Nissan X-TRAIL

8 kommenttia

Moi,

Otsikon autosta. Tuleva malli vaikuttaa mielenkiintoiselta esikatsausten perusteella. Todella maltillisesti muuttunut ulkonäkö verrattuna edelliseen (nykyiseen) malliin. Sisällä huomattavia muutoksia, kuten mittaristo. Auto vaikuttaa hinta/varusteet/ominaisuudet/tilat vertailussa todella mielenkiintoiselta.

Kiinnostaisi kuulla käyttäjien kokemuksia ja ajatuksia ko. mallista. Miten on ominaisuudet toimineet? Minkälaisessa käytössä? Tyytyväinen? jne.

3v/100km takuulla vois uskaltaa jopa kokeilla tulevaisuudessa, kun tilantarvetta on ja harrastusten puolesta ei kunnon maavarasta/4-vedosta ois haittaakaan.

TM, Tuulilasi ja 4x4 lehdet on jo alustavasti kehaisseet autoa ja nimenomaan maasto-ominaisuuksia.

Tilasin Nissan.fi:ltä esitteen viimeviikolla, niin lähettivät sen "vanhan" mallin esitteen. :-P No, sattuuhan sitä..

  
  • Eipä taida kellään olla kokemuksia ko. tulevasta mallista.

      
  • Joo, ei varmaan. Asettelin sanani huonosti. Eli toki kokemuksilla tarjoitin kokemuksia nykyisestä. Saisko siitä jotain osviittaa mitä tuleman pitää, en tiedä? Uusihan on ilmeisesti kokonaan uusi, eli ei mitään osia entisestä?

      
  • Herttoniemen Autokeskuksessa oli viime viikolla uusi malli näytillä.
    Vaikutti tilavalta. Ohjaamossa melko hyvä laatuvaikutelma ja mittarit oikeassa paikassa. Ovet vaikutti jotenkin heppoisilta, mutta saatoin kuvitella omiani.

    Vanhan mallin kokemuksien perusteella tuskin kannattaa liikoja päätelmiä tehdä, koska tekniikaltaan uusi malli taitaa erota vanhasta melko paljon.

    Moniin kilpailijoihin verrattuna Nissanin hyvä puoli on automaattiversioiden saatavuus ja niiden kohtuullinen kulutus (ainakin paperilla).

    Jos euroncap testeissä tai TM valomittauksissa ei löydy suurempaa huomautettavaa, niin saattaa myydä täällä hyvinkin.

      
  • Juuri lukaisin pikaisesti Autobildin lyhyen jutun X-Trail 2.0 diesel automaatista ja jutun perusteella auto vaikuttaa koko ajan vain kiinnostavammalta.

    Mielikuva kun täälläpäin koko ajan vahvistuu siitä, että seuraavan auton tulee olla (mieluusti) tilava, hyvän maavaran omaava, vetokykyinen, mieluusti automaatti ja nelivetoinen sekä kohtuu kulutuksinen.

    Ei ole vieläkään päässyt kunnolla kokeilemaan, kun ei ole aikaa mennä liikkeisiin surffailemaan. Kertokaa, jos olette käyneet koeajamassa. AB:n kommentit "halvasta" sisustuksesta ei oikein säväytä kun tietää, että vaimoni on niissä suhteissa aika kriittinen ja todennäköisesti ei pidä, jos sisustus on kovin "muovinen". CR-V sai hyväksyttävän arvosanan sisustan osalta :wink: Saas nähdä, mitä Nissanista kommentoidaan...

      
  • Löytyykö vielä kokemuksia kyseisestä autosta? Tässä on tullut viime aikoina testattua monet Cittarit, mutta X-Trailista vain "kylmät tyypit".
    Sisätilat istuskelemalla ja ominaisuudet paperilla vakuuttaa, mutta miten lienee käytännössä? Tilaa tuntuu olevan ja pääosin sisustuksen materiaalitkin miellyttää. Takakontin lisälokerot lattiassa vaikuttivat ihan toimivilta ja penkitkin kaatuu kohtuudella kätevästi jos lisätilaa tarvii. Mutta mitenhän toimii esim automaatti ilmastointi? Onko valot hyvät vai tarviiko xenonit? Miten nuo dieselit pelittää talvella?

    Ensi viikolla täytyy yrittää päästä ihan oikealle koeajolle kyseisellä autolla ja jos pääsisi myyjän kanssa keskustelemaan varusteista ja ominaisuuksista. Täältä vain mielellään hakee hieman alustusta aiheeseen jos joku on jo käynyt tinkimässä ja ihmettelemässä.

    Paljon tuntuu autoon olevan varusteita tarjolle 50k€ hintaan.

      
  • Mulla on diesel-automaatti juuri koeajossa. Keskimmäinen (SE) varustelutaso vaikuttaa riittävältä, vain metalliväri tarvitaan lisävarusteista.
    Ajotuntuma oikein mainio, moottori/vaihdeyhdistelmä toimii. Sisätilat kunnossa, sekä ulkonäön että toimivuuden suhteen.
    Ulkonäköä olisi saatu radikaalimmin uudistaa, nyt laatikkomaisuus ei oikein puhuttele tai ainakin sen olisi voinut hoitaa tyylikkäämminkin.
    Kannattaa käydä koeajamassa, erityisesti jos maasto-ominaisuudet ovat tärkeitä.
    Itse tulen ajelemaan lähinnä kestopäällysteillä, joten voi olla, että päädyn kuitenkin Honda CRV:hen...

      
  • No niin. Nyt on mullakin koeajo takana. Tosin vain maantieajoa ja hieman sorametsätietä, eli ainoastaan tiellä eikä ollenkaan maastoajoa. Kuitenkin jonkinlaisen mielikuvan sai autosta luotua, sen verran perusteellisesti koetin ominaisuuksiin perehtyä. Auto oli bensa automaatti (2.5 CVT).

    lyhyesti:

    + hiljainen
    + kevyt ja helppo ajaa
    + hyvät varusteet hintaluokassaan
    + paremmat materiaalit sisällä verrattuna edelliseen malliin
    + tilat. Varsinkin tavaratila. Todella loistava mun käyttöön. Matala lastauskynnys, hyvä - likaa hylkivä materiaali, kätevät välitilat yms. sekä tarpeeksi iso. Ehdottomasti paras tilankäyttö kokeilemistani citymaastureista.
    + ulkonäkö keulaa lukuunottamatta. Näyttää oikealta maasturilta verrattuna esim cr-v.
    + LE version kattoluukku on todella loistava.

    - Penkit. Liian pehmeät ja perusmateriaalit "vaisut". Reisituki todella lyhyt. Nahkapenkkien säkösäädöissä ei ollut istuinosan kallistusta?
    - Ruma edestä. Toisaalta tämä juttu voi olla jopa plussaa :wink: ei sen tartte aina komein olla.
    - Kiinteät varustetasot, ei mahdollisuutta "rakennella" mieleistään.
    - LE version toimistusaika n.4-5kk !!
    - ovet tuntui minustakin hepposilta..
    - automaatilla maks. vetopaino 1350kg (man. 2000kg)

    Valoista ei osaa kommentoida, kun tuli ajettua vain valoisalla kelillä. Myyjä väitti niiden olevan todella hyvät :wink: jopa ilman xenoneita. Täytyy sekin vielä testata, jos meinaa tosissaan harkita autoa.

    Eli summasummarum. Tähän mennessä koeajamistani cittareista meni X-Trail ykköseksi kokonaisuutena, nimenomaan omia tarpeitani huomioiden.

    Edelleen auton jo ostaneiden kommentteja kaipaisin kuulla, varusteiden suhteen ja muutenkin.

    [Aeronautti muokkasi tätä viestiä 01.09.2007 klo 15:22]
      
  • Tilattu on! Eli kävin koeajamassa CR-V:n ja X-trailin. Vaikka ajot pääasiassa muualla kuin maastossa niin valinta kääntyi X-tralin puoleen. Suurimpana tekijänä oli se että CR-V:ssä en löytänyt sitten millään sopivaa ajoasentoa. Penkit olivat jotenkin liian kovat ja rattiin en löytänyt sopivia säätöjä.
    X-trailin muita etuja olivat mielestäni parempi neliveto, isompi tavaratila sekä hiljaisuus.
    CR-V puolestaan oli parempi muotoilussa ja sisätilojen yleisilmeessä.

    Suurin osa mainituista makuasioita joista tunnetusti emme voi kinata...

    Tilasin SE-version ja muuta ei tarvinnut lisätä kuin metalliväri. No tietenkin olisin halunnut xenonit ja panoraamakaton mutta hinta nousi ja totesin että pärjään ilmankin :-)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit