VW Suunnittelukukkanen

20 kommenttia

Tänään oli kaveri karheana uuden sedanmallin Passatin kanssa kun tuli autopesukoneesta ulos takaluukku puolillaan vettä. Tosifiksu innovaatio laittaa se iso VW logo toimimaan takaluukun aukaisulätkänä. Kun menee harjattomaan pesuun niin painevesisuihku osuessaan logoon avaa ensintakaluukun sekä alhaalta ylös suuntautuva suihku vielä lisäksi nostaa kannen ylös niin katastrofi on valmis. Kenen esim. tyttöystävä muistaa painaa autopesussa ovet lukkoon auton sisältä? Kiva kun on esim läppäri tai papereita takaluukussa jne.. Tämä tarina tässä vain varoitukseksi ja opiksi muille jos menee harjattomaan pesuun Volkkarin sedanilla jossa logosta avataan takaluukku. Itse en mene koskaan harjattomaan pesuun koska se vie vain rahat ja auto on p****inen silti.

  
  • Kiitos vihjeestä!Olen menossa Espanjaan muutamaksi viikoksi ja vuokralle on joku VW tarjolla.Pitää tuota kokeilla.

      
  • Konsernin insinöörit ovat varsin hassuja, pistävät termostaatinkin jakokopan taakse veekuutosissa. Ja eikun keula pois remonttia varten! :smile:

      
  • Sama löytyy myös useista Uuppeleista ja muistakin merkeistä? :innocent:
    Siis jakopää pitää purkaa jos termarin vaihtaa! :sunglasses:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 18.10.2007 klo 00:06]
      
  • Minulla Avensiksien kanssa ei ole ollut moisia ongelmia että luukut aukeisivat taikka vettä tulisi sisään. Olen jo monta vuotta ajanut vähintään kerran viikossa auton Talvella kurakeleillä harjapesukoneesta läpi vaikka olisi vähän pakkastakin.
    Eilinen sattumus oli hauska kun tosiaan kaverini oli just tullut Passattinsa kanssa pesukoneesta ulos ja ulkona hän äyskäröi vettä autostaan ja kiroili. Pakko oli heittää herjaa että meinasiko upota kun noin on tullut vettä laidan yli?
    Sitten yhdessä ihmettelimme miten on mahdollista moinen luukun aukeaminen pesukoneessa?
    Mitähän muuten auton äänieristematot ym. tykkää kun vettä tulee hetkessä litratolkulla tuollatavoin sisään?
    Onni muuten onnettomuudessa oli ettei kyseessä ollut lisäksi harjaohjelma, jolloin kone olisi aiheuttanut vaurioita autolle kun ylösnoussut takaluukku olisi takertunut koneeseen mukaan.

      
  • Aivan puhdas sattuma, että Toyotamies kertoi tämän erittäin vakavan yksittäisen tapahtuman :tongue:
    Se kannen avausmekanismi on sen verran jäykkä ja itse peräkontin luukkukin on raskas, että epäilen vahvasti sen auenneen pesussa. On tainnut kaverilla jäädä luukku sulkematta :wink:

    [Kalle Kehveli muokkasi tätä viestiä 18.10.2007 klo 18:37]
      
  • Toyomies saa orkut AINA!!!!!!! kun kuulee MEHEVIÄ juttuja VW:stä...
    AHHHHH!!!!
    Ollut itsellä ja Faijalla muutama ongelma Vaginaattori, EIKÄ TUU ENÄÄ IKINÄ!!!
    Hyvä ajettavuus ei pelasta muuten skeidaa toimivuutta. Niin se vaan on!
    Sen tuotteen hinta/laatusuhde on aivan hanurista, plus siihen onneton palvelu, organisaatio yms. josta täällä on muissa topiceissa luettu aivan riittävästi. Ugh!

      
  • Lainaus:
    18.10.2007 klo 22:47 Disukka kirjoitti
    ...Hyvä ajettavuus ei pelasta muuten skeidaa toimivuutta. Niin se vaan on!...




    mikä ''hyvä'' ajettavuus :grin: ??

    kaikki ajamani ja kokemani hitlerin teokset ovat olleet kyllä täysin ''ordinaryja'', ja innovatiivisesta-sporttisesta-dynaamisesta-ja laadukkaasta autosta pitävänä ei kyllä vw herätä minkäänlaista omistamisenhalua :sleepy:



    [petos muokkasi tätä viestiä 18.10.2007 klo 23:02]
      
  • Pesurista vielä. Harjattomassa Auton pesukoneessa on useamman kymmenen kilowatin (jotain 15-30kW muistaakseni, omassa Kärcherissä 1,5kW 2000rpm) moottori pyörittämässä isoa painevesipumppua plus että se VW:n logo on aika iso siinä takaluukussa niin kyllä se suihku sen painaa auki jos luukku ei ole keskuslukossa ja suihku tulee riittävän läheltä.
    Kokeileppa muuten Kalle kotona painepesurilla niin uskon että saat sen takaluukun naksahtamaan auki kun suihkutat jostain 10-20cm etäisyydeltä 120 barin paineella siihen logon yläreunaan.
    Käsin kun paineltiin sitä logoa niin ainakin tuossa "maanantaimallissa" se aukesi suht helposti.
    Harjattomassa pesukoneessa useammasta suuttimesta tulee hetkellisesti samaankohtaan, pienelle alueelle erittäin kovalla voimalla vettä. En esim. laittaisi omaa kämmentä kovin mielellään suihkun eteen.
    Silti minusta parhaimman lopputuloksen saa pesukoneessa, jossa on harjaton esipesu, sen jälkeen harjat. Sitten vaan likaisuuden mukaan valitsee liuottimet ja vahat jne. Pelkkä harjaton sopii oikeastaan jos on äskettäin käsin vahannut auton tai kesällä jolloin lähinnä pestään siitepölyä yms. pois. Pinttynyt lika vaatii aina mekaanista harjaa ja kenties liuotinta mukaan.
    Uusilla volkkareilla kun menee pesuun, PITÄÄ muistaa painaa luukut huolella kiinni plus ovet napilla lukkoon sisältä. Farmareissa ei kai tuota ongelmaa tulekaan koska luukku on niin iso ja painava?

      
  • Yleistänpä niin kuin te jotkut tojokuskitkin teette:

    Juuri tällaisten ahdasmielisten tojo-kuskien (joita ei todellakaan ole kaikki tojoilla ajavat, vain pieni osa) takia kierrän kyseisen merkin kaukaa, koska en halua vahingossakaan edustaa samaa negatiivista ja kateellista ajattelutapaa. Harmi, varmasti hyvä ja laadukas auto. Jos asuisin jossain muussa maassa voisin ostaakin uuden tojon.

    Kai te saatte jotain sairasta mielihyvää ja henkisiä orgasmeja, kun kuulette muiden autoilijoiden ongelmista. V***u jos joku haluaa ajaa tietyllä merkillä niin ajakoon, ei kai se ole teiltä pois. Yksilövikoja ei kannata leimata jokaisen yksilön viaksi. Oon ajatellut itse ostaa välillä jonkun muun kuin VAG-konsernin auton seuraavaksi, mutta taidankin ostaa teidän kiusaksenne ihan perustylsän volkkarin, eihän mikään merkki voi olla noin huono kuin näillä palstoilla väitätte. Ihan Suoli24-tasoisia provokirjoittajia osa.

    Yleistys vielä loppuun:

    Tojokuskit: Alkakaa sitte väläyttelee kotipoliiseina valoja kun volkkarilla mennään motarilla ohi tai ajakaa sitä vauhtia kuin muutkin.

    Lopetan tämän palstan seuraamisen tähän, kun taso on mikä on eli sitä ei useissa kannanotoissa ole.

      
  • Lainaus:
    19.10.2007 klo 00:47 tipitiioweihewrier kirjoitti
    Yleistänpä niin kuin te jotkut tojokuskitkin teette:

    Juuri tällaisten ahdasmielisten tojo-kuskien (joita ei todellakaan ole kaikki tojoilla ajavat, vain pieni osa) takia kierrän kyseisen merkin kaukaa, koska en halua vahingossakaan edustaa samaa negatiivista ja kateellista ajattelutapaa. Harmi, varmasti hyvä ja laadukas auto. Jos asuisin jossain muussa maassa voisin ostaakin uuden tojon.

    Kai te saatte jotain sairasta mielihyvää ja henkisiä orgasmeja, kun kuulette muiden autoilijoiden ongelmista. V***u jos joku haluaa ajaa tietyllä merkillä niin ajakoon, ei kai se ole teiltä pois. Yksilövikoja ei kannata leimata jokaisen yksilön viaksi. Oon ajatellut itse ostaa välillä jonkun muun kuin VAG-konsernin auton seuraavaksi, mutta taidankin ostaa teidän kiusaksenne ihan perustylsän volkkarin, eihän mikään merkki voi olla noin huono kuin näillä palstoilla väitätte. Ihan Suoli24-tasoisia provokirjoittajia osa.

    Yleistys vielä loppuun:

    Tojokuskit: Alkakaa sitte väläyttelee kotipoliiseina valoja kun volkkarilla mennään motarilla ohi tai ajakaa sitä vauhtia kuin muutkin.

    Lopetan tämän palstan seuraamisen tähän, kun taso on mikä on eli sitä ei useissa kannanotoissa ole.


    Hienoa, että itse omalla henkilökohtaisella panoksellasi päätit nostaa palstan tasoa ja kirjoitit edellisen viestin. :grin:

      
  • Farmareissa ei kai tuota ongelmaa tulekaan koska luukku on niin iso ja painava?

    Farmareissa tuota valtaisaa "ongelmaa" ei ole siksikään kun sitä luukkua ei avata siitä logosta.

    Kaikesta täälläkin jaksetaan jauhaa.

      
  • [quote title="18.10.2007 klo 23:10 Disukka kirjoitti"]
    Kokeileppa muuten Kalle kotona painepesurilla niin uskon että saat sen takaluukun naksahtamaan auki kun suihkutat jostain 10-20cm etäisyydeltä 120 barin paineella siihen logon yläreunaan.

    Aika monissa autoissa tuo luukku aukeaa hyvin herkällä sähkönapilla tai -kahvalla. Luulisi suihkun painavan myös sitä suht helposti???

    10-20 cm etäisyydeltä en suosittele laskemaan teollisuuspesurilla paljon mitään kohtaa autosta. Saattaa maalit muovipuskureista lähteä tai mennä pellit lommoon.

    Käsin kun paineltiin sitä logoa niin ainakin tuossa "maanantaimallissa" se aukesi suht helposti.

    Ja ajatella mikä valitus siitä syntyisi, jos takaluukun avaus ei onnistuisikaan helposti.

    Silti minusta parhaimman lopputuloksen saa pesukoneessa, jossa on harjaton esipesu, sen jälkeen harjat. Sitten vaan likaisuuden mukaan valitsee liuottimet ja vahat jne.

    Taitaa vanha kunnon käsinpesu olla aika ylivoimainen, eikä tarvitse yleensä edes kovia aineita.

      
  • Höpsis Akik,

    Ei 120 barin painepesuri ainakaan minun autoistani ole maaleja irroittanut. Painepesurin huonoin puoli on sen kapea keila autonpesussa.

    Painepesurilla voi huuhdella isoimmat kurat ja vaahdottaa auton, mutta varsinainen pesu on tehtävä sienellä ihan perinteisesti. Muuten jää takuuvarmasti raitoja. Huuhteluun voi sitten taas käyttää pesuria.

    Jaa mutta olikos se mersu ja peugeot millä Akik ajoi; onko niissä vesiohenteiset maalit....

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Aika monissa autoissa tuo luukku aukeaa hyvin herkällä sähkönapilla tai -kahvalla. Luulisi suihkun painavan myös sitä suht helposti???

    Ei avaa, jos ko. nappi on kantin takana jemmassa kuten Volvoissa tai justiinsa Avessa jne..
    Mutta jos se pannaan tasaiseen pintaan ja kookkaana niin epätoivottu toiminta on mahdollista, NÄKÖJÄÄN.

    Ei 120 barin painepesuri ainakaan minun autoistani ole maaleja irroittanut. Painepesurin huonoin puoli on sen kapea keila autonpesussa.

    En minäkään käytä pesuria kotona kuin hiekan ja autoshampoon/pesuvahan huuhteluun.
    Suihkutan usein aika läheltä, jopa alle 10cm päästä mutta liikkuu vikkelään niin ei haittaa. Ei 120bar vielä kylmällä vedellä ole paha. Tietty jos pitää suihkua hetkenkin samassa paikassa niin voipi tulla jälkiä.

    Kaikesta täälläkin jaksetaan jauhaa.

    Niinpä. Minä haluan kyllä kuitenkin autoni sisältä kuivana koneesta ulos. Enkä halua alkaa äyskäröimään, sitä kun saa kalareissuilla syksyllä tehdä merellä avoveneellä ihan tarpeeksi..

      
  • [quote title="19.10.2007 klo 11:36 Tapio Taula kirjoitti"]
    Höpsis Akik,

    Ei 120 barin painepesuri ainakaan minun autoistani ole maaleja irroittanut.


    120 baria koneen kyljessä mainoksena on eri asia kuin suuttimen päästä.

    Minä en maininnut mitään painemäärää, puhuin teollisuuspesureista joiden kanssa kannattaa olla varovainen. Pistesuihku voi tehdä pahaa jälkeä. Jos on esim. uudelleen maalattuja muoviosia, niin etenkin niissä.

    Jaa mutta olikos se mersu ja peugeot millä Akik ajoi; onko niissä vesiohenteiset maalit....

    Mersu ja Honda. Enpä usko automaaleissa olevan automerkkikohtaisia eroja, vai tekeekö Volvo vielä maalitkin itse? Ostohinnassa toki on eroa, V70:een metalliväri maksaa 1200 euroa ja samaa luokkaa se on Mersuunkin, Hondaan sen saa 590 eurolla mikä sekin on paljon pelkästä osamillien lakkakerroksesta, joka ei paljon perusmaalia kummemmin kestä kiveniskuja tai muitakaan. Maalauksen laadussa tuskin on Hondan ja Volvon välillä olennaista eroa.

      
  • Ettei nyt ihan Vw.tä taas rutattaisi (aihetta kyllä on,sehän tiedetään) ajattelin kertoa vähän samanlaisesta viasta,joka oli Nissanin (Datsunin) ovitiivisteissä.Autoni silloin oli BlueBird ja sisään tuli litratolkulla vettä ovien alareunasta pesukoneissa ja painepesurilla.Aikaahan tästä on jo, ja seuraavassa japsissani (Primera)oli ovet tosi tiiviitä,ovea ei saanut pienellä voimalla kiinni jollei ikkunoista joku ollut raollaan.
    Olikoos sekin joku volkkari,jossa piti akku tai ilmanpuhdistin irroittaa lampunvaihdon takia???
    Siitä huolimatta on Maanantaini tunkki huono,vaikka kuinka saisi sen vaihdetuksi uuteen ilmaiseksi.Mitenkähän surkee se on uudessa Mondeossa???
    Löytyyhän näitä kukkasia aina välillä,mutta joku merkki tuntuu olevan tässäkin lajissa paras.

      
  • Vaikka Passatissa on ollut kaikkea muuta vikaa, niin ainakin ovet ovat olleet tiiviitä Tosin Audi A4 osoitti että painepesussa farkun takaluukusta tuli vesi sisään. Tosin huolto sääti luukun tiukemmaksi ja ongelma ratkesi.
    Ainakin Audin polttimot piti vaihtaa ottamalla koko lammpu irti. Toisen puolen pystyi vaihtamaan jotenkuten pienikätinen mutta toinen oli mahdottomuus.

      
  • Lamppu on irroitettva myös Maanantaissani mutta siihen ei tarvita työkaluja eikä verstaan "asiantuntemattomuutta"
    Parikin kertaa homman tehneenä voin vain ihmetellä miksi se ei kaikissa autoissa ole niin yksinkertaista

      
  • AkiK:

    Ottamatta kantaa siihen, onko Volvon maali parempilaatuista kuin Hondan, on kuitenkin sanottava, että automaaleissa on edelleen eroja. Monet Alfa Romeot ovat kärsineet huonolaatuisesta maalista. Maali on liian pehmyttä, ja kiveniskemät tulevat herkemmin Alfaan kuin muihin autoihin. Samoin Alfan perinteinen punainen väri on herkkä haalistumaan auringonvalossa ainakin 156:teen laitettuna.

      
  • Mondeon huonoista tunkeista muuten uutisoitiinkin. Maahantuoja kehotti vaihtamaan uuteen ilmaiseksi viipymättä vaaratilanteen välttämiseksi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit