Auto, Motor und Sport - Sverige

6 kommenttia

Kukas tän lehden Auto, Motor und Sport (Ruotsi) oikein omistaa ja mitkä on intressitahot lehden taustalla ? Kun se lehti vaikuttaa pikkasen joltakin markkinointiläpyskältä.

Onko tämä lehti jotenkin sukua saksalaiselle AMS:lle ? Saksassahan ulkomaisen auton täytyy olla todella erinomainen pärjätäkseen testeissä ?

Onko tässä lehdessä esim. referoitu sitä amerikkalaistestiä, jossa todettiin, että 2008 mallisen BMW 500:n sivutörmäyssuoja on luvattoman huono sen hintaiseen autoon nähden ? Eli voidaanko lehteä pitää objektiivisena kaikilta osin.



  
  • Kyllä lehdellä jotain yhteyttä saksalaissisareensa on, eihän samaa lehden nimeä muuten voisi käyttää.

    Lehdellä kuitenkin on Ruotsissa laaja toimituskunta, ja suurin osa autotesteistä on Ruotsissa tehty.

    Nettisivujen hyvä puoli on, että autotestit (Tester) löytyvät täydellisinä pdf-muodossa, eikä tarvitse olla lehden tilaaja päästäkseen niihin käsiksi. Testit tulevat luonnollisesti viiveellä nettiin - täytyyhän paperiversionkin mennä kaupaksi.

    http://www.automotorsport.se/

    Mielestäni ainakin ams Ruotsin nettisivujen uutisointi on yhtä laajaa kuin muidenkin ruotsalaislehtien nettisivujen (Vi Bilägare, Teknikens Värld, iltapäivälehtien Aftonbladet ja Expressen autosivut).

      
  • Tekniikan Maailma - Suomi

    Kukas tän lehden Tekniikan Maailma-Suomi oikein omistaa ja mitkä intressit on lehden taustalla. Kun tää lehti vaikuttaa pikkasen joltain markkinointiläpyskältä.

    Onko tämä lehti jotenkin sukua ruotsalaiselle Teknikens Värld:lle ? Suomessahan saksalaisen auton täytyy olla todella hyvä pärjätäkseen testeissä Toyotalle, Volvolle ja Saabille?

    Onko tässä lehdessä koskaan referoitu ulkomaisia testejä joissa Toyotan, Saabin ja Volvon laatu ja ajettavuus on huono hintaansa nähden. Eli voidaanko TM-lehteä pitää objektiivisena kaikilta osin?

      
  • multicar

    Mielestäni Tekniikan Maailma on lehti, jota on joskus vaikea ottaa vakavasti.

    Esimerkiksi pääkirjoitus 21/06. Pääkirjoituksessa lähinnä kauhistellaan sitä, että välirahat uusiin autoihin kasvavat kun käytettyjen hinnat laskevat. Kovasti tuntuvat kantavan huolta autokaupan tilasta.

    Kumma juttu että lukijoita riittää, vaikka pääkirjoituksen mukaan Suomen automarkkinoiden pitäisi olla kokonaan suljetut.

    http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2006&p=21&id=1791380

      
  • Lainaus:
    24.09.2007 klo 19:52 fittipaldi kirjoitti
    multicar

    Mielestäni Tekniikan Maailma on lehti, jota on joskus vaikea ottaa vakavasti.

    Esimerkiksi pääkirjoitus 21/06. Pääkirjoituksessa lähinnä kauhistellaan sitä, että välirahat uusiin autoihin kasvavat kun käytettyjen hinnat laskevat. Kovasti tuntuvat kantavan huolta autokaupan tilasta.

    Kumma juttu että lukijoita riittää, vaikka pääkirjoituksen mukaan Suomen automarkkinoiden pitäisi olla kokonaan suljetut.

    http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2006&p=21&id=1791380


    Ei kai tuo käytettyjen halpeneminen autokaupalle ole iso ongelma, koska välirahat ovat kasvaneet? Uuden auton ostajiahan välirahan kasvu rankaisee.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 07:41 Tuota kirjoitti
    Ei kai tuo käytettyjen halpeneminen autokaupalle ole iso ongelma, koska välirahat ovat kasvaneet? Uuden auton ostajiahan välirahan kasvu rankaisee.


    Käytettyjen autojen varastoihin on autokaupalla sitoutunut runsaasti pääomaa. Tuon kaluston arvonpudotus on myös autokaupalle ongelma.

      
  • Ei kai tuo AMS sittenkään mikään pöllömpi lehti ole. Saksalaisessa AMS:ssa Ford Mondeo 2.0 TDCI Ghia päihitti aika kirkkaasti Mercedes C 200 CDI Avantgarden. Autoilla taisi olla aika huima hintaero, ja se vaikutti asiaan.

    Eli vaikuttaa sinänsä ihan järkevältä julkaisulta. Tuskinpa Mersumiehet kuitenkaan Fordia ostaa, kun se on vain Ford.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit