Ylinopeuskuskit kursseille myös Suomessa?

34 kommenttia
2»
  • AkiK:

    Opelixi:

    Ero onkin siinä, että minun ei tarvitse valehdella enkä minä selittele ylinopeuttani, minä vain ajan.


    Mitähän sinun kertomuksesi ja yrityksesti vähätellä nopeuden merkitystä palstalla sitten ovat jos eivät selittelyä omalle toiminnallesi?




    Realismia. Ei minun tarvitse selitellä omaa toimintaani kenellekään. Vastasin, kun kysyttiin.



    Edelleenkään et vastannut kysymykseeni rajoituksien määrittelystä. Ilmeisesti asia on tulkittava sitten niin, että olet kanssani samaa mieltä.



      
  • AkiK:

    Opelixi:

    Ei ole ollut tarvetta selitellä, kun kertaakaan se ei ole ollut vahinko.


    Eli olemme samaa mieltä siitä, että rikos ei ole vahinko.




    En ole kertaakaan väittänyt, että olisin saanut ylinopeussakot vahingossa. Sen sijaan olen sanonut ja väitän edelleen, että sellaisen voi todellakin saada myös vahingossa.



      
  • Opelixi:


    En ole kertaakaan väittänyt, että olisin saanut ylinopeussakot vahingossa. Sen sijaan olen sanonut ja väitän edelleen, että sellaisen voi todellakin saada myös vahingossa.




    Ainahan kaikenlaista voi tapahtua, maailma kun ei muodostu vain absoluuttisesta mustasta ja valkoisesta kuten sinun jutuissasi.



    Mutta onko sillä asian kannalta yhtään mitään väliä jos jokin pieni osuus ylinopeuksista on oikeita vahinkoja? Korostan sanaa oikea vahinko, koska niitä on hyvin hyvin vähän verrattuna niihin joita vahingoiksi väitetään.



    Minusta tuolla ei ole yhtään mitään väliä. Aivan turhaa selittelyä, aikuiset ihmiset ovat vastuussa myös vahingossa tekemistään asioista.



    Toki oikeudellisesti on ihan eri asia tekeekö asioita tuottamuksellisesti vai ei. Sinäkin joka selität vastuunkantoasi et taatusti sanoisi poliisille tai onnettomuuden aiheutettuasi oikeudessa että ajoit tahallaan ylinopeutta koska se ei ole vaarallista. Vai sanotko ja oletko täällä puhumiesi suurien sanojesi mittainen?



      
  • Opelixi:


    Edelleenkään et vastannut kysymykseeni rajoituksien määrittelystä. Ilmeisesti asia on tulkittava sitten niin, että olet kanssani samaa mieltä.




    Tietenkäään rajoituksia ei ole määritelty ihanneolosuhteiden ja kuskien mukaan vaan sen mukaisesti mikä on todellinen liikenne tiellä ja millaisia olosuhteita siinä tyypillisesti esiintyy. Tuleeko tämä sinulle muka yllätyksenä?



    Tieliikenteen tarkoitus ei muutenkaan ole palvella vain parhaita mahdollisia kuskeja parhaissa olosuhteissa, vaan koko yhteiskunnan tarpeita tavaroiden ja ihmisten liikkumisen suhteen.



    Sinä myös kerroit, että rajoituksia ei ole määritelty oikein. Ei se ole kysymys, se on mielipiteesi.



    Minusta ylinopeuden ajamisella ja rajoituksen määrittelyllä ei sinänsä ole mitään tekemistä keskenään. Sinä ja minä voimme olla mitä mieltä rajoituksista tahansa ja liikenteessä on lisäksi noin 2,4 miljoonaa muuta mielipidettä siitä ja tuosta kyltistä. Siksi ainoa keino saada asia toimimaan on se että niitä noudatetaan oli se kyltti nyt sitten sinusta oikein tai ei. Sinä tai kukaan muukaan tuosta 2,4 miljoonasta ei yksilönä määrittele sitä mikä on oikein.



    Talvirajoituksia protestoit erityisesti ja olet aiemmin väittänyt että ne eivät vaikuta turvallisuuteen. Tähänkään hokemaan et edelleenkään ole esittänyt yhtään faktaa tueksi.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit