Nopeusrajoitukset eri maissa

32 kommenttia
2»
  • ritsa:

    http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf

    Sinistä väriä on laajalti. Ainoastaan vaarallisen mutkaisilla osuuksilla ja suurkaupunkeja lähestyttäessä on rajoituksia mikä on täysin ymmärrettävää koska liikenne on välillä pysähdyksissä ja näin saadaan jarrutusaikaa lisättyä. Suurin osa ihmisistä asuu Saksassakin kaupungeissa ja käyttää autobaanoja pääasiallisesti työmatkoihinsa. Ruuhkat ovat aivan toista luokkaa kuin Helsingissä mutta vaikka kehä kolmosen rajoitus olisi 150km/h päiväsaikaan, ei sillä paljon vaikutusta olisi liikennevirran nopeuteen, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että sitä ei kukaan pysty ajamaan.




    Tuossa aiemmin linkittämässäni oli myös tuetoa autobaanojen nopeusrajoituksista:

    "Currently, 52% of the German motorways do not have a

    speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather

    or traffic conditions and 33% have permanent speed limits.

    On unlimited sections there is a 130 km/h recommendation."



    Sen mukaan täysin rajoituksettomia on 52%. Rajoituksettomilla on suosituksena enimmäisnopeudeksi 130 km/h.



    Mitä tulee tuohon kehä kolmeen niin yleensäkin ruuhka-aikana liikenteen välityskyky on parhain melko alhaisella nopeudella. 60 km/h vetää huomattavasti paremmin kuin 120 km/h.



      

  • "At peak times on the "free-flowing" section of A9, over 60% of road users exceeded the recommended 130 km/h (81 mph) maximum speed, more than 30% of motorists exceeded 150 km/h (93 mph), and more than 15% exceeded 170 km/h (106 mph)—in other words the so-called "85th percentile speed" was in excess of 170 km/h.



    "Some cars with very powerful engines can reach speeds of well over 300 km/h (190 mph). Most large car manufacturers, especially the German ones, follow a gentlemen's agreement by electronically limiting the top speeds of their cars – with the exception of some top of the range models or engines – to 250 km/h (155 mph).[21] These limiters can be deactivated, so speeds up to 300 km/h (190 mph) might arise on the German autobahn, but due to other traffic, such speeds are generally not attainable."



    https://www.youtube.com/watch?v=9_9ZHMKYxxQ



    Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon ulkomainen vauhtiturismi aiheuttaa onnettomuuksia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit