Mikä p****le teitä Audi-kuskeja vaivaa?

143 kommenttia
245
  • Maastovälitys:

    Moottoritiellä on joskus jokseenkin nautinnollista vaihtaa tuollaisen nuoren Myyntitykkiurpon eteen vasemmalle kaistalle just tarkoituksella Cruise päällä maasturillla perävaunun kanssa (tai ilman...) ihan kiusallaan kun näkee että jätkä tulee reilua ylinopeutta takaa.
    Siinä se hikoilee pikkumunainen ressukka takana kun ohitetaan 96km/h vaikka pari-kolme rekkaa..




    Aika huono, jos oli provoksi tarkoitettu. Erittäin hyvä, jos tuli kirjoitettua omia ajatuksia muista. Näin se oma ajattelutapa kehittyy, kun ei omat suojamekanismit enää toimi muiden päästessä kommentoimaan.



    Miksi ohittaa rekkaa perävaunu maasturin perässä? Molemmilla on sama ajoneuvokohtainen rajoitus, joten ylinopeutta ajavan Audikuskin kouluttaminen ajamalla itse 16 km/h ylinopeutta saa jo lievästi sanottuna koomisia piirteitä.



    Menekö minä-keskeisyys jo niin pitkälle, että täällä ei kúkaan muu kuin MINÄ saa ajaa ylinopeutta? No, siihenhän kaahareiden toiminta perustuu, että muut toimivat ennalta arvattavasti.

      
  • ..Ja Audiko ei ole kenenkään munanjatke?? Minä en ikinä anna armoa liikenteessä toiselle vaan sen takia, että sen auto on tietyn merkkinen tai mallinen, en tosiaankaan!

    Kuten joillain premiummalleilla ajavat tuntuvat kuvittelevan muiden väistävän heitä vaan sen takia, että hänen auto on tietyn merkkinen/mallinen premium. Siellähän seisotte sitte vasemmalla kaistalla yhtäläillä minun takana.

    Itse en koskaan työnnä muuten motarilla edellä ajavan hanurissa kiinni niinkun nämä "premium"-kuskit tekee aina, vaikka ajaisi sitten 150km/h vasemmalla kaistalla, ilman kärryä siis..

      
  • Kirjoituksesi ei siis ollut provo, vaan arkirealismia Maastovälityksen ratin takaa. Kiitos rehellisyydestäsi, nyt on hyvä purkaa tapausta pala palalta.



    Maastovälitys:

    ..Ja Audiko ei ole kenenkään munanjatke??




    Onko jonkun toisen auto jatke vai ei, ei saa vaikuttaa omaan ajamiseen. Sen perusteella voi luoda käsityksen omistajan persoonasta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä liikenteen kanssa. Liikennetilanteessa ei ole edes teoriassa mahdollisuuksia analysoida kuskia sen vertaa, että voisi tehdä päätelmiä auton merkityksestä jatkeena.



    Minä en ikinä anna armoa liikenteessä toiselle vaan sen takia, että sen auto on tietyn merkkinen tai mallinen, en tosiaankaan!




    Tämä on kommenttisi kiinnostavin kohta.



    Armoa? Kerro hiukan tarkemmin, miten armon antaminen liittyy liikenteeseen tai käytökseesi yleensä. Armon antaminen liittyy rankaisemiseen. Ymmärtäisin näinollen, jos olisit tuomari käräjillä ja antaisit syytetylle armoa. Tai jos olisi kyse vaikkapa kilpailusta, jossa toisen virheen takia pääset hyviin asemiin, etkä antaisi vastustajalle armoa vaan käyttäisit tilaisuutesi täysimääräisesti hyväksesi. Nyt kuitenkin oltiin liikenteessä. Siellä ei sinulla ole valtuuksia rankaisemiseen eikä siis armon antamiseen tai sen antamatta jättämiseen.



    Lisäksi jotta voit olla antamatta armoa, pitää sinun rikkoa melkoinen määrä sääntöjä. Siitä tarkemmin seuraavassa.



    Kuten joillain premiummalleilla ajavat tuntuvat kuvittelevan muiden väistävän heitä vaan sen takia, että hänen auto on tietyn merkkinen/mallinen premium. Siellähän seisotte sitte vasemmalla kaistalla yhtäläillä minun takana.




    Aikaisemmin kirjoitit, että moottoritiellä on joskus jokseenkin nautinnollista vaihtaa tuollaisen nuoren Myyntitykkiurpon eteen vasemmalle kaistalle just tarkoituksella Cruise päällä maasturillla perävaunun kanssa (tai ilman...) ihan kiusallaan kun näkee että jätkä tulee reilua ylinopeutta takaa.

    Siinä se hikoilee pikkumunainen ressukka takana kun ohitetaan 96km/h vaikka pari-kolme rekkaa.




    Lihavoin kohdat, jossa rikot lakia. Lihavoin myös kohdat, jossa sanot tekeväsi tuon tahallaan ja jopa kiusataksesi toista.



    Sinä siis laiminlyöt kaistan vaihtoon liittyen velvollisuutesi noudattaa TLL 21§.



    Lisäksi rikot asetusta ajoneuvojen käytöstä tiellä 3§ kohtaa ylittämällä suurimman ajoneuvokohtaisen nopeusrajoituksen 16 km/h.



    Juristeilta varmaan löytyy sopiva pykälä myös mainitsemiisi kohtiin, jossa sanot tekeväsi teot tahallaan ja kiusallasi. Ainakin TLL 3§ ottaa siihen kantaa.



    Itse en koskaan työnnä muuten motarilla edellä ajavan hanurissa kiinni niinkun nämä "premium"-kuskit tekee aina, vaikka ajaisi sitten 150km/h vasemmalla kaistalla, ilman kärryä siis..




    Hyvä. Aihetta tyytyväisyyteen ei silti taida olla, koska edellä tuli jo riittävän synkkä lista muista synneistäsi.

      
  • Maastovälitys:

    Moottoritiellä on joskus jokseenkin nautinnollista vaihtaa tuollaisen nuoren Myyntitykkiurpon eteen vasemmalle kaistalle just tarkoituksella Cruise päällä maasturillla perävaunun kanssa (tai ilman...) ihan kiusallaan kun näkee että jätkä tulee reilua ylinopeutta takaa.
    Siinä se hikoilee pikkumunainen ressukka takana kun ohitetaan 96km/h vaikka pari-kolme rekkaa..


    Tieliikennelaki 3.4.1981/267

    21 § Ajoneuvon siirtäminen sivusuunnassa



    Kuljettaja saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa vain, milloin se voi tapahtua vaaratta ja muita tarpeettomasti estämättä.



    En aja millään Audilla tai Bemarilla vaan 20 vuotta vanhalla Corollalla, mutta silti että tasapuolisesti rikottas lakia niin viskaisin kivellä tuulilasiin :lol:

      
  • ogvarius:

    Poikani joutui vaihtamaan työsuhdeautonsa pihimpään malliin.Se on tämä farmarin näköinen 77 kW 1,9 litrainen diesel Audi.Arvatkaapa onko hän tyyytyväinen,kun entinen oli Alfa 166 3 l .Tulee etelänmatkoilla aika pitkäksi Oulusta ja takapuoli puutuu.Ohituksiin tarvitaan P-i-t-k-ä matka.




    Hän ei varmasti ole tyytyväinen, jos hänelle tärkeitä kriteereitä auton suhteen ovat hevosvoimat, miehekkäät soundit ja Ferrarin "sukulaisuus". Sensijaan, jos hän arvostaa laatua, ajomukavuutta ja luotettavuutta, hän on Audiin tyytyväinen. Jos minun pitäisi valita ajanko Helsinki Oulu väliä 1.9 Audilla, vai 3.0 Alfalla. Ei minun tarvitsisi edes miettiä, kun hyppäisin Audiin.

    Sitäpaitsi, taidat puhua omiasi. Eihän Audia ole saanut enää hetkeen aikaan 1.9 dieselillä.



      
  • Kiitokset Pykäläpullasta ja ohjeista! :smile:

    KÄYTÄNNÖSSÄ kuitenkin oikeassa elämässä useimmat "Premium kuskit" enempi kylläkin viittaa kintaalla kaikille noille em. pykälille kuin Corolla-Primera-Astra yms. tavis autoilijat vastaavasti varsinkin moottoritiellä.

    Ajetaan Premium tyyliin ylinopeutta 140-150km/h vasenta kaistaa ja ollaan niin saakelin närkästyneitä kun joku tulee perä edellä vastaan 120-130km/h vasemmalla kaistalla? Niin miksiköhän?

    Monesti Navigaattorin antamalla nopeustiedolla 125-135km/h (siis ylinopeudella!) jää aina Premiumin jalkoihin vasemmalla kaistalla vakionopeussäätimen kanssa. EI MINUN TARVI (ENKÄ muuten AJA!!) ajaa tuossa tilanteessa TODELLAKAAN ylinopeutta vaikka siellä olisi 5kpl Maybacheja perseessä kiinni!! Siellähän odotatte aivan kiltisti vuoroanne päästäksenne tien vapauduttua ohi, näin on munat.

      
  • Maastovälitys:

    Ajetaan Premium tyyliin ylinopeutta 140-150km/h vasenta kaistaa ja ollaan niin saakelin närkästyneitä kun joku tulee perä edellä vastaan 120-130km/h vasemmalla kaistalla?




    Tottahan se harmittaa jos on ostanut auton saksalaisiin olosuhteisiin eikä sitten saakaan ajaa saksalaisittain.



    Otimme kerran valokuvan takanatulevasta joka ajoi parin metrin päässä nopeudella 120 km/h. Mietin että lähettäisikö kuvan poliisille, mutta totesin että se olisi epäreilua tätä yksittäistä kaaharia kohtaan joka ei ymmärtänyt syyllistyvänsä rikokseen. Vastuu liikenteen käytöshäiriöistä on sisäasianministeriöllä, eli Kokoomuksella (Audipuolueella ).

      
  • lawnmover:

    Otimme kerran valokuvan takanatulevasta joka ajoi parin metrin päässä nopeudella 120 km/h. Mietin että lähettäisikö kuvan poliisille




    Taisit vain tavata "tavalliseen reipasotteiseen mieskuljettajaryhmään" kuuluvan edustajan!



    Jos semmoiseen törmää, on parempi vain keskittyä omaan ajamiseensa, kuten ohjesääntö näköjään taitaa kuulua...



    Verrattuna toisaalla käytävään keskusteluun keltanokkanaiskuskista siis. Näkökulmat on suhteellisia, vai mitä lawnmover?

      
  • Maastovälitys:


    Monesti Navigaattorin antamalla nopeustiedolla 125-135km/h (siis ylinopeudella!) jää aina Premiumin jalkoihin vasemmalla kaistalla vakionopeussäätimen kanssa. EI MINUN TARVI (ENKÄ muuten AJA!!) ajaa tuossa tilanteessa TODELLAKAAN ylinopeutta vaikka siellä olisi 5kpl Maybacheja perseessä kiinni!! Siellähän odotatte aivan kiltisti vuoroanne päästäksenne tien vapauduttua ohi, näin on munat.




    huomaatko mitään ristiriitaa textissä?



      
  • lawnmover:



    Otimme kerran valokuvan takanatulevasta joka ajoi parin metrin päässä nopeudella 120 km/h. Mietin että lähettäisikö kuvan poliisille, mutta totesin että se olisi epäreilua tätä yksittäistä kaaharia kohtaan joka ei ymmärtänyt syyllistyvänsä rikokseen. Vastuu liikenteen käytöshäiriöistä on sisäasianministeriöllä, eli Kokoomuksella (Audipuolueella ).




    ilmeisesti tajusit ettei ole helppoa todistaa väitettä ja jätit asian sikseen...

    teitkö itse kyseisessä tapauksessa kaikki lain mukaan?



      
  • finman:

    ilmeisesti tajusit ettei ole helppoa todistaa väitettä ja jätit asian sikseen...
    teitkö itse kyseisessä tapauksessa kaikki lain mukaan?




    Syytetty saa valehdella, mutta todistajan pitää puhua totta.

    Meitä edelläajavassa autossa oli kolme henkilöä ja takantulevan rekisterinumero ja kuljettajan naama valokuvassa näkyvissä. Väitteen todistamisessa ei olisi ollut mitään ongelmaa.



    Olin moottoritien vasemmalla kaistalla ajamassa hitaamman ohi, mittarinopeutta 126, eli ajoin niin kovaa kuin tilanteessa oli sallittua. Tavanomainen tilanne joka johtui siitä että takanatuleva halusi ajaa ylinopeutta, ei siis sitä että vahingossa ajetaan liian lujaa "kun ei mittariin koko ajan halua tuijottaa".



    Ei nyt ihan heti tule mieleen mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin jos ei siirrytä hätävarjelun puolelle, eli käytännössä painaa kaasua jotta takana tulevan aiheuttamalta vaaratilanteelta olisi vältytty.







      
  • Maastovälitys:

    Kiitokset Pykäläpullasta ja ohjeista! :smile:




    Ole hyvä. Toivottavasti hoksasit niihin sisältyvän viisauden.





    KÄYTÄNNÖSSÄ kuitenkin oikeassa elämässä useimmat "Premium kuskit" enempi kylläkin viittaa kintaalla kaikille noille em. pykälille kuin Corolla-Primera-Astra yms. tavis autoilijat vastaavasti varsinkin moottoritiellä.




    Entä sitten?



    Ajetaan Premium tyyliin ylinopeutta 140-150km/h vasenta kaistaa ja ollaan niin saakelin närkästyneitä kun joku tulee perä edellä vastaan 120-130km/h vasemmalla kaistalla? Niin miksiköhän?




    Minä enkä sinä voi asialle mitään, jos joku premiumkuski 140-150 km/h tunnissa ajaen saavuttaa ja jää perään närkästyneenä roikkumaan. On kuitenkin eri asia kiusallaan mennä tällaisen eteen.



    Monesti Navigaattorin antamalla nopeustiedolla 125-135km/h (siis ylinopeudella!) jää aina Premiumin jalkoihin vasemmalla kaistalla vakionopeussäätimen kanssa. EI MINUN TARVI (ENKÄ muuten AJA!!) ajaa tuossa tilanteessa TODELLAKAAN ylinopeutta vaikka siellä olisi 5kpl Maybacheja perseessä kiinni!!




    Finman jo kyseli tuon ajatuksen perään. Toivottavasti täsmennät hiukan.



    Siellähän odotatte aivan kiltisti vuoroanne päästäksenne tien vapauduttua ohi, näin on munat.




    Jos itse lähden ohittamaan siten, ettei vasemmalla ole ketään juuri tulossa, jonka jalkoihin olisin vaarassa jäädä, en itsekään muuta ajamistani kovaa ylinopeutta ajavan takia. Suoritan ohitukseni loppuun laillisesti. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mutta en lähde ohittamaan 16 km/h ylinopeudella, varsinkaan toisen eteen tätä kiusatakseni.



    Jos sinä lähdet kärry perässä ohittamaan 96 km/h, on ohituksesi yhtä lailla laitonta kuin premiumkuskin käyttämä ylinopeus. Pitäisikö ohittamasi rekkakuskin kiilata sinun eteesi? Mitä siitä sanoisit?

      
  • Herbert:

    Finman jo kyseli tuon ajatuksen perään. Toivottavasti täsmennät hiukan.




    Itse ymmärsin sen siten että Audisti voi vapaasti siirtyä oikealle kaistalle ja sitten vaikka koukata pientareen kautta ohitse koska on valmis muutenkin ottamaan sakot liikenteen vaarantamisesta.



    Jos on kova kiire ei kannata ottaa riskiä että poliisi pysäyttäisi poikkeuksellisen härskin ajotavan vuoksi ja veisi ajokortin, ajokortti kannattaa hyllyttää ainoastaan huvikaahauksen vuoksi vaikkapa kesämökkireissulla.



    Tuo 96 km/h peräkärryllä koukkaus vasemmalle ei ole mitenkään fiksua, mutta se että peräkärryjä vedettäessä ajetaan ylinopeutta ei todellakaan ole mikään uutinen jota pitäisi kovasti tässä yhteydessä moittia.

      
  • lawnmover:


    Tuo 96 km/h peräkärryllä koukkaus vasemmalle ei ole mitenkään fiksua, mutta se että peräkärryjä vedettäessä ajetaan ylinopeutta ei todellakaan ole mikään uutinen jota pitäisi kovasti tässä yhteydessä moittia.




    Pointti olikin siinä, että maasturi+kärry-yhdistelmällä ylinopeutta ajava kouluttaa premiumilla ylinopeutta ajavaa.

      
  • ogvarius:

    Poikani joutui vaihtamaan työsuhdeautonsa pihimpään malliin.Se on tämä farmarin näköinen 77 kW 1,9 litrainen diesel Audi.Arvatkaapa onko hän tyyytyväinen,kun entinen oli Alfa 166 3 l .Tulee etelänmatkoilla aika pitkäksi Oulusta ja takapuoli puutuu.Ohituksiin tarvitaan P-i-t-k-ä matka.




    No onko poikasi tyytyväinen?



    Minusta 77 kW Tdi ei ole nuhapumppu, vaan oikein miellyttävä moottori. Jos ohitukset sillä venyy p-i-t-k-i-k-s-i lienee ajotaidossa jotain vikaa. Tai sitten on tututtu Alfalla ohittelemaan ahtaissa raoissa ja/tai kovilla nopeuksilla. Sekään ei ole niin älykästä, että kehtaisin edes täällä nimimerkin suojasta sellaista tunnustaa kaipaavani.

      
  • Pointti olikin siinä, että maasturi+kärry-yhdistelmällä ylinopeutta ajava kouluttaa premiumilla ylinopeutta ajavaa.




    Palasin sen verran ketjussa taakse että kieltämättä kiusanteko tässä kaistanvaihdossa näytti olevan pääasia, ei ohittaminen. Itse ajelen sitä leppoisaa 100 km/h jolloin on vastaavassa tilanteessa helpompaa hidastaa vähän jotta rekan ohitusta varten ei tarvitsi kiihdyttää kovin paljoa. En lähde ohittamaan vakkari 20 km/h "alinopeudella" jos on muuta liikennettä, helpompaa on ennakoimalla (ajoissa hieman hidastamalla ) odottaa parempaa ohitustilaisuutta.



    Mutta se että peräkärryä vedettäessä ajetaan reippaastikin ylinopeutta on hyvin tavallista, siinä ei itsessään ole mitään uutta. Harmittaa minuakin jos rekat ohittelevat toisiaan vain ajaakseen ylinopeutta ja siten tästä syystä aiheuttavat häiriötä sujuvalle liikenteelle.

      

  • Tässä vaatimaton lisäys audikeskusteluun. Valitettavasti suomenkielellä ei löydy parempia online-syntetisaattoreita. Tätä "setää" ei jaksa kauan kuunnella. Juttukin on puutaheinää. Mutta video kestää vain alle kaksi ja puoli minuuttia.



    https://www.youtube.com/watch?v=TIh3WntBKoc



    Aiheesta sen verran, että maantiellä vallitsee selvä arvojärjestys. Auton teho ja hinta ratkaisee, kuka saa ohittaa ensiksi. Tämän huomaa, kun ajaa esimerkiksi rekan perässä jollakin alemman yhteiskuntaluokan autolla ja lähestyy ohituskaistaa. Jos takana ajaa ylemmän yhteiskuntaluokan auto, protokolla edellyttää, että tämän ylemmän yhteiskuntaluokan auton on ensiksi saatava ohittaa rekan perässä oleva alemman yhteiskuntaluokan auto, ja vasta tämän jälkeen alemman yhteiskuntaluokan auto voi yrittää ohittaa rekan, jos ohituskaistaa vielä on jäljellä.



    Olen ajanut viime vuosina lähes pelkästään alemman yhteiskuntaluokan autoilla kuten Nissan Micralla ja viime aikoina Peugeot 405:llä. Micra on maineeltaan hidas naisten auto, ja 405 on "maineeltaan" vanha romu, jonka paikka olisi kaatopaikalla eikä maantiellä. Maanteiden pohjamutaa siis kumpikin auto.



    Sattuu kuitenkin olemaan niin, että Micra ei ole ollenkaan niin heikkotehoinen auto kuin monet tuntuvat kuvittelevan. Sen huippunopeus ei tietenkään päätä huimaa, mutta koska auto on kevyt, se kiihtyy melko mukavasti niin paikaltaan kuin ohituksissakin, varsinkin jos viitsii käyttää vaihteita (ei kuitenkaan pidä käyttää liikaa vaihteita; tökkäsin talvella vahingossa kakkosvaihteen päälle 110 kilometrin tuntinopeudessa ja nyt säästän rahaa vaihdelaatikon hankkimiseen).



    Vaikka en urheilua harrastakaan, minussa on ilmeisesti kuitenkin sen verran "urheiluhenkeä", että rikon joskus tarkoituksella protokollaa ja teen pahan etikettivirheen. En päästäkään takana kyttäävää ylemmän luokan autoa ohittamaan minua ensiksi vaan vähän ennen ohituskaistan alkua vaihdan pienemmän vaihteen ja painan kaasun pohjaan. Välittömästi ohituskaistan alkaessa alan ohittaa rekkaa. Takana olevan yläluokan auton kuljettajan "pasmat" menvät tästä sekaisin, koska hän on valmistautunut toimimaan kuin ehdollistettu Pavlovin koira: Kun edessä ajaa Micra, se ohitetaan. Kun edessä on Micra, se ohitetaan.



    Huomautan, että tässä ei ole kyse mistään ohittamisen estämisestä (joidenkin mielestä on kyse jopa kiusanteosta), koska silloin kun lähden ohittamaan rekkaa, ohituskaista on juuri alkanut, mutta se ei ole alkanut vielä takanani ajavalle loistoautolle. Kyse on siis tavallisesta ohittamisesta.



    No, kilpailuhan siitä helposti tulee. Loistoauton kuljettaja ajattelee, että "ahaa, Micra ohittaa ensiksi rekan, ja vasta sitten hän voi ohittaa Micran". Ja niinpä loistoauto lähtee kiihdyttämään supermegaturbonsa voimin tavoitteena Micran edelle ajaminen kunhan Micra on ensiksi selvinnyt rekasta. Mutta Micrapa ei lopetakaan kiihdyttämistään rekan edelle päästyään vaan jatkaa täyttä vauhtia kohti ohituskaistan päätä. Totta kai loistoauto pääsisi milloin tahansa Micran edelle, jos kuski vain jatkaisi kiihdyttämistä. Ei Micralla pääse karkuun V8-hirviöitä tai muitkaan superautoja. Mutta jossakin vaiheessa loistoauton kuljettaja vilkaisee nopeusmittaria ja alkaa miettiä syvällisiä. Jos auton ratissa ei ole miljonäärin parikymppinen holtiton poika vaan miljonääri itse, kuljettaja luopuu ohitusaikeesta. Hän tarvitsee nimittäin vielä ajokorttiaan. Eivätkä tuhansien eurojen sakotkaan huvita, vaikka pankkitilillä onkin paljon rahaa. Kuljettaja siis löysää kaasua, mutta hän kokee kuitenkin Micran tempun erittäin pahaksi loukkaukseksi, jonka hän haluaa kostaa, jos vain mahdollista. Hän tietää, että sadoilla hevosvoimillaan hän voi yllättää Micran pahassa paikassa ja runnoa väkisin sen ohi. Micran kuljettaja joutuu siis taistelemaan asemastaan seuraavat kymmenet kilometrit ellei aja "sattumalta" jollekin sivutielle tai huoltoasemalle.

      
  • SO2001:



    Olen ajanut viime vuosina lähes pelkästään alemman yhteiskuntaluokan autoilla kuten Nissan Micralla ja viime aikoina Peugeot 405:llä. 405 on "maineeltaan" vanha romu, jonka paikka olisi kaatopaikalla eikä maantiellä. Maanteiden pohjamutaa siis kumpikin auto.


    Ei se 405 niin paha ole, tulee itekki joskus ajeltua 405 Mi16:sella :smile:





    SO2001:


    Huomautan, että tässä ei ole kyse mistään ohittamisen estämisestä (joidenkin mielestä on kyse jopa kiusanteosta), koska silloin kun lähden ohittamaan rekkaa, ohituskaista on juuri alkanut, mutta se ei ole alkanut vielä takanani ajavalle loistoautolle. Kyse on siis tavallisesta ohittamisesta.


    Totta.



    SO2001:


    Loistoauton kuljettaja ajattelee, että "ahaa, Micra ohittaa ensiksi rekan, ja vasta sitten hän voi ohittaa Micran". Ja niinpä loistoauto lähtee kiihdyttämään supermegaturbonsa voimin tavoitteena Micran edelle ajaminen kunhan Micra on ensiksi selvinnyt rekasta.


    Ite tekisin toisin tuon ohituksen. Ihan kiusallani antasin sen Audin eka mennä ohi ja ite puottelisin molemista samaan syssyyn ohi, se vasta kyrsiikin noita Audi kuskeja :lol:

      
  • SO2001:



    Sattuu kuitenkin olemaan niin, että Micra ei ole ollenkaan niin heikkotehoinen auto kuin monet tuntuvat kuvittelevan. Sen huippunopeus ei tietenkään päätä huimaa, mutta koska auto on kevyt, se kiihtyy melko mukavasti niin paikaltaan kuin ohituksissakin, varsinkin jos viitsii käyttää vaihteita (ei kuitenkaan pidä käyttää liikaa vaihteita; tökkäsin talvella vahingossa kakkosvaihteen päälle 110 kilometrin tuntinopeudessa ja nyt säästän rahaa vaihdelaatikon hankkimiseen).


    litrasella micralla(-99) voi huoletta kakkosella ottaa 90km/h ja kolmosella 130km/h ,näin on isot pojat sanonut....

    5. vaihde noista normaalisti katoaa ensin...



      
  • SO2001:



    Aiheesta sen verran, että maantiellä vallitsee selvä arvojärjestys. Auton teho ja hinta ratkaisee, kuka saa ohittaa ensiksi. Tämän huomaa, kun ajaa esimerkiksi rekan perässä jollakin alemman yhteiskuntaluokan autolla ja lähestyy ohituskaistaa. Jos takana ajaa ylemmän yhteiskuntaluokan auto, protokolla edellyttää, että tämän ylemmän yhteiskuntaluokan auton on ensiksi saatava ohittaa rekan perässä oleva alemman yhteiskuntaluokan auto, ja vasta tämän jälkeen alemman yhteiskuntaluokan auto voi yrittää ohittaa rekan, jos ohituskaistaa vielä on jäljellä.




    Ei se nyt ihan noinkaan mene. Kalliimmissa ja uusissa autoissa on yleensä potkua enemmän kuin vanhoissa, joten ohittamaan pyrkivän on helppo roikkua puskurissa kiinni ja lähteä siitä kiihdyttämään ohi. Itselläni on jo hieman väsähtänyt -96 mallin 220 diesel väykky, jolla täytyy pikkasen "santsata", kun lähtee ohittamaan. Kun kerään vauhtia, on tuossa ajassa ajanut tehokkaalla autolla minun ohi. Siksi päästänkin suosiolla hätäisemmät ohitseni ennenkuin lähden itse. Enkä ole tuota tullut ajatelleksi varsinaisesti luokkakysymyksenä. Aivan yhtälailla minua hiillostavat Huyndai-, Audi-, kuin Peugeotkuskitkin. Mersukuskit ovat jostain syystä kärsivällisempiä. :smile:



    Kannattaa vain laittaa vilkku päälle hyvissä ajoin ennen ohitusta, jo ennen kuin ohituskaista alkaa, tai vastaantulija on mennyt ohi. Varmasti saat ohittaa vaikka takanasi olisi Maybach.

      
  • SO2001:


    Tässä vaatimaton lisäys audikeskusteluun. Valitettavasti suomenkielellä ei löydy parempia online-syntetisaattoreita. Tätä "setää" ei jaksa kauan kuunnella. Juttukin on puutaheinää. Mutta video kestää vain alle kaksi ja puoli minuuttia.

    https://www.youtube.com/watch?v=TIh3WntBKoc

    Aiheesta sen verran, että maantiellä vallitsee selvä arvojärjestys. Auton teho ja hinta ratkaisee, kuka saa ohittaa ensiksi. Tämän huomaa, kun ajaa esimerkiksi rekan perässä jollakin alemman yhteiskuntaluokan autolla ja lähestyy ohituskaistaa. Jos takana ajaa ylemmän yhteiskuntaluokan auto, protokolla edellyttää, että tämän ylemmän yhteiskuntaluokan auton on ensiksi saatava ohittaa rekan perässä oleva alemman yhteiskuntaluokan auto, ja vasta tämän jälkeen alemman yhteiskuntaluokan auto voi yrittää ohittaa rekan, jos ohituskaistaa vielä on jäljellä.

    Olen ajanut viime vuosina lähes pelkästään alemman yhteiskuntaluokan autoilla kuten Nissan Micralla ja viime aikoina Peugeot 405:llä. Micra on maineeltaan hidas naisten auto, ja 405 on "maineeltaan" vanha romu, jonka paikka olisi kaatopaikalla eikä maantiellä. Maanteiden pohjamutaa siis kumpikin auto.

    Sattuu kuitenkin olemaan niin, että Micra ei ole ollenkaan niin heikkotehoinen auto kuin monet tuntuvat kuvittelevan. Sen huippunopeus ei tietenkään päätä huimaa, mutta koska auto on kevyt, se kiihtyy melko mukavasti niin paikaltaan kuin ohituksissakin, varsinkin jos viitsii käyttää vaihteita (ei kuitenkaan pidä käyttää liikaa vaihteita; tökkäsin talvella vahingossa kakkosvaihteen päälle 110 kilometrin tuntinopeudessa ja nyt säästän rahaa vaihdelaatikon hankkimiseen).

    Vaikka en urheilua harrastakaan, minussa on ilmeisesti kuitenkin sen verran "urheiluhenkeä", että rikon joskus tarkoituksella protokollaa ja teen pahan etikettivirheen. En päästäkään takana kyttäävää ylemmän luokan autoa ohittamaan minua ensiksi vaan vähän ennen ohituskaistan alkua vaihdan pienemmän vaihteen ja painan kaasun pohjaan. Välittömästi ohituskaistan alkaessa alan ohittaa rekkaa. Takana olevan yläluokan auton kuljettajan "pasmat" menvät tästä sekaisin, koska hän on valmistautunut toimimaan kuin ehdollistettu Pavlovin koira: Kun edessä ajaa Micra, se ohitetaan. Kun edessä on Micra, se ohitetaan.

    Huomautan, että tässä ei ole kyse mistään ohittamisen estämisestä (joidenkin mielestä on kyse jopa kiusanteosta), koska silloin kun lähden ohittamaan rekkaa, ohituskaista on juuri alkanut, mutta se ei ole alkanut vielä takanani ajavalle loistoautolle. Kyse on siis tavallisesta ohittamisesta.

    No, kilpailuhan siitä helposti tulee. Loistoauton kuljettaja ajattelee, että "ahaa, Micra ohittaa ensiksi rekan, ja vasta sitten hän voi ohittaa Micran". Ja niinpä loistoauto lähtee kiihdyttämään supermegaturbonsa voimin tavoitteena Micran edelle ajaminen kunhan Micra on ensiksi selvinnyt rekasta. Mutta Micrapa ei lopetakaan kiihdyttämistään rekan edelle päästyään vaan jatkaa täyttä vauhtia kohti ohituskaistan päätä. Totta kai loistoauto pääsisi milloin tahansa Micran edelle, jos kuski vain jatkaisi kiihdyttämistä. Ei Micralla pääse karkuun V8-hirviöitä tai muitkaan superautoja. Mutta jossakin vaiheessa loistoauton kuljettaja vilkaisee nopeusmittaria ja alkaa miettiä syvällisiä. Jos auton ratissa ei ole miljonäärin parikymppinen holtiton poika vaan miljonääri itse, kuljettaja luopuu ohitusaikeesta. Hän tarvitsee nimittäin vielä ajokorttiaan. Eivätkä tuhansien eurojen sakotkaan huvita, vaikka pankkitilillä onkin paljon rahaa. Kuljettaja siis löysää kaasua, mutta hän kokee kuitenkin Micran tempun erittäin pahaksi loukkaukseksi, jonka hän haluaa kostaa, jos vain mahdollista. Hän tietää, että sadoilla hevosvoimillaan hän voi yllättää Micran pahassa paikassa ja runnoa väkisin sen ohi. Micran kuljettaja joutuu siis taistelemaan asemastaan seuraavat kymmenet kilometrit ellei aja "sattumalta" jollekin sivutielle tai huoltoasemalle.


    Eihän tuossa videossa ollut mitään ihmeellistä. Nopeammat ohittivat hitaampia eivätkä aiheuttaneet haittaa. Sekin kohta, jossa Audi ohitti rekan ennen Peugeotia, eipä Peugeot joutunut sen vuoksi rekan perään jarruttamaan. Vaikken itsekään millään miljoona-autolla aja, käytännössä aina olen päässyt ohituskaistalle, kun olen sinne halunnut. Sopivasti kun suhteuttaa nopeutensa ja sijaintinsa muihin, ei mitään ongelmaa.



    Eniten ohitusongelmaa tuntuvat aiheuttavan ns. karvahattuisten miesten autot, kuten esim. vanhemmat mersut. Monesti tuntuu, että niiden vauhti kiihtyy, kun ohitat niitä. Audeista ei ole juuri haittaa ollut. Ne vain menevät eleettömästi ohi ilman dramatiikkaa. Bemareilla homma tuntuu olevan epämääräisempää hötkyilyä.

      
  • drive:


    Eihän tuossa videossa ollut mitään ihmeellistä. Nopeammat ohittivat hitaampia eivätkä aiheuttaneet haittaa. Sekin kohta, jossa Audi ohitti rekan ennen Peugeotia, eipä Peugeot joutunut sen vuoksi rekan perään jarruttamaan.




    Minullekaan ei oikein valjennut videon idea. Siellä sanottiin, että Audi odottaa kärsivällisesti, kunnes tulee tilaisuus. Niinhän sitä pitääkin toimia. Kaikki muut paitsi videon pösömies tietää, mitä hosumisesta seuraa. Videon pösömiestä varmaan suunnattomasti harmittaa, jos hänet ohitetaan. Sanoohan hän, ettei Audin iskulle voi mitään. Mitä pitäisi voida?



    Kohdassa 1.10 tehtiin sentään ohitus, joka meni hiukan keltaisen viivan yli. Muuten ei noista oikein osaa sanoa, kun pösön nopeusmittarikin oli sensuroitu. Ettei vaan ajanut ylinopeutta paheksuen Audeja ylinopeudesta. Olikohan Maastovälitys asialla?



    Kohdassa 0.35 pösömies ajoi n. sekunnin etäisyydellä edelläajavasta. Siinäkin on mukavaa haukkua muita. Samoin ihmetyttää, oliko videon kuvaaminen ajon aikana kovin turvallista. Kuski sen kaikesta päätellen oli kuvannut.



    Kyllä netistä kaikenlaista tapaa, mutta tämä video oli yksi rimanalituksista.

      
  • Pösömies on äänestä päätellen puhuva pää.

      
  • Herää kysymys, että onkohan videon laatijalla kaikki kotona?

      
  • Opelixi:

    Herää kysymys, että onkohan videon laatijalla kaikki kotona?




    SO2001 osaa varmaan kertoa :tongue:

      
  • Herbert:

    Minullekaan ei oikein valjennut videon idea. Siellä sanottiin, että Audi odottaa kärsivällisesti, kunnes tulee tilaisuus. Niinhän sitä pitääkin toimia. Kaikki muut paitsi videon pösömies tietää, mitä hosumisesta seuraa. Videon pösömiestä varmaan suunnattomasti harmittaa, jos hänet ohitetaan. Sanoohan hän, ettei Audin iskulle voi mitään. Mitä pitäisi voida?


    Olisin odottanut, että videolla nähdään jotain kolme rinnakkain tilanteita, kiilauksia, valojen välkytystä, kiemurtelua tai vastaavaa. Mutta viedo olikin pelkkä esitys kuinka pösömiestä harmittaa audien mennessä ohi :tongue:



    Joku viikko sitten katsoin youtuubista jotain nimimerkin gohhoh laittamia 'liikennetoimittaja' videoita. Hieman pitkäveteisiä olivat, mutta asiasisältö sellaista, että voisivat hyvin olla joidenkin tälle palstalle kirjoittaneiden tekeleitä. Arvasinko oikein?

      
  • Aika outoa jos Klongswageni ("kansanauto&quot:wink: on "munan jatke"? :lol:

      
  • askk:

    Opelixi:
    Herää kysymys, että onkohan videon laatijalla kaikki kotona?


    SO2001 osaa varmaan kertoa :tongue:




    En tarkoittanut videota testiaineistoksi, jonka perusteella aletaan tehdä syväluotaavaa analyysia hulluuteni asteesta. Hullu mikä hullu, eikö se riitä.



    Videon ”puhe” on tehty online-puhesyntisaattorilla, jonka kenttään naputtelin tarkemmin miettimättä ja etukäteen suunnittelematta jotain huuhaata, joka sopii huonosti yhteen sen kanssa, mitä videolla näkyy. Ei kai nyt kukaan kuvittele, että Audi oikeasti ”repii nopeusrajoitukset” - tai mitä roskaa siihen nyt kirjoitinkin. Unohtakaa siis videossa kuuluva ”puhe”.



    Videon syvin sanoma lienee se, että se kertoo tekijänsä täydellisestä itsekritiikin puutteesta. Eli kaikki roska vain julkisuuteen. Kyllähän maailmaan jätettä mahtuu. Video syntyi hetken mielijohteesta täällä käydyn ”audikeskustelun” innoittamana. Sain idean, kun näin Audin autoni taustapeilissä. Kaivoin kameran esille (minkä voinee lisätä laittomuuksieni pitkään listaan) ja aloin kuvata. Ei suunnitelmaa, ei käsikirjoitusta, ei juonta. Lopullinen video on pikainen hutaisu siitä materiaalista mitä oli kertynyt, eikä ”elokuvalla” ole mitään syvempää merkityksiä. Useimmat autot eivät edes ole Audeja.



    Kun nyt sunnuntaina en muutakaan jaksa tehdä, ja maine muutenkin on jo mennyt, selostan tarkemmin, mitä videon kuvaamisen aikana tapahtui.



    Kaikki alkoi siitä, kun näin taustapeilissä mustan Audin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Audit ja muutkin autot ohittelevat toisiaan maantiellä. Joskus ohitan minä, joskus joku ohittaa minut. Se on aivan normaalia. Nopeammat ohittavat hitaammat.



    Audin ”ilmestyminen” taustapeiliin kertoi siitä, että se oli saavuttanut minut ja oli siis nopeampi ja tulisi todennäköisesti ennen pitkää ajamaan edelleni. Tästä syystä aloin kuvata sitä. Halusin saada ”filmille” sen hetken, kun Audi hyökkää ohitukseen. Halusin kuitenkin myös pitkittää tätä hetkeä ja ”taistella” Audia vastaan. Täytyyhän filmiin saada jännitystä, mutta ei kuitenkaan mitään liikennehäiriköintiä vaan reilua kamppailua.



    Arvelin, että ohittaminen tulisi tapahtumaan ohituskaistalla, koska valvontakameroiden ja vastaantulevan liikenteen takia olosuhteet muunlaiseen ohittamiseen olivat huonot. Odotin siis ohituskaistan alkamista. Edessäni ajavat autot tarjosivat tilaisuuden Audin haastamiseen.



    Kun ohituskaista alkoi, painoin kaasun pohjaan ja lähdin ohittamaan edelläni ajavia autoja. En ehtinyt tarkkailla taustapeiliä, mutta ilmeisesti Audi hyökkäsi heti perääni. Ohituskaistan lopun lähestyessä tein kaksi ratkaisevaa virhettä, jotka ratkaisivat pelin. Ensimmäinen virhe oli se, että luulin edessä näkyviä nuolimerkkejä ohituskaistan loppumerkeiksi, vaikka ne olivat vasta loppumerkkejä edeltävät merkit - 400 metriä ohituskaistaa jäljellä. Päätin siis lopettaa ohittamisen ja palata oikeanpuoleiselle kaistalle edelläni ajavan auton taakse. Toinen virheeni kävi ilmi välittömästi. Olin kuvitellut, että edelläni ajava auto ajaa tavanomaista nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta eli 100 km/h + risat. Auton nopeus oli kuitenkin vain noin 80 km/h.



    Totta kai takana tuleva Audi meni meistä molemmista ohi, kun ohituskaistaakin oli vielä jäljellä 200 – 300 metriä. Tämä tilanne näkyy videolla. Ajan kuvaushetkellä siis vain noin 80 km/h tuntinopeutta. Tajusin tilanteen niin myöhään, että en ehtinyt kuvata Audin ohituksesta kuin sen loppuosan. Eli läskiksi meni. Sinänsä Audin tekemä ohitus oli täysin normaali, eikä minulle jäänyt siitä mitään hampaankoloon. Jos olisin ollut Audin kuljettaja, olisin toiminut samalla tavalla.



    Videon loppupuolella olevassa tilanteessa ohittaja ei ole Audi vaan Citroen. Ja tässä tilanteessa on kyse reilusta ja rehdistä kiihdytyskisasta, jonka vahvempi voittaa. Annan kilpailijalle tasoitusta, koska videokamera kädessä en pysty vaihtamaan nelosvaihdetta, jolla kiihtyvyyteen saisi lisää puhtia. Otos alkaa tilanteesta, jossa lähestytään 80 km/n nopeudella ohituskaistaa. Kuvaan jo tässä vaiheessa taustapeilissä näkyvää autoa, koska arvaan, että se tulee ajamaan ohitseni. Kun ohituskaista alkaa, ja tien varressa vilahtaa 100 km/h rajoitusmerkki, lähden tavoittelemaan edessä näkyvää rekkaa. Ennen kuin saavutan rekan, Citroen ajaa ohitseni. Tästäkään ohituksesta minulle ei jäänyt mitään kaunaa. Eihän kisassa mitattu kuljettajien voimia vaan autojen tehoja. Citroenin omistaja oli todennäköisesti maksanut hevosvoimistaan huomattavasti enemmän kuin minä, joten täytyyhän hänen saada autoverolle jotain vastinetta. Videolla näkyvässä tilanteessa olisi tosin voinut tulla muutakin maksettavaa, mutta se on toinen juttu.



    Tekisi mieli esittää vielä muutama mielipide tienvarsien valvontakameroista, koska viime aikoina olen joutunut ajamaan tavallista enemmän ”kamerateillä”. Mutta jutusta tuli jo muutenkin tarpeettoman pitkä, joten kameravalvonnasta kirjoittaminen jääköön toiseen kertaan.

      
  • SO2001:

    Halusin saada ”filmille” sen hetken, kun Audi hyökkää ohitukseen. Halusin kuitenkin myös pitkittää tätä hetkeä ja ”taistella” Audia vastaan. Täytyyhän filmiin saada jännitystä, mutta ei kuitenkaan mitään liikennehäiriköintiä vaan reilua kamppailua.
    ...
    Edessäni ajavat autot tarjosivat tilaisuuden Audin haastamiseen.

    Kun ohituskaista alkoi, painoin kaasun pohjaan... Ajan kuvaushetkellä siis vain noin 80 km/h tuntinopeutta.
    ...
    Videon loppupuolella olevassa tilanteessa ohittaja ei ole Audi vaan Citroen. Ja tässä tilanteessa on kyse reilusta ja rehdistä kiihdytyskisasta, jonka vahvempi voittaa.
    ...
    Citroenin omistaja oli todennäköisesti maksanut hevosvoimistaan huomattavasti enemmän kuin minä, joten täytyyhän hänen saada autoverolle jotain vastinetta. Videolla näkyvässä tilanteessa olisi tosin voinut tulla muutakin maksettavaa, mutta se on toinen juttu.




    Olen sanaton. Itkukaan ei ole kaukana.

      
  • SO2001:

    askk:
    Opelixi:
    Herää kysymys, että onkohan videon laatijalla kaikki kotona?


    SO2001 osaa varmaan kertoa :tongue:


    En tarkoittanut videota testiaineistoksi, jonka perusteella aletaan tehdä syväluotaavaa analyysia hulluuteni asteesta. Hullu mikä hullu, eikö se riitä.

    Videon ”puhe” on tehty online-puhesyntisaattorilla, jonka kenttään naputtelin tarkemmin miettimättä ja etukäteen suunnittelematta jotain huuhaata, joka sopii huonosti yhteen sen kanssa, mitä videolla näkyy. Ei kai nyt kukaan kuvittele, että Audi oikeasti ”repii nopeusrajoitukset” - tai mitä roskaa siihen nyt kirjoitinkin. Unohtakaa siis videossa kuuluva ”puhe”.

    Videon syvin sanoma lienee se, että se kertoo tekijänsä täydellisestä itsekritiikin puutteesta. Eli kaikki roska vain julkisuuteen. Kyllähän maailmaan jätettä mahtuu. Video syntyi hetken mielijohteesta täällä käydyn ”audikeskustelun” innoittamana. Sain idean, kun näin Audin autoni taustapeilissä. Kaivoin kameran esille (minkä voinee lisätä laittomuuksieni pitkään listaan) ja aloin kuvata. Ei suunnitelmaa, ei käsikirjoitusta, ei juonta. Lopullinen video on pikainen hutaisu siitä materiaalista mitä oli kertynyt, eikä ”elokuvalla” ole mitään syvempää merkityksiä. Useimmat autot eivät edes ole Audeja.

    Kun nyt sunnuntaina en muutakaan jaksa tehdä, ja maine muutenkin on jo mennyt, selostan tarkemmin, mitä videon kuvaamisen aikana tapahtui.

    Kaikki alkoi siitä, kun näin taustapeilissä mustan Audin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Audit ja muutkin autot ohittelevat toisiaan maantiellä. Joskus ohitan minä, joskus joku ohittaa minut. Se on aivan normaalia. Nopeammat ohittavat hitaammat.

    Audin ”ilmestyminen” taustapeiliin kertoi siitä, että se oli saavuttanut minut ja oli siis nopeampi ja tulisi todennäköisesti ennen pitkää ajamaan edelleni. Tästä syystä aloin kuvata sitä. Halusin saada ”filmille” sen hetken, kun Audi hyökkää ohitukseen. Halusin kuitenkin myös pitkittää tätä hetkeä ja ”taistella” Audia vastaan. Täytyyhän filmiin saada jännitystä, mutta ei kuitenkaan mitään liikennehäiriköintiä vaan reilua kamppailua.

    Arvelin, että ohittaminen tulisi tapahtumaan ohituskaistalla, koska valvontakameroiden ja vastaantulevan liikenteen takia olosuhteet muunlaiseen ohittamiseen olivat huonot. Odotin siis ohituskaistan alkamista. Edessäni ajavat autot tarjosivat tilaisuuden Audin haastamiseen.

    Kun ohituskaista alkoi, painoin kaasun pohjaan ja lähdin ohittamaan edelläni ajavia autoja. En ehtinyt tarkkailla taustapeiliä, mutta ilmeisesti Audi hyökkäsi heti perääni. Ohituskaistan lopun lähestyessä tein kaksi ratkaisevaa virhettä, jotka ratkaisivat pelin. Ensimmäinen virhe oli se, että luulin edessä näkyviä nuolimerkkejä ohituskaistan loppumerkeiksi, vaikka ne olivat vasta loppumerkkejä edeltävät merkit - 400 metriä ohituskaistaa jäljellä. Päätin siis lopettaa ohittamisen ja palata oikeanpuoleiselle kaistalle edelläni ajavan auton taakse. Toinen virheeni kävi ilmi välittömästi. Olin kuvitellut, että edelläni ajava auto ajaa tavanomaista nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta eli 100 km/h + risat. Auton nopeus oli kuitenkin vain noin 80 km/h.

    Totta kai takana tuleva Audi meni meistä molemmista ohi, kun ohituskaistaakin oli vielä jäljellä 200 – 300 metriä. Tämä tilanne näkyy videolla. Ajan kuvaushetkellä siis vain noin 80 km/h tuntinopeutta. Tajusin tilanteen niin myöhään, että en ehtinyt kuvata Audin ohituksesta kuin sen loppuosan. Eli läskiksi meni. Sinänsä Audin tekemä ohitus oli täysin normaali, eikä minulle jäänyt siitä mitään hampaankoloon. Jos olisin ollut Audin kuljettaja, olisin toiminut samalla tavalla.

    Videon loppupuolella olevassa tilanteessa ohittaja ei ole Audi vaan Citroen. Ja tässä tilanteessa on kyse reilusta ja rehdistä kiihdytyskisasta, jonka vahvempi voittaa. Annan kilpailijalle tasoitusta, koska videokamera kädessä en pysty vaihtamaan nelosvaihdetta, jolla kiihtyvyyteen saisi lisää puhtia. Otos alkaa tilanteesta, jossa lähestytään 80 km/n nopeudella ohituskaistaa. Kuvaan jo tässä vaiheessa taustapeilissä näkyvää autoa, koska arvaan, että se tulee ajamaan ohitseni. Kun ohituskaista alkaa, ja tien varressa vilahtaa 100 km/h rajoitusmerkki, lähden tavoittelemaan edessä näkyvää rekkaa. Ennen kuin saavutan rekan, Citroen ajaa ohitseni. Tästäkään ohituksesta minulle ei jäänyt mitään kaunaa. Eihän kisassa mitattu kuljettajien voimia vaan autojen tehoja. Citroenin omistaja oli todennäköisesti maksanut hevosvoimistaan huomattavasti enemmän kuin minä, joten täytyyhän hänen saada autoverolle jotain vastinetta. Videolla näkyvässä tilanteessa olisi tosin voinut tulla muutakin maksettavaa, mutta se on toinen juttu.

    Tekisi mieli esittää vielä muutama mielipide tienvarsien valvontakameroista, koska viime aikoina olen joutunut ajamaan tavallista enemmän ”kamerateillä”. Mutta jutusta tuli jo muutenkin tarpeettoman pitkä, joten kameravalvonnasta kirjoittaminen jääköön toiseen kertaan.


    Tämä panee vuodatuksesi autojen arvojärjestyksestä hieman erikoiseen valoon. Liikenteen häirikkö oli sittenkin se autonromulla ajava kiusanhenki, eikä rajoitukset repivä ja raatelevaa ja repivää. Häiriköivä Peugeot, josta pääsee parhaiten eroon ottamalla Audin viimeisetkin hevosvoimat käyttöön. En ensimmäisellä katsomalla huomannut, että Peugeot nosti ohituskaistalla nopeuden kahdeksasta kympistä jonnekin minne lie. Lääkityksesi toimivuudesta en tiedä, mutta vaikuttaa siltä, että paikkaat autonromujesi tuottamaa alemmuudentunnetta tuollaisilla tempuilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit