Liikenneraivo

213 kommenttia
1234568»
  • 740 GLE:


    Yritin itsekin sanoa, etten usko keksittyihin perusteluihin turvavälin käyttämisen mahdottomuudesta tai vaarallisuudesta. Tämä ongelma kuulostaa suurelta osin itse aiheutetulta:

    "Ongelmaksi muodostui kuitenkin turvaväli, jonka pitäminen osoittautui mahdottomaksi. Auton ratissa poliisiakin pelotti."

    Nokan edessä oleva vapaa tila on lähes aina oma valinta.




    Kyse olikin takana olevasta tilasta:



    "Takana ajaville syntyi siis pakkomielle työntää minua eteenpäin ajamalla kiinni ihan puskurissa, Taipale kirjoittaa."

      
  • Vuosia sitten eu:ssa tehtiin kaikissa maissa kyselytutkimus mikä ihmisiä eniten ärsyttää, ja suomessa tulos oli että ylivoimaisesti eniten ärsytti autoilijoiden perässäroikkuminen 90%sesti vastanneista.



    Herääkin kysymys miksi välillä tuntuu että nuo samaiset 90%:tia harrastaa sitä, vai onko niin että minä saan roikkua mutta muut eivät saa minun perässäni.



    Todellinen ongelma on se, että valtaosa on täysiä idiootteja kun on pakko ohituksen jälkeen vetää kulmaa hipoen takaisin oikelle kaistalle. Mielenkiintoista asiassa on se että samalla heitetään paskat silmille, joka saattaa loppujen lopuksi olla se todellinen tarkoitus, eli halutaan halveksia ohitettavia että siitäs sait senkin hidastelija.

      
  • Istuin kerran kyydissä kun eräs naishenkilö ajoi kokouksesta kotiinpäin, ja hän ajoi valtatiellä epämukavan lähellä edelläajavaa. Ei hänellä ollut ohitusaikeita eikä hän maininnut puheissaan edelläajavasta mitään. Hän vain oli surkea kuski. En muista käyttikö hän edes vilkkua.



    Yksi mieshenkilö puolestaan ajaa painostustarkoituksessa liian lähellä edelläajavaa ("ohittamiskaista" ), eikä hän halua antaa jalankulkijan ylittää suojatietä vuorollaan.



    Todellinen ongelma on tosiaan se että kovin moni on täysiä idiootteja - toivottavasti kuitenkin vain liikenteessä eikä koko elämässään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit