Kamerat: Robot Gmbh alihankkijoineen vaikeuksissa

16 kommenttia

Näin Kyproksella:

http://www.thenewspaper.com/news/19/1957.asp

http://www.robot.de/skripte/presse/06-05%20Cyprus.pdf?lan=en

Taustaksi kerrottakoon että sama firma on myös meillä käytettyjen Traffipaxien ja Multanovien valmistaja:

http://www.robot.de/skripte/presse/15-08-05%20Finland%20en.pdf?lan=en

testattua ja luotettua tekniikkaa Heh :smile:

[Zilo muokkasi tätä viestiä 07.09.2007 klo 16:14]
  
  • Jokos olet Zilo saanut sakot kameravalvonnasta? Onko kukaan muu?

      
  • En ainakaan ole kuullut kenenkään sellaista tunnustavan. Jos sellaisia kuvattuja henkilöitä löytyy, niin kotiin postitetun sakkolapun ohessa tulisi olla kehotus toimittaa todistus näkökyvystä peruutetun ajo-oikeuden palauttamiseksi.

      
  • Niimpä, edelleen minäkin odotan sitä uutista, että joku on suomen teillä saanut kameravalvonnasta sakot aiheettomasti. Toistaiseksi tällaisesta ei ole uutisoitu/kerrottu kenenkään toimesta, vaikka kameroita on ollut Suomen teillä toistakymmentä vuotta. Muistaakseni sinäkin Zilo väitit ajavasi niiden ohi päivittäin aivan kuten minäkin eikä kumpikaan meistä ole vielä sakkoa saanut (ainakaan aiheettomasti).

      
  • "Jokos olet Zilo saanut sakot kameravalvonnasta? Onko kukaan muu?"

    Harva kai kehtaa sanoa, että on ajanut kameraan ylinopeutta, vaikka kamerasta on varoitettu etukäteen. Kaksi tapausta tiedän. Toinen sai sakot, toisesta ei koskaan kuulunut mitään, vaikka kamera välähti.


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 11.09.2007 klo 18:00]
      
  • Kysymykseeni tuli pikku virhe... Tarkoitus oli siis kysyä, että onko Zilo tai joku muu saanut kameravalvonnasta aiheetta sakot. Näistä ulkomailla sattuneista tapahtumistahan Zilo jaksaa täällä raportoida, mutta minua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa kameroiden toimivuus toisella puolen maapalloa, kun kokemuksia on omastakin maasta.

      
  • Eli meille myydään samoista laitteista ns. Suomi-Special 100 % accurate -versio ja muille pelkkää sekundaa?

    Johon meillä keliolosuhteet tekevät kameroiden toiminnasta epävarmaa. Sääntöhän on että antureiden lähellä ei saa 50 metrin säteellä olla halkeamia, painumia tai muita vaurioita asfaltissa. Onkos meillä sitten kamera-anturien lähellä ole asfalttikin jotain erikoisversiota? Ei muuten ole.

      
  • [quote title="12.09.2007 klo 08:36 Zilo kirjoitti"]

    "Sääntöhän on että antureiden lähellä ei saa 50 metrin säteellä olla halkeamia, painumia tai muita vaurioita asfaltissa."

    Voitko linkittää tuon tiedon lähteen? Varmaan joskus olet sen jo tehnytkin, mutta kertaus on kyllästymisen äiti... Ei, vaan ihan mielenkiintoinen juttu.

    Zilo (toisaalla): "Ongelmahan ei ole töitä kentällä tekevässä miehistössä. He tekevät sitä työtä jonka poliisijohto heille näyttää ja mistä saa kerättyä parhaat HTS-pisteet (palkkausperuste). Tästä varmaankin johtuu se, että valvonnassa keskitytään vain tiettyhin asioihin ja aikaisessa vaiheessa asenteisiin vaikuttava (vaikkapa kevyen liikenteen) valvonta on täysin retuperällä."

    Osaatko kertoa tarkemmin tuosta HTS-systeemistä? Ei siis tyyliin "varmaankin johtuu" vaan ihan faktaa.

      
  • Lainaus:
    12.09.2007 klo 10:33 Herbert kirjoitti
    Voitko linkittää tuon tiedon lähteen? Varmaan joskus olet sen jo tehnytkin, mutta kertaus on kyllästymisen äiti... Ei, vaan ihan mielenkiintoinen juttu.

    Osaatko kertoa tarkemmin tuosta HTS-systeemistä? Ei siis tyyliin "varmaankin johtuu" vaan ihan faktaa.


    http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,20281,18441173-5001022,00.html

    Olen tuosta paremmankin jutun joskus nähnyt, mutta tämä löytyi tähän hätään. Kaipa noita Traffipaxin manuaaleja voisi meilläkin vaatia kuka vain nähdäkseen. Tuskin kuitenkaan saisi...

    Tuossa jotain raapaisua poliisin palkkausjärjetelmästä:

    http://www.karjalanmaa.fi/tarkennus.php?lehti=285&id=1410

    Eli osa palkkauksesta tulee HTS:stä (henkilökohtainen suoritus). Siihen vaikuttaa se, miten hyvin yksikkö päässyt asetettuihin tavoitteisiin. Ovatko tavoitteet annettu sakotusmäärinä onkin sitten mielenkiintoisempi kysymys ja tästä löytyy montaa kantaa. Toisaalta hyvä tuloksenteon mittarihan se on. Aiemminhan tuosta oli paljon keskustelua kun oli poliiseille vapaita foorumeita, valitettavasti nämä on suljettu.

      
  • Zilo:
    "Eli meille myydään samoista laitteista ns. Suomi-Special 100 % accurate -versio ja muille pelkkää sekundaa?"


    Tuohon en osaa vastata, mutta ehkä voisit selittää, että miksi meillä ei ole uutisoitu aiheettomista sakoista? Kameroita on kuitenkin ollut käytössä meilläkin yli kymmenen vuotta.

    "Johon meillä keliolosuhteet tekevät kameroiden toiminnasta epävarmaa."

    Kerrotko millä tavalla? Meinaatko, että pakkasella mittaus alkaa valehtelemaan yläkanttiin vai? Ei muutaman kymmenen asteen lämpötilanvaihtelut ole elektroniikalle mitään ja pöntöissä näkyy olevan lämmitysvastukset mitkä pitää ikkunat sulana.

    "Sääntöhän on että antureiden lähellä ei saa 50 metrin säteellä olla halkeamia, painumia tai muita vaurioita asfaltissa. Onkos meillä sitten kamera-anturien lähellä ole asfalttikin jotain erikoisversiota? Ei muuten ole."

    No minkälaisia ongelmia halkeamat mielestäsi aiheuttaa?

    Tutkisit Zilo ennemmin tutkamittauksien luotettavuutta, niissähän ne olosuhteet vasta vaihtelevat ja toimintaperiaate on muutenkin jonkinverran "hienompi"...

      
  • "Johon meillä keliolosuhteet tekevät kameroiden toiminnasta epävarmaa. Sääntöhän on että antureiden lähellä ei saa 50 metrin säteellä olla halkeamia, painumia tai muita vaurioita asfaltissa. Onkos meillä sitten kamera-anturien lähellä ole asfalttikin jotain erikoisversiota? Ei muuten ole."

    Eikös tuossa jutussa ollut niin, että auton tärinä, esimerkiksi epätasapainossa olevat renkaat, saavat aikaan nolla-nopeustuloksi?.

    Eli nyt tasapainotukset pois, niin ei tarvi välittää noista pöntöistä.

      
  • Käsittääkseni tiehen on asennettu induktiiviset anturit eli ei tärinöiden pitäisi pahemmin haitata...

      
  • Lainaus:
    12.09.2007 klo 16:43 Opelixi kirjoitti
    No minkälaisia ongelmia halkeamat mielestäsi aiheuttaa?


    Kyllähän minusta pitäisi olla itsestäänselvää, että lainvalvojien pitäisi noudattaa laitteiden valmistajien ohjeita laitteiden käytössä. Ei mekään saada ajaa ylinopeutta "kun ei se varmaan mitään vaaraa aiheuta".

      
  • Lainaus:
    13.09.2007 klo 22:15 Herbert kirjoitti
    Lainaus:
    12.09.2007 klo 16:43 Opelixi kirjoitti
    No minkälaisia ongelmia halkeamat mielestäsi aiheuttaa?


    Kyllähän minusta pitäisi olla itsestäänselvää, että lainvalvojien pitäisi noudattaa laitteiden valmistajien ohjeita laitteiden käytössä. Ei mekään saada ajaa ylinopeutta "kun ei se varmaan mitään vaaraa aiheuta".



    Anteeksi, en lukenut aiemmin ilmoitetuta linkkiä... Eli siellähän sanotaan, että halkeamat VOI vaikuttaa tarkkuuteen enkä tiedä onko linkissä mainitut anturit edes samoja mitä täällä käytetään. Luulen, että noita ongelmia on vanhemmilla pietzo-antureilla. Uudemmat induktiiviset anturit tuskin kärsivät tuollaisista ongelmista. Muistutan myös, että kameran mittaamasta nopeudesta vähennetään 3km/h, mikä poistaa tuollaisen MAHDOLLISEN epätarkkuuden aiheuttaman ongelman.

    Mitähän tutkan valmistajat suosittelee olosuhteiksi? Ihmettelen kyllä suuresti, että miksi Zilo ja kumppanit eivät ole huolissaan tutkan mittausvirheistä...

      
  • Lainaus:
    13.09.2007 klo 22:41 Opelixi kirjoitti
    Mitähän tutkan valmistajat suosittelee olosuhteiksi? Ihmettelen kyllä suuresti, että miksi Zilo ja kumppanit eivät ole huolissaan tutkan mittausvirheistä...


    Kyllähän he käsittääkseni ovat enemmän kuin huolissaan mittaustarkkuudesta. Toisaalta ainakin DINK-persoonien kannattattaisi ehkä sijoittaa motskareihin, sillä ilmeisesti kameravalvonta ei vaikuta heidän toimintoihinsa.

      
  • Lainaus:
    13.09.2007 klo 22:41 Opelixi kirjoitti
    Eli siellähän sanotaan, että halkeamat VOI vaikuttaa tarkkuuteen enkä tiedä onko linkissä mainitut anturit edes samoja mitä täällä käytetään. Luulen...

    Uudemmat induktiiviset anturit tuskin...

    Muistutan myös, että kameran mittaamasta nopeudesta vähennetään 3km/h, mikä poistaa tuollaisen MAHDOLLISEN epätarkkuuden aiheuttaman ongelman.

    Ihmettelen kyllä suuresti, että miksi Zilo ja kumppanit eivät ole huolissaan tutkan mittausvirheistä...


    Minäkään en tiedä, onko anturit samoja kuin täällä. Oletin vain Zilon juttujen perusteella niin. Korjatkaa, jos ollaan väärässä.
    Minäkin luulen, että vanhemmalla kalustolla on ongelmia, mutta en tiedä. Mutta mikä saa sinut uskomaan, että 3 km/h riittää poistamaan mahdollisen virheen vaikutuksen?

    Minä olen joskus epäillyt tutkan mittausvirhettä, mutta tietoa siitä ei minulla ole. Onko sinulla?

      
  • Herbert:
    "Minäkään en tiedä, onko anturit samoja kuin täällä. Oletin vain Zilon juttujen perusteella niin. Korjatkaa, jos ollaan väärässä."


    Rohkenisin väittää, että nykyiset anturit ovat induktiivisia.

    "Mutta mikä saa sinut uskomaan, että 3 km/h riittää poistamaan mahdollisen virheen vaikutuksen?"

    Mielestäni 3-5% on varsin suuri toleranssi, kun puhutaan mittaustarkkuudesta. Uskomiseen riittää omat ja kaikkien tuttavieni kokemukset. Ei niitä valoja vain ole välähdellyt, jos rajoitusten mukaan ajaa mittarivirheet huomioiden!

    "Minä olen joskus epäillyt tutkan mittausvirhettä, mutta tietoa siitä ei minulla ole. Onko sinulla?"

    Eihän minulla sellaista tietoa ole. Tunnen vain tutkatekniikkaa muussa käytössä ja sitä kautta uskoni tarkkuuteen ja toimintavarmuuteen ei ole samalla tasolla kuin kiinteästi tiehen asennettujen mittauksien kohdalla.

    Mielestäni näistä asioista kannattaisi jauhaa sitten enemmän, kun yksikin ilmoittaisi saaneensa sakot aiheetta, mutta edelleenkään mistään en ole sellaista saanut/voinut lukea, vaikka Zilon kirjoitusten perusteella sakkoja pitäisi tulla rollaattorilla liikkuvalle mummollekkin!


    [Opelixi muokkasi tätä viestiä 14.09.2007 klo 16:41]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit