Kyllöstä harmittaa

303 kommenttia
15678911»
  • Itse ajattelen niin, että työn tilaaja, tässä tapauksessa valtio eli ely-keskus tai liikennevirasto, kuluttaa rahat. Hyvä se on tietää, että vastaavaa logiikkaa soveltaen minunkin rahani kuluttaa ruokakauppa, bensa-asema jne. En suinkaan minä ostaessani maitoa ja bensaa.



      
  • Tästähän on koko ajan ollut kyse:



    Green

    Valtion tulot tieliikenteestä ovat vuonna 2013 noin 7,7 miljardia euroa. Liikenne- ja viestintäministeriön tämän vuoden koko budjetti on 2,95 miljardia euroa, josta liikenneverkkoon on jyvitetty 1,693 miljardia euroa. Valtavasta veropotista kuusi miljardia euroa päätyy siten muuhun käyttöön kuin tieliikenteen hyväksi.




    Edelliset luvut näyttää hurjalta, mutta kun otetaan huomioon liikenteen aiheuttamat välilliset ja välittömät kulut yhteiskunnalle tilanne muuttuu.




    Rahat joilla valtio ostaa mm. Destialta teiden kunnossapitoon ja rakentamiseen liittyviä palveluja, ovat osa tuota 1,693 mrd:n pottia. Sen sijaan, että oltaisiin saatu selville, miten tilanne mielestäsi muuttuu, päädyttiin pohtimaan sitä, kuka lystin maksaa.

      
  • green:

    Ja me päädyttiin ettei mitään muita kuluja ole, liikenteen valvonta, itse liikennevirasto, auto verojen perintä, liikenne tilastointi, kadut ja tiet mitkä kunnat hoitaa sisältyy tähän 1,693 mrd:n pottiin.




    Kun et pystynyt vastaaman kysymykseeni, vedit homman överiksi 10.9.14 8:24. Ei siis olla päädytty yhtään mihinkään.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit