Olisi kaksi kiperää kysymystä mihin ei tahdo vastausta löytyä.

2 kommenttia

Hyvää päivää kaikille, joskin sateista sellaista, pieni tietokilpailu menossa, ja emme millään meinaa löytää näihin kahteen kysymykseemme vastauksia, niinpä ajattelin kysäistä täältäkin:smile:



Kysymys 1. Mitä tarkoitti 70-luvulla bulgarialainen liikennemerkki, joka oli pyöreä, keltainen tausta, punaiset reunukset ja keskellä musta "?"?



Oma ajatuksemme on, että kyseessä olisi autokoulun autolla, tai opetustilanteessa ajamisen kieltävä merkki.Onkohan näin ? Y kirjainahan on Venäläisissä aakkosissa U, ja yleisesti käytössä ajo-opetuksessa esim, venäjällä, sekä ennen oli myöskin Virossa, autojen katolla kolmiot.



Toinen kysymyksemme koskee entisen Itä-Saksan käytäntöä, kyseisestä kysymyksestä..siitä ei ole kyllä hajuakaan..:smile:



Kysymys 2. DDR:ssä junaradasta varoitettiin liikennemerkeillä. Liikennemerkkejä oli kolme kappaletta ennen radan ylitystä. Ensimmäisen merkin jälkeen ohittaminen oli kielletty. Säännöstä oli kuitenkin eräitä poikkeuksia. Mitkä poikkeukset olivat voimassa ensimmäisen merkin jälkeen (2 poikkeusta) ja mitkä viimeisen merkin jälkeen tai viimeistään 80m ennen kiskoja (2 poikkeusta)? Pisteen saa vain jos kaikki poikkeukset ovat oikein. Puoli- tai osapisteitä ei jaeta.



Kiitoksia mahdollisesta avusta

  
  • Oikea vastau molempiin: Kanada! :tongue:

      
  • Oikeat vastaukset

    1. Kysyjät lähetetään Siperiaan. Mikäli kilvessä olisi punainen poikkiviiva, olisi lähetetty kysymättä Siperiaan.

    2. Kaksi ensimmäistä poikkeusta: 1. Jalankulkijan saa ohittaa mikäli hän on menossa Siperiaan eikä 1. kysymyksen merkki ole alueella voimassa. 2. Musta kilvetön Stasin auto matkalla Siperiaan saa suorittaa ohituksen.

    Kaksi viimeistä poikkeusta: 1. Radan saa ylittää mikäli Siperian juna ei tule kummastakaan suunnasta. 2. Radan saa ylittää vain panssarivaunulla mikäli jommasta kummasta suunnasta tulee Siperian juna.





    räkneejä


    Nokia - Menneen talven Lumia
    Mitäs tässä? - 7G:tä odotellessa
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit