22 kertaa kiinni ilman ajokorttia

5 kommenttia

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1444625

Onko mitään konsteja, jolla tuollaiset saataisiin kuriin? Kenties promillerajan laskeminen, nopeusrajoitusten laskeminen, ajokortti-iän nostaminen vaiko ehkä kameravalvonnan lisääminen?

[J R muokkasi tätä viestiä 13.10.2007 klo 11:15]
  
  • Ehkä tästä olisi apua:

    Rikoslaki 19.12.1889/39

    4 § (26.10.2001/875)
    Rikoksentekovälineen menettäminen

    Valtiolle menetetyksi on tuomittava rikoksen tekemisessä käytetty:


    1) ampuma- tai teräase sekä muu niihin rinnastettava hengenvaarallinen väline; ja

    2) muu esine tai omaisuus, jonka hallussapito on rangaistavaa.

    Menetetyksi voidaan tuomita myös:

    1) esine tai omaisuus, jota on käytetty tahallisen rikoksen tekemisessä; ja

    2) oikeudenkäynnin kohteena olevaan tahalliseen rikokseen läheisesti liittyvä esine tai omaisuus, joka on yksinomaan tai pääasiallisesti tahallista rikosta varten hankittu tai valmistettu taikka ominaisuuksiltaan erityisen sovelias tahallisen rikoksen tekemiseen.

    Menetetyksi tuomitsemisen tarpeellisuutta harkittaessa on erityisesti kiinnitettävä huomiota uusien rikosten ehkäisemiseen.


    mikahe: Oletettavasti ajokortittoman ja muutenkin ajokelvottoman kuljettajan haltuun annettu ajoneuvo on tämän lain piiriin kuuluva.

    Nykytilanteessa voi kuitenkin jostakin syystä päättää murhaavansa kenet hyvänsä liikenteessä satunnaisen vastaantulijan ilman pelkoa kovin vakavista seuraamuksista. Esimerkk:i vastikään Tampereella sattunut tapaus missä jalankulkija työnsi vastaantullen pyöräilijän bussin alle, ilman erityisempiä mahdollisen/epäillyn rikoksen seuraamismenettelyitä. Tekijä on vapaana ja uhri teholla.

    Jos siis joku haluaa murhata jonkun, se on liikenteessä täysin mahdollista oikeuslaitoksen mitenkään puuttumatta asiaan kuin korkeintaan pienen kuolemantuottamusasian ja siitä seuraavan sakon muodossa.

    Nykyhallituksen ministeriöiden rajat ylittävä tätiryhmä on ilmeisesti tullut siihen mullistavaan päätelmään, että liikennerikollisten ajoneuvot on otettava pois, mitä yksikään muu ministeri ei ole tähän mennessä älynnyt.

      
  • Rikoksenrekovälineen menettäminen - liikennevälineen - on sen omistuksen suhteen ongelmallista.

    Tekijän passittaminen pakkotyömaalle useiksi kuukausiksi kohdistuu tekijään itseensä ja takaa, että tekijä pysyy poissa huomattavan ajan ja mikä parasta niin rahalla ja/tai rikaudella ei ole mitään merkitystä ja tuomio on tasapuolisen ikävä kaikille tuomituksi tulleille - elikkä ihan on oma valinta miten haluaa päiviänsä viettää. Uusijat pakkotöihin todella pitkiksi ajoiksi. Ehtivät raitistuakin mitä pitemän ajan ovat poissa liikenteestä.

      
  • Auton vieminen ei auta koska parilla sadalla saa "uuden"! :innocent:

      
  • Kadunvarresta ihan ilmaiseksi. Värinkin saa itse valita.

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 09:54 J R kirjoitti
    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1444625

    Onko mitään konsteja, jolla tuollaiset saataisiin kuriin? Kenties promillerajan laskeminen, nopeusrajoitusten laskeminen, ajokortti-iän nostaminen vaiko ehkä kameravalvonnan lisääminen?


    Vankeustuomio olisi paras ratkaisu. Tai pakkohoito. Kameravalvonta ei ole tässä maassa aiheuttanut liikenteessä muuta kuin sydänkohtausten lisääntymisen 500% sekä useita perheriitoja ja avuoeroja, ja tästä aiheutuneita ongelmallisia avioerolapsia rikollisine piirteineen ja suurine kustannuksineen yhteiskunnalle. Lisäksi kamerat aiheuttavat liikenteessä jarruttelua ja kiihdyttelyä, joka lisää jarruissa syntyvää lämpötilaa sekä polttoaineen kulutusta. Ilmasto lämpenee ja napajäätikkö sulaa ja merenpinta nousee. pelkästään Hollannissa kameravalvonta aiheuttaa kymmenien miljoonien kustannukset vuodessa. Merenpinnan nousu on Hollannissa suuri ja kallis ongelma. Globalisaatio ja siitä aiheutuvat mellakat saavat virtaa kameravalvonnasta. Monikansalliset navigaattorivalmistajat, karttatuottajat sun muut saavat tuloja kameroita pelkääviltä autoilijoilta. Navigaattori autossa lisää puolestaan herpaantunutta ajotyyliä liikenteessä, kun sitä navigaattoria räplätään muutenkin kuin kameroiden varoittelun tiimoilta. Kymmeniä ihmisiä vuodessa kuolee kameravalvonnan takia hankitun navigaattorin aiheuttamiin liikenneturmiin. Kamerathan voi kiertää ajamalla vastaantulevien kaistalla. Tämä on aiheuttanut lukuisia läheltäpititilanteita sekä onnettomuuksia. Ette enää ihmettele miksi aina kameratolpan jälkeen on auton jäljet kaistojen yli vastaantulevien puoleiseen ojaan. Kysymys on liikennevalvontakameroiden aiheuttamasta onnettomuudesta. Kannatan siis vankeustuomiota.


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit