olen samaa mieltä.. Terveisiä päättäjille :smile:


    Kaikki vain jää meidän suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi jos venäläisille ei voi laittaa kova kovaa vastaan! Ensiksi voisi korottaa venäläisten kuljetusyritysten liikennöintiin liittyviä maksuja suomessa.. Ainakin samat maksut ja lupien kanssa samat odotus ajatkuin suomalaisilla!! Tasa-arvoa..


    Miten "kostaminen" edesauttaa kaupankäyntiä? Kaupankäynnistähän tässä perimmältään on kaiken aikaa kyse, vaikka se hankalaa onkin juuri näinä aikoina.

      
  • Lainaus:
    24.12.2006 klo 06:07 Rätkätin kirjoitti
    Lainaus:
    23.12.2006 klo 21:05 Jan79 kirjoitti
    Olen samaa mieltä.. Terveisiä päättäjille :smile:


    Kaikki vain jää meidän suomalaisten veronmaksajien maksettavaksi jos venäläisille ei voi laittaa kova kovaa vastaan! Ensiksi voisi korottaa venäläisten kuljetusyritysten liikennöintiin liittyviä maksuja suomessa.. Ainakin samat maksut ja lupien kanssa samat odotus ajatkuin suomalaisilla!! Tasa-arvoa..



    Miten "kostaminen" edesauttaa kaupankäyntiä? Kaupankäynnistähän tässä perimmältään on kaiken aikaa kyse, vaikka se hankalaa onkin juuri näinä aikoina.


    Hmm.. Jos haluat ajatella että se olisi kostamista niin siitä vain mutta voidaan myös ajatella sitä että noilla jonotusajoilla venäjälle päin ollaan ajettu suomalaiset kuljetusyritykset pois venäjän markkinoilta. Suomesta venäjälle jonottavat rekat ovat 99.8% venäläisiä.. ja ne 0.2% suomen kilvissä olevista rekoista.. sielläkään ei ole suomalaista kuljettajaa!! Voidaan ottaa keskusteluun mukaan suomalaisia kuljetusyrittäjiä niin kuultaisiin myös näkökulmia miten itse edesautetaan sitä että ulkomaan liikennöintiin venäjän suuntaan annetaan suomalaiskuskille potku persiiseen ja palkataan venakko ratin taakse.. Ja taas on lisää työttömiä suomalaisia! Itse en ole rekkakuski mutta kannatan suomalaisten työllistämistä enkä venäläisten :sunglasses: Hyvää joulua vain kaikille :innocent:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 24.12.2006 klo 14:11]
      
  • Yksi suomalainenhan vastas kymmentä venakkoa mutta sitten tuli se yhdestoista, toiseksi jäätiin! :cry:
    Sama voi olla nykyäänkin jos liikaa pullistellaan? :sunglasses:

      
  • vaikka olisikin kostamista, mitä väärää siinä on? kyllähän sen ''kostamisen'' takoituksenakin olisi kaiketi herättää nää hidastelevat tullimiehet ja saada venäjäkin tajuamaan että vois panna vähän vauhtia niihin tarkistuksiin.... vai pitäiskö ne kaistat vaan kiltisti rakentaa sinne duunareitten verorahoilla..? eikö se tuntuisi yhtään siltä että meitä suomalaisia on ''vedetty #&%£$!*''???? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    25.12.2006 klo 23:13 petos kirjoitti
    vaikka olisikin kostamista, mitä väärää siinä on?


    Vieläkään en ole ymmärtänyt miten se edesauttaisi kaupankäyntiä. Pitääkö aikuiselle selittää mitä väärää on kostamisessa?

      


  • Vieläkään en ole ymmärtänyt miten se edesauttaisi kaupankäyntiä. Pitääkö aikuiselle selittää mitä väärää on kostamisessa?



    onhan sitä varmasti ihan hyödyllistä kostamistakin olemassa, varmaan aikuisena ymmärrät. :grin:

    eli sun mielestä ne kaistat pitäis vaan rakentaa sinne??



    [petos muokkasi tätä viestiä 26.12.2006 klo 19:59]
      
  • Lainaus:
    26.12.2006 klo 19:48 petos kirjoitti
    onhan sitä varmasti ihan hyödyllistä kostamistakin olemassa, varmaan aikuisena ymmärrät. :grin:


    No enpä ymmärrä ... selitä.

      
  • käsittääkseni tämä toiminta mitä nyt on alettu kutsua kostamiseksi, on ''venäjälle hanttiin panemista''. asiat ei tälläisenään mene suomelle reilusti, joten eikö kaikkia keinoja kannattaisi kokeilla? että saataisiin homma toimimaan reilusti ja jonot järkevimmiksi. helppo mutta rahaa vievä alistuminen kaistojen rakentamiseen pitäisi mun mielestä olla se viimeinen keino.

      
  • Lainaus:
    27.12.2006 klo 11:46 petos kirjoitti
    käsittääkseni tämä toiminta mitä nyt on alettu kutsua kostamiseksi, on ''venäjälle hanttiin panemista''. asiat ei tälläisenään mene suomelle reilusti, joten eikö kaikkia keinoja kannattaisi kokeilla? että saataisiin homma toimimaan reilusti ja jonot järkevimmiksi. helppo mutta rahaa vievä alistuminen kaistojen rakentamiseen pitäisi mun mielestä olla se viimeinen keino.



    Niin .. tässähän ei olla vielä lähelläkään sitä "viimeistä" keinoa. Kyllä poliitikot voisivat vielä tehdä vaikka kuinka paljon, mutta ilmeisesti asiaa ei toistaiseksi ole pidetty - ainakaan juuri tällä hetkellä - tarpeeksi vaikeana ja varsinkin, kun vastapelurilla on omat toimensa kesken ja meneillään. Omasta mielestäni kannattaisi katsoa mitä he itse tekevät varsinkin kun tulivat juuri luvanneeksi. Mikäli heidän temppunsa eivät osoittaudu riittäviksi, niin sitten on mietittävä uudestaan sen hetkistä tilannetta.

    Mitä tulee siihen, että he ovat "kaapanneet" halpatyövoimallaan meidän rekkapisniksen lähes 100%:sti, niin tämähän on nyt sitä markkinataloutta ja vapaata kaupankäyntiä ja kilpailua. On siinä huonotkin puolensa - näköjään. Meilläkin näyttää olevan - ainakin tämän päivän lehtiotsikoiden mukaan - n. 20.000 "laitonta" duunaria, jotka nakertavat suomalaisten työpaikkoja. Aika ikävää, mutta markkinataloudella on huonotkin puolensa. Eivät taida maksella sotuja eivätkä verojaankaan, mutta nehän ovatkin vain vapaan yrittämisen ja rikastumisen jarruja. Tunnelma alkaa olla kuin USA:n ja Mexikon rajamailla. Toisaalta - USA:n etelävaltioiden talous notkahtaisi pahasti ilman halpatyövoimaa.

    Kannatan itsekin markkinataloutta, mutta joitain sääntöjä siinäkin pitäisi olla - luulisin - siis sellaisiakin, joita edes joku suostuisi noudattamaan. Jotenkin tuntuu siltä - ainakin kommenttien mukaan - että markkinataloutta pidetään jonkinlaisena pelinä, jossa pelin edetessä muutamat tyypit muuttelevat sääntöjä tilanteidensa mukaan omaksi edukseen ja muut ovat sitten täysin ymmällään. Ymmärrän kyllä isänmaallisuuden, mutta jossain kulkee sen ja protektionismin raja - ainakin näin voisin kuvitella.

    Mutta vieläkään en ole ymmärtänyt, miten kaupankäyntiä edistää kiukuttelu ja varsinkin, kun juuri itse olemme heille kertoneet, että me itse emme kiukuttele vaan ongelmat johtuvat täysin heistä? Jospa viitsisit hieman valaista, että minäkin ymmärtäisin?

    [Rätkätin muokkasi tätä viestiä 27.12.2006 klo 13:29]
      
  • no eihän se välttämättä mitään edistäisikään, mutta jos tehtäisiin ryssillekkin rajanylitys yhtä v-mäiseksi ja hitaaksi, saattaisi sielläkin ruveta kiinnostamaan se homman joutuisuus.

      
  • Lainaus:
    24.12.2006 klo 03:22 Newey kirjoitti
    Homman nimi on se että Pietarissa on saman verran ihimisiä kuin koko persaukisessa Suomessa. Moskovassa tuplat.


    Niinpä niitä on. Ja tästä jatkopäätelmä: Kun Pietarin alueen kasvuvauhti on kovaa ja tulee melko todennäköisesti sellaisena myös jatkumaan (esim. henkilöautojen määrä kasvaa n. 10 % vuodessa, turismi vielä paljon enemmän), niin millä todennäköisyydellä rajaliikenne jatkossa tästä hiljenee?? Yksityisautoja tulemme näkemään Suomessa entistä enemmän jatkossa, enkä usko rekkojenkaan kovin dramaattisesti vähenevän vaikka Venäjälle joku toimiva satama saataisiinkiin.

    Eiköhän olisi Suomenkin puolella aika tunnustaa faktat ja investoida Venäjälle meneviin teihin ja kiireellä? Tiemaksut niiltä toki voisi kerätä.

    "Kostamisesta". Kumpikohan on enemmän riippuvainen toisesta: Suomi Venäjästä vai Venäjä Suomesta? Ehkäpä ensimmäinen vaihtoehto on enemmän tosi. Käsittääkseni Suomessa ei tehdä paljon mitään mitä Venäläiset ehdottomasti tarvitsisivat, luksustavara löytää sinne kyllä tiensä ilman Suomeakin, jos ei muualta niin Kiinasta sitten. Turistikohteita uudeksi vuodeksi on muitakin, jos meikäläinen maine menisi huonoksi.

    Vaan miten on meille Venäjältä tulevan puutavaran (1/3 Suomen paperiteollisuudesta pyörii Venäläisellä puulla), maakaasun, öljyn jne laita??? Tuleeko turisteiksi Venäläisten tilalle kenties kiinalaisia vai saksalaisia?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit