Onko kukaan käynyt tyypittämässä uutta Madza CX-7:aa? Hinta/teho/ominaisuudet vaikuttavat houkuttelivilta ainakin paperilla; vai mitä sanotte 260 hp, neliveto ja hinta business versiona vähän päälle 40 ton. Itse ajattelin lähinnä työsuhdepeliksi..
Varmaan työsuhdeautona mitä parhain (jos on firman bensakortti). En koeajolenkillä "normaalia" enempää kaahaillut ja keskikulutus oli 13 litran tienoilla. Jos tuo ei haittaisi niin melkoisen vakuuttava ilmestys tuo oli. Todella hyvän näköinen (koikka-auto oli sellainen jännä tosi tumma luumunpunainen), hyvät tilat ja ajettavuus aivan parhaiden henkilöautojen luokkaa - eli siis ei ajossa "maasturiksi" uskoisi.
Varmaankin ihan käypä peli, mutta perheen ainoaksi autoksi kuluttaa liikaa (missä diesel -koneet? automaattivaihteisto?) sekä tavaratila on suhteellisen pieni. Nykyaikaisella samatilavuuksisella (2.3) dieselillä pääsee samoihin suoritusarvoihin pienemmällä kulutuksella.
MUTTA, potkua tässäkin kyllä on vaikka muille jakaa ja ei näitä 'tehocitymaastureita' liikaa ole, joten ottajansa tällekin varmasti löytyy.
Moottori hyvä,kytkin ei. Ajoasento outo; penkki alhaalla jalat ylhäällä. Kun hankkii suvin kannattaa koeajaa kaikki vaihtoehdot kun erot ovat järkyttävän suuret.
Kuka itseään kunnioittava ihminen haluaa ostaa tällaisen auton keppivaihteella? Mielestäni Mazdan suurin ongelma on sen persoonattomuus ja tylsyys, vaikka laatu onkin saatu jälleen kohdalleen.
Kokeiltu on tunnin lenkillä. Lyhyesti omat kokemukseni: + hyvä ajettavuus + loistava kone ja jämäkkä vaihdelaatikko, myös kytkin ihan ok + hyvä ajoasento (korkealla hyvä olla + vaikka leveet 18" renkaat, ei pahemmin uraherkkä + varusteet kohdallaan, mm. himmentyvä mittaristo - Bosen audio tosi pettymys, ei mikään hifi. Tosin rengasmelu myös suuri - muovisen oloinen, esimerkiksi takaoven muoviverhoilu tuntuu ohuelta ja ontolta (kalliimpi Touring) - laadukkuuden tuntu mm. ovien kiinnilaitto/avaus, ei yhtä laadukkaan oloinen kuin saksalaisilla - tavaratila matala ja aika lyhyt. Lastenvaunut eivät mahtuneet pitkittäin vaan piti laittaa pitkittäin jolloin koko tavaratila menee sit niihin. Ei mikään perheauto ehkä. - kulutus 14.8L/100km. Mutta tehosta pitää maksaa....
Varustus on tosi kattava, peruutustutkan olisin vielä itse lisännyt mukaan jos olisin tuollaisen tilannut itselleni.
Varmaan työsuhdeautona mitä parhain (jos on firman bensakortti). En koeajolenkillä "normaalia" enempää kaahaillut ja keskikulutus oli 13 litran tienoilla.
Jos tuo ei haittaisi niin melkoisen vakuuttava ilmestys tuo oli. Todella hyvän näköinen (koikka-auto oli sellainen jännä tosi tumma luumunpunainen), hyvät tilat ja ajettavuus aivan parhaiden henkilöautojen luokkaa - eli siis ei ajossa "maasturiksi" uskoisi.
Tuolla koeajo nimenomaan tavallisten käyttäjien näkökulmasta tehtynä. Kommenteissa on joitain hyviäkin havaintoja.
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koeajot/42567.shtml
vähän off-topic...
ite tykkään enemmän omasta CX 25:sta
Varmaankin ihan käypä peli, mutta perheen ainoaksi autoksi kuluttaa liikaa (missä diesel -koneet? automaattivaihteisto?) sekä tavaratila on suhteellisen pieni. Nykyaikaisella samatilavuuksisella (2.3) dieselillä pääsee samoihin suoritusarvoihin pienemmällä kulutuksella.
MUTTA, potkua tässäkin kyllä on vaikka muille jakaa ja ei näitä 'tehocitymaastureita' liikaa ole, joten ottajansa tällekin varmasti löytyy.
Moottori hyvä,kytkin ei. Ajoasento outo; penkki alhaalla jalat ylhäällä.
Kun hankkii suvin kannattaa koeajaa kaikki vaihtoehdot kun erot ovat järkyttävän suuret.
Kuka itseään kunnioittava ihminen haluaa ostaa tällaisen auton keppivaihteella? Mielestäni Mazdan suurin ongelma on sen persoonattomuus ja tylsyys, vaikka laatu onkin saatu jälleen kohdalleen.
AWD
Kokeiltu on tunnin lenkillä. Lyhyesti omat kokemukseni:
+ hyvä ajettavuus
+ loistava kone ja jämäkkä vaihdelaatikko, myös kytkin ihan ok
+ hyvä ajoasento (korkealla hyvä olla
+ vaikka leveet 18" renkaat, ei pahemmin uraherkkä
+ varusteet kohdallaan, mm. himmentyvä mittaristo
- Bosen audio tosi pettymys, ei mikään hifi. Tosin rengasmelu myös suuri
- muovisen oloinen, esimerkiksi takaoven muoviverhoilu tuntuu ohuelta ja ontolta (kalliimpi Touring)
- laadukkuuden tuntu mm. ovien kiinnilaitto/avaus, ei yhtä laadukkaan oloinen kuin saksalaisilla
- tavaratila matala ja aika lyhyt. Lastenvaunut eivät mahtuneet pitkittäin vaan piti laittaa pitkittäin jolloin koko tavaratila menee sit niihin. Ei mikään perheauto ehkä.
- kulutus 14.8L/100km. Mutta tehosta pitää maksaa....
Varustus on tosi kattava, peruutustutkan olisin vielä itse lisännyt mukaan jos olisin tuollaisen tilannut itselleni.
Eikös Masan laatu ole "aina" ollut keskiarvoa parempaa?