Työnantajan ovh-raja työsuhdeautolle on 43000. Auton pitää olla diesel. Olen tottunut automaattiin, 6 levyn CD-vaihtajaan ja ksenoneihin. Perhekoko on kaksi henkeä, n 40000 km/vuosi. Onko PEUGEOT 407 SW Premium HDi 136 FAP Business AT:lle vaihtoehtoa?
BMW 118d, en tiedä saako sitä automaatilla vai pitääkö olla 120dA jolloin menee jo rajoille mutta silloin on jo todella loistava auto. Tai sitten Mini Cooper D jos siitä saa pian automaattimallin, se ei ainakaan paljon syö.
Tai Megane Renault Sport dCi175 Cup, tulisi erittäin nautittavia kilometrejä jopa niin että alkaisit käyttämään pääteiden sijaan pikkuteitä... No onhan se myös erittäin hyvä ja sivistynyt myös moottoriteillä. On muuten hyvännäköinenkin ja sen verran harvinainen tullee olemaan Suomessa että kysyntää saattaa olla käytettynä harvinaisen urheilulliselle dieselille. Ai niin, eihän sitä saa automaattina, no tulipahan mainostettua erinomaista autoa!
No, onhan niitä tavanomaisempiakin tarjolla...
Muuten, älä turhaan enää maksa CD-vaihtajasta! Sitä ei kukaan enää parin vuoden päästä halua takaluukun tai hanskalokeron tilaa viemään (tai turhaan kojelautaan). Tilalle MP3-soitin ja sen vain aina laittaa aux-liitäntään joka on useimmissa autoissa jo nykyään. Tai sitten laittaa yhdelle cd-levylle MP3-muodossa ne kuuden levyn sisällöt ja pujauttaa sen MP3:sia toistavan yhden cd:n soittimen aukkoon. Se on sitä nykyaikaa!
Uusi Mondeo. Hinta aika samoissa Pösön kanssa.
Itselläni on myös haku päällä ja seuraavat ovat jollain tavalla olleet tutustumisen kohteena:
Skoda Octavia 2.0 TDI DPF Elegance DSG Autom.
Audi A3 Sportback Attraction Plus 2.0 TDI (DPF) 125 kW S-tronic
Nissan Qashqai 2.0dCi Tekna 6AT 4x4
VW Golf Plus 2.0 TDi 103 kW PowerDiesel Sportline DSG-aut (2008)
Seuraavat ei henk.koht niin kiinnostavia olleet, mutta joku saattaa pitääkin:
Mersu B 180 CDI BUSINESS A
Ford Mondeo 2.0 TDCi 130 hv pf autom. Titanium Business A6 Wagon
Jeep Cherokee 2.8 CRD A5 Limited S
Itseäni kiinnostaa Qashqai eniten, vaikka olinkin vielä vajaa vuosi sitten sitä mieltä ettei minulla ikinä tule Nissania/Datsunia olemaan
No, onhan niitä tavanomaisempiakin tarjolla...
Jotakin rajaa hei tuossa sinunkin bmw-uskossasi, 1-sarjalaisen hankinnassa ei ole paljoakaan järkeä mielestäni. tässäpä perusteluja omien kokemusten pohjalta.
1. kyseinen auto on ensinnäkin "todella" ahdas, verrattuna muihin hatchbackkeihin kuten esim. Audi A3 tai VW Golfiin.
2. Maksat BMW:n merkistä mutta käytännössä sitä "arvostusta" ei kauhean monelta heru.
3. 120d:tä ja 2.0TDI:tä koeajaneena tuo 2.0TDI tuntui pirteämmältä vaikka ilmoitetut hevosvoimat menevät 140hv vs. 163hv BMW:n eduksi. Lieneekö ero siinä että VAG-konsernilla noista tuntuu löytyvän se 150-160hv kuitenkin oikeasti, BMW:n politiikasta en tiedä tässä asiassa. Varsinkin moottoritiellä ajettaessa 100 kiihdytettäessä pedaali pohjassa ihmettelin että mitä ihmettä, tämähän on laiska verrattuna 2.0TDI:hin. Tiesin kyllä sen että pumppusuutintekniikka on ärhäkempi mutta että tällainen ero... (tälle väittämälle antaa tukea autobildissä ollut testi tuosta 120i mallista (170hv bensa) jolle mitattiin muistikuvani mukaan 9.5s? 0-100, joka jäi huomattavasti BMW:n ilmoittamasta. <--itsekin kyllä ihmettelen :S
EDIT: Mitä nyt netistä selailin niin 0-100 mitatuiksi arvoiksi löytyi 120d:lle 163hv 8.8s ja vastassa oli A3 2.0TDI 170hv 8.2s, autobild testannut saksassa. Ihme vaan että tuo 120d tuntui... "ei ainakaan tehokkaammalta" kuin 2.0TDI 140hv jolle löytyi arvo 9.5s 0-100. Lieneekö että noilla nopeuksilla ero suorituskyvyssä on kurottu jo kiinni, tiedä häntä... en tosin tarkistanut BMW:n mittarilukemaa, jos ihan uusi auto niin toki se ei samaan malliin kulje kuin jo "sisäänajettu".
4.Ihan kuriositeettina mitenköhän tuossa uudessa 120d:ssä kestää turbo jos taloudellisuuden nimissä moottori aina välillä sammuttaa itsensä esim. liikennevaloissa, turbon kun olisi hyvää antaa jäähdytellä muutama minuutti ennen koneen sammuttamista. (tarkemmin en tähän ominaisuuteen ole tutustunut että saako pois käytöstä jne.)
Noh, löytyi niitä hyviäkin puolia toki 120d:stä Moottorin käyntiääni on sivistyneempi ja vääntää mielestäni hieman paremmin ihan alhaalta, tai sitten moottorin eleetön ääni vain hämäsi Myöskään moottorin äänet eivät välittyneet yhtä voimakkaasti sisään kuin VAG konsernin tuotteessa, saattoi tosin osaksi johtua eristyksen lisäksi myös siitä että ei ole pumppusuutinkone joka on rouheampi ääneltään.
Myöskään tavallisessa ajossa (mutkatietä, kaupunkia & moottoritietä) en havainnut autojen käyttäytymisessä eroja muuten kuin että BMW ei motarilla oikein pysynyt kurssissansa mutta tämä johtui varmastikin alla olevista runflat-renkaista. Golfissa ja BMW:ssä oli molemmissa urheilualusta myöskin.
Threadin aloittajan määrittelemässä hintahaarukassa lähtisin hakemaan VAG konsernin suunnalta dieseliä DSG-automaatilla vaikka suht tuore tuo DSG vielä onkin ja voi olla lastentauteja. Skoda octavia 2.0TDI DSG:llä olisi varmaankin hinta/laatusuhteeltaan paras, itse tosin en ole kyseistä korimallia ajanut mutta vahvaan tekniikkaan se ainakin pohjautuu.
Vielä näin lopuksi sanoisin että jos BMW:n hankkii niin se kannattaa sitten hankkia 6-sylinterisellä koneella kun niitä kerran on saatavilla, muuten vaikuttaa vähän turhalta maksaa 1- tai 3-sarjalaisesta tuota hintaa . Velvoittahaan se imagokin jo melkein 6-sylinteriseen ettei sitten tule suru puseroon kun halvemmat merkit nöyryyttää rampilla
Muistitikulle ja/tai -kortille saa nykyään kuukauden musiikit?
Minulla lukee MP3-levyjä, muistitikkua, muistikorttia ja tietysti myös ulkoisen lähteen voi liittää, siis miksi kömpelö vaihtaja?
Minkälainen tuo SAAB 9-3 Sport Sedan 1.9TiDS PF Diesel Linear A6 olisi? Tuleekohan Facelift 1.10 alkaen, sillä tähän nykyiseen saa ksenonit kaupanpäälle 30.9. asti.
Itse tarkastelisin myös uutta Mondeota. Tosin jos vaatimuksena on xenon-valot, niitä ei taida vakiona olla edes business-mallissa. Toki taitaisi mahtua hintarajaan Trendinä ja siihen lisänä ne valot.
Vaikea ehdottaa kun ei tiedä kenenkin makutottumuksia ja ennakkoluuloja..
Mutta mitenkä olisi Chevrolet Epica?? LT varustelulla jossa oikeastaan kaikki varusteet jotka Epicaan saa mm. nahkaverhoilu, 2 litran dieselkoneella sekä automaattivaihteistolla hintaan alle 33 000 euroa. Kokoluokassaan melko edullinen Itsellä ei ole mikään kokemusta uudesta Chevystä mutta hyvännäköinen peli ainakin on ja varusteita riittää.. Tuollainen auto jos pitää keulallaan jotain "premium" merkkiä, hinta on kaksinkertainen..
Mutta mitenkä olisi Chevrolet Epica?? LT varustelulla jossa oikeastaan kaikki varusteet jotka Epicaan saa mm. nahkaverhoilu, 2 litran dieselkoneella sekä automaattivaihteistolla hintaan alle 33 000 euroa. Kokoluokassaan melko edullinen Itsellä ei ole mikään kokemusta uudesta Chevystä mutta hyvännäköinen peli ainakin on ja varusteita riittää.. Tuollainen auto jos pitää keulallaan jotain "premium" merkkiä, hinta on kaksinkertainen..
Muisti on hyvä mutta lyhyt...se olikin toinen jota meinasin ehdottaa. Kävin Chevyn ajamassa ja ei ollenkaan hassumpi. Ainut "puute" on että ajonvakautus tulee vasta syksyllä, mutta itse en sille paljoa arvoa laske. Tuolla hinnalla aivan omassa luokassaan kyllä.
Mutta mitenkä olisi Chevrolet Epica?? LT varustelulla jossa oikeastaan kaikki varusteet jotka Epicaan saa mm. nahkaverhoilu, 2 litran dieselkoneella sekä automaattivaihteistolla hintaan alle 33 000 euroa. Kokoluokassaan melko edullinen Itsellä ei ole mikään kokemusta uudesta Chevystä mutta hyvännäköinen peli ainakin on ja varusteita riittää.. Tuollainen auto jos pitää keulallaan jotain "premium" merkkiä, hinta on kaksinkertainen..
Muisti on hyvä mutta lyhyt...se olikin toinen jota meinasin ehdottaa. Kävin Chevyn ajamassa ja ei ollenkaan hassumpi. Ainut "puute" on että ajonvakautus tulee vasta syksyllä, mutta itse en sille paljoa arvoa laske. Tuolla hinnalla aivan omassa luokassaan kyllä.
No joo, itse kyllä paljon ajavana arvostan ajonvakautusjärjestelmää aika korkealle.. mutta kun se syksyllä saadaan Epican varusteluetteloon, voi Epicaa miettiä aika hyvänä vaihtoehtona. Oliko Epica millainen ajossa?
No tietysti sen muutaman kilometrin koeajosta mitä minä yleensä autolla ajan, ei voi kovin syvällisiä sanoa, mutta mm. melutaso takapenkilläkin, jossa pääsi myös istumaan, ei vaikuttanut sen kummemmalta kuin Mondeossakaan. Kone tuntui nuhaiselta verrattuna Ocun 140-heppaiseen DSG:hen verrattuna. Voi tietysti olla että ei raskinut polkea. Mutta siis ihan positiivinen vaikutelma jäi.
Ite tein juuri pidemmän reissun työpaikan automaatti+diesel vectralla. Aika hyvä fiilis jäi, omalla rahalla en ehkä ostaisi mutta työsuhdeautona ehkä.
Noilla tiukilla ehdoilla (diesel, autom., xenon) autotalli.com palvelusta löydyi vain yksi osuma:
Nissan Qashqai 2,0 dCi Tekna 4x4 aut.
Hinta 37930
Muuten jo mainitsemattomia osumia (ilman xenon valintaa, saattaa tosin olla lisävarustelistalla) tuli mm.:
Citroen C4 &C5
Hunday Sonata
Renault Laguna
Volvo C30 & S40
Jaguarin X-Typeä saa nyt melkoisen hyvään hintaan:
http://www.jaguar.fi/exclusive/X.asp
http://www.jaguar.fi/exclusive/X.asp
Tätä jaggea ei tosin saa automaattina.
Pösön hinta on muuten näköjään tipahtanut yli kolme tonttua, dieselautomaatti maksaakin enää 38500.
Opelilla on myöskin tulossa, tai jo tullut ihan hyvin tarjouksia Vectrasta. Kannattaa kysyä liikkeestä jos kiinnostaa. Kävin muilla asioilla autoliikkeessä ja myyjän kanssa tuli juttua jossa tämä tarjous tuli ilmi. Tarkkoja hintoja ei jäänyt mieleen, mutta joku varustepaketti on jäämässä pois hinnastosta ja kyseisen varustelun omaavat autot myydään muutaman tonnin "alennuksella" jotain 38k nyt 33k tai sinnepäin. Ja kyseiseltä merkiltähän löytyy tilavia, turvallisia ja hyvin varusteltuja diesel automaatteja tuohon otsikon hintarajan alle.
Vectran diesel-hinnastoon on tulossa rakennemuutos.
Jokainen, joka on sitä koskaan vilkaissut, arvaa mistä on kyse. Dieseleiden hinnoittelu on ollut päätöntä.
Parhaimmilllaan pudotus on luokkaa 3 000 eur.
keep tuned.
Joo, ja tuloillaanhan on uusi malli kohta sekä sen myötä uusi dieselkone joka Saabiinkin on tulossa (180hp/400Nm).
Toivottavasti silloin myös hinnoittelu saadaan järkevämmälle tasolle. Nythän esim. 9-5 2.0t on ollut noin 8.000 euroa halvempi kuin 1.9 TiD. Lisäksi Saabin dieselien jälleenmyyntiarvo on ollut erittäin heikko (kun bensakoneisia saa niin paljon halvemmalla).
Opelissa on vain mielestäni yksi vika, eli se on sisältä kuin kirveellä veistetty, eli todella tylsän näköinen. Vaalea nahkasisustus ja jalopuulistat, niin näyttää jo ihan autolta. Niin, ja sähköikkunat taakse...
Vähän sivusta menee mutta kuitenkin. Jos sitä musiikkia oikein paljon haluaa voi sen laittaa vaikka sellaiselle ulkoiselle kovalevylle jossa alkuun 350gt. Samalla saa vaikka piirretyt lapisille ja iskällle omat filmit mukaan kunhan hommaa vaan näytöt joista katsella.Itse viriteltiiin vanhaan autonraatoon ko.systeemit ja hyvin toimii (talvesta en vielä tiedä, vaikuttaako kylmyys) CD:t oli ja meni!
Toivottavasti silloin myös hinnoittelu saadaan järkevämmälle tasolle. Nythän esim. 9-5 2.0t on ollut noin 8.000 euroa halvempi kuin 1.9 TiD. Lisäksi Saabin dieselien jälleenmyyntiarvo on ollut erittäin heikko (kun bensakoneisia saa niin paljon halvemmalla).
Onkohan tuohon enää muuta kuin mutu-perusteita. Tullin Mahti-järjestelmän mukaan esim vm.2005 9-3TidS ja 320d ovat ihan samanhintaisia. Autotalli.com ei myöskään suoraan tue tuota väitettä. Jos (kun) autojen hintaero uutena on 5-8 keur ja parin vuoden ikäisenä eroa on tonni tai pari niin kummanko hinta tuossa on enemmän tippunut? Toisaalta jos tuo olisi totta, saisi käytetyn auton ostaja Saabin dieselistä paljon enemmän vastinetta rahoilleen.
[quote title="03.08.2007 klo 09:48 KonstaKoo kirjoitti"]
Onkohan tuohon enää muuta kuin mutu-perusteita. Tullin Mahti-järjestelmän mukaan esim vm.2005 9-3TidS ja 320d ovat ihan samanhintaisia.
En vertaillut sitä Bemariin (Bemarihan ei myöskään pidä dieselinä hintaansa erityisen hyvin verrattuna esim. MB:hen tai Audiin). Tarkoitus oli verrata Saabia Saabiin sillä ajatuksella, kannattaako ko. merkin dieseliä edes harkita tai onko dieselin hinnoittelu kohtuudessa.
Näyttäisi siltä, että kun 9-5 2.0t maksaa 7-8.000 euroa vähemmän uutena kuin 1.9 Tid, mutta esim. vuoden 2004-2005 mallisissa alle 150 tkm ajetuissa Wagoneissa on vastaavien hintaeroa usein enää noin 500 - 3.000 euroa, (myyntihinnat noin 23-26 tonnia). Kilometrit autoissa ovat siis suht samalla tasolla. Käytettynä tuo diesel voisi olla hyvä ostos, uutena ei niinkään.
EDIT: samanikäiset, samoilla kilometreillä olevat ja uutena suht samanhintaiset (jopa halvemmat) Volvo V70 dieselit maksavat Autotallissa usein lähes 40 tonnia, halvimmillaankin yli 30 tonnia.
Lainaus:
"Vähän sivusta menee mutta kuitenkin. Jos sitä musiikkia oikein paljon haluaa voi sen laittaa vaikka sellaiselle ulkoiselle kovalevylle jossa alkuun 350gt. Samalla saa vaikka piirretyt lapisille ja iskällle omat filmit mukaan kunhan hommaa vaan näytöt joista katsella.Itse viriteltiiin vanhaan autonraatoon ko.systeemit ja hyvin toimii (talvesta en vielä tiedä, vaikuttaako kylmyys) CD:t oli ja meni!"
Minulla on DVD-soitin muksuille takapenkillä kahdella kuulokeliitännällä joten voivat kuunnella omaa musaansa tai katsella elokuvia kun minä kuuntelen reteoista "Novaa"!