Audilla ajavat kaahaavat

66 kommenttia
«13

Mistä johtuu että juuri Audi - kuskien kaasujalka on niin kevyt ?



Motarilla kun ajelee taajamassa suurinta sallittua nopeutta niin aina löytyy joku Audi-kuski joka kaahaa ohi ihan kuin siitä olisi jotakin hyötyä kun joka tapauksessa kaahari joutuu jossakin vaiheessa jarruttamaan kun toisten ylikään ei voi ajaa.



Vai onko kyseessä niin hyvä auto että vauhti ei enää tunnu ?



  
  • Tästä asiasta on itse asiassa tutkimuksiakin. Aamulehti teki tutkimuksen n. 1000 auton otoksella. BMW-kuskit oli voittajia ylinopeudessa, VW-kuskit oli kakkosena ja Audi-kuskit oli vasta kolmantena. Onko tutkimus sitten luotettava, niin sen voi jokainen itse päätellä, mutta otoksen suuruus on jo tilastokelpoinen.



    http://moro.aamulehti.fi/2013/01/03/nyt-se-on-todistettu-bmw-kuskit-kaahaavat-useimmin-ylinopeutta/

      
  • On totta, ettei hyvällä kulkupelillä vauhti tunnu missään, mutta kyllä se on ratin ja istuimen välissä mistä vauhti määräytyy. On täysin turhaa väittää, että vain tietyn merkkisillä autoilla ajavat kaahaavat. Muutama samankaltainen otanta eri puolella Suomea niin merkit vaihtuu. Omakohtainen kokemus tieltä Volvo-kaahari näkyi peileissä tulevan reippaasti, mutta jäi kiltisti BMW:ni perään ja mentiin ihan sääntöjen sallimissa lukemissa lopun matkaa ennen kuin kääntyi huoltoasemalle. Syytä voinee jokainen miettiä mikä hillitsi sen kaaharin kohelluksen. :sunglasses:

      
  • Kiire niillä on aina. Hyvä, kun ehtii alta pois.

    Tuo on jatkunut jo vuosikausia.







      
  • Audi kuskit on ne pahimmat. Liekö syy että autot ei ole omia? Bemarikuskit ei enää niin kaahaa, ellei kuski ole nuori. Kaikki "premium" kuskit saa kuitenkin jonkin sortin kohtauksen kun karva-opel ohittaa :wink:

      
  • -Z-:

    Audi kuskit on ne pahimmat. Liekö syy että autot ei ole omia? Bemarikuskit ei enää niin kaahaa, ellei kuski ole nuori. Kaikki "premium" kuskit saa kuitenkin jonkin sortin kohtauksen kun karva-opel ohittaa :wink:




    Luulisin kuitenkin, että premi-kuskeja vähemmän kiinnostaa kuka ohittaa ja millä merkillä.Itse arvostan liikkuessa muita asioita,ajomukavuus,varusteet ym. Tietosuus että tarvittaessa puhtia riittää myös hillitsee kaahailua.Premillä ajellessa ei koe minkäänlaista tarvetta näyttää menohaluja vaikka eväät onkin. On sillä tasolla ettei muiden todistelut osaamisesta tai jostain muusta hetkauta yhtään. Jotkut "karva-ooppelit"voi jättää ihan omaan arvoonsa.

      
  • MMS:

    Premillä ajellessa ei koe minkäänlaista tarvetta näyttää menohaluja vaikka eväät onkin.




    Mihin niitä "eväitä" sitten tarvitaan? Niistä on sentään maksettu pitkä penni.. tai sentti.



      
  • Itselläni ison ja tehokkaan moottoripyörän omistus on hillinnyt kaasujalkaa autolla ajaessa. Kun prätkä kiihtyy alle 3,5 sek 0-100 km/h ja nykyinen auto "vain" 8 sek, niin ei ole oikein mitään mieltä kiihdytellä enää auton kanssa. Se ei vaan tunnu prätkän jälkeen oikein miltään. Prätkälläkin ne kiihdyttelyt on lähinnä ripeitä lähtöjä tai ripeitä kiihdytyksiä rampeista silloin tällöin ja jotain satunnaisia kokeiluja hiljaisilla teillä. Muutoin jo turvallisuudenkin takia enimmäkseen kuitenkin muun liikenteen rytmissä ajamista. Ehkä kaikkien pitäisi päästä mieluiten jossain suljetulla radalla kokemaan tehokas auto tai prätkä, niin se hillitsisi menohaluja sitten liikenteessä.

      
  • SO2001:

    MMS:
    Premillä ajellessa ei koe minkäänlaista tarvetta näyttää menohaluja vaikka eväät onkin.


    Mihin niitä "eväitä" sitten tarvitaan? Niistä on sentään maksettu pitkä penni.. tai sentti.




    Tuo kohta minuakin häiritsee. Suurin osa markkinoilla olevista autoista on sellaisia, ettei suorituskyky lopu kesken. Eroa on eniten ehkä siinä, kuinka vaivattomasti riittävän suorituskyvyn saa autosta esiin. Siinäkään suhteessa premiumit ei poikkea taviksista mitenkään. Mutta sekään ei ole tämän asian kannalta tärkeätä.



    Kiinnostavaa on tietää, mitä kuskin päässä liikkuu, jos alla oleva auto vaikuttaa näyttämisen tarpeeseen? Miksi halvemmalla autolla olisi tarvetta haastaa muita enemmän kuin kalliilla autolla?



    Olisikohan sittenkin kyseessä autovalintaa enemmän se, että tietyt kuljettajat pitävät itseään muita tärkeämpinä. Silloin koetaan ihan normaaliksi se, että esim. moottoritiellä vasen kaista kuuluu heille. Jopa siinä määrin, että aivot kieltäytyvät ymmärtämästä niinkin yksinkertaisia asioita kuin oman ajotavan vaikutusta liikenteeseen. Tämä saattaa jollain tavalla heijastua myös autovalintaan, harmaa Corolla ei näillä tyypeillä ole ykkösvaihtoehto.



      
  • Autoilla kaahataan ja kohelletaan täysin merkistä riippumatta. Muun väittäminen keroo eniten väitteen esittäjästä. En itse ole havainnut, että esimerkiksi Bemareilla kaahattaisiin yhtään sen enempää kuin muillakaan merkeillä, jos puhutaan kohtuullisen uusista autoista. Ehkä niillä 15 vuotta vanhoilla Bemareilla sitten kaahataan keskimääräistä enemmän, mutta kuskina onkin usein joku 19 vuotias lätsäpää kolme kaveria kyydissä.

      
  • En ole väittänyt, että Audi olisi ainoa kaahausmerkki. Esimerkiksi Subaruillakin kiihdytellään taajamissa täysin turhaan eli ajetaan rallia. Itsekin posottelin eilen melkein tuplaylinopeutta taajamassa, tie oli tosin täysi tyhjä.



    Allekirjoittanutta ei moottoritie-kaahaus sinänsä häiritse, koska po. kaahauksen syyt ovat tiedossa. Syy on nykyinen kiireinen elämänmeno. Joka siis johtaa tempoilevaan ajotapaan joka ei ole järjellä selitettävissä.



    Aiheutettu vaara ei ole usein kovinkaan suuri, enemmän pitäisi ehkä kiinnittää huomiota suojatiesääntöjen noudattamiseen koska ei ole normaalia se että posotellaan taajamassa 60 km/h alueella tuota samaa kuuttakymppiä suojatien ohi, vaan vauhti pitäisi hiljentää kunnolla ennen suojatietä koska tämä lisäisi jalankulkijoiden uskallusta yrittää suojatie.



    Samat tahot jotka kaahaavat moottoritiellä ovat välinpitämättömiä tässä suojatie-asiassakin, vai onko joku huomannut näiden ralli-Subaruiden taikka vauhti-Bemareiden hiljentävän vauhtia ennen suojatietä ?

      
  • Ehkä ei ihan kirjaimellisesti kannata näitä juttuja automerkistä ottaa. Tietysti kaikilla merkeillä kaahataan ja kaikilla merkeillä körötellään. Silti jostain syystä tietyt merkit nousevat pinnalle. 70-luvulla puhuttiin Saabeista, 80-luvulla Bemareista jne. Nyt on Audin vuoro nauttia tästä asemasta. Kun Audin myyntitykki puhuu naisia alentavaan sävyyn ja kaahari ajaa Audilla suojatiellä pikkutytön kuoliaaksi, siitähän lehdistö innostuu ja se ruokkii näitä juttuja entisestään.

      
  • Minä en ymmärrä sitä kun mopomiehet kehuu että kun kakspyöränen kiihtyy niin ihanasti niin ei voi vastustaa kiusausta...



    Millä tahansa autollakin on mahdollista ajaa aivan liian kovaa taajamassa ja kivaakin se voi olla, mutta kun se ei autoille ole sallittua, niin miksi muka mopoille?



    Jos on 200-heppainen eli turhankin tehokas auto alla (ja tehohan autoissa suhteellisesti eniten maksaa), niin voin kuvitella että ajajaa ketuttaa "tyhjäkäyttää" kallista autoaan normijunttien keskellä ja noudattaa samoja normisääntöjä. Ei ole tavallaan minun ongelmani, mutta tavallaan kuitenkin on kun tulee kiljoona kertaa turhaan ohitetuksi ja taas saa nostaa jalkaa että turvaväli saa muodostua. Usein noissa tilanteissa takana on toinen samanalainen törttö, jonka pää kasvaa "hidastelijan" perässä kun ei joko tajua että miksi höllään tai sitten ei vaan arvosta turvavälejä.



    Ei ne siitä yleensä ajallisesti mitään hyödy mutta kun se ohittaminen on vaan varmasti niin ihanan helppoa... Ja taas: itsekin voisin tehdä ihan samaa jos vain haluaisin (no itse asiassa haluankin, mutta kun en ole törttöilij&#228:wink:. Saa olla todella rutku auto jos halutessaan pääse ohi.

      
  • Kuukeri, ainakin itse olen huomannut, että mitä tehokkaampi auto minulla on ollut, niin sitä rauhallisemmin olen aina ajanut. Toki tehoista on hyötyä, jos jonkun ohitan, mutta kyllä minä sen ohituksen tekisin vähemmilläkin tehoilla. Kyllä niillä pienitehoisillakin autoilla kaahataan ja sekoillaan, esimerkiksi ajetaan punaisia päin ja pujotellaan taajamassa kiilaamalla muita. Koko tämä keskustelu on siis mielestäni täysin naurettava.

      
  • Tuumasta toimeksi.

    Siispä suoritamme yhteisen röhöpremiumnaurun. :smile:

      
  • Auton "premium-tasolla" on merkitystä. Jouduin vuoden aikana kolme kertaa tilanteeseen, jossa ohitettava auto alkoi kiihdyttää vauhtia, kun yritin ohittaa sitä Nissan Micralla. Yhdessä tapauksessa pääsin edelle, mutta kahdessa tapauksessa jouduin luopumaan ohituksesta. Oletan, että jos olisin ajanut "Premium-autolla", ohitettavat eivät olisi lähteneet kiihdyttämään.

      
  • SO2001:

    Auton "premium-tasolla" on merkitystä. Jouduin vuoden aikana kolme kertaa tilanteeseen, jossa ohitettava auto alkoi kiihdyttää vauhtia, kun yritin ohittaa sitä Nissan Micralla. Yhdessä tapauksessa pääsin edelle, mutta kahdessa tapauksessa jouduin luopumaan ohituksesta. Oletan, että jos olisin ajanut "Premium-autolla", ohitettavat eivät olisi lähteneet kiihdyttämään.




    Tämän valtavan tilastomateriaalin pohjalta voidaankin jo vetää johtopäätös, että kaikki premiumkuskit ovat kaahaavia k****päitä, jotka ostavat premiuminsa vain nöyryyttääksen muita. Premiumit on lailla kiellettävä.



    Entäs muuten Hondakuskit, koska viimeksi Honda teki minulle noin. Ajoi alinopeutta kymmeniä kilometrejä, mutta ohituskaistan auetessa kiihdytti huomattavaan ylinopeuteen. Hondakuljettajat siis ovat kaikki kaahaavia kateellisia idiootteja. Varmasti olisi päästänyt suosiolla ohi, jos olisin ajanut japsilla.

      
  • A-utoilija:

    ei ole oikein mitään mieltä kiihdytellä enää auton kanssa. Se ei vaan tunnu prätkän jälkeen oikein miltään.


    +1



    A-utoilija:

    Ehkä kaikkien pitäisi päästä mieluiten jossain suljetulla radalla kokemaan tehokas auto tai prätkä, niin se hillitsisi menohaluja sitten liikenteessä.


    +1.

      
  • Herbert:

    Suurin osa markkinoilla olevista autoista on sellaisia, ettei suorituskyky lopu kesken. Eroa on eniten ehkä siinä, kuinka vaivattomasti riittävän suorituskyvyn saa autosta esiin.


    +1.

      
  • SO2001:

    Auton "premium-tasolla" on merkitystä. Jouduin vuoden aikana kolme kertaa tilanteeseen, jossa ohitettava auto alkoi kiihdyttää vauhtia, kun yritin ohittaa sitä Nissan Micralla. Yhdessä tapauksessa pääsin edelle, mutta kahdessa tapauksessa jouduin luopumaan ohituksesta. Oletan, että jos olisin ajanut "Premium-autolla", ohitettavat eivät olisi lähteneet kiihdyttämään.


    Näköjään auton hinnalla on merkitystä muiden toimintaan :cry:



    Pian pari viikkoa ollut 21-vuotias auto lainassa ja alkaa olla koko vuoden annos täynnä aivan lähietäisyydellä kolmion takaa eteen poukkaavia.



    Ohittamisessa ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta onpa näytteitäkin vasta vähän.

      
  • tracktest:

    Omakohtainen kokemus tieltä Volvo-kaahari näkyi peileissä tulevan reippaasti, mutta jäi kiltisti BMW:ni perään ja mentiin ihan sääntöjen sallimissa lukemissa lopun matkaa ennen kuin kääntyi huoltoasemalle. Syytä voinee jokainen miettiä mikä hillitsi sen kaaharin kohelluksen. :sunglasses:




    Luuletko, että Volvo-kuskin kaasujalka halvaantui, kun hän näki edessään upean tehoa ja vaaraa uhkuvan BMW:si. Heh heh. Nämä premium-kuskien kuvitelmat siitä, että muut ihailevat ja kunnioittavat heidän kulkuvälineitään ja vajoavat 10 cm alaspäin penkissään aina premiumin nähdessään, ovat aika huvittavia. Itselleni on aivan sama, onko edessä Ferrari vai Lada, niin siitä mennään tarvitaessa ohi, enkä jää huokailemaan ihastuksesta. Siihenhän premiumin hankinta usein perustuukin, että sillä kuvitellaan saavutettavan muiden kunnioitusta. Ei toimi ainakaan minun tapauksessani.

      
  • Minun on pakko tunnustaa, että jos edessä köröttelee viimeisen päälle tyylikäs vanha museorekisterissä oleva auto, niin kaasujalka saattaa hetkeksi halvaantua ihastuksesta ja saatan jäädä hetkeksi perään köröttelemään. :smile:

    Muutoin olen samaa mieltä Hakka pelittää kanssa.

      
  • Hakka pelittää:

    Luuletko, että Volvo-kuskin kaasujalka halvaantui, kun hän näki edessään upean tehoa ja vaaraa uhkuvan BMW:si. Heh heh. Nämä premium-kuskien kuvitelmat siitä, että muut ihailevat ja kunnioittavat heidän kulkuvälineitään ja vajoavat 10 cm alaspäin penkissään aina premiumin nähdessään, ovat aika huvittavia. Itselleni on aivan sama, onko edessä Ferrari vai Lada, niin siitä mennään tarvitaessa ohi, enkä jää huokailemaan ihastuksesta. Siihenhän premiumin hankinta usein perustuukin, että sillä kuvitellaan saavutettavan muiden kunnioitusta. Ei toimi ainakaan minun tapauksessani.




    En luule enkä kuvittele mitään näin vaan kävi. En tiedä mitä kyseisen Volvo-kuskin päässä tapahtui, mutta minun nopeuteni sopi tuolle kaaharille siitä eteenpäin vallan hyvin. Nopeusrajoituksia voi noudattaa ajoi sitten millä autolla hyvänsä. Mikä hitto on vaaraa uhkuva BMW? Jos tuollaisia kommentteja heittäviä on Volvo-kuskeissa enemmänkin olisi viisasta siirtyä julkisiin. Kahelit on olleet vaaraksi muille sekä itselleen aina kun tiellä sekoilevat milloin mitenkin. Ei premiumilla mitään kunnioitusta kerätä. Aivan absurdi väite. Se on vain valinta minkä jokainen voi tehdä ei kai siihen sinun eikä muiden hyväksyntää tarvita?

    Taitaa olla vain kateellisten panettelua kaikki turhat lätinät. Täällä näyttää keulivan yhdellä jos toisella, kun tunteet vie miestä eikä järki.



    Radalla voi päästellä höyryjä jos siltä tuntuu ei kukaan järkevä liikenteessä mitään näytä ja todistele, kun ei ole edes sellaista tarvetta. Heh heh vaan sullekin. Tajuat varmasti itsekin, että kommenttisi oli niin lapsellinen kuin teinipojan suusta jolla aikuistumiseen on matkaa vielä pitkä pätkä. Tästä ei tarvinne tämän enempää vääntää. :sunglasses:

      
  • Hakka pelittää:


    Itselleni on aivan sama, onko edessä Ferrari vai Lada, niin siitä mennään tarvitaessa ohi, enkä jää huokailemaan ihastuksesta. Siihenhän premiumin hankinta usein perustuukin, että sillä kuvitellaan saavutettavan muiden kunnioitusta. Ei toimi ainakaan minun tapauksessani.




    Ei ehkä toimi Hp:n tapauksessa, mutta kyllä auton premium-asteella on suuri psykologinen merkitys. Ajelin kerran Ferrarin perässä Helsingin ja Lahden välisellä moottoritiellä suunnilleen rajoituksen mukaista maksiminopeutta. Takaa tuli jonossa autoja ohituskaistalla, mutta kun Ferrari ilmestyi kuljettajien näkyviin, sen vaikutus oli melkein sama kuin poliisiauton. Ohitushalut loppuivat siihen, ja autot siirtyivät kukin vuorollaan oikealle kaistalle - kaikki Ferrarin taakse. Poistuin Lahden liittymästä, joten en jäänyt seuraamaan miten tilanne kehittyi. Niin, ja ohitin tietysti Ferrarin ennen risteystä. Täytyihän tuollainen harvinainen tilaisuus käyttää hyväksi. Vaikka kyllä minullakin jo kädet vähän hikosivat ja pulssi nousi, kun punainen Ferrari näkyi Micran oikeasta sivuikkunasta. Jossakin alitajunnassani ilmeisesti odotin, milloin se lähtee kiihdyttämään.



    Voitaisiin tehdä kaksiosainen koe. Siihen tarvittaisiin vanha Nissan Micra ja uusi premium-luokan Audi tai muu vastaava auto. Kokeen ensimmäisessä osassa ajettaisiin peräkkäin esimerkiksi sata kilometriä niin, että Micra ajaa edellä ja Audi seuraa. Toisessa osassa ajettaisiin sama matka niin, että Audi ajaa edellä, ja Micra seuraa. Lopuksi verrattaisiin, kuinka monta takaa tullutta autoa kertyi testimatkan aikana ajamaan autojen väliin. Uskaltaisin lyödä vetoa sen puolesta, että autoja kertyisi jonoksi asti silloin, kun Micra ajaisi jäljessä, mutta jos se ajaisi edellä, Audin ja sen välissä olisi tuskin yhtään autoa. Kaikki tietysti riippuu siitä, miten paljon liikennettä tiellä olisi, ja millaiset olisivat ohitusmahdollisuudet, ja millaista nopeutta ajettaisiin.



    Edellä esitetty kuvitteellinen koetulos perustuisi siihen, että kun Micra ajaisi perässä, takaa tulevat autot ohittaisivat sen rutiininomaisesti, koska Micra kuuluu ohittaa. Seuraava ohitettava auto olisi Audi tai jokin muu sen perään jäänyt, ja tätä autoa ei enää ohitettaisi, koska ohituksen laukaiseva ”Micra-tekijä” puuttuisi. Ohituksia hillitsevä ”Audi-tekijä” sen sijaan vähentäisi ohitusten todennäköisyyttä.



    Jos Micra ajaisi edellä ja Audi perässä, ne autot, joilla on ollut kanttia ohittaa Audi, ohittaisivat tietysti myös Micran. Näin ollen Audin ja Micran väliin ei jäisi autoja kuin lyhyeksi aikaa ohitustilaisuutta odottamaan.

      
  • SO2001:

    Hakka pelittää:

    Itselleni on aivan sama, onko edessä Ferrari vai Lada, niin siitä mennään tarvitaessa ohi, enkä jää huokailemaan ihastuksesta. Siihenhän premiumin hankinta usein perustuukin, että sillä kuvitellaan saavutettavan muiden kunnioitusta. Ei toimi ainakaan minun tapauksessani.


    Ei ehkä toimi Hp:n tapauksessa, mutta kyllä auton premium-asteella on suuri psykologinen merkitys. Ajelin kerran Ferrarin perässä Helsingin ja Lahden välisellä moottoritiellä suunnilleen rajoituksen mukaista maksiminopeutta. Takaa tuli jonossa autoja ohituskaistalla, mutta kun Ferrari ilmestyi kuljettajien näkyviin, sen vaikutus oli melkein sama kuin poliisiauton. Ohitushalut loppuivat siihen, ja autot siirtyivät kukin vuorollaan oikealle kaistalle - kaikki Ferrarin taakse. Poistuin Lahden liittymästä, joten en jäänyt seuraamaan miten tilanne kehittyi. Niin, ja ohitin tietysti Ferrarin ennen risteystä. Täytyihän tuollainen harvinainen tilaisuus käyttää hyväksi. Vaikka kyllä minullakin jo kädet vähän hikosivat ja pulssi nousi, kun punainen Ferrari näkyi Micran oikeasta sivuikkunasta. Jossakin alitajunnassani ilmeisesti odotin, milloin se lähtee kiihdyttämään.

    Voitaisiin tehdä kaksiosainen koe. Siihen tarvittaisiin vanha Nissan Micra ja uusi premium-luokan Audi tai muu vastaava auto. Kokeen ensimmäisessä osassa ajettaisiin peräkkäin esimerkiksi sata kilometriä niin, että Micra ajaa edellä ja Audi seuraa. Toisessa osassa ajettaisiin sama matka niin, että Audi ajaa edellä, ja Micra seuraa. Lopuksi verrattaisiin, kuinka monta takaa tullutta autoa kertyi testimatkan aikana ajamaan autojen väliin. Uskaltaisin lyödä vetoa sen puolesta, että autoja kertyisi jonoksi asti silloin, kun Micra ajaisi jäljessä, mutta jos se ajaisi edellä, Audin ja sen välissä olisi tuskin yhtään autoa. Kaikki tietysti riippuu siitä, miten paljon liikennettä tiellä olisi, ja millaiset olisivat ohitusmahdollisuudet, ja millaista nopeutta ajettaisiin.

    Edellä esitetty kuvitteellinen koetulos perustuisi siihen, että kun Micra ajaisi perässä, takaa tulevat autot ohittaisivat sen rutiininomaisesti, koska Micra kuuluu ohittaa. Seuraava ohitettava auto olisi Audi tai jokin muu sen perään jäänyt, ja tätä autoa ei enää ohitettaisi, koska ohituksen laukaiseva ”Micra-tekijä” puuttuisi. Ohituksia hillitsevä ”Audi-tekijä” sen sijaan vähentäisi ohitusten todennäköisyyttä.

    Jos Micra ajaisi edellä ja Audi perässä, ne autot, joilla on ollut kanttia ohittaa Audi, ohittaisivat tietysti myös Micran. Näin ollen Audin ja Micran väliin ei jäisi autoja kuin lyhyeksi aikaa ohitustilaisuutta odottamaan.




    Tuota voisi kutsua jo jonkin asteiseksi vainoharhaisuudeksi. Olen ajanut useilla automerkeillä, niin premiumilla, kuin ei premiumillakin, enkä kyllä ole huomannut mitään eroa ihmisten ohitushaluissa. Nopeammin ajavat menevät ohi niin Audista, kuin Toyotastakin. Ohitusten määrä riippuu täysin omasta nopeudestani, niin se on aina ollut ja niin se on edelleen, myös melko tehokkaalla ja urheilullisella Audillani.

      
  • SO2001:

    Edellä esitetty kuvitteellinen koetulos perustuisi siihen, että kun Micra ajaisi perässä, takaa tulevat autot ohittaisivat sen rutiininomaisesti, koska Micra kuuluu ohittaa. Seuraava ohitettava auto olisi Audi tai jokin muu sen perään jäänyt, ja tätä autoa ei enää ohitettaisi, koska ohituksen laukaiseva ”Micra-tekijä” puuttuisi. Ohituksia hillitsevä ”Audi-tekijä” sen sijaan vähentäisi ohitusten todennäköisyyttä.




    Onneksi tuo on vain joidenkin kuvitelmaa, eikä todellisuutta. Tulee ajeltua silloin tällöin n. 700 km siivuja päivässä ja olisi aikamoista jonossa käkkimistä, jos jokaisen alinopeutta köröttelevän premiumin perään kerääntyisi kymmenien autojen jono. Niitäkin löytyy, kun premiumeja on nykyään tiet pullollaan. Selkeästi suurin osa huomattavaa ylinopeutta ohittavista löytyy merkeistä BMW, Audi, VW ja Volvo, vaikka täälläkin monet yrittävät vakuutella, että kaahaajia löytyy yhtä paljon kaikista merkeistä.

      
  • "Koko tämä keskustelu on siis mielestäni täysin naurettava." Näin Ajattelija2013 eilen.

    Sama pätee myös aloittamaani: "Kovaksi käy meno teillämme".



    Ei tilanne miksikään muutu.

    Samanlaisia "peruskärsiviähän" vain kaikki olemme.

    Sama millä autolla ajamme.

    Emme myöskään voi tietää mikä syy kullakin kuljettajalla voi olla liikennekäyttäytymiseen, mikä joskus harmittaa.

    On ihan hyvä, että täällä tohdimme ja voimme keskustella,kun jurpittaa. Niin joskus on kaikilla.

    Olkoonkin, että keskusteluissa toisinaan tulee yliryöpsähtelyjä.



    Ei kai se olisi pahitteeksi, jos matkaan lähtiessä voisi hetken käyttää ajatusta myös muiden tiellä kulkijoiden osalle. Ja lisäksi pitäisi tarpeeksi usein taukoja.

    Voisi myöskin ymmärtää, että autolla päivätyötään tekevillä on useimmiten kiireinen meno.

      
  • "Koko tämä keskustelu on siis mielestäni täysin naurettava." Näin Ajattelija2013 eilen.
    Sama pätee myös aloittamaani: "Kovaksi käy meno teillämme".




    Toki kirjoittaa saa, mutta itse olen sitä mieltä, että keskusteluissa tulisi pysyä edes jonkin asteisessa totuudessa. Onko tämä mielestäsi väärä vaatimus? Tai jos totuudesta ei ole hajuakaan, niin sitten ei kannata kirjoittaa asioita "totena". Sinä esimerkiksi väitit kyseisessä kirjoituksessasi, että liikenne on 70-luvun tasolla. Totuushan on se, että liikenteessä kuolee kokoajan vähemmän ja vähemmän ihmisiä, vaikka liikenteen määrä on kasvanut valtavasti. Ero 70-lukuun on siis mielettömän suuri, positiivisessa mielessä.

      
  • Hakka pelittää:

    SO2001:
    Edellä esitetty kuvitteellinen koetulos perustuisi siihen, että kun Micra ajaisi perässä, takaa tulevat autot ohittaisivat sen rutiininomaisesti, koska Micra kuuluu ohittaa. Seuraava ohitettava auto olisi Audi tai jokin muu sen perään jäänyt, ja tätä autoa ei enää ohitettaisi, koska ohituksen laukaiseva ”Micra-tekijä” puuttuisi. Ohituksia hillitsevä ”Audi-tekijä” sen sijaan vähentäisi ohitusten todennäköisyyttä.


    Onneksi tuo on vain joidenkin kuvitelmaa, eikä todellisuutta. Tulee ajeltua silloin tällöin n. 700 km siivuja päivässä ja olisi aikamoista jonossa käkkimistä, jos jokaisen alinopeutta köröttelevän premiumin perään kerääntyisi kymmenien autojen jono. Niitäkin löytyy, kun premiumeja on nykyään tiet pullollaan. Selkeästi suurin osa huomattavaa ylinopeutta ohittavista löytyy merkeistä BMW, Audi, VW ja Volvo, vaikka täälläkin monet yrittävät vakuutella, että kaahaajia löytyy yhtä paljon kaikista merkeistä.




    No tuossa merkkiluettelossa taitaakin jo olla valtaosa koko Suomen autokannasta. Ei kai se ihme ole, että Alfa Romeoita ei pyyhällä jatkuvasti ohi?

      
  • Ajattelija2013,

    ikävää, että halusit otta asian tällä tavalla esille.



    Voisitko lukea viimeisen viestini 30.10.13 17:30,

    johon et vastannut. Ja samantien vaikka koko jutun uudestaan.



    Ei minulla ole minkäänlaista tarvetta poiketa totuudesta.

    Eikä minulla ole niinmuodoin myöskään mitään syytä hyväksyä valehtelijaksi soimaamisesta.



    Eikä se ole paha, vaikka osaa ja haluaa anteeksikin pyytää toiselta ihmiseltä.



      
  • Hakka pelittää:

    Selkeästi suurin osa huomattavaa ylinopeutta ohittavista löytyy merkeistä BMW, Audi, VW ja Volvo, vaikka täälläkin monet yrittävät vakuutella, että kaahaajia löytyy yhtä paljon kaikista merkeistä.




    Nyt:

    Ajattelija2013:

    No tuossa merkkiluettelossa taitaakin jo olla valtaosa koko Suomen autokannasta. Ei kai se ihme ole, että Alfa Romeoita ei pyyhällä jatkuvasti ohi?




    Ja aiemmin:

    Ajattelija2013:

    Toki kirjoittaa saa, mutta itse olen sitä mieltä, että keskusteluissa tulisi pysyä edes jonkin asteisessa totuudessa. Onko tämä mielestäsi väärä vaatimus? Tai jos totuudesta ei ole hajuakaan, niin sitten ei kannata kirjoittaa asioita "totena".
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit