Mielenkiintoinen asetelma kun paperilla manuaalisena 2.0TDCI on 6-vaihteinen 140HP ja 1.8 5-vaihteinen ja 125HP, mutta vääntömomentti sama?
Meikäläinen kun osti Sian säkissä ja tilasi 1.8TDCI Titanium Busineksen (oli pakko kun työsuhdeauton liisari umpeutuu Lokakuun alussa), nyt jälkeenpäin olen alkanut "hiukan katua", olisko pitänyt sittenkin tyytyä Trend varustetasoon ja vähempiin "herkkuihin" ja ottaa 2.0TDCI?
Onko teillä jo tieto vääntökäyristä tai löytyykö ulkomaislta saiteilta käyttökokemuksia tästä 125HP 1.8TDCI:stä?
T. KKS62
Vääntökäyrä olisi mielenkiintoinen nähdä, samoin tietoa välityksistä. Vaihdelaatikkohan on eri Suomeen tuotavissa 1.8:ssa ja 2.0 litraisessa. Pienemmässä on 5-pykäläinen ja isommassa 6-pykäläinen.
No, 1.8-litraisellakin varmasti kerkeää.
Mielenkiintoinen juttu että tämän 125hv 1.8TDCI vääntökäyrää ei löydy MISTÄÄN!
Olen yrittänyt hakea kaikista mahdollisista paikoista ja käyttänyt hakuun vaikka minkälaisia hakusanoja ja palvelimia, mutta Ei!
Jos jollain on "suhteita" maahantuontiin, niin ei muuta kun kyselemään....
T.KKS62
Vastaan itse itselleni:
1.8TDCI:n vääntökäyrä lähtee (1000rpm) pikkasen alempaa kuin 2.0TDCI:n ja laskee hiukan jyrkemmin korkeimmille kieroksille mentäessä, mutta ero ei ole suuren suuri.
T.KKS62
1.8TDCI:n vääntökäyrä lähtee (1000rpm) pikkasen alempaa kuin 2.0TDCI:n ja laskee hiukan jyrkemmin korkeimmille kieroksille mentäessä, mutta ero ei ole suuren suuri.
T.KKS62
Eli manuaalivaihteisena eroksi jää käytännössä tuo vaihdelaatikko. Kerrohan kokemuksia, kun saat autosi.