Kyllöstä harmittaa

303 kommenttia
2456711
  • Kuukeri:


    Tarkoitan sitä, että päähallituspuolueen tulee pitää muut hallituspuolueet tyytyväisinä ja sen ne tekevät antavat tilanteen ja puolueen koon mukaan edes yhden myönnytyksen, minkä ne haluavat.




    Eipä tästä asiasta mitään hallituksen esitystä edes ole. Tästä on vain Ollilan työryhmän esitys jonka Kyllönen on tilannut.



    Hallituksen esitys nähdään sitten joskus. Mutta tämä hallitus ei sitä tule kuitenkaan toteuttamaan ja seuraava hallitus on erinäköinen kuin tämä, joten lopputulos tuskin tulee olemaan se mitä nyt esitetään. Enkä usko, että vaalien lähestyessä monikaan puolue haluaa tehdä esitystä joka on epäsuosittu äänestäjien keskuudessa.



    Sitä en tiedä mitä Kyllösen äänestäjät tästä Kainuussa tuumaavat. Tosin vasemmistoliiton nykyinen äänestäjäporukka taitaa olla enemmän sosiaalituilla eläjiä kuin autoilla ajelijoita tai duunareita, joten voi olla ettei niitä paljon tämä kiinnosta.

      
  • Kuukeri:

    Ai niinkuin Orpo ja Backman SOTE:n kanssa? Eihän siinä mitään uutta olisi




    Kaksi ukkoa, toinen kok toinen sd, sais ihan yksin homman tähän pisteeseen?



    Joko niiden puolueet on onnettomia, kun antavat hillua, tai sitten noi kaksi on todella kovia poliitikkoja, jotka pyyhkivät muilla näköjään pöytää.



    Kumpaa veikkaat, tai tarkoitit?

      
  • Nasta:

    Kun kalliiden autojen autovero romahtaa kymmenien tuhansien
    kertamaksusta muutamaan sataseen vuosi GPS maksuina ja tulot pitää pysyä samana miljardina vuosi. Ei pitäisi olla vaikea arvata kuka maksaa


    Ihmettelen mistä kiinnostuksesi asiaan kumpuaa kun sinä ajat pelkästään uusilla autoilla, niin uusilla että et joudu koskaan edes katsastamaan. Tuskin ajat köyhienkään etuja ellet ole yön aikana tullut uskoon.



      
  • Noi kaksi päättivät puolueidensa evästyksillä että miten sosiaali- ja terveyspalvelyiden sektori möyhitään ja sitten alkoi asiantuntijoilta pyydetyt selvittelyt, jotka hylättiin aina kun asiantuntijoiden ehdotus ei sopinut edeltä päätettyihin raameihin.



    Eli: ei ne ilman puolueidensa tukea olisi mitään saaneet aikaan, mutta tukea oli.

      
  • Nasta:

    ritsa:
    Nasta:
    Kun kalliiden autojen autovero romahtaa kymmenien tuhansien
    kertamaksusta muutamaan sataseen vuosi GPS maksuina ja tulot pitää pysyä samana miljardina vuosi. Ei pitäisi olla vaikea arvata kuka maksaa

    Ihmettelen mistä kiinnostuksesi asiaan kumpuaa kun sinä ajat pelkästään uusilla autoilla, niin uusilla että et joudu koskaan edes katsastamaan. Tuskin ajat köyhienkään etuja ellet ole yön aikana tullut uskoon.


    Onko sinulla jokin uusi idea ettei uudella autolla ajava saa ajatella yhteiskuntaa kokonaisuutena eikä saa ottaa kantaa jos humaa jotain mielestään väärää.


    Ei ole enkä sitä kysynyt. Sinulla kun on tuota rahaa kuin roskaa etkä ainakaan ikäkeskustelussa osoittanut mitään muuta kuin omaan napaan tuijottelua niin haluaisin ymmärtää että mitä sinulle on tapahtunut?



      
  • Merjako hänen nimitti, vain edellinen ministeri, oliko edes samasta puolueesta? Eikös se markkinoitu hallituksen toimeenpanemaksi, eikä yhdenkään "merjan"? Selvitäpäs nyt ensin se, ennenkuin taas yleistät.




    En tiedä kuka nimitti, mutta myönnetään nyt tosiasiat. Merja on se, joka tätä esitystä ajaa kuin käärmettä piippuun. Mikä tässä on epäselvää? Aika huvittavaa, että yrität kääntää asiaa muiden puolueiden niskoille. On päivän selvää, etteivät muiden puolueiden ministerit puutu toisen puolueen sekoiluihin valmisteluvaiheessa. Jos salkku on jollekin puolueelle annettu, niin kyseinen ministeri on kyllä itse vastuussa ajamistaan asioista, ainakin päätöksen tekoon asti.



    Vaikka olisi "normaalia politiikkaa", niin mikä tekee tuollaisesta pelleilystä jonkun muun hallituspuolueen vastuuvapaaksi esityksestä?




    Täysin normaalia politiikkaa. Kukaan ei ole Kyllösen lisäksi vastuussa mistään, niin kauan kun mitään ei ole päätetty. Jos tällainen päätös tehdään, niin palataan sitten asiaan. Sitten syytän kyllä muitakin puolueita. Mutta on päivän selvää, ettei kukaan astu Kyllösen varpaille ennen kuin päätöksiä tehdään. Kyllönenhän ihan oma-aloitteisesti laskee vasemmiston surkeaa kannatusta entisestään. Ainoa asia mitä ihmettelen, on se, ettei Arhinmäki laita kyllöstä ruotuun. No Arhiksella taitaa olla tärkeämpää tekemistä jaellessaan apurahoja kavereilleen.



    1. En ole esityksen puolella
    2. En äänestä Vasemmistoliittoa




    Tajusin toki, ettet ole esityksen puolella. Mutta jos et äänestä vasemmistoa, niin miksi sitten Kyllöstä, eli hankkeen pääarkkitehtiä puolustelet? Kommunistejako kannatat?

      
  • Nasta:


    Taas meni laskut pieleen niitä on 3,6 miljoonaa napaa joita puolustin älyttömyyksiltä


    3,6 miljoonaa vanhusta, Suomessa? Ei kai niitä ihan niin paljon ole.



      
  • Ajattelija kuten minä olemme moneen kertaan puhuneet näköjään kuuroille korville säännöllisestä ajokokeen uusimisesta kaiken ikäisille




    Mutta älyttömyyksiä en ehdottanut, eli älyttömyyksiltä et puolustanut ketään.



    Mutta jos haluatte tuosta aiheesta keskustella, niin keskustelkaa oikean otsikon alla. Puhutaan tässä ketjussa paikannuksesta ja Kyllösestä kiitos.

      
  • Ajattelija2013:

    Ajattelija kuten minä olemme moneen kertaan puhuneet näköjään kuuroille korville säännöllisestä ajokokeen uusimisesta kaiken ikäisille


    Mutta älyttömyyksiä en ehdottanut, eli älyttömyyksiltä et puolustanut ketään.

    Mutta jos haluatte tuosta aiheesta keskustella, niin keskustelkaa oikean otsikon alla. Puhutaan tässä ketjussa paikannuksesta ja Kyllösestä kiitos.


    Tiedän että aihe meni sivuraiteille mutta se ei ollut tarkoitus, tarkoitus oli selvittää Nastan aito motivaatio tähän keskusteluun ja luulen tietäväni sen. Ehkä varakkuutta ei sittenkään ole niin paljon mitä hän antaa ymmärtää.

      
  • Nasta:


    Ajosuoritteen määrästä johtuvat verot ohjaavat ihmisten liikennekäyttäytymistä selvästi paremmin kuin kiinteät verot, jollaisia auto- ja ajoneuvoverot ovat. Esitetyssä järjestelmässä kansalaiset harkitsevat omaa liikkumistaan tarkemmin, jolloin liikenteen kokonaismäärä hieman laskee nykyisestä. Kokonaisverokertymä ei kuitenkaan pienene, sillä tämä liikkumisen muutos on otettu huomioon kilometrimaksun tasoissa.




    Veroja kylläkin pitää kerätä paljon enemmän kuin nyt. Valtavat keräyskulutkin pitää maksaa jostain, samoin miljoonien ohjelmistopäivitykset, tietoturvat ja kaikki muut joiden takia tätä mallia ehdotetaankin. Vaikka mikään julkinen tietoinfra ei toimi kunnolla nytkään.

      
  • Nasta:




    3,6 miljoonaa vanhusta, Suomessa? Ei kai niitä ihan niin paljon ole.



    ritsa:
    Ajattelija kuten minä olemme moneen kertaan puhuneet näköjään kuuroille korville säännöllisestä ajokokeen uusimisesta kaiken ikäisille




    Ritsan Suomessa on vielä rahaa. Sitä riittää vaikka järjettömän hintaisiin satelliittijärestelmiin tai satoihin tuhansiin turhiin lääkärintarkastuksiin ja ajokokeisiin ja kaikkeen niiden vaatimaan lupabyrokratiaan.



    Mutta onhan se vähän kuin Kyllösellä. Tarkoitus on työllistää ja tarkoitus on vanhusten saamisessa pois liikenteessäkin tärkeämpi kuin kulut tai lopputulos.

      
  • AkiK:


    Ritsan Suomessa on vielä rahaa. Sitä riittää vaikka järjettömän hintaisiin satelliittijärestelmiin tai satoihin tuhansiin turhiin lääkärintarkastuksiin ja ajokokeisiin ja kaikkeen niiden vaatimaan lupabyrokratiaan.


    Akin suomessa ihmishenki ei maksa mitään ja autojen lommot oikenevat itsestään ja ilmaiseksi.



      
  • AkiK:



    Veroja kylläkin pitää kerätä paljon enemmän kuin nyt. Valtavat keräyskulutkin pitää maksaa jostain, samoin miljoonien ohjelmistopäivitykset, tietoturvat ja kaikki muut joiden takia tätä mallia ehdotetaankin. Vaikka mikään julkinen tietoinfra ei toimi kunnolla nytkään.




    Kieku-järjestelmän käyttökokemusten perusteella Kyllösen väitteitä työllistävästä vaikutuksesta ei ole syytä epäillä:



    http://yle.fi/uutiset/kayttajat_125_miljoonan_it-hankkeesta_aiemmin_meilla_oli_toimivat_jarjestelmat/7039086

      
  • Kumppani:

    No miksi sitten aloitit?




    Kommentoin Ajattelijan keskustelun avausta. Mutta jos haluat, voin kommentoida muutamia sinunkin kohtia.



    Mitäs Jorma Ollila onkaan maininnut käydystä keskustelusta?




    No mitä?



    Onko hallitus ehdotuksen kannalla, vai sitä vastaan?




    Minun tietääkseni hallitus ei ole ottanut asiaan kantaa muulla tavoin kuin että asian selvittämistä jatketaan hallitusohjelman mukaisesti.



    Se kuitenkin teki omissa nimissään esityksen, työryhmän ehdotuksen pohjalta.




    Minkä esityksen hallitus on tehnyt? Jonkun muun kuin mitä hallitusohjelmaan on kirjattu? Ollilan loppuraportti on julkaistu 16.12.2013, joten maailmanennätys on syntynyt, jos kuukaudessa työryhmän työstä on syntynyt hallituksen esitys etenkin, kun välissä on ollut joululoma.



    Vapaavuori on nyt vain Kyllösen selän takana piilossa, vai? Samoin kuin Katainen ja muut? ”Lälläslää” tms?




    En ymmärrä lällättelyäsi. Toistan, että tässä keskustelussa on kyse siitä, mitä Merja Kyllönen on aiheesta todennut. Kyse ei ole siitä, mitä Katainen ja muut ovat tai eivät ole todenneet.



    No onko Kyllösen mielipide Vasemmistoliiton mielipide sitten?




    Ministeritason edustaja edustaa vahvasti myös puoluetta. Poikkeuksena on vihreiden suhtautuminen ydinvoimaan. Vasemmistoliitto ei millään tavalla ole irtisanoutunut Merjan puheista (vrt. kokoomusnuorten taannoiset kommentit).



    Ja sen takia ei kannattaisi äänestää puolueen edustajia?




    Minä en äänestä puoluetta, joka halveksii eriävien mielipiteiden esittäjiä. Tällainen käytös edustaa demokratian irvikuvaa, mutta vasemmiston edeltäjien kulttuuri näköjään voi edelleen hyvin.



    Siinä tapauksessa sitten se, ettei muiden puolueiden ministerit kommentoi mitään ehdotusta vastaankaan, tarkoittaa sinun logiikallasi sitä, että älkää äänestäkö niitäkään, jos vastustatte veroehdotusta.




    Tuossa on vain sinun epäjohdonmukaisia olettamuksia, joten älä nimeä sitä minun logiikakseni.



    Oletko nähnyt kokoomusministeriä, siis hallituksen edustajaa, joka olisi täysin esitystä ja sen periaatteita vastaan? Eikös silloin hallituspuolueet ole asian takana, se vain on se ns. virallinen totuus.




    En ole nähnyt muiden kommentoivan esitystä samaan sävyyn kuin Merja. Muut ovat huomattavasti sovinnollisempia ja halukkaita etsimään toimivaa ratkaisua.



    Kuitenkin, jos Kyllösen oletetaan ajattelevan erityisen vasemmistolaisesti, niin eikös tuo kritiikki asiasta ole ollut myös sen suuntaista, että sillä ”laitetaan köyhät kyykkyyn ja suositaan kalliimpien autojen hankkijoita".




    En ota kantaa siihen, edustaako Merja tässä asiassa vasemmistoa vai oikeistoa. Olennaista on se, että Merjalle on tärkeintä ajaa hanketta eteenpäin välittämättä lopputuloksen toimivuudesta.



    Minkä takia ministerit eivät voi lytätä ehdotusta?




    Tämä on liikenneministeriön vetämä hanke ja vasta työryhmän ehdotus keskustelun pohjaksi. Muut ovat todenneet siihen sisältyyvän suuria ongelmia, jotka vaativat ratkaisua. Mutta kolmannen kerran totean, että tässä keskustelussa on kyse Merja Kyllösestä, ei Carl Haglundista.

      
  • Ajattelija2013:

    Tajusin toki, ettet ole esityksen puolella. Mutta jos et äänestä vasemmistoa, niin miksi sitten Kyllöstä, eli hankkeen pääarkkitehtiä puolustelet? Kommunistejako kannatat?




    Minusta pääarkkitehti on Ollilan (kok vai vas) työryhmä. Taustalla häärii kyllä Liikenneministeriö jne.



    En kannata kommunisteja, mutta mitäs helvetin väliä sillä pitäisi sulle, tai kenellekään olla muutenkaan? Etkö osaa katsoa puoluelasiesi läpi mitenkään isompia kuvioita? Se kun ei muuta mitenkään sitä asiaa, että pelleporukkaa nuo muut puolueiden ministerit ovat, jos tässä sinäkin väität jotakin siihen suuntaan että ”antavat nyt Merjan hiillostua ja sitten tuodaan parempi esitys pöytään”.



    Ehdotus on ehdotus ja 10-15 vuodessa homma muuttuu – paremmaksi vai huonommaksi, sitä et tiedä sinäkään. Hallituksetkin vaihtuu – paremmin päättäviin, vai huonompiin?

      
  • ritsa:



    Akin suomessa ihmishenki ei maksa mitään ja autojen lommot oikenevat itsestään ja ilmaiseksi.




    Päinvastoin. Rahat kannattaa kuitenkin käyttää sellaisiin ihmishenkiä säästäviin kohteisiin joissa niillä saadaan suurin kustannushyöty. Kaikkien pakolliset ajokokeet tai järjettömän hintainen satelliittijärjestelmä eivät minusta ole sellaisia.

      
  • AkiK:

    ritsa:


    Akin suomessa ihmishenki ei maksa mitään ja autojen lommot oikenevat itsestään ja ilmaiseksi.



    Päinvastoin. Rahat kannattaa kuitenkin käyttää sellaisiin ihmishenkiä säästäviin kohteisiin joissa niillä saadaan suurin kustannushyöty. Kaikkien pakolliset ajokokeet tai järjettömän hintainen satelliittijärjestelmä eivät minusta ole sellaisia.




    Olemme sitten asiasta eri mieltä satelliittiseurantaa lukuunottamatta, en tosin ymmärrä miten sait sen sotkettua samaan kasaan. Kyttääminen on kyttäämistä ja liikenneturvallisuus ei siihen liity mitenkään.

      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Tajusin toki, ettet ole esityksen puolella. Mutta jos et äänestä vasemmistoa, niin miksi sitten Kyllöstä, eli hankkeen pääarkkitehtiä puolustelet? Kommunistejako kannatat?


    Minusta pääarkkitehti on Ollilan (kok vai vas) työryhmä. Taustalla häärii kyllä Liikenneministeriö jne.

    En kannata kommunisteja, mutta mitäs helvetin väliä sillä pitäisi sulle, tai kenellekään olla muutenkaan? Etkö osaa katsoa puoluelasiesi läpi mitenkään isompia kuvioita? Se kun ei muuta mitenkään sitä asiaa, että pelleporukkaa nuo muut puolueiden ministerit ovat, jos tässä sinäkin väität jotakin siihen suuntaan että ”antavat nyt Merjan hiillostua ja sitten tuodaan parempi esitys pöytään”.

    Ehdotus on ehdotus ja 10-15 vuodessa homma muuttuu – paremmaksi vai huonommaksi, sitä et tiedä sinäkään. Hallituksetkin vaihtuu – paremmin päättäviin, vai huonompiin?




    Miksi noin hermostut? Ottaako totuus koville?



    Ollila ei tietääkseni ole minkään puolueen jäsen. Ei ainakaan yhdenkään puolueen ministeri. Kuten sanoin, on päivän selvää, mitä Shellin hallituksen jäsen ja GPS-paikannukseen vahvasti sidoksissa oleva Ollila ehdottaa. Pääarkkitehtinä häärii tosiaan Kyllösen johtama liikenneministeriö, eli Kyllönen. Kuka täällä nyt ei osaa katsoa puoluelasien läpi.



    Aika huvittava tulkinta, että kun vasemmistoliiton Kyllönen ajaa pää märkänä jotain asiaa, niin se onkin jotenkin muiden puolueiden vika.



    :smile:

      
  • ritsa:


    Olemme sitten asiasta eri mieltä satelliittiseurantaa lukuunottamatta, en tosin ymmärrä miten sait sen sotkettua samaan kasaan. Kyttääminen on kyttäämistä ja liikenneturvallisuus ei siihen liity mitenkään.




    Ikäihmisille haluamasi pakolliset ajokokeet ja tarkastukset olisivat minusta myös tietyn ihmisryhmän kyttäämistä ja kyykyttämistä ja lisäksi ne ovat turkasen kalliita hyötyyn nähden. Lisäksi ikäihmisten autoilun vaikeuttaminen vaikuttaa suoraan yhteiskunnan muihin kustannuksiin.



    Mutta minä olen heti valmis muuttamaan mielipiteeni, jos hyöty noista olisi ilmeinen. Se edellyttää ensin sitä, että sinä kerrot mikä noista saatava hyöty olisi ja mitä ne maksaisivat. Jos laskelma täsmää, niin muutan heti mielipiteeni.

      
  • AkiK:



    Ikäihmisille haluamasi pakolliset ajokokeet ja tarkastukset olisivat minusta myös tietyn ihmisryhmän kyttäämistä ja kyykyttämistä ja lisäksi ne ovat turkasen kalliita hyötyyn nähden. Lisäksi ikäihmisten autoilun vaikeuttaminen vaikuttaa suoraan yhteiskunnan muihin kustannuksiin.


    Ihmiselämä ei vieläkään näytä sinulle olevan minkään arvoinen.

    Ikäihmisille tehtävät pakolliset lääkärintarkastukset ei sitten ole kyttäämistä, ainoastaan ajokokeet, joopa joo. Kustannukset ei varsinaisesti ole päällimmäisenä tai ainakaan pitäisi olla kun puhutaan liikenneturvallisuuden parantamisesta mutta sinulle tämä tuntuu olevan tärkeä asia, ainakin sillä saa siirrettyä sopivasti painopistettä muualle. Jokainen ihminen tienaa keskimäärin pari miljoonaa elämänsä aikana, mullan alla ei yhtään. Kuten useimmat tietävät, säästäminen on varsinkin perheellisellä vaikeaa koska useimmat elävät kädestä suuhun, raha kyllä palaa takaisin kiertoon ja synnyttää työpaikkoja. Kuollut ei tuota mitään.

      
  • Ajattelija2013:

    Ottaako totuus koville?




    Ollila ja muut ministerit Merjan talutusnuorassako? Ei kait?



    Meinaatko, että Merja ihan itse keksi koko juonen? Ei kait, osaisiko se edes (kommenteistanne päätellen)?



    Ajattelija2013:

    Ollila ei tietääkseni ole minkään puolueen jäsen. Ei ainakaan yhdenkään puolueen ministeri. Kuten sanoin, on päivän selvää, mitä Shellin hallituksen jäsen ja GPS-paikannukseen vahvasti sidoksissa oleva Ollila ehdottaa.




    Onhan Wahlroosillakin ollut kommarisidoksia, aatteletkos, että mikä jottei Ollilallakin?



    Mitäs hän ehdottaa? Käyttääkö hän vain Merja-rukkaa hyväkseen ja kaikki isot pojat nauraa selän takana? Sekö ei sitten olisi edistämässä kaikkea sitä, mitä verouudistukselta ollaan hakemassa tuollaisenaan? Merja lähti / laitettiin menemään, mutta Ollila tuli ja nappasi potin joka tapauksessa? Menisikö oikein?



    Eikö hallituksen muut jäsenet uskalla sanoa Ollilalle, että mitä oikein nyt kehittelet meidän veronmaksajien rahoilla? Olihan tuon suunnitelman ensimmäinen versio kuultu jo keväällä.



    Eikö herätyskellot herättäneet? Ai niin, "antaa sen Merjan nyt touhuta aikansa"? Sekö on sitten ollut järkevää?



    Ajattelija2013:

    Pääarkkitehtinä häärii tosiaan Kyllösen johtama liikenneministeriö, eli Kyllönen. Kuka täällä nyt ei osaa katsoa puoluelasien läpi.




    Ei, vaan kuka ei osaa ottaa puoluelaseja pois? Jos yrittäisit unohtaa vasemmisto- ja Merja-kammosi?



    Ihanko siis Merja kertoi Ollilalle, että "teepä kuule just tuollainen suunnitelma"? Ja sitten tämä työryhmineen oli kaksi vuotta tekevinään sitä?



    Vasemmistoliitto meni Kataisen pääministeripuolueen ohi, vaalivoittajan, Kykypuolueen siis, että heilahti? utallakaan ei ollut sanomista, vaikka hän vahtii sitä syvintä ydintä hommassa: valtion taloutta.





    Ajattelija2013:

    Aika huvittava tulkinta, että kun vasemmistoliiton Kyllönen ajaa pää märkänä jotain asiaa, niin se onkin jotenkin muiden puolueiden vika.




    Saahan Merja virkansa puolesta vaahdota mitä lystää.



    Aika naiivia touhua, tai sanoisko maan etuja ajavan tärkeimmän elimen kaikkien muiden puolueiden edustajien kannalta eikös aika vaarallista touhua?



    Miten me voidaan pitää tuollaista sakkia kykenevänä hoitamaan hommia, jos Merjan ovat laittaneet hommiin? Eikö se ole noilta paremmilta puolueilta edesvastuutonta?



    Miksi Jyrkiboy nimitti Merjan sitten?



    Voihan Merja olla jostakin syystä ehdotuksensa takana, mutta vaihtoehtoja on useita, miksi:

    - koska uskoo siihen?

    - koska hänen on ministeriönsä ministerinä uskottava siihen?

    - hallitusrintaman takia hänen ja muiden ministerien on uskottava siihen



    Naiivia on myös se, että vaikka Merja painettaisiin tämän takia syvimpään maan rakoon jossakin vaiheessa, niin mitä se auttaisi asiassa? Merkitystä on (onneksi?) vain sillä, ketkä on 10-15 vuoden päästä, 2-3 vaalikauden päästä vallan kahvassa.



    Mitäs veikkaat, muistellaanko silloin

    - "Kataisen hallituksen aikana tehtyä veroehdotusta"

    - "Merjan hiki päässä ajamaa veroehdotusta"?

      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Ottaako totuus koville?


    Ollila ja muut ministerit Merjan talutusnuorassako? Ei kait?

    Meinaatko, että Merja ihan itse keksi koko juonen? Ei kait, osaisiko se edes (kommenteistanne päätellen)?

    Ajattelija2013:
    Ollila ei tietääkseni ole minkään puolueen jäsen. Ei ainakaan yhdenkään puolueen ministeri. Kuten sanoin, on päivän selvää, mitä Shellin hallituksen jäsen ja GPS-paikannukseen vahvasti sidoksissa oleva Ollila ehdottaa.


    Onhan Wahlroosillakin ollut kommarisidoksia, aatteletkos, että mikä jottei Ollilallakin?

    Mitäs hän ehdottaa? Käyttääkö hän vain Merja-rukkaa hyväkseen ja kaikki isot pojat nauraa selän takana? Sekö ei sitten olisi edistämässä kaikkea sitä, mitä verouudistukselta ollaan hakemassa tuollaisenaan? Merja lähti / laitettiin menemään, mutta Ollila tuli ja nappasi potin joka tapauksessa? Menisikö oikein?

    Eikö hallituksen muut jäsenet uskalla sanoa Ollilalle, että mitä oikein nyt kehittelet meidän veronmaksajien rahoilla? Olihan tuon suunnitelman ensimmäinen versio kuultu jo keväällä.

    Eikö herätyskellot herättäneet? Ai niin, "antaa sen Merjan nyt touhuta aikansa"? Sekö on sitten ollut järkevää?

    Ajattelija2013:
    Pääarkkitehtinä häärii tosiaan Kyllösen johtama liikenneministeriö, eli Kyllönen. Kuka täällä nyt ei osaa katsoa puoluelasien läpi.


    Ei, vaan kuka ei osaa ottaa puoluelaseja pois? Jos yrittäisit unohtaa vasemmisto- ja Merja-kammosi?

    Ihanko siis Merja kertoi Ollilalle, että "teepä kuule just tuollainen suunnitelma"? Ja sitten tämä työryhmineen oli kaksi vuotta tekevinään sitä?

    Vasemmistoliitto meni Kataisen pääministeripuolueen ohi, vaalivoittajan, Kykypuolueen siis, että heilahti? utallakaan ei ollut sanomista, vaikka hän vahtii sitä syvintä ydintä hommassa: valtion taloutta.


    Ajattelija2013:
    Aika huvittava tulkinta, että kun vasemmistoliiton Kyllönen ajaa pää märkänä jotain asiaa, niin se onkin jotenkin muiden puolueiden vika.


    Saahan Merja virkansa puolesta vaahdota mitä lystää.

    Aika naiivia touhua, tai sanoisko maan etuja ajavan tärkeimmän elimen kaikkien muiden puolueiden edustajien kannalta eikös aika vaarallista touhua?

    Miten me voidaan pitää tuollaista sakkia kykenevänä hoitamaan hommia, jos Merjan ovat laittaneet hommiin? Eikö se ole noilta paremmilta puolueilta edesvastuutonta?

    Miksi Jyrkiboy nimitti Merjan sitten?

    Voihan Merja olla jostakin syystä ehdotuksensa takana, mutta vaihtoehtoja on useita, miksi:
    - koska uskoo siihen?
    - koska hänen on ministeriönsä ministerinä uskottava siihen?
    - hallitusrintaman takia hänen ja muiden ministerien on uskottava siihen

    Naiivia on myös se, että vaikka Merja painettaisiin tämän takia syvimpään maan rakoon jossakin vaiheessa, niin mitä se auttaisi asiassa? Merkitystä on (onneksi?) vain sillä, ketkä on 10-15 vuoden päästä, 2-3 vaalikauden päästä vallan kahvassa.

    Mitäs veikkaat, muistellaanko silloin
    - "Kataisen hallituksen aikana tehtyä veroehdotusta"
    - "Merjan hiki päässä ajamaa veroehdotusta"?




    En tiedä muista, mutta en ymmärrä yhtään mitä yrität selittää ja miten mikään kirjoittamasi edes liittyy aiheeseen. Eikä ole ensimmäinen kerta. Mitä ihmettä esimerkiksi Wahlroos ja hänen ikivanha taustansa tähän liittyy?



    Oli miten oli, niin tämä on Kyllösen projekti, Kyllönen tätä ajaa ja vasemmisto tähän kaatuu, jos ehdotus menee läpi. Aika saman tekevää mitä mieltä Kumppani on, vähän samoin kun premium keskustelussakin.



    On Se vain käsittämätön logiikka, että kun Kyllönen yrittää ajaa läpi idioottimaista hanketta, niin Se on Kokoomuksen vika. :lol:

      
  • Ajattelija2013:

    En tiedä muista, mutta en ymmärrä yhtään mitä yrität selittää ja miten mikään kirjoittamasi edes liittyy aiheeseen.




    Näin minä vähän arvelinkin...



    Ajattelija2013:

    Oli miten oli, niin tämä on Kyllösen projekti, Kyllönen tätä ajaa ja vasemmisto tähän kaatuu, jos ehdotus menee läpi.




    Jos Merja lähtisi heti tänään liikenneministerin virasta, niin mitä tapahtuisi esitykselle?



    Ja miksi?

      
  • Näin minä vähän arvelinkin...




    Näissä keskusteluissa on aika usein käynyt niin, että vastapuolen mielestä kirjoitat täysin ohi aiheen, eikä vastapuoli ymmärrä mitä edes yrität selittää. Kannattaisi ehkä siis miettiä, johtuuko tämä vastapuolesta, vaiko sinusta.



    Selvennä nyt esimerkiksi sitä, miten Wahlroos ja hänen ikivanha taustansa liittyy Kyllöseen tai GPS-paikannukseen.



    Jos Merja lähtisi heti tänään liikenneministerin virasta, niin mitä tapahtuisi esitykselle?

    Ja miksi?




    Öööh...ja miksi tuollaista pitää spekuloida? Kyllönen on liikenneministeri ja ajaa hyvin voimakkaasti hanketta. Miksi sinun täytyy yrittää pestä Kyllösen ja vasemmiston käsiä tästä asiasta? Asiaa on aika vaikeaa kääntää toisin.



    Vaikea sanoa, kun ei ole ennustajan lahjoja. Ainakaan en tiedä juuri yhtään muuta poliitikkoa, joka olisi yhtä intohimoisesti hankkeen takana kuin Kyllönen. Oikeastaan päinvastoin, nähdäkseni suurin osa poliitikoista ei ole hankkeen kannalla, ehkä vihreitä ja vasemmistoa lukuunottamatta. Ainakaan liikennevaliokunnassa hanketta ei juuri puollettu.



    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122217863919_uu.shtml



    Kuten jo totesin, politiikka on politiikkaa. Jos vasemmistolle on annettu liikenneministerin salkku, niin ei muiden puolueiden ministerit kovin helpolla astu liikenneministerin varpaille. Varsinkin kun hallituksessa on vaikea tilanne ja melkoista eripuraa jo valmiiksi. Ja toisaalta asiaan ei puututa etenkään niin kauan, kuin mitään päätöksiä ei olla tehty. Tilanne olisi toinen, jos tässä oltaisiin jo oikeasti päätöksiä tekemässä. Ainakin itselleni tämä on päivänselvä tilanne ja jos olisin jonkun muun puolueen ministeri, niin suorastaan nauttisin Kyllösen sekoiluista. Toki yrittäisin torpata hankkeen sitten, kun olisi sen aika.



    Vastaa sinä kumppani siihen, miksi Kyllönen haukkuu kansalaiset, jos kansa on eri mieltä hänen typerän ehdoituksensa kanssa. Eikö sinun ennemminkin kannattaisi ihmetellä tätä asiaa, eikä syytellä muita puolueita siitä, mitä Kyllönen touhuaa.

      
  • Tarkennan tuota sinun edellistä kommenttiasi, että joku olisi "kokoomuksen vika".



    Jotta olisimme loogisia, niin mehän puhuisimme tietysti muodossa Jyrkin, Jutan, Janin, Carlin jne. Ei siis vain Kokoomuksesta ole kyse, vaan hallituspuolueista.... vai ministeriedustajista?



    Tässä kun ei ota sinustakaan selvää, milloin puhut merjoista ja milloin edustamastaan puolueesta.



    Oletko muuten satavarma, että Vasuriliitosta kaikki kannattavat "merjaa" - Jorma Ollilan työryhmän esitystä?



    Ajattelija2013:

    Näissä keskusteluissa on aika usein käynyt niin, että vastapuolen mielestä kirjoitat täysin ohi aiheen, eikä vastapuoli ymmärrä mitä edes yrität selittää.




    Rauhoitu nyt! Kyllä minä tiedän jo, että sinä tarvitset rautalankaa enemmän.



    Jos Merja lähtisi heti tänään liikenneministerin virasta, niin mitä tapahtuisi esitykselle? Ja miksi?



    Ajattelija2013:

    Miksi tuollaista pitää spekuloida?




    Jos miettisit hetkenkään nenääsi pidemmälle, niin sinulle aukeaisi paljon muutakin, mitä olen kirjoittanut.



    Ajattelija2013:

    Kyllönen on liikenneministeri ja ajaa hyvin voimakkaasti hanketta. Asiaa on aika vaikeaa kääntää toisin.




    Oletko sinä ihan oikeasti 10-15 vuoden ajan tästä eteenpäin Merjasta noin peloissasi?



    Mitä sitten jos se meuhkaa (vai puolue, kun vaihtelee nämä mistä/kenestä kirjoitetaan) Eikös joku täällä kirjoittanut, että ministerit puolustavat tonttiaan ja toisiaankin? Sanakäänteistä viis!



    Ajattelija2013:

    Ainakaan en tiedä juuri yhtään muuta poliitikkoa, joka olisi yhtä intohimoisesti hankkeen takana kuin Kyllönen. Oikeastaan päinvastoin, nähdäkseni suurin osa poliitikoista ei ole hankkeen kannalla. Kuten jo totesin, politiikka on politiikkaa.




    Eikös se Merjan meuhkaaminenkin ole sitten politiikkaa?



    Voisiko sitten vain antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos?



    Ajattelija2013:

    Jos vasemmistolle on annettu liikenneministerin salkku, niin ei muiden puolueiden ministerit kovin helpolla astu liikenneministerin varpaille. Varsinkin kun hallituksessa on vaikea tilanne ja melkoista eripuraa jo valmiiksi.




    Voi että noita reppanoita Jyrkiä, Juttaa, Carlia ja mitä noita olikaan (vai puolueistako piti puhua), vai mitä tarkoitat? Kannattaako tuollaisia enää äänestää?



    Jos joku asia on arka, mutta äärettömän tärkeä, niin eikös tama autoverotus ole sitä? Eikös Jyrki voisi Merjalle kertoa, että laitapa kantta päälle, jos kaikki on eri mieltä?



    Tai Jutta (tai pitäiskö sanoa demarit nyt tässä? ), joka vahtaa valtiomme taloutta, johon tämä kiinteästi liittyy, vai mitä?



    Minusta on kaikille hallituspuolueille (vai pitääköhän tässä nyt puhua vaan etunimillä ) aika noloa touhua. Ja tuollaisia pitäisi äänestää seuraavalle kierroksellekin?



    Miksi odottaa, ketä hyödyttää - jos halutaan, että hallitus istuu - hallitus päättää? Haluatko sinä, että odotetaan vaaleja ja sitten vasta saatetaan homma kuntoon, vai vaikka per heti. 10-15 vuotta on todella kaukana.



    Eikö kukaan vielä uskalla astua Ollilan varpaille?



    Ajattelija2013:

    Ainakin itselleni tämä on päivänselvä tilanne ja jos olisin jonkun muun puolueen ministeri, niin suorastaan nauttisin Kyllösen sekoiluista. Toki yrittäisin torpata hankkeen sitten, kun olisi sen aika.




    Voidaanko tuollaista pitää järkevänä politiikkana noilta puolueilta? Tähtäimessa on päätökset 10-15 vuoden päästä vasta!



    Aiotko sinäkin siihen asti haukkua Merjaa, vai oliko vasemmistoa? Tai edes seuraaviin vaaleihin asti? Miksi?



    Milloin tulee seuraava steppi, jos ihan kaikki Suomessa Merjaa lukuunottamatta ovat eri mieltä? Mitä luulet?



    Ajattelija2013:

    Vastaa sinä kumppani siihen, miksi Kyllönen haukkuu kansalaiset, jos kansa on eri mieltä hänen typerän ehdoituksensa kanssa.




    Kyllä minä olisin enemmänkin huolissani siitä, että jos jollakin nykyministereistä on jotakin Ollilan työryhmän ehdotusta parempaa plakkarissa, niin pitääkö meidän kuinka monta vuotta odottaa, että uskaltava tulla Merjan takaa esille?



    Minusta muut ministerit... eikun Jyrkiboy, Jan, Jutta ja mitä noita nyt olikaan, ovat aika vellihousuja. Vai oliskohan nyt puolueiden vuoro tulla mainituksi?





    Ajattelija2013:

    Eikö sinun ennemminkin kannattaisi ihmetellä tätä asiaa, eikä syytellä muita puolueita siitä, mitä Kyllönen touhuaa.




    Ne muut puolueet sattuvat (vai onko ne nyt vain jutat, jyrkit jne) samassa hallituksessa Merjan - eikun Vasemmistoliiton kanssa.



    Jos nyt vain lakkaat kammoamasta Merjaa ja Vasemmistoliittoa, niin ehkä näet vähän laajemmasti:



    Jos nuo kaksi lähtevät hallituksesta puolen yön jälkeen, mitä tapahtuu esitykselle? Eikös se jatka ihan sellaisenaan eteenpäin?



    Sitä vie eteenpäin niin Jutta kuin Jyrki kavereineen ja joku uusi liikenneministeri. Merjan tapaan pitää muistaa totuuden nimissä silloin mainita myös Demarit ja Kokoomus ja muut puolueina.



    Kuka muu siis ja mitä tapahtuisi? Ollila on edelleen sen veroehdotuksen arkkitehti (työryhmän kanssa)ja Liikenneministeriö tietenkin. Se joka lakkasi yhtäkkiä olemasta "Merja", vai oliko se puolue sittenkin...

      
  • Hirveä paskahalvaus työryhmän esityksestä, joka toteutuu, jossain muodossa joskus 10-15 vuoden kuluttua. Kukaan ei tiedä sisältyykö tulevaan verouudistukseen mitään tästä Ollilan työryhmän esityksestä.

    Varmaa on ainoastaan se, että tulevaisuudessa ajoneuvoverotukseen täytyy tehdä muutoksia ja tämä esitys on vain päänavaus.

    Joitain näyttää korpeevan itse esitystä enemmän liikenneministerin sukupuoli, persoona ja puoluekanta, mikä on sinänsä säälittävää.

      
  • Ei huono hyväksi muutu sillä, että se toteutuu vasta 10-15 vuoden kuluttua.

      
  • Kumppanin logiikka, tai oikeammin sen puute on kyllä jotain aivan käsittämätöntä.



    Et muuten jostain syystä kommentoinut sanallakaan esimerkiksi liikennevaliokunnan kantaa. Tapasi mukaan jätät vastaamatta oleellisiin kysymyksiin ja hukutat itsellesi epämieluisat tosiasiat tuon tyhjänpäiväisen höpinän alle.

    Unohdit myös vastata, miten esimerkiksi Wahlroosin kymmenien vuosien takainen aate liittyy tähän keskusteluun.


      
  • harjis tiivisti kommentissaan aika lailla oleelliseen.



    Herbert:

    Ei huono hyväksi muutu sillä, että se toteutuu vasta 10-15 vuoden kuluttua.




    Veroehdotus on Merjan vika ja Vasemmistoliiton "vika" - vai miten se nyt menikään? Jos Merja ja puolueensa lopettaisi tänään hallituksessa, niin mitä sille tapahtuisi?



    Ja kenen "vika" se veroehdotus sitten olisi? Ei, se ei voi muuttua paremmaksi, jos tilalle tulee muun puolueen liikenneministeri viemään samaa ehdotusta eteenpäin. Vellihousupuolueita kun ovat.



    Ajattelija2013:

    Kumppanin logiikka, tai oikeammin sen puute on kyllä jotain aivan käsittämätöntä.




    En minä hetkeäkään uskonutkaan, että sinä näkisit Merjaa pidemmälle. Vinkki (uudelleen): yritä unohtaa, että Merjaa ja Vasemmistoliitoa edes on ja mieti sitten mitä tapahtuu, tai voisi tapahtua.



    Liikennevaliokunta saa minun puolestani todeta mitä haluaa.

    Oliskohan niillä enemmän munaa kuin Merjan kollegoilla, kun en tiedä mitä ovat kommentoineet.



    Ne joiden oletetaan olevan "parempia" kun Merja ja joita pitäisi ennemminkin äänestää. Vai oliko se puolue jota hän edustaa - tämä vaihtelee kommentista toiseen sinullakin.

      
  • Ei sukupuoli tässä kiinnosta, vaan juurikin se että Merde suhtautuu hankkeeseen kuin omaan lapseensa, eikä kukaan saa sitä arvostella. Jos arvostelee, on negatiivinen lappusilmä.



    Jos mennään kuitenkin henkilökohtaisemmalle tasolle, niin minua ärsyttää kun liikenneministeriksi valitaan ihminen jolla ei ajokokemusta paljoa ole ja työkokemus koostuu muistaakseni paikallisapteekissa kesäsijaisena (tjsp) toimimiseen.



    Noilla lähtökohdilla luulisi olevan aika sopuisa, nöyrä, mutta kun ei...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit