TM:n testit sekä keskustelupalsta samaa tasoa?

18 kommenttia

Irtisanoin tänään tekniikanmaailman kestotilaukseni! Olen hieman pettynyt lehteen koska melko usein testit ja jutut eivät kiinnosta itseäni.. se ei tietenkään ole toimittajien vika :sunglasses: Ei vaan kaikenmaailman "leivänpaahtimien" testit jaksa kiinnostaa.. Saa nähdä kokeilenko vaikka tuulilasia jatkossa.

Olen itse kirjoittanut täällä todella monta kertaa ettei lehden testejä kannata lukea kuin raamattua! Täällä nousee hirveä HALOO jos vaikka japanilainen auto voittaa testissä saksalaisen. Onko suuri ongelma jos japanilaiset osaavat tehdä autoja? Testit kuitenkin perustuvat testaajien omiin mieltymyksiin ja tottumuksiin vaikka yrittäisi olla miten tahansa puolueeton.. Vai miten kuvittelette testaajien pisteyttävän vaikkapa sisätilojen viihtyvyyttä??? Testien on tarkoitus olla suuntaa-antavia, ei kiveenkirjoitettua faktaa jota täytyy sokeasti uskoa.

Tämä palsta taas on ollut yksi vitsisivusto jo pitkään.. Bemari fanaatikot hyppivät seinille ylistäessään arjalaista "täydellistä" automerkkiään.. Nyt kenenkään on turha moittia itseäni Volvo fanaatikoksi koska en edes enää aja Volvolla!! Mutta vaikka oma Volvo on myyty jo aikoja sitten enkä todennäköisesti osta seuraavaksi enää Volvoa, minulla ei ole Volvoa vastaan mitään huonoa sanottavaa, päinvastoin.

Tällä palstalla ei kunnioiteta muiden mielipiteitä.. Omat mielipiteet tuodaan kyllä julki ja vain se on faktaa, jos joku muu on eri mieltä, ne ei tiedä mistään mitään eikä ymmärrä mistään mitään.. Jee, lähentelee suomi24 tasoa jo.

Jatkakaa samaan malliin.. :tongue:

  
  • Lainaus:
    17.08.2007 klo 19:16 Jan79 kirjoitti

    Tämä palsta taas on ollut yksi vitsisivusto jo pitkään.. Bemari fanaatikot hyppivät seinille ylistäessään arjalaista "täydellistä" automerkkiään.. Nyt kenenkään on turha moittia itseäni Volvo fanaatikoksi koska en edes enää aja Volvolla!! Mutta vaikka oma Volvo on myyty jo aikoja sitten enkä todennäköisesti osta seuraavaksi enää Volvoa, minulla ei ole Volvoa vastaan mitään huonoa sanottavaa, päinvastoin.


    Minulla ei ole mitään Volvoja vastaan, vaikka ajankin BMW:llä :smile:

    Palstan tasosta olen samaa mieltä, tosin ei paljon parempiakaan ole.

      
  • Lainaus:
    17.08.2007 klo 19:16 Jan79 kirjoitti
    Irtisanoin tänään tekniikanmaailman kestotilaukseni! Olen hieman pettynyt lehteen koska melko usein testit ja jutut eivät kiinnosta itseäni.. se ei tietenkään ole toimittajien vika :sunglasses: Ei vaan kaikenmaailman "leivänpaahtimien" testit jaksa kiinnostaa.. Saa nähdä kokeilenko vaikka tuulilasia jatkossa.

    Olen itse kirjoittanut täällä todella monta kertaa ettei lehden testejä kannata lukea kuin raamattua! Täällä nousee hirveä HALOO jos vaikka japanilainen auto voittaa testissä saksalaisen. Onko suuri ongelma jos japanilaiset osaavat tehdä autoja? Testit kuitenkin perustuvat testaajien omiin mieltymyksiin ja tottumuksiin vaikka yrittäisi olla miten tahansa puolueeton.. Vai miten kuvittelette testaajien pisteyttävän vaikkapa sisätilojen viihtyvyyttä??? Testien on tarkoitus olla suuntaa-antavia, ei kiveenkirjoitettua faktaa jota täytyy sokeasti uskoa.

    Tämä palsta taas on ollut yksi vitsisivusto jo pitkään.. Bemari fanaatikot hyppivät seinille ylistäessään arjalaista "täydellistä" automerkkiään.. Nyt kenenkään on turha moittia itseäni Volvo fanaatikoksi koska en edes enää aja Volvolla!! Mutta vaikka oma Volvo on myyty jo aikoja sitten enkä todennäköisesti osta seuraavaksi enää Volvoa, minulla ei ole Volvoa vastaan mitään huonoa sanottavaa, päinvastoin.

    Tällä palstalla ei kunnioiteta muiden mielipiteitä.. Omat mielipiteet tuodaan kyllä julki ja vain se on faktaa, jos joku muu on eri mieltä, ne ei tiedä mistään mitään eikä ymmärrä mistään mitään.. Jee, lähentelee suomi24 tasoa jo.

    Jatkakaa samaan malliin.. :tongue:


    Olen sitä mieltä, että autolehtiä on yleenäkin turha tilata. Parempi on ostaa irtonumerona mielenkiintoisimmat numerot. Itse kuulun autoliittoon, jonka jäsenenä tulee kerran kuussa Moottori-lehti. Tuo riittää itselleni tilatuista lehdistä ja se on sikäli mielenkiintoinen lehti, että siinä on paljon automatkailuunkin liittyviä juttuja, joita ei perinteisissä autolehdissä ole. TM:n voin lukea firmassa, jonne on tilattu yksi numero tai sitten luen sen kirjastossa tai ostan omaksi, jos siinä on joku mielenkiintoinen juttu tai testi. Tuulilasi on parempi autolehtenä, mutta TM:n vahvuus on se, että siinä on juttua muustakin kuin autoista. Minua ainakin kiinnostaa muutkin asiat ja tekniset vempaimet kuin pelkästään autot.

    Mitä tulee tähän keskustelupalstaan, niin minusta tämä on aika kuollut palsta. Keskustelua täällä käyvät aika harvat ja aika harvoista aiheista. Tänne kaivattaisiin monipuolisempia mielipiteitä ja useampien automerkkien omistajia ja kyllähän autoista saa väitelläkin, kunhan pysytään asiassa, eikä aleta mennä henkilökohtaiselle tasolle, mitä sitäkin välillä tapahtuu. En minä näitä Bemari-fanaatikkojakaan tuomitse, koska he saavat aikaan keskustelua tällä palstalla. Sellaisia väitteitäkin tosiaan täällä on esitetty, että ei ymmärrä mistään mitään, jos edes vertaa jotain autoa Bemariin, koska se on niin ylivertainen, mutta itse kylläkin osaan noille väitteille nauraa ja jättää ne omaan arvoonsa ja pidän niitä vaan tarkoituksellisina provoina. Tavallisia autojen omistajia tämä palsta ei taida juuri kiinnostaakaan eli Ford, Opel, VW, Nissan, Toyota, Mazda ja jopa Audi-omistajat täältä tuntuu puuttuvan tai ehkä ne on sitten siellä Suomi24-palstalla.

      
  • pari näkemystäni tästä palstasta kun tuli puheeksi.

    Bemari on kiistaton huippumerkki, ei sitä tarvitse kenenkään kellekkään uskotella.

    Volvoa taas tuputetaan koko ajan ja joka keskustelun yhteydessä ja uskotellaan että nyt ollaan samalla tasolla huippuautojen kanssa.
    Vielä enemmän kismittää että volvoa yritetään todella typerästi ''erottaa'' mukamas selvällä erolla toisista autoista, jotka ovat yhtä hyviä tai tietyillä painotuksilla parempiakin.

    noh, tästä onneksi vastaa yleensä vain kaksi vakiokeskustelijaa, joka kertookin paljon miten asia todellisuudessa on.

    muutenkin kaikenlainen hinnaltaan halvempien kulkineiden halveksunta on mielestäni todella tyhmää, niinkuin ylipäätään kaikki ihmisten henkilökohtaiset rahatilanteet ja niistä jauhaminen ja piikittely ei liity autoihin ja tekniikkaan mitenkään.

    kaikenmaailman muutaman rivin elvistely viestit eivät anna näille keskusteluille mitään, mutta pakko nekin on lukea. huonontavat tasoa :ashamed:

      
  • Nyt heitit Petos niin ristiriitaista viestiä, että jäi kyllä kaivertamaan!!!

    Nimittäin olit todistamassa alkuperäisen, vähän seuraavankin, kirjoittajan väittämän n-i-i-i-i-n oikeaksi, mutta sitten olit jo asialinjalla...

    Mitenhän tuon nyt sitten tulkitsisi?? :kiss:

      
  • Lainaus:
    17.08.2007 klo 21:08 Kumppani kirjoitti
    Nyt heitit Petos niin ristiriitaista viestiä, että jäi kyllä kaivertamaan!!!

    Nimittäin olit todistamassa alkuperäisen, vähän seuraavankin, kirjoittajan väittämän n-i-i-i-i-n oikeaksi, mutta sitten olit jo asialinjalla...

    Mitenhän tuon nyt sitten tulkitsisi?? :whistle:



    heh ehkä siinä kävi vähän niin :grin: mutta ehkä pointtini oli että volvomiehet vetävät kauheaa ''uhrin'' roolia täällä, mutta samalla yrittävät kaikinkeinoin halveksua autoja kuten accord, legacy, mazda 6, passat jne. jotka ovat täysin tasaisia ja vertailukelpoisia vaihtoehtoja esim V70:lle, joka on mielestäni aivan samaa luokkaa ominaisuuksiltaan.

    jos kirjoitin jotain ristiriitaista ja kyseenalaista, mainitse ihmeessä niin selvennän kyllä mitä tarkoitin. ei meinaa välttämättä teksti ole enää tähän aikaan päivästä kaikkein johdonmukaisinta :wink:


    edit: hatun nosto volvomiehistä ''jan79:lle'', joka on mielestäni asiallisesti keskutellut volvostakin ilman mitään tyhmiä rajanvetoja itsensä hyväksi ja halveksuntia muita autoja kohtaan;)

    [petos muokkasi tätä viestiä 17.08.2007 klo 21:29]
      
  • Lainaus:
    17.08.2007 klo 21:26 petos kirjoitti
    Lainaus:
    17.08.2007 klo 21:08 Kumppani kirjoitti
    Nyt heitit Petos niin ristiriitaista viestiä, että jäi kyllä kaivertamaan!!!

    Nimittäin olit todistamassa alkuperäisen, vähän seuraavankin, kirjoittajan väittämän n-i-i-i-i-n oikeaksi, mutta sitten olit jo asialinjalla...

    Mitenhän tuon nyt sitten tulkitsisi?? :whistle:




    heh ehkä siinä kävi vähän niin :grin: mutta ehkä pointtini oli että volvomiehet vetävät kauheaa ''uhrin'' roolia täällä, mutta samalla yrittävät kaikinkeinoin halveksua autoja kuten accord, legacy, mazda 6, passat jne. jotka ovat täysin tasaisia ja vertailukelpoisia vaihtoehtoja esim V70:lle, joka on mielestäni aivan samaa luokkaa ominaisuuksiltaan.

    jos kirjoitin jotain ristiriitaista ja kyseenalaista, mainitse ihmeessä niin selvennän kyllä mitä tarkoitin. ei meinaa välttämättä teksti ole enää tähän aikaan päivästä kaikkein johdonmukaisinta :wink:


    edit: hatun nosto volvomiehistä ''jan79:lle'', joka on mielestäni asiallisesti keskutellut volvostakin ilman mitään tyhmiä rajanvetoja itsensä hyväksi ja halveksuntia muita autoja kohtaan;)



    Kiitos Petokselle :sunglasses: Korostan vielä että enää en lukeudu Volvo mieheksi.. En omista enää Volvoa. Mutta tällä erää puolueettomana voin silti puolustaa Volvoa :grin: En ole missään vaiheessa väittänytkään Bemaria huonoksi mutta juuri tuo asenne että Bmw on huippumerkki ja Volvo taas ei, kertoo keskustelun tasosta jotain.. Bmw on huippumerkki kyllä mutta Volvo ei kyllä häviä pisaran vertaa.. Alustan ominaisuudet(ajettavuus), sisusta, moottorivaihtoehdot, ulkonäkö.. nämä eriyttävät mielipiteitä mikä mielestäni on ihan luonnollista.. Mutta aikuisten ihmisten pitää myös ymmärtää että urheilullisuutta puhkuvat bemarin ominaisuudet eivät olekaan joka tilanteessa ne kaikkein parhaat ja jokaista miellyttävät.. Tosi on että jos radalle laitetaan vakiokuntoiset Volvo ja Bmw, on radalla ajettavuus ehdottomasti parempi bemarissa.. Minulla ei ole bemaria vastaan mitään, mutta olen vain sitä mieltä että täällä hieman liioitellaan Volvoilla ajavien kommentteja.. Jos tätä palstaa osaa lukea täysin puolueettomasti, tajuaa kyllä että kyllä ne fanaattisimmat jutut ja väitteet tulevat jollain muulla ajopelillä kuin Volvolla kulkevalta.

    Tosiaan, itse olen enemmän kiinnostunut nimenomaan autoista ja juuri sen takia TM on mielestäni kenties liian laaja.. Toivoisin enemmän juttuja autoista enkä vaikkapa kodinkoneista tai lentokoneista :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 17.08.2007 klo 21:57]
      
  • Niin palstan taso vaihtelee melkoisesti.

    Tuolla toisaalla jo vähän ehdottelinkin toisten mielipiteiden kunnioittamista. Harvassa asiassa on vain yksi totuus. Tietyn automerkin fanaattinen puolustelu on säälittävää.

    Olen puolustanut noita Volvoja, vaikken ole sellaista itse edes koskaan omistanut, koska se ei ole niin huono auto kuin täällä annetaan ymmärtää.

    Kirjoittelin tänne aikoinaan nimimerkillä j.j.j. Jo tulloin epäilin täällä olevan kilpailevien merkkien automyyjiä haukkumassa Volvoja, koska kirjoittelussa oli suorastaan ajojahdin merkkejä. Niin ei se Volvo ole luokkansa ykkösauto, mutta hyvä vaihtoehto kuitenkin.

    Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja arvostellaan asialinjalla muita kirjoittajia eikä pyritä väkisin nolamaan esim. jostakin vahingossa kirjoitetusta asiavirheestä. :smile:

      
  • [quote title="18.08.2007 klo 11:49 D-Power kirjoitti"]


    Kirjoittelin tänne aikoinaan nimimerkillä j.j.j. Jo tulloin epäilin täällä olevan kilpailevien merkkien automyyjiä haukkumassa Volvoja, koska kirjoittelussa oli suorastaan ajojahdin merkkejä. Niin ei se Volvo ole luokkansa ykkösauto, mutta hyvä vaihtoehto kuitenkin.

    Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja arvostellaan asialinjalla muita kirjoittajia eikä pyritä väkisin nolamaan esim. jostakin vahingossa kirjoitetusta asiavirheestä. :smile:


    Olen melkolailla tullut myös siihen olettamukseen, että tänne kirjoittelee henkilöitä jotka ovat tavalla tai toisella tekemisissä autoalan kanssa. Sen verran pitkiä ja seikkaperäisiä selostuksia joistain ominaisuuksista, jotka harvemmin kiinnostavat tavallista käyttäjää. Sen voi käsittää jos tällainen kuuluu jollain lailla toimenkuvaan. Tavallinen autoilija ei varmaan vietä tuntikausia rustaamassa linkkejä testeihin ja tee perusteellista (pitkää) selostusta jostain penkkien kokoeroista tai kulkineen hinnasta verrattuna joihinkin muihin merkkeihin.

      
  • Lainaus:
    18.08.2007 klo 11:49 D-Power kirjoitti
    Niin palstan taso vaihtelee melkoisesti.

    Tuolla toisaalla jo vähän ehdottelinkin toisten mielipiteiden kunnioittamista. Harvassa asiassa on vain yksi totuus. Tietyn automerkin fanaattinen puolustelu on säälittävää.

    Olen puolustanut noita Volvoja, vaikken ole sellaista itse edes koskaan omistanut, koska se ei ole niin huono auto kuin täällä annetaan ymmärtää.

    Kirjoittelin tänne aikoinaan nimimerkillä j.j.j. Jo tulloin epäilin täällä olevan kilpailevien merkkien automyyjiä haukkumassa Volvoja, koska kirjoittelussa oli suorastaan ajojahdin merkkejä. Niin ei se Volvo ole luokkansa ykkösauto, mutta hyvä vaihtoehto kuitenkin.

    Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja arvostellaan asialinjalla muita kirjoittajia eikä pyritä väkisin nolamaan esim. jostakin vahingossa kirjoitetusta asiavirheestä. :smile:


    Täällähän väitellään etupäässä autojen mielikuvista ja jostain autolehdistä luetuista jutuista, harvemmin omista kokemuksista ja selvimmin se näkyy juuri Volvo-keskusteluissa. Suurin osa Volvo-kommentoijista taitaa ammentaa tietonsa kyseisestä automerkistä taksin takapenkillä vietetyistä ravintolaillan jälkeisistä hetkistä, ainakin kommentit on välillä olleet sitä tasoa.

    Näitä paremman luokan uusia premium autoja, kuten S80, A6, BMW 5, MB E tuskin kovin moni omistaa tämän palstan keskustelijoista, saati että olisivat edes niitä koeajaneet. Oikeasti uuden tuon luokan auton ostanut ja niistä vertailun tehnyt osaa arvostaa kaikkia noita kaikin puolin hyviä autoja, eikä alennu niistä tämän palstan tasoista loanheittoa heittämään. Miksiköhän täällä ei väitellä yhtään vaikkapa Audista, kun sekin herättää kovasti tunteita tuolla Suomi24-palstan puolella ja mm. Skoda vs Audi väittelyt on siellä ihan jatkuvia? Täällä onkin harmittavan pieni keskustelupiiri ja aiheet pyöriii samojen asioiden ympärillä ja sitten kun uusia otsikoita luodaan niin vähän, niin keskustelut käydään jossain pitkien ketjujen syövereissä joissa aiheet kääntyy ihan muuksi mitä alkuperäinen otsikko ja eihän noita venyneitä ja rönsyileviä keskusteluketjuja kukaan jaksa seurata.

      
  • Lainaus:
    17.08.2007 klo 20:55 petos kirjoitti
    pari näkemystäni tästä palstasta kun tuli puheeksi.

    Bemari on kiistaton huippumerkki, ei sitä tarvitse kenenkään kellekkään uskotella.

    Volvoa taas tuputetaan koko ajan ja joka keskustelun yhteydessä ja uskotellaan että nyt ollaan samalla tasolla huippuautojen kanssa.
    Vielä enemmän kismittää että volvoa yritetään todella typerästi ''erottaa'' mukamas selvällä erolla toisista autoista, jotka ovat yhtä hyviä tai tietyillä painotuksilla parempiakin.



    No kävinpä tässä heittämässä pari päivää sitten lenkin S-typellä. Käsi sydämellä voin sanoa, ettei Volvo häviä tuolle ominaisuuksissa tippaakaan. S-type taitaakin Suomessa itseasiassa olla S80:stä halvempi. Ihan sama pätee Audin A6:teen (2.0T), kun vuosi sitten sitä koeajelin.

    Ja Volvoa sinulle ei kukaan ole tuputtanut. Onpahan vaan sanottu, että realistisempi kilpailija Legacylle on S80:sen sijaan V50 tai V70 Classic. Itse tarjoat Mazdaa S80:stä paremmaksi. Kumma vaan, kun foorumilla on eräs Mazda6 kuski, joka vaihtoi S80:seen. Epäilen, että hänellä on hieman enemmän kokemusta tuosta Mazdasta kuin sinulla, kun hän väittää, ettei se pärjää Volvolle miltään ominaisuuksiltaan.

    Itsekin koitin sinulle selittää, että V50 on se kilpailija Subarulle, eikä S80. Ei Volvon merkissä mitään ihmeellistä ole, mutta voisit valita sieltä edes oikeat mallit vastakkain.

    Teknikens Världin (11/06) keskiluokan autojen suurvertailun tulokset:

    1. Volkswagen Passat
    2. Mazda 6
    3. Skoda Octavia
    4. Opel Vectra
    5. Tovota Avensis
    6. Audi A4
    7. Volvo V50
    8. Citroen C5
    9. BMW 320
    10. Ford Mondeo
    11. Honda Accord
    12. Saab 9-3
    13. Peugeot 407
    14. Mercedes C180K
    15. Subaru Legacy
    16. Renault Laguna
    17. Nissan Primera

    kai tuo jo kertoo, että oikeampi kilpailija Volvolta on V50.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 18.08.2007 klo 13:22]
      
  • Lainaus:
    18.08.2007 klo 13:19 Simppa- kirjoitti

    Ja Volvoa sinulle ei kukaan ole tuputtanut. Onpahan vaan sanottu, että realistisempi kilpailija Legacylle on S80:sen sijaan V50 tai V70 Classic. Itse tarjoat Mazdaa S80:stä paremmaksi. Kumma vaan, kun foorumilla on eräs Mazda6 kuski, joka vaihtoi S80:seen. Epäilen, että hänellä on hieman enemmän kokemusta tuosta Mazdasta kuin sinulla, kun hän väittää, ettei se pärjää Volvolle miltään ominaisuuksiltaan.



    Verrataan nyt sitten yleisön pyynnöstä Mazda6 vs. Volvo S80. Minulla oli Mazda6 GT sedan käsivaihteisena aiemmin ja vaihdoin sen Volvo S80 2,5T automaattiin. Mazdassa on parempaa isompi tavaratila ja isompi lastausaukko. Siinä oli myös hieman tarkempi ja tunnokkaampi ohjaus ja olemus oli urheilullisempi, jos pitää matalasta ajoasennosta ja nopeammasta vastaavuudesta kaasun painamiseen. Mazdan tunnokkaampi ohjaus oli myös sen heikkous, koska se vaelteli tien kallistusten mukaan vähän liikaa ja se välittyi selvästi ohjaukseen ja auto jämäköityi vasta moottoritienopeuksilla, jolloin se vasta kulki kuin juna, mitä Volvosta voi sanoa kaikilla nopeuksilla. Mazdassa oli myös erittäin käytännöllinen ja ergonominen ohjaamo ja hallintalaitteet, aivan kuten Volvossakin ja mm. ratin säätimet vakionopeudelle ja radiolle on ihan kuten Volvossakin ja kojelaudassa oli täsmälleen saman tyylinen 6 CD:n vaihtaja kuin nyt on Volvossakin.

    Muissa ominaisuuksissa on aika selvä ero Volvon hyväksi, mutta on myöskin hintalapussa ja ei kai kukaan noiden kahden välillä nyt oikeasti tee valintaa. Mazdan ominaisuuksillakin pärjää taatusti ja se on hyvä auto hintaluokassaan ja erityisesti tuo GT-malli tarjoaa paljon vastinetta rahalle ja omani oli vielä alkuperäisestä monin tavoin paranneltu versio eli äänieristystä ja auton äänentoistoa oli reilusti paranneltu ja en olisikaan Mazdaa vielä vaihtanut ellei sen ajettavuus olisi alkanut niin paljon ärsyttää puoltamisineen ja vaeltamisineen.

    "18.08.2007 klo 13:19 Simppa- kirjoitti"]
    No kävinpä tässä heittämässä pari päivää sitten lenkin S-typellä. Käsi sydämellä voin sanoa, ettei Volvo häviä tuolle ominaisuuksissa tippaakaan. S-type taitaakin Suomessa itseasiassa olla S80:stä halvempi. Ihan sama pätee Audin A6:teen (2.0T), kun vuosi sitten sitä koeajelin.



    Jaguar S-typestä puheenollen, eihän se nyt puhtaasti ominaisuuksiensa puolesta edusta ihan luokan kärkeä. Eihän se pärjännyt vanhassa Tuulilasin edustusautojen vertailussa nro 11/1999 Volvo S80:n vanhalle mallille, joten miksipä se pärjäisi nytkään, kun Volvo on juuri uudistunut ja Jagge ei vuosiin. Tuon vanhan testin järjestys:
    1. Saab 9-5 2.3T Aero A, 271 p
    2. BMW 528iA, 262 p
    3. Volvo S80 2.9 A, 259 p
    4. Jaguar S-type 3.0 V6 A, 251 p
    5. Mercedes-Benz E 240 A, 251 p
    6. Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic, 243 p
    7. Chrysler 300M 3.5 V6 A, 240 p

    Ajovalo.netissä se on listattu parhaissa isoissa autoissa vasta sijalle 12 eli viimeiseksi. Kommentit Ajovalo.netistä: "Kaunista Jaguaria alkaa ikä jo painaa uudistuksista huolimatta. 2,7-litrainen diesel toi uutta puhtia myyntiin. Ahtaista tiloista huolimatta Jaguarin näkee nyt jopa taksina. Tasaisen keskinkertainen kokonaisuus: jää lähes kaikessa hieman luokan parhaista."

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 18.08.2007 klo 20:22]
      
  • Ilmeisesti alan tulla jo vanhaksi. Kun tuota kulkupeliä kuitenkin vaihtelee kolmen-neljän vuoden välein, niin tärkeimmäksi valintakriteeriksi on tullut auton soveltuvuus siihen tarpeeseen, jossa sitä kuvittelee käyttävänsä seuraavat vuodet. Valintaa lähdetään aina tekemään ominaisuuksien perusteella eikä merkin. Mikä tahansa auto on tähänkin asti kestänyt kohtuudella meikäläisen käytössä ilman suurempia vikoja, joten ...

    Seuraavan auton ominaisuudet ovat:
    - automaattilaatikko
    - automaatti-ilmastointi
    - sähköinen käsijarru (hill holder)
    - autoon pitää voida nousta ja siitä laskeutua
    - iso takaovi ja kääntyvät takaistuimet
    - ei vetokäyttöön
    - hinta n. 35000 euroa
    - auto ei ole statusesine, ei ole tarvetta näyttää, ei ole tarvetta esittää
    - hieman joukosta erottuvuutta toki saa olla

    Mitä jää jäljelle?
    - Citroen, Mazda, Opel, Renault, Seat, Volkswagen
    - Dodge Caliber ja Nissan Qashqai eivät täytä kriteereitä.

    Näinkin voi autonsa valita, ilman merkkifanaattisuutta, ihan vaan asiapohjalta, kaikki merkit ihan samalla viivalla. TM on hyvä tietolähde tähän (kuten myös Moottori ja TL).


    [clacson muokkasi tätä viestiä 19.08.2007 klo 12:49]
      
  • clacson: "Mitä jää jäljelle?"

    Tämä:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/autohinnasto/?mode=showdetails&id=2468


    [Herbert muokkasi tätä viestiä 19.08.2007 klo 12:54]
      
  • Lainaus:
    19.08.2007 klo 12:52 Herbert kirjoitti


    Subarun tosiaan unohdin (ja Fordin). Kun Maxilta katselee ajoittain noita vanhoja Top Geareja, niin sielläkin Foresteria ylistettiin ihan kohtuudella.

    Tosin tuon käsijarrutekniikka on automaatin yhdeydessä hakusessa. Nykyisin manuaalilla on niin mukava laittaa sähköinen käsijarru mäessä (pienessäkin) päälle ja lähteä vaan nostamalla kytkin ja painamalla kaasua. Ei turhaan tarvitse jalkaa siirtää jarrulta kaasulle, laiskuutta ja mukavuutta.

    [clacson muokkasi tätä viestiä 19.08.2007 klo 13:09]
      
  • Tosiaan, itse olen enemmän kiinnostunut nimenomaan autoista ja juuri sen takia TM on mielestäni kenties liian laaja.. Toivoisin enemmän juttuja autoista enkä vaikkapa kodinkoneista tai lentokoneista

    ONNEKSI TM kirjoittaa tekniikasta nimenomaan laajasti!! Sen takia olen ollut tilaaja jo pikkupojasta asti, jolloin isäukko sen meille pojille tilasi.

    Puhtaasti autolehtiä haluavat tietävät kyllä ne lehdet sitten erikseen.

      
  • [quote title="18.08.2007 klo 13:19 Simppa- kirjoitti"]

    Itse tarjoat Mazdaa S80:stä paremmaksi.

    -en muista että olisin tarjonnut. sanoin vain tuolla aiemmin että esim. mazda6 on tietyillä painotuksilla ja maulla ihan varteenotettava auto volvolle, vaikka V70:selle. ihan sama mulle miten sinä ja joku lehdistö nuo luokat jakaa.. pointti oli että autot ovat kuitenkin sieltä samalta planeetalta ajaa ja käyttää, vaikka volvossa olisi parempi laatuvaikutelma ja isompi hintalappu.

    mutta eiköhän tämä aihe ole kuitenkin loppuunkäsitelty, ellei sinulla ole jotain nerokasta väläyttää tähän, ei nämä meidän volvo/japsi-linssiemme takaa katsotut asenteet miksikään muutu jauhamalla.

    Kumma vaan, kun foorumilla on eräs Mazda6 kuski, joka vaihtoi S80:seen. Epäilen, että hänellä on hieman enemmän kokemusta tuosta Mazdasta kuin sinulla, kun hän väittää, ettei se pärjää Volvolle miltään ominaisuuksiltaan.

    -tuossahan a-utoilija laittoi erittäin hyvän näkemyksen mazdasta, ja olen hyvin samaa mieltä, varsinkin mitä tulee noihin ohjaus yms eroihin.

    volvomiehen kannattaisi ymmärtää että tuo volvo on vahvasti tietynlainen ajettava, ja se ei käy kaikkien hanskaan ja varsinkaan mieleen/fiilikseen! mielestäni mm. a-utoilija ja varsinkin jan79 ovat tämän myös tuoneet muiden mielipiteitä kunnioittavina keskustelijoina esille, sinun juttusi tuntuu olevan aina vaan samaa tyrmäämistä ja kylmää jaottelua hinnan perusteella-unohtaen muut seikat....

      
  • Ainoa vaan, että V70 on S80:sen kanssa käytännössä sama auto. V70 Classic on sitten eri maata.

      
  • Melkein samaa mieltä keskustelun avaajan kanssa. TM on kuitenkin suht ok, yleislehti, tekniikan alalta.
    Olen tasaisin väliajoin seurannut palstaa, ihmetellen. Jokainen meistä ostaa autonsa joko rahalla tai velaksi. Ostamme sitten tilanteen mukaan auton merkkisen minkämallisen tahansa, voimme askaroida teknisten kysymysten ja laatu kysymysten kanssa vaikka loputtomiin... Eniten minua sieppaa se, että jos päätyy ratkaisuun joka, ei harmaa, ja tavallinen, tai BMW, tai MB, VOLVO, TOYOTA, niin kyseisen merkin ostajan, jopa älykkyyttä, aletaan arvostella. Itsellä tilanne tällä hetkellä se, että asun kaupungin keskustassa, ja toimistoon 500m ja yleisin kulkuneuvo työmatkoilla eurooppaan ja skandinaviaan on lentokone. Tästä seuraten, Fiat Grande Punto voisi olla mun kulkupeli toistaiseksi. Nykyään iso auto ja 5000km/v = järjetön yhtälö. Tarpeensa kullakin. Fanaattisuus on äärimmäisen vaarallista, kuten olemme huomanneet.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit