Kyllöstä harmittaa

303 kommenttia
«13456711

Kyllöstä harmittaa, koska Suomen kansa on niin tyhmää, että me emme halua lisää veroja ja GPS-paikanninta jokaisen ahteriin. Onpa kansa tyhmää. Ehkä Kyllösen pitäisi ymmärtää, että Suomen kansa on niin typerää ja takapajuista, että Kyllösen on välittömästi muutettava vaikka Venäjälle.



Kuinka ministeritasolla voi olla noin typeriä ihmisiä?????







"Ollaanpa esimerkiksi kilometriverosta tai verojärjestelmän uudistamisen yksityiskohdista mitä mieltä hyvänsä, huolestuttavinta ... on ollut se vanhaan tarttumisen pakko mikä on tullut selväksi sekä puhelinlankoja pitkin että julkisessa keskustelussa. Koskaan et muuttua saa. Maailma ympärillä muuttuu kovaa vauhtia, mutta Suomessa halutaan uskoa, ettei se meitä mitenkään koske eikä saakaan koskea", Kyllönen kirjoittaa ja näpäyttää:



"Jakakoon muut myös uudet liiketoimintamahdollisuudet, hyvähän se on, että joku luo uutta työtä, mutta suomalaisten ei kannattane siihen edes pyrkiä – nämä kannanotot ovat olleet varsin surullista luettavaa"



Kyllöstä harmittaa myös se, ettei kansa halua keskustella avoimesti ja asiallisesti esimerkiksi kilometriverosta, vaan tyrmää alustavat uudet ehdotukset jo kylmiltään. Suomi ei Kyllösen mukaan myöskään nouse taantumasta, jos "käperrymme muistelemaan menneitä ja kauhistelemaan nykymaailman menoa".

  
  • Ei tullut mieleen se, että suomalaiset saattavat olla maksuhaluttomia vaikka kaikki palvelut pitää saada ilmaiseksi ?

      
  • andertz:

    Ei tullut mieleen se, että suomalaiset saattavat olla maksuhaluttomia vaikka kaikki palvelut pitää saada ilmaiseksi ?




    Jos jokin ryhmä niistä palveluista maksaa, niin autoilijat. Ja esimerkiksi itselleni km-vero olisi rahallisesti todella suuri helpotus, mutta minä vastustan nykyistä ehdotusta muista syistä.

      
  • Siinähän vastustat. Kilometrivero tuottaa paremmin kuin autovero vaikka se olisi maltillinenkin. Verorahoja tarvitaan. Toki myös menoja pitäisi leikata.

      
  • andertz:

    Siinähän vastustat. Kilometrivero tuottaa paremmin kuin autovero vaikka se olisi maltillinenkin. Verorahoja tarvitaan. Toki myös menoja pitäisi leikata.




    Verottamalla yksityisautoulua entistä kovemmin ja vielä monimutkaisella järjestelmällä Suomi nousee taantumasta? Kyllä niitä menoja pitää alkaa leikata! Verottamalla entistä kovemmin tehoton julkinen sektori vain jatkaa paisumistaan.

      
  • andertz:

    Siinähän vastustat. Kilometrivero tuottaa paremmin kuin autovero vaikka se olisi maltillinenkin. Verorahoja tarvitaan. Toki myös menoja pitäisi leikata.




    Sano sama sille pienituloiselle yksinhuoltajalle, joka ajaa 2000 euron kinnerillä. Oikein kiva, että minun autoharrastukseni halpenee, voinen vaihtaa nykyisen noin 70.000 euron autoni noin 100.000 euron autoon, mutta maksumiehiksi joutuvat kaikkein pienituloisimmat. Tämän lisäksi en oikein ymmärrä, että mihin sitä paikannusta tarvitaan. Asian voisi hoitaa monella muullakin tavalla, mikäli Kyllönen ei haluaisi "valvontapantaa" jokaiselle yksityisautoilijalle.



    Eikö halvemmaksi tulisi esim polttoaineveron korotus ja sähköautoihin jonkinlainen latausmittari.

      
  • Minusta on oikein hyvä, että Merja puolustaa ehdotetun järjestelmän kehitystä. Mitä sitkeämmin, sitä parempi. Ajattelijan lainauksessa ollaan jo hyvässä vauhdissa, kun syyllistetään kansaa siitä, ettei se hyväksy epäoikeudenmukaisen, epävarman ja kalliin järjestelmän rakentamista. Tämän seuraukset nähdään toivottavasti seuraavissa eduskuntavaaleissa. Meistä jokainen voi mennä torilla kysymään vasemmiston edustajilta, miksi kansalaisten liikkumistarpeet pitää luokitella alueellisesti, miksi kansalaisten liikkumisen seurantaa pitää rakentaa Orwellin ajatuksetkin ylittävä järjestelmä ja miksi pienituloisten verorasitusta pitäisi lisätä voimakkaasti samalla kun työssäkäyntialueita kasvatetaan tuplaamalla päivittäisen matkan pituus ja muutenkin kannustetaan liikkuvuuteen. Ja miksi ihmeessä yhdenkin kansalaisen pitäisi äänestää vasemmistoliittoa.





      
  • Herbert:

    Minusta on oikein hyvä, että Merja puolustaa ehdotetun järjestelmän kehitystä. Mitä sitkeämmin, sitä parempi. Ajattelijan lainauksessa ollaan jo hyvässä vauhdissa, kun syyllistetään kansaa siitä, ettei se hyväksy epäoikeudenmukaisen, epävarman ja kalliin järjestelmän rakentamista. Tämän seuraukset nähdään toivottavasti seuraavissa eduskuntavaaleissa. Meistä jokainen voi mennä torilla kysymään vasemmiston edustajilta, miksi kansalaisten liikkumistarpeet pitää luokitella alueellisesti, miksi kansalaisten liikkumisen seurantaa pitää rakentaa Orwellin ajatuksetkin ylittävä järjestelmä ja miksi pienituloisten verorasitusta pitäisi lisätä voimakkaasti samalla kun työssäkäyntialueita kasvatetaan tuplaamalla päivittäisen matkan pituus ja muutenkin kannustetaan liikkuvuuteen. Ja miksi ihmeessä yhdenkin kansalaisen pitäisi äänestää vasemmistoliittoa.





    Juuri näin. Ja oli gps-valvonnasta mitä mieltä tahansa, niin mielestäni on suoranainen pohjanoteeraus, että ministeri haukkuu kansan, joka ei kannata ko. ministerin ehdotusta. Kiva se siellä ministeriauton tai taksin takapenkillä on autoilevaa kansaa arvostella. Ai niin, eikä unohdeta Kyllösen jatkuvasti käyttämää lentokonetta, kun junakyyti ei tuolle tädille kelpaa.



      
  • "Kyllöstä harmittaa myös se, ettei kansa halua keskustella avoimesti ja asiallisesti esimerkiksi kilometriverosta, vaan tyrmää alustavat uudet ehdotukset jo kylmiltään"



    Missähän tämä kansan keskustelufoorumi on? Onko nimimerkki Kyllönen vapaana. Jos hän vaikka osallistuisi keskusteluun täällä kansan keskellä. Voitas luvata ettei kiusata ministeriauton takapenkillä istumisesta.

      
  • Ajattelija2013:



    "Jakakoon muut myös uudet liiketoimintamahdollisuudet, hyvähän se on, että joku luo uutta työtä, mutta suomalaisten ei kannattane siihen edes pyrkiä – nämä kannanotot ovat olleet varsin surullista luettavaa"




    Ongelma on vain siinä, että kukaan ei ole vielä esittänyt yhtään mitään sellaista asiaa, jota voisi pitää liiketoimintamahdollisuutena. Kyllähän se työtä luo, jos verovaroin kansalaiset pakotetaan maksamaan jostakin tarpeettomasta järjestelmästä, mutta on kyllä turha kuvitella, että kukaan ulkomailla maksaisi tuosta järjestelmästä. Toisaalta tuon pyörittämiseen vaadittujen varojen kerääminen tukahduttaa taloutta ja sitäkautta vähentää työpaikkoja. Mikä lie kokonaisvaikutus.



    Onko järjestelmällä sellaista arvoa, josta joku haluaisi maksaa? Mielestäni sitä ei vain ole. Koko satelliittikyttäys on täysin tuottamaton järjestelmä. Höpinät älyliikenteestä ovat puhdasta "älypesua". Satelliittikyttäin ei tuo mitään älyä liikenteeseen.



    Kyllänen haluaisi tässä verovaroin pyörittää täysin tuottamatonta merkittävän kokoista liiketoimintaa. Tätä hän perustelee työpaikoilla. Jos maassa on rahaa niin paljon, että voidaan luoda työtä ilman tuottovaatimuksia, niin palkataan mieluimmin väkeä keräilemään roskia ja kolaamaan lunta kaduilta. Tuolla toiminnalla on sentään jotain höytyjä ja työtä tulee takuulla paljon enemmän per käytetty euro. Satelliittikyttäimiseen käytetyistä rahoista suuri osa katoaa aivan muualla kuin työtä vailla oleville suomalaisille.

      
  • No huh huh… Herbert tarvitsee itse näköjään vähän mediakasvatusta?



    Herbert:

    …syyllistetään kansaa siitä, ettei se hyväksy epäoikeudenmukaisen, epävarman ja kalliin järjestelmän rakentamista. Tämän seuraukset nähdään toivottavasti seuraavissa eduskuntavaaleissa. Meistä jokainen voi mennä torilla kysymään vasemmiston edustajilta, miksi kansalaisten liikkumistarpeet pitää luokitella alueellisesti




    Tuota noin….. Eikös meillä ole Kansallisen Kokoomuksen johdolla toimiva hallitus?



    Herbert:

    Ja miksi ihmeessä yhdenkin kansalaisen pitäisi äänestää vasemmistoliittoa.




    Sinusta siis Vasemmistoliiton yksi ministeri vie koko hallitusta kuin pässiä narussa, vai? En tiennytkään, että Kokoomus, Vihreät, Demarit ja RKP ovat tässä asiassa noin hampaattomia.



    Oikeastihan tämä ehdotus autoverotukseksi on hallituksen linjaus, olenko väärässä? Työryhmää, jonka saaman tuloksen perusteella tämä ehdotus tehtiin, johti Jorma Ollila. Tuo kaikkien kommareiden isä –vissiin?



    Tarkoitatko Herbert, että jos vaikka liikenneministerinä olisi ollut kokoomuslainen Vapaavuori, niin hän olisi viskannut Ollilan ehdotuksen välittömästi roskiin ja pyytänyt aloittamaan alusta. Minä epäilen vahvasti! Miksi sinä syytät reppanaa vasemmistolaista Kyllöstä tästä pelkästään ja ajat samalla jotakin propagandaasi puolueilmansuunnista?



    Minusta oikeampi ohje olisi Herbertiltä: ”Älä äänestää mitään nykyhallituksessa olevaa puoluetta jos vastustat autoveroehdotusta”



    Mistäköhän Ajattelija poimi nuo lausunnot? Lähde puuttui.

      
  • Kumppani:


    Mistäköhän Ajattelija poimi nuo lausunnot? Lähde puuttui.




    10 sekuntia käytettynä googleen toi tällaisen osuman:

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288644948467.html?pos=ok-trm-auto-etli

      
  • Hienoa NHB - olet aika näppärä!

      
  • Omasta mielestäni olen osallistunut keskusteluun asiallisesti ja avoimesti. Niin on tehnyt aika moni muukin kansalainen.



    Entä vastapuolen keskusteluhalut?



    Tulee Merjan retoriikasta mieleen kokomuksen vaalimainokset: on mentävä eteenpäin, sanoo Katainen ja alkaa polkea.



    Populismia, sanon. Kai sitä fillaroida tunkioonkin, eteenpäin.



    Jos ei halua, on paikalleen jämähtänyt nynny, asennevammainen. Esteenä Suomen talouskasvulle.



    Olen ollut siinä käsityksessä että päähallituspuolueet yleensä heittelevät pikkupuolueille niille mieluisia luita, että pysyvät ruodussa, mutta miksi punaiset ovat tarttuneet juuri tähän luuhun? Tämänkö takia voi sitten myydä loput periaatteensa?

      
  • Kuukeri:

    Tulee Merjan retoriikasta mieleen Kokoomuksen vaalimainokset: on mentävä eteenpäin, sanoo Katainen ja alkaa polkea.




    Sattuvasti kirjoitettu! Täytyyhän sitä sieltä ruodustakin toistella päähallituspuolueen sanomaa jollakin tavalla edes, vai mitä?



    Kuukeri:

    Jos ei halua, on paikalleen jämähtänyt nynny, asennevammainen. Esteenä Suomen talouskasvulle.




    Aika lailla suoraan Ollilalta opittua retoriikkaa tuokin.



    Kuukeri:

    Olen ollut siinä käsityksessä että päähallituspuolueet yleensä heittelevät pikkupuolueille niille mieluisia luita, että pysyvät ruodussa, mutta miksi punaiset ovat tarttuneet juuri tähän luuhun? Tämänkö takia voi sitten myydä loput periaatteensa?




    Päähallituspuolueko?



    Onko kukaan nähnyt muiden hallituspuolueiden edustajien, eli ministereiden lyttäävän Kyllöstä ja Ollilan toimikunnan autoveroehdotusta? Eikös siellä hallituksessa vaan ollaan kuin ollaankin tämän ehdotuksen takana, yhtenä rintamana?



    Mitäs puolueita siellä olikaan?

      
  • Kumppani:


    Tuota noin….. Eikös meillä ole Kansallisen Kokoomuksen johdolla toimiva hallitus?




    Näennäisesti on, mutta muistathan vielä vaalituloksen ja siitä seuranneet vaikeat hallitusneuvottelut? Pitkään näytti pahalta, mutta lopulta Katainen sai kasattua korttitalonsa, jolle ei pitkää ikää ennustettu. Toisin on käynyt, mutta toimintakyvyn kustannuksella. Vasemmistolla on muuten 53% salkuista.



    Sinusta siis Vasemmistoliiton yksi ministeri vie koko hallitusta kuin pässiä narussa, vai? En tiennytkään, että Kokoomus, Vihreät, Demarit ja RKP ovat tässä asiassa noin hampaattomia.




    En minäkään, mutta tässä keskustelussa on kyse Kyllösen suhtautumisesta Ollilan esityksen pohjalta käytyyn keskusteluun.



    Oikeastihan tämä ehdotus autoverotukseksi on hallituksen linjaus, olenko väärässä? Työryhmää, jonka saaman tuloksen perusteella tämä ehdotus tehtiin, johti Jorma Ollila.




    Ei hallitus ole mitään linjausta tehnyt. Hallitus on teettänyt Ollilan työryhmällä ehdotuksen keskustelun pohjaksi.



    Tarkoitatko Herbert, että jos vaikka liikenneministerinä olisi ollut kokoomuslainen Vapaavuori, niin hän olisi viskannut Ollilan ehdotuksen välittömästi roskiin ja pyytänyt aloittamaan alusta.




    En minä tiedä, mitä Vapaavuori olisi tehnyt.



    Miksi sinä syytät reppanaa vasemmistolaista Kyllöstä tästä pelkästään ja ajat samalla jotakin propagandaasi puolueilmansuunnista?




    Koska tässä keskustelussa on käsitelty Kyllösen kommenttia. Tarkista vaikka otsikosta.



    Minusta oikeampi ohje olisi Herbertiltä: ”Älä äänestää mitään nykyhallituksessa olevaa puoluetta jos vastustat autoveroehdotusta”




    On kokoomuksen puoleltakin tullut kritiikkiä esitystä kohtaan. Mutta niin on Keskustaltakin, vaikka syrjäseudut saavat edullisemman verokohtelun kuin kaupungit.

      
  • Kumppani:


    Onko kukaan nähnyt muiden hallituspuolueiden edustajien, eli ministereiden lyttäävän Kyllöstä ja Ollilan toimikunnan autoveroehdotusta? Eikös siellä hallituksessa vaan ollaan kuin ollaankin tämän ehdotuksen takana, yhtenä rintamana?

    Mitäs puolueita siellä olikaan?




    Laita google asialle, kyllä niitä löytyy. Ministerit ei tietenkään voi lytätä ehdotusta, mutta puolueiden sisältä kritiikkiä kuuluu.



      
  • Eikös meillä ole Kansallisen Kokoomuksen johdolla toimiva hallitus?



    Herbert:

    Näennäisesti on, mutta muistathan vielä vaalituloksen ja siitä seuranneet vaikeat hallitusneuvottelut? Pitkään näytti pahalta, mutta lopulta Katainen sai kasattua korttitalonsa, jolle ei pitkää ikää ennustettu. Toisin on käynyt, mutta toimintakyvyn kustannuksella. Vasemmistolla on muuten 53% salkuista.




    Mitä puoluetta olisi mielestäsi pitänyt äänestää, että olisi saatu toimintakykyinen ja vahva hallitus? Muistetaan, että Kokoomus voitti vaalit ja sen kontolle jäi hallituksen kasaaminen joka tapauksessa.



    Sinusta siis Vasemmistoliiton yksi ministeri vie koko hallitusta kuin pässiä narussa, vai?



    Herbert:

    …mutta tässä keskustelussa on kyse Kyllösen suhtautumisesta Ollilan esityksen pohjalta käytyyn keskusteluun.




    Mitäs Jorma Ollila onkaan maininnut käydystä keskustelusta? Minusta Kyllönen toistaa sitä samaa retoriikkaa pitkälti.



    Oikeastihan tämä ehdotus autoverotukseksi on hallituksen linjaus, olenko väärässä? Työryhmää, jonka saaman tuloksen perusteella tämä ehdotus tehtiin, johti Jorma Ollila.



    Herbert:

    Ei hallitus ole mitään linjausta tehnyt. Hallitus on teettänyt Ollilan työryhmällä ehdotuksen keskustelun pohjaksi.




    Onko hallitus ehdotuksen kannalla, vai sitä vastaan? Se kuitenkin teki omissa nimissään esityksen, työryhmän ehdotuksen pohjalta.



    Tarkoitatko Herbert, että jos vaikka liikenneministerinä olisi ollut kokoomuslainen Vapaavuori, niin hän olisi viskannut Ollilan ehdotuksen välittömästi roskiin ja pyytänyt aloittamaan alusta.



    Herbert:

    En minä tiedä, mitä Vapaavuori olisi tehnyt.




    Vapaavuori on nyt vain Kyllösen selän takana piilossa, vai? Samoin kuin Katainen ja muut? ”Lälläslää” tms?



    Miksi sinä syytät reppanaa vasemmistolaista Kyllöstä tästä pelkästään ja ajat samalla jotakin propagandaasi puolueilmansuunnista?



    Herbert:

    Koska tässä keskustelussa on käsitelty Kyllösen kommenttia.




    No onko Kyllösen mielipide Vasemmistoliiton mielipide sitten? Ja sen takia ei kannattaisi äänestää puolueen edustajia?



    Siinä tapauksessa sitten se, ettei muiden puolueiden ministerit kommentoi mitään ehdotusta vastaankaan, tarkoittaa sinun logiikallasi sitä, että älkää äänestäkö niitäkään, jos vastustatte veroehdotusta.



    Kokoomus esimerkiksi on silloin puolueena ajatuksen takana, jos sinusta Kyllösen mielipiteen takana on Vasemmistoliitto. Se olisi johdonmukaista sitten, vai oletko eri mieltä?



    Minusta oikeampi ohje olisi Herbertiltä: ”Älä äänestää mitään nykyhallituksessa olevaa puoluetta jos vastustat autoveroehdotusta”



    Herbert:

    On kokoomuksen puoleltakin tullut kritiikkiä esitystä kohtaan.




    Oletko nähnyt kokoomusministeriä, siis hallituksen edustajaa, joka olisi täysin esitystä ja sen periaatteita vastaan? Eikös silloin hallituspuolueet ole asian takana, se vain on se ns. virallinen totuus. Muussa tapauksessahan asia olisi jätetty esittämättä, vaihdettu Ollilan tilalle joku muu vetäjä ja homma alusta, eikö vain?



    Herbert:

    Mutta niin on Keskustaltakin, vaikka syrjäseudut saavat edullisemman verokohtelun kuin kaupungit.




    Onhan kaiken näköistä kritiikkiä nähty eri puolueista – ja niiden ohikin, kuten vaikkapa Autoliitosta ja ”suurelta yleisöltä”.



    Kuitenkin, jos Kyllösen oletetaan ajattelevan erityisen vasemmistolaisesti, niin eikös tuo kritiikki asiasta ole ollut myös sen suuntaista, että sillä ”laitetaan köyhät kyykkyyn ja suositaan kalliimpien autojen hankkijoita".



    Loogistako?



    Onko kukaan nähnyt muiden hallituspuolueiden edustajien, eli ministereiden lyttäävän Kyllöstä ja Ollilan toimikunnan autoveroehdotusta? Eikös siellä hallituksessa vaan ollaan kuin ollaankin tämän ehdotuksen takana, yhtenä rintamana?



    Herbert:

    Ministerit ei tietenkään voi lytätä ehdotusta, mutta puolueiden sisältä kritiikkiä kuuluu.




    Minkä takia ministerit eivät voi lytätä ehdotusta? Vain sillä on merkitystä, jos ajatellaan sitä, onko tämä jotenkin erityisesti ”vasemmistoliittolainen juoni”, vai ei?



    Mikä tahansa muu väite joskus 10-15 vuoden päästä olisi ehdotuksen pysyessä nykyisenlaisena vastuun pakoilua, jos puolueen kannatus siitä olisi kiinni. Koskee siis kaikkia nykyhallituksessa olevia puolueita.

      
  • Nasta:

    Kommunistit on aina ajanut työläisen etua




    Minusta olisikin aika omituista, että väittäisit jotakin muuta, höh!



    Nasta:

    Niin nytkin autoverotuotto, taisi olla miljardi, ja kilometrimaksuun siirryttäessä se ei saa ainakaan pudota




    Kyllä, sitä se monipuoluehallitus Nyky-Suomessa ajaa.



    Siinä on puoluekartalta mukana puolueita oikealta vasemmalle asti. Kimpassa siellä tehdään yhdessä päätöksiä, tultuaan tietysti lobbailluksi suunnasta jos toisesta.



    Tuo ajatus taisi olla Ollilan (kok vai vas) työryhmän peruslähtökohtakin jopa.





    Nasta:

    Vaikea arvata taas kenen maksuun se menee.




    Esimerkkiesi perusteella en kyllä arvannut.

      
  • Sulla menee varmaan Jorma Ollila ja Björn Wahlroos sekaisin?

      
  • Kumppani:

    Mitä puoluetta olisi mielestäsi pitänyt äänestää, että olisi saatu toimintakykyinen ja vahva hallitus? Muistetaan, että Kokoomus voitti vaalit ja sen kontolle jäi hallituksen kasaaminen joka tapauksessa.




    Pysytäänkö kuitenkin edes jollain tasolla otsikon aiheessa?



      
  • No miksi sitten aloitit?

      
  • Sitä vaan, että eiköstä se päähallituspuolue päätä, kelle mikäkin luu heitetään. Muutkin voi siinä nyökytellä mukana, mutta eivät päätä allokaatioista.



    Luulenpa että Merjalle on luvattu pesti jonkun ely-keskuksen johtavana pepunkasvattajana.



    Miksi ihmeessä se muuten hirttäytyisi umpikokoomuslaiseen hankkeeseen noin uhrautuvasti? Ei kukaan voi oikeasti olla noin hemmetin tyhmä.

      
  • Kuukeri:

    Sitä vaan, että eiköstä se päähallituspuolue päätä, kelle mikäkin luu heitetään. Muutkin voi siinä nyökytellä mukana, mutta eivät päätä allokaatioista.

    Miksi ihmeessä se muuten hirttäytyisi umpikokoomuslaiseen hankkeeseen noin uhrautuvasti? Ei kukaan voi oikeasti olla noin hemmetin tyhmä.




    Huonostipa tunnet suomalaista politiikkaa. Jos ei suurimmalla hallituspuolueella ole vähintään 101 edustajaa parlamentissa, niin ei se yksin mitään päätä.



    Tämä hallitus ei sinänsä muutenkaan varsinaisesti päätä tai tule päättämään mistään, kokoonpano pitää siitä huolen. Seminaareista ja selvityksistä on pystytty päättämään ja niitä on sitten riittänytkin.

      
  • Herbert:

    Minusta on oikein hyvä, että Merja puolustaa ehdotetun järjestelmän kehitystä. Mitä sitkeämmin, sitä parempi. Ajattelijan lainauksessa ollaan jo hyvässä vauhdissa, kun syyllistetään kansaa siitä, ettei se hyväksy epäoikeudenmukaisen, epävarman ja kalliin järjestelmän rakentamista. Tämän seuraukset nähdään toivottavasti seuraavissa eduskuntavaaleissa.




    Olen samaa mieltä kanssasi. Yleensäkin, jos päättäjän (ja Ollilan) ehdotukset eivät oikein niin sanotusti uppoa, niin vika on todennäköisesti asiassa tai sen perusteluissa.



    Älä nyt kuitenkaan mollaa liikaa ko. puoluetta. Näillä kuten vihreilläkin lopputulos ei ole kovin tärkeä, periaate sen sijaan on. :innocent:

      
  • AkiK:


    Huonostipa tunnet suomalaista politiikkaa. Jos ei suurimmalla hallituspuolueella ole vähintään 101 edustajaa parlamentissa, niin ei se yksin mitään päätä.

    Tämä hallitus ei sinänsä muutenkaan varsinaisesti päätä tai tule päättämään mistään, kokoonpano pitää siitä huolen. Seminaareista ja selvityksistä on pystytty päättämään ja niitä on sitten riittänytkin.




    Huonostipa ymmärrät lukemaasi.



    Tarkoitan sitä, että päähallituspuolueen tulee pitää muut hallituspuolueet tyytyväisinä ja sen ne tekevät antavat tilanteen ja puolueen koon mukaan edes yhden myönnytyksen, minkä ne haluavat. Samalla tehtäneen yleensä suullinen sopimus että kun te nyt saatte tämän, niin pidätte sitten turpanne kiinni kaikesta mitä itse teemme ja pysytte kiltisti porukassa mukana.



    Toisaalta tämä vaikuttaa Merjalle henkikökohtaisesti tarjotulta sopimukselta, koska en näe, miten tämä kommareiden äänisaalista kasvattaisi, päinvastoin. Taustalla on oltava jotain, mitä emme tiedä, mutta mikä selittäisi tämän mysteerin.



    Kaipaisinkin avointa keskustelua.



    Ps. Vai onkohan liikenneministeriön raskas virkamieskoneisto aivopiessyt Merjan powerpoint-sulkeisilla...



      
  • Merja kuulunee ns vihervasemmistoon. Ja vihreä aate taitaa lopulta olla voimakkaampi, kuin vasempaan kallellaan oleva aate. Eli Merjalle tärkeintä on, että autoilijoita kuritetaan. Oikeistaan eihän hän ole mitään muuta koko ministerikaudellaan tehnyt. Minä kun kuvittelin, että liikenneministeri yrittäisi parantaa liikenneasioita, esimerkiksi yrittämällä parantaa järkevästi joukkoliikennettä, mutta Kyllönen onkin ottanut missiokseen heikentää yksityisautoilijan asemaa niin, että ihmisten on pakostakin siirryttävä julkisiin.



    Ja mitä politiikkaan tulee, niin ainakin itselläni on sellainen käsitys, että hallituksen sisältä ei kovin helposti torpata muiden ministereiden touhuja. Yleisesti toki esimerkiksi Kokoomuksen kansanedustajat ovat vastustaneet hanketta. Ministeritasolla kukaan tuskin vaivautuu Kyllöstä torppaamaan, koska laskeskelevat, että mitään ei kuitenkaan ehditä tekemään tämän hallituskauden aikana. Antaa siis Merjan touhuta omiaan, jottei hallitus kaadu viime metreillään.



    Vasemmistoliitolla harvemmin on järkeä missään asiassa, mutta luulisi Arhiksenkin jo laittavan Kyllösen ruotuun. Ei hänen touhunsa ainakaan vasemmiston äänimäärää kasvata.

      
  • Ajattelija2013:

    Eli Merjalle tärkeintä on, että autoilijoita kuritetaan. Oikeistaan eihän hän ole mitään muuta koko ministerikaudellaan tehnyt.




    Mitäs Ollila sitten halusi? Onko hänet ymmärretty täysin väärin? Huomaatko muuten, että minä en puhu siitä onko ”Merja sitä tai tätä”. Minusta tämä ei voi henkilöityä, vaikka hänestä olisi mitä mieltä tahansa.



    Vai tuleeko tästä puolesta taas jotakin sellaista, että ”no Jorma nyt edustaa öljyalaa”, tai vaihtoehtoisesti ”varmasti sillä on jotakin GPS-bisnestä oottamassa takataskussa”.



    Ajattelija2013:

    Minä kun kuvittelin, että liikenneministeri yrittäisi parantaa liikenneasioita, esimerkiksi yrittämällä parantaa järkevästi joukkoliikennettä, mutta Kyllönen onkin ottanut missiokseen heikentää yksityisautoilijan asemaa niin, että ihmisten on pakostakin siirryttävä julkisiin.




    Öööööö….. Eikä sitä varten siis mitenkään parantaa järkevästi joukkoliikennettä sitä ennen? Nythän puhutaan siis 10-15 tähtäimellä tapahtuvasta asiasta, ei edes tänä vuonna?



    Ajattelija2013:

    Ja mitä politiikkaan tulee, niin ainakin itselläni on sellainen käsitys, että hallituksen sisältä ei kovin helposti torpata muiden ministereiden touhuja. Yleisesti toki esimerkiksi Kokoomuksen kansanedustajat ovat vastustaneet hanketta.




    Kukas sen hankkeen laittoi käyntiin, mitkä puolueet? Miksi unohdat sen? Lopputulosta saa tietysti arvostella ja nyt on juuri se hetki kuulemma, kun tämä ei ollut linjaus, vaan vasta ehdotus. Mutta eikös se huhu kuulunut, että juuri tällaista ehdotusta myös haluttiin?



    Ajattelija2013:

    Ministeritasolla kukaan tuskin vaivautuu Kyllöstä torppaamaan, koska laskeskelevat, että mitään ei kuitenkaan ehditä tekemään tämän hallituskauden aikana. Antaa siis Merjan touhuta omiaan, jottei hallitus kaadu viime metreillään.




    Minusta tuo on ministeritaholta todella munatonta touhua sitten! Yhtään tuollaista ministeriä ei pitäisi kyllä millään muotoa päästää enää eduskuntaan, saati ministeriksi, jos ei pystytä seisomaan istuvan hallituksen, eli omien touhujen ja päätösten takana. Puolueet vaihtoon välittömästi seuraavien vaalien aikana.



    Mikä ihmeen taktiikka kokoomusministereiltä olisi pitää jotakin ”parempaa suunnitelmaa” vakan alla?



    Ainoa tuollaista edustava seikka olisi, että 15 vuodessa ehtii olla kolmet vaalit.



    Mutta jos Kokoomus toisi jonkun "hyvän veroehdotuksen" vaikka toisella noista, niin mikä järki olisi taas siinä riskissä, että toteutus tapahtuu taas joskus "ei vielä, ehkä 10-15 tähtäimellä"? Halutaanko näissä muissa puolueissa ylipäätään ajaa jotakin asiaa, vai käydä puoluepoliittista taktikointia?



    Silloin mikään puolue ei ole toistaan parempi kyllä vieläkään ajamaan yhtään mitään kansalaisten asiaa. Sitäkö oikeasti tarkoitatkin, vai?



    Ajattelija2013:

    Vasemmistoliitolla harvemmin on järkeä missään asiassa, mutta luulisi Arhiksenkin jo laittavan Kyllösen ruotuun. Ei hänen touhunsa ainakaan vasemmiston äänimäärää kasvata.




    Minusta tuollaisen vihjaamasi puolue-, ministeri- tai kansanedustajahäröilyn takia ei pitäisi yhtäkään nykypuolueen edustajaa päästä eduskuntaan.



    Vai haluatteko, että touhu jatkuu taas seuraavan (eduskunta/hallitus-)kauden aikana? Harvemmin sellaisessa touhussa olisi järkeä, vai mitä?



    Pointtina on se, että jos pidätte merjojen touhua ”ketkuiluna”, tai ajattelisi vasemman laidan politiikasta mitä vaan, niin yhtään parempaa ei ole tulossa tilalle, jos samat tyypit, tai puolueet jatkaa. Sinähän tunnustat asian tuossa suoraan!



    Älä siis äänestä yhtään nykyisen hallituspuolueen edustajaa yhtään mihinkään. Eri asia on sitten, mitkä jääkään jäljelle, heh….

      
  • Mitäs Ollila sitten halusi? Onko hänet ymmärretty täysin väärin? Huomaatko muuten, että minä en puhu siitä onko ”Merja sitä tai tätä”. Minusta tämä ei voi henkilöityä, vaikka hänestä olisi mitä mieltä tahansa.

    Vai tuleeko tästä puolesta taas jotakin sellaista, että ”no Jorma nyt edustaa öljyalaa”, tai vaihtoehtoisesti ”varmasti sillä on jotakin GPS-bisnestä oottamassa takataskussa”.




    Vastasit itse pmaan kysymykseesi. Meinaatkos, että Shellin hallitusmies ja vahvasti GPS-paikannus bisnekseen kytköksissä oleva henkilö ei ehdottaisi jotain tällaista. Hämmästyttävintä tässä on se, että Suomein jäävein henkilö asetettiin työryhmän puheenjohtajaksi. No se taisikin olla ovela veto Merjalta.Näin vasemmisto ei saa kaikkea vihaa niskoilleen, tai niin Merja ainakin kuvitteli.



    Minusta tuo on ministeritaholta todella munatonta touhua sitten! Yhtään tuollaista ministeriä ei pitäisi kyllä millään muotoa päästää enää eduskuntaan, saati ministeriksi, jos ei pystytä seisomaan istuvan hallituksen, eli omien touhujen ja päätösten takana. Puolueet vaihtoon välittömästi seuraavien vaalien aikana.




    Minusta tuo on ihan normaalia politiikkaa. Ja varsin ymmärrettävää sellaista. Toisen ministerin varpaille ei astuta kovin herkästi. Ei etenkään tässä vaiheessa, kun mitää päätöksiä ei varsinaisesti olla vielä tekemässä. Näin minäkin tekisin. Antaa Kyllösen hääräillä niin kauan, kun siitä ei ole kuin haittaa vasemmistoliitolle. :smile:



    Kylläpä näemmä Kumppanille ottaa koville, kun suosikkipuolueen ministeri sekoilee oikein kunnolla. :lol:

      
  • Ajattelija2013:

    Meinaatkos, että Shellin hallitusmies ja vahvasti GPS-paikannukseen kytköksissä oleva henkilö ei ehdottaisi jotain tällaista. Hämmästyttävintä tässä on se, että Suomein jäävein henkilö asetettiin työryhmän puheenjohtajaksi. No se taisikin olla ovela veto Merjalta.




    Merjako hänen nimitti, vain edellinen ministeri, oliko edes samasta puolueesta? Eikös se markkinoitu hallituksen toimeenpanemaksi, eikä yhdenkään "merjan"? Selvitäpäs nyt ensin se, ennenkuin taas yleistät.



    Ajattelija2013:

    Minusta tuo on ihan normaalia politiikkaa. Ja varsin ymmärrettävää sellaista. Toisen ministerin varpaille ei astuta kovin herkästi. Ei etenkään tässä vaiheessa, kun mitää päätöksiä ei varsinaisesti olla vielä tekemässä.




    Vaikka olisi "normaalia politiikkaa", niin mikä tekee tuollaisesta pelleilystä jonkun muun hallituspuolueen vastuuvapaaksi esityksestä?



    Ajattelija2013:

    Kylläpä näemmä Kumppanille ottaa koville, kun suosikkipuolueen ministeri sekoilee oikein kunnolla.




    Kylläpä Ajattelijalla on vähissä nuo mollauskonstit, kun pitää aina vääntää noilla samoilla typerillä eväillä.



    1. En ole esityksen puolella

    2. En äänestä Vasemmistoliittoa



    Minusta vain on naurettavaa olettaa, että tämä olisi joku "Merjan juttu", tai "muut ministerit ei jaksa olla vastaan, ku se olisi työpaikkakiusaamista", tai "hei, ihan oikeasti meidän hallituspuolue ei ole tuota mieltä, mutta me nyt vaan katellaan kun toi Merja-rukka ja sen puolue nolaa itsensä".



    Se ei vain minun mielestäni tekisi yhdestäkään noista muista hallituspuolueista ja niiden ministereistä ainakaan sen parempia! Päinvastoin, luihummaksi ne muuttuvat samassa lauseessa.



    Hallitus vastaa minun silmissäni yhtenä rintamana tekemisistään, vaikka ovat näköjään vellihousuja ja/tai ketkuilijoita koko sakki. Se on hyvä muistaa silloin vuonna 2020 kanssa.



    Ja kuten Herbert tuossa jo mainitsi, niin ketkut/luihut/venkoilijat vaihtuu vain puoluetta ja/tai nimiä vaihtamalla, vaikka viittasikin naiivisti vain merjoihin. Ja unohtaa sujuvasti ketä hallitussakkiin kuuluu.



    Vai että normaalia politiikkaa. Ehkä, mutta mites ajattelit, että se muuttuisi?



    Ehdotus tulee varmasti muuttamaan muotoaan vielä monella tapaa 10-15 vuoden aikana, hallituskokoonpanotkin tietysti, sitä en epäile ollenkaan. Ehdotus mikä ehdotus ja hallitus rintamassa sen takana - tällä hetkellä kokoomusvetoisena pääministeri Kataisen johdolla.



    Toivottavasti fiksummaksi, mitä sitten tarkoittaisikaan. Pitää muistaa minkä ja kenen hallituksen aikana ja missä muodossa se esitys ja koko hanke lähti liikkelle ja mikä oli tavoite.



    Merja ei vain yksin tuohon pystyisikään. Pitää olla isot pojat taustalla. Mistäs puolueesta ne sitten oliskaan?

      
  • "Kukas sen hankkeen laittoi käyntiin, mitkä puolueet? Miksi unohdat sen? Lopputulosta saa tietysti arvostella ja nyt on juuri se hetki kuulemma, kun tämä ei ollut linjaus, vaan vasta ehdotus. Mutta eikös se huhu kuulunut, että juuri tällaista ehdotusta myös haluttiin? "



    Ai niinkuin Orpo ja Backman SOTE:n kanssa? Eihän siinä mitään uutta olisi...



    Mr. Tennari tuskin laittaa ketään ruotuun. Olikohan inttikään käyty. Merja pyyhkisi Arhiksella liikuntahallin lattiaa jos painimatsi tulisi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit