Uusin TM-testi

502 kommenttia
«13456717

Vilkuilin uutta TM lehteä ja huomasin, etteihän siellä Avensis kovin paljon tainnut hävitäkkään uusille kilpakumppaneille..

Onko kommentteja testistä, sellaiselta, joka on sen lukenut?



[vernon vili muokkasi tätä viestiä 05.07.2007 klo 19:24]
  
  • Melkoinen yllätys oli tuo Avensiksen sijoittuminen jaetulle ykköstilalle. Itse veikkasin etukäteen, että Mondeo voittaisi pienellä erolla Passattiin ja muut jäisivät selvemmin, vaan toisin kävi. Avensista ajaneena olen monessa suhteessa samaa mieltä TM:n kanssa. Esimerkiksi etuistuimet eivät pidemmille ihmisille ole enää kovinkaan hyvät. Tässä suhteessa vanhempi mallli oli selvästi parempi, vaikka säätömahdollisuudet olivat rajallisemmat. Ajovalot saisivat olla paremmat. Omasta mielestäni Avensis olisi ansainnut suorituskyvystä paremman arvosanan, vaikka pitkät välitykset syövätkin osan suorituskyvystä. Avensiksen kolmosvaihde on Passatin nelosta pidempi, joten siihen nähden ohituskiihtyvyydet ovat varsin hyvät. Saksan autobahn- nopeuksilla Toyota olisi varmasti joukon taloudellisin, kuten tasaisen nopeuden 120 km/h- arvosta voi päätellä.

    Myös Accordin sijoitus Mondeon tasolle yllätti. Omasta mielestäni Accord on ulkonäöltään komein. Hondan moottorista voisi moni eurovalmistaja ottaa oppia. Kaiken kaikkiaan aika alkaa olla kypsä sekä Avensiksen että Accordin uusille painoksille. Passatin ja Avensiksen ostoa puntaroivan kannattaa huomata, että Avensiksen saa vertailu- Passatin hinnalla Luxury-varustein, jolloin autosta tulee melkoisen ylellinen perheautoksi.

    Mielenkiintoinen testi. Hyviä ja kiinnostavia autoja kaikki. Eiköhän noille löydy ostajia.

      
  • Vertailun tuloshan oli seuraava:
    1. Avensis 8,8 p
    1. Passat 8,8 p
    3. Mondeo 8,7 p
    3. Accord 8,7 p
    5. Chrysler Sebring 7,8 p
    6. Subaru Legacy 7,7 p

    Aika yllättävä tulos ja varsinkin Avensiksen voitto yhdessä Passatin kanssa oli yllätys. Samaten yllätys oli, että Accord arvioitiin yhtä hyväksi Mondeon kanssa. Nuo kaksi muuta oli sitten lähinnä testin täytettä ja mielenkiintoisempiakin malleja oli ollut, kuten Mazda6, Vectra tai vaikka C5.

    Yllättävää myös, että Avensis oli testin hiljaisin auto korvakuulolta arvioituna, vaikka arvosanassa Passat ja Mondeo saivatkin saman 9 p.

    Jotain tuossa testin pisteytyksessä on minusta pielessä, jos Avensis saadaan paremmaksi ajettavaksi kuin Mondeo ja Passat ja sisätilojahan ei arvosteltu ollenkaan ja vain tavaratilan koko arvioitiin. TM:n arvostelu on liian karkea ajettavuuden suhteen, kun arvosanat annetaan vain maantieajosta, kaupunkiajosta ja ääritilanteista ja asteikko kaikissa on 4-10 kuten on kaikissa muissakin arvosteluperusteissa.

    Pisteet ajettavuudesta Avensis / Passat / Mondeo / Accord:
    Maantieajo: 9 / 9 / 9 / 9
    Kaupunkiajo: 9 / 8 / 8 / 9
    Ääritilanteet: 10 / 9 / 9 10

    Jos tästä testistä jotain johtopäätöksiä tekee, niin ei ole uusi Mondeo muita kummempi muilta ominaisuuksiltaan kuin tiloiltaan eli Fordin ja joidenkin auton ostoa harkitsevien hehkutukset premiumluokan autosta on yliampuvia. Vaikka totesin asian jo itsekin, että Mondeo on yksi hyvä auto omassa luokassaan, mutta ei yhtään sen enempää.

      
  • Lainaus:
    05.07.2007 klo 22:07 BlueCar kirjoitti
    Vertailun tuloshan oli seuraava:
    1. Avensis 8,8 p
    1. Passat 8,8 p
    3. Mondeo 8,7 p
    3. Accord 8,7 p
    5. Chrysler Sebring 7,8 p
    6. Subaru Legacy 7,7 p

    Aika yllättävä tulos ja varsinkin Avensiksen voitto yhdessä Passatin kanssa oli yllätys. Samaten yllätys oli, että Accord arvioitiin yhtä hyväksi Mondeon kanssa. Nuo kaksi muuta oli sitten lähinnä testin täytettä ja mielenkiintoisempiakin malleja oli ollut, kuten Mazda6, Vectra tai vaikka C5.

    Yllättävää myös, että Avensis oli testin hiljaisin auto korvakuulolta arvioituna, vaikka arvosanassa Passat ja Mondeo saivatkin saman 9 p.

    Jotain tuossa testin pisteytyksessä on minusta pielessä, jos Avensis saadaan paremmaksi ajettavaksi kuin Mondeo ja Passat ja sisätilojahan ei arvosteltu ollenkaan ja vain tavaratilan koko arvioitiin. TM:n arvostelu on liian karkea ajettavuuden suhteen, kun arvosanat annetaan vain maantieajosta, kaupunkiajosta ja ääritilanteista ja asteikko kaikissa on 4-10 kuten on kaikissa muissakin arvosteluperusteissa.

    Pisteet ajettavuudesta Avensis / Passat / Mondeo / Accord:
    Maantieajo: 9 / 9 / 9 / 9
    Kaupunkiajo: 9 / 8 / 8 / 9
    Ääritilanteet: 10 / 9 / 9 10

    Jos tästä testistä jotain johtopäätöksiä tekee, niin ei ole uusi Mondeo muita kummempi muilta ominaisuuksiltaan kuin tiloiltaan eli Fordin ja joidenkin auton ostoa harkitsevien hehkutukset premiumluokan autosta on yliampuvia. Vaikka totesin asian jo itsekin, että Mondeo on yksi hyvä auto omassa luokassaan, mutta ei yhtään sen enempää.


    Näinhän se varmaan on nykyään, ettei kukaan autonvalmistaja tee ylivoimaista uutta autoa, niin hyviä alkaa tämän hetken autot olemaan, niin kuin tämäkin testi osoittaa.

    Itse asiassa itselläni saattaisi jo paras vaihtohyvitys ratkaista, minkä auton valitsin kärkinelikosta. :smile:

      
  • Lainaus:
    05.07.2007 klo 22:07 BlueCar kirjoitti

    Jos tästä testistä jotain johtopäätöksiä tekee, niin ei ole uusi Mondeo muita kummempi muilta ominaisuuksiltaan kuin tiloiltaan eli Fordin ja joidenkin auton ostoa harkitsevien hehkutukset premiumluokan autosta on yliampuvia. Vaikka totesin asian jo itsekin, että Mondeo on yksi hyvä auto omassa luokassaan, mutta ei yhtään sen enempää.


    Passat voitti jo viime vuonna premium-autojen vertailun. Näiden tulosten valossa myös Avensis, Mondeo ja Accord on premium-autojen valioluokkaa. :grin:

      
  • Kun ajelee 200tkm niin alkaa eroja löytyyn? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    05.07.2007 klo 22:07 BlueCar kirjoitti
    Aika yllättävä tulos ja varsinkin Avensiksen voitto yhdessä Passatin kanssa oli yllätys. Samaten yllätys oli, että Accord arvioitiin yhtä hyväksi Mondeon kanssa.

    Melkoista pilkunviilaamista.
    Eipä TM itse asiassa saanut noiden välille kokonaisuutena minkäänlaista eroa.
    Jos näet tulos muutetaan tutuiksi kouluarvosanoiksi, niin neljä parasta sai täsmälleen saman arvosanan 9-

      
  • Lainaus:
    05.07.2007 klo 23:51 kenesis kirjoitti
    Passat voitti jo viime vuonna premium-autojen vertailun. Näiden tulosten valossa myös Avensis, Mondeo ja Accord on premium-autojen valioluokkaa.

    Tuohan on tunnettu ja tunnustettu tosiasia.

      

  • Avensis premium luokkassa paras vitsi tähän mennessä.
    Sehän vikuroi suoralla maantiellä puhumattakaan tuulesta.
    :sunglasses:

      
  • Itse ostaisin Subarun !!! Farkkuna ja automaatilla vain 3 tonttua Passattia kalliimpi.

      
  • Hieman täytyy taas ihmetellä tuota jo aikaisemmin jatkunutta VW:n suosimista - nytkin valittiin tähän testiin Passat, joka oli selvästi muita kalliimpi - miksi ei Jettaa -olisi löytynyt samasta hintaluokasta kuin muutkin ??

      
  • Lainaus:
    06.07.2007 klo 09:28 Ammattilainen kirjoitti
    Itse ostaisin Subarun !!! Farkkuna ja automaatilla vain 3 tonttua Passattia kalliimpi.

    Silloin olisi varustelussa mukana se ajonvakautuskin, josta oli niin kova itku tuossa jutussa, että hetken epäilin jo testin tehdyn Ruotsissa ja kuvissa vain "photoshoppaillut" suomalaiset rekkarit. Automaatin kanssa ei myöskään tarvitse osata käyttää kytkintä. Pilalle tehostettua ohjaustuntumaa (=sähköinen tehostin) siinäkään mallissa ei kyllä ole.

    Onko muuten kukaan jaksanut laskea, oliko painotetut keskiarvot laskettu taas päin mäntyä? :tongue:

    Ehkä eniten tuossa jutussa sieppaa kuitenkin se, kuinka törkeästi on viitsitty tehdä Toyosta "voittaja". Ja että paras alusta Avessa? Sallikaa mun nauraa. Firman kesäharjoittelijatko tuon jutun kyhäsivät kasaan?

    TM = Tekniikan Mainos

      
  • Mikä ihmeen vitsi, kuten eräs täällä jo kirjoitti.. Olen jo pitkään kirjoittanut täällä että japanilaiset autot ovat nostaneet tasonsa vähintään samalle tasolle kuin esim saksalaiset. Sitten joku toinen kirjoitti että kun autolla ajetaan yli 200 tkm, alkaa eroja syntymään.. se on kyllä totta! Tosin olisiko em. kirjoittanut tarkoittaen esim Passatin kestävyyttä? Itse luulen aika vahvasti että ko. testin kestävimmät autot ovatkin juuri Toyota Avensis sekä Honda Accord.. pahoitteluni niille jotka eivät voi myöntää että saksan lipun ulkopuolelta ei voi parempia autoja tulla..

      
  • tässä näyttäis olevan jälleen yksi testi jota lukiessa ei voi kun ihmetellä mitä ihmeen sieniä testaaja on popsinut tätä tehdessään :sleepy:

    ajettavuudestakin samat pisteet kaikille, haloo?!
    järjestys on muutenkin minulle täysin käsittämätön.

    miten subaru legacy voi jäädä yleensäkään yhdenkään noista taakse, saati jäädä viimeiseksi, jonkun chryslerin kanssa saman arvoiseksi :grin:

    mitähän asioita tässä on oikein painotettu.. kaikki ovat siis yhtä hyviä ajaa...
    mitään eroja ei tule näköjään maailman parhaan nelivedon ja boxerimoottorin tuomien ajettavuus-hyötyjen myötäkään.
    Mistä lähtien accordkin on ollut huonompi kuin mondeo...?
    Parjattu avensis taas saadaan voittajaksi. yksi asia minua sentään miellyttää; se että passattia ei ole yliarvostettu avensista paremmaksi.
    :innocent:

      
  • Mondeo näistä tyylikkäin, lisäksi hinta/laatu kohdallaan. Muuten ottaisin Passatin.

      
  • Minä voisin nuista ottaa minkä vaan, mutta jos joutuis maksamaan, niin menis hiukkasen vaikeammaksi? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    06.07.2007 klo 21:15 petos kirjoitti
    ajettavuudestakin samat pisteet kaikille, haloo?!
    järjestys on muutenkin minulle täysin käsittämätön.

    miten subaru legacy voi jäädä yleensäkään yhdenkään noista taakse, saati jäädä viimeiseksi, jonkun chryslerin kanssa saman arvoiseksi :grin:
    ...
    mitään eroja ei tule näköjään maailman parhaan nelivedon ja boxerimoottorin tuomien ajettavuus-hyötyjen myötäkään.
    Mistä lähtien accordkin on ollut huonompi kuin mondeo...?
    Parjattu avensis taas saadaan voittajaksi.


    Millaisen testin olet itse suorittanut kyseisten autojen välillä, jos olet eri mieltä?

    Nyt se nähtiin, mistä nelivetokeskustelussa osin kinattiin, että neliveto ei välttämättä normaaleissa oloissa tarjoa erityisiä etuja. Mutta kuten testissäkin luki, talvella tilanne olisi saattanut olla toinen. Painotuksista riippuen, tämähän nähtiin viimeisessä TM talvivertailussa. Siellä yksi nelivetoinen ei ollut mitenkään ylivoimainen muihin verrattuna.

    Milloin Avensis on viimeksi voittanut testin?

      
  • Lainaus:
    06.07.2007 klo 22:33 JOXA kirjoitti
    Minä voisin nuista ottaa minkä vaan, mutta jos joutuis maksamaan, niin menis hiukkasen vaikeammaksi? :sunglasses:


    Sama juttu. Erot tuntuvat olevan testatuissa asioissa niin pienet, että makuasiat ratkaisevat rahatilanteen lisäksi.

    Nyt kun premiumtestin voittaja pärjää muidenkin massa-autojen kanssa tasaväkisesti, voisi testata myös pykälää pienempiä autoja näitä vastaan. Näkisi todella, mitä rahalla saa. Tämä siksi, että Corolla ym. ovat nykyään yhtä suuria, kuin testatun luokan autot 15 vuotta sitten. Ehkä ensimmäisen kerran kiinnitettiin huomiota siihen, että autojen ulkomitat alkavat hipoa järjettömyyden rajoja (Mondeo).

      
  • Lainaus:
    07.07.2007 klo 06:05 Herbert kirjoitti

    Millaisen testin olet itse suorittanut kyseisten autojen välillä, jos olet eri mieltä?

    Nyt se nähtiin, mistä nelivetokeskustelussa osin kinattiin, että neliveto ei välttämättä normaaleissa oloissa tarjoa erityisiä etuja. Mutta kuten testissäkin luki, talvella tilanne olisi saattanut olla toinen. Painotuksista riippuen, tämähän nähtiin viimeisessä TM talvivertailussa. Siellä yksi nelivetoinen ei ollut mitenkään ylivoimainen muihin verrattuna.

    Milloin Avensis on viimeksi voittanut testin?




    enpä tiedä, kun harvemmin noita testejä luen. en tarkoittanutkaan sillä ''taas'' sanalla että ''jälleen'', jos ymmärrät mitä tarkoitan.

    olen noita ajanut pikkuisen kaikki paitsi tota uutta mondeota.
    accord on ollut itselläni ja legacyjä olen ajellut enemmänkin.
    on tietysti tyhmää kitistä jostain testin tuloksesta jos ei ole ajanut jollain niistä (varsinkaan jotain jota kritisoi) mutta aiempiin mondeoihin ja varsinkin siihen että mondeo on ''volvo'', viitaten en usko sen olevan kummoinen. ja volvoja olen kyllä kokeillut, enkä ole tykännyt niitten ajettavuudesta, vaikka ovatkin ok.
    sitäpaitsi eikös tässä nyt ollut mondeosta uusi versio, muut ''vanhoja''.

    ihmettelen vaan todellakin kuinka nämä ''massamyyntimalli-rivinelos-muovi- kyhäelmät'' voivat olla muka yhtä hyviä ajaa kuin subaru jossa on ihan oikeita teknisiä ratkaisuja jolla ajettavuus on saatu kiitettäväksi. enkä tarkoita vain tuota nelivetoa, vaan myös muita yksityiskohtia joita on mm. rallimenestyksen kautta testattu.

    suosittelen kaikkia ajamisesta kiinnostuneita ottamaan subarun koeajoon sen pakollisen halpiksen sijaan ja menemään jonnekkin mutka ja sorateille kokeilemaan ajamisen iloa :wink:

    [petos muokkasi tätä viestiä 07.07.2007 klo 12:18]
      
  • Vertailutestin Passat oli oikeastaan eri hintaluokassa kuin muut autot. Kun muiden autojen hinnat olivat 31-33 000 eur haarukassa, Passat ao. moottorilla ja varustetasolla maksoi 36 500 eur. Mm. ykkössijan Passatin kanssa jakanut Avensis on Passatia lähes 5 500 eur halvempi. Eurot saattavat vielä joitakin hämätä, mutta kyseessä on siis markoiksi muunnettuna reilusti yli 32 000 mk:n ero.

    TM kirjoittaa: "On hatunnoston arvoista, että tällaisella hinnoittelulla kyseessä on viime vuoden kahdeksanneksi myydyin automalli. Nyt nähdään, onko hinnalle katetta."

    Mielestäni hintaerolle voisi löytää katetta lähinnä istuimista, jotka ovat jonkin verran paremmat kuin muissa vertailuautoissa. Varsinkin keskivertoa pitemmät arvostavat istuinosan kokoa. Tietenkin maku- ja imagoasiat myös merkitsevät jotain.

      
  • Lainaus:
    07.07.2007 klo 12:11 petos kirjoitti


    olen noita ajanut pikkuisen kaikki paitsi tota uutta mondeota.
    accord on ollut itselläni ja legacyjä olen ajellut enemmänkin.
    on tietysti tyhmää kitistä jostain testin tuloksesta jos ei ole ajanut jollain niistä (varsinkaan jotain jota kritisoi) mutta aiempiin mondeoihin ja varsinkin siihen että mondeo on ''volvo'', viitaten en usko sen olevan kummoinen. ja volvoja olen kyllä kokeillut, enkä ole tykännyt niitten ajettavuudesta, vaikka ovatkin ok.
    sitäpaitsi eikös tässä nyt ollut mondeosta uusi versio, muut ''vanhoja''.


    Edellistä Mondeotana pidettiin lähes luokan mittapuuna ajettavuuden suhteen ja itsekin olen sillä ajanut ja erinomaiseksi ajettavaksi todennut, joten en ymmärrä kommenttiasi. Olisikohan uuden Mondeon ajettavuudessa menty vähän takapakkia, kun TM totesi pieniä ongelmia sen ääritilannekäytöksessä ja myös ajovalo.net:ssä kommentoidaan ajettavuuden huonontuneen edellisestä mallista. Tosin ulkomaisissa testeissä uudenkin Mondeon ajettavuutta on ylistetty. Uudet Volvothan on myös hyviä ajettavia juuri Fordin kehittämän ohjauksen takia. Accord oli minusta ihan ok ajettava, muttei mitenkään erinomainen, tosin faceliftin jälkeen en ole sitä ajanut eli ajettavuus on saattanut parantua.

    ihmettelen vaan todellakin kuinka nämä ''massamyyntimalli-rivinelos-muovi- kyhäelmät'' voivat olla muka yhtä hyviä ajaa kuin subaru jossa on ihan oikeita teknisiä ratkaisuja jolla ajettavuus on saatu kiitettäväksi. enkä tarkoita vain tuota nelivetoa, vaan myös muita yksityiskohtia joita on mm. rallimenestyksen kautta testattu.

    suosittelen kaikkia ajamisesta kiinnostuneita ottamaan subarun koeajoon sen pakollisen halpiksen sijaan ja menemään jonnekkin mutka ja sorateille kokeilemaan ajamisen iloa :wink:


    Subaru ei vakuuttanut TM:n testissä ajettavuuden suhteen. Arvosanat ajettavuudesta oli testijoukon huonoimmat: maantieajo 8 p, kaupunkiajo 8 p ja ääritilenteet vain 7 p.

    Auton ajettavuus muodostuu minusta kokonaisuudesta, johon kuuluu hyvä suuntavakaus myös kaltevilla ja uraisilla teillä ja riittävän tunnokas ja tarkka ohjaus. Hyvä ajettavuus on siis jonkin sortin kompromissi noiden välillä ja jos ohjaus on liian tunnokas ja tarkka mutkateitä silmälläpitäen, niin ongelmaksi muodostuu huono suuntavakavuus. Taitaa pienemmät Bemarit olla hyvä esimerkki äärimmilleen viedystä ohjauksen tunnokkuudesta, jolloin autoa ei tahdo saada Suomen teillä kulkemaan suoraan.

      
  • okei, nostan heti alkuunsa kädet pystyyn! unohtakaa nuo aiemmat kirjoitukseni. kaikki autot ovat siis yhtä hyviä, yhtä tunnokkaita ohjata, yhtä mukavia, kaikkien moottorit toimii yhtä hienosti, alustatkin tulee kuin samasta tehtaasta... Volvo ja mondeokin ovat todellisisa ajonautintoja. oikeita aktiivisen kuljettajan työkaluja!


    :innocent: :innocent: :innocent:

      
  • ja onhan tässä jokin ristiriita aivan selvästi tämän ''ajettavuuden'' kanssa:

    avensishan on ylivoimaisesti haukutuin tällä ajettavuuden ja suuntavakavuuden saralla. nyt se saa huoppupisteet ajettavuudesta ja on yhtä hyvä kuin kaikki muutkin (mm. passat, jota vw miehet hehkuttavat ajettavuudessa valovuoden avea paremmaksi)

    itse taas en ole kuullut ikinä subarun ajo-ominaisuuksista mitään huonoa, päinvastoin niitä on hehkutettu hyviksi. nyt joku tm-haukkuu legasyä ja urpojoukko lukee kun raamattua ja kipasee joukolla ostaan mondeot kaupasta. no ei siinä mitään. :sleepy:

    uskallan epäillä että aniharva on edes ikinä kokeillut subarua, niin harvinainen se loppupelissä on.

    [petos muokkasi tätä viestiä 07.07.2007 klo 14:12]
      
  • Toyota maksanut hyvät rahat TM:lle :wink:

      
  • Lainaus:
    07.07.2007 klo 14:10 petos kirjoitti
    ja onhan tässä jokin ristiriita aivan selvästi tämän ''ajettavuuden'' kanssa:

    avensishan on ylivoimaisesti haukutuin tällä ajettavuuden ja suuntavakavuuden saralla. nyt se saa huoppupisteet ajettavuudesta ja on yhtä hyvä kuin kaikki muutkin (mm. passat, jota vw miehet hehkuttavat ajettavuudessa valovuoden avea paremmaksi)

    itse taas en ole kuullut ikinä subarun ajo-ominaisuuksista mitään huonoa, päinvastoin niitä on hehkutettu hyviksi. nyt joku tm-haukkuu legasyä ja urpojoukko lukee kun raamattua ja kipasee joukolla ostaan mondeot kaupasta. no ei siinä mitään. :sleepy:

    uskallan epäillä että aniharva on edes ikinä kokeillut subarua, niin harvinainen se loppupelissä on.


    Joo, olet ihan oikeassa että Avensiksen saaminen TM:n testin parhaaksi ajettavaksi ei tunnu oikein uskottavalle. Kuitenkin TM:n testissä moitittiin Avensiksen ohjaustuntoa, mutta se ei näkynyt pisteissä mitenkään. Avensiksen 2,0 l moottorissahan on hydraulinen tehostin, joten onhan se varmaan paljon parempi mitä se paljon parjattu sähköinen tehostin, joka on pienemmissä malleissa. Omat ajo-kokemukset Avensiksesta rajoittuu edelliseen malliin, jossa oli myös hydraulinen tehostin ja en pitänyt sen ajettavuutta huonona, vaan se oli minusta ihan keskinkertainen ajettava ilman sen kummempaa ajonautintoa, mutta kyllä silläkin matka taittui.

    Passatin ja Mondeon ajettavuuden kehumista en itse ainakaan kyseenalaista eli noiden osalta puhutaan minusta tämän luokan parhaista ajo-ominaisuuksista. Seuraavassa joukossa tulee minusta sitten Accord ja Mazda6, joissa on molemmissa tunnokas ohjaus, mutta suuntavakavuutta pidän molemmissa hieman puutteellisena. Myös Vectra on hyvä ajettava maantiellä, ohjauksen tunnokkuus on siinä hieman heikompi. Subarua en itse kommentoi mitenkään, koska se ei ole koskaan kiinnostanut edes koeajon vertaa, mutta TM:n testissä sen ajettavuutta ei tunnuttu arvostavan kovin korkealle ja nelivetokin todettiin lähinnä miinukseksi kesätestissä.

      
  • Itse en ole koskaan pitänyt Subarun ajettavuudesta. Olikohan noissa kaikissa autoissa samat renkaat?

      
  • Avensiksen ajettavuutta ei ole kehuttu MISSÄÄN julkaisussa ikinä, paitsi nyt TM on "löytänyt" avensiksen piilossa olleen erinomaisen ajettavuuden. Tarkistin huvikseni avensiksen valmistusmaan Englannin tunnetusta WHAT CAR? autojulkaisusta kommentit avensiksen ajettavuudesta. Ne kuuluivat seuraavasti: "not as rewarding to drive as some rivals." Mainittakoon lisäksi, että saksalaisessa Auto Bild- lehden vertailussa Mondeon 2.0 Tdci voitti VW Passatin 2.0 TDI:n.

    Testit ovat aina testejä, ominaisuuksien erilaisella painotuksilla voittajaksi saadaan jokainen merkki..

      
  • Kumma kun suurin osa suomalaisista pitää toyotaa parhaana autona ja se sitten testissäkin menestyy parhaiten niin jo alkavat tyhjät tynnyrit kolista koviten. Ikävä kyllä luotettavuutta ei saada koskaan näköjään arvosteluperusteeksi, muuten toyota voittaisi vieläkin selkeämmin.

      
  • Lainaus:
    07.07.2007 klo 21:25 ddr5 kirjoitti
    Ikävä kyllä luotettavuutta ei saada koskaan näköjään arvosteluperusteeksi, muuten toyota voittaisi vieläkin selkeämmin.

    Kehitys kulkee lujaa kohti lujaa sitä tilaa, että lyhyen testin aikana luotettavuudestakin (tai sen puutteesta) saadaan näyttöä, kuten taannoisessa talvitestissä.

      
  • Lainaus:
    07.07.2007 klo 21:25 ddr5 kirjoitti
    Kumma kun suurin osa suomalaisista pitää toyotaa parhaana autona ja se sitten testissäkin menestyy parhaiten niin jo alkavat tyhjät tynnyrit kolista koviten. Ikävä kyllä luotettavuutta ei saada koskaan näköjään arvosteluperusteeksi, muuten toyota voittaisi vieläkin selkeämmin.



    Eiköhän kuitenkin se rahapussi pääasiassa määrää mikä on suomalaisille paras kulkine. Luulen että jos maksukyky riittäisi kalliimpiin, niin ehkä valinnat olisi toisenlaisia. Tosin tässä ei ihan premium kulkineita testattu. Eli, jos kulkineen saa puoleen hintaan,
    verrattuna kalliimpiin niin jotkin puutteet ja epäkohdat voi hyvällä omallatunnolla sivuuttaa.

    [MMS muokkasi tätä viestiä 07.07.2007 klo 22:07]
      
  • Lainaus:
    07.07.2007 klo 21:35 MMS kirjoitti
    Lainaus:
    07.07.2007 klo 21:25 ddr5 kirjoitti
    Kumma kun suurin osa suomalaisista pitää toyotaa parhaana autona ja se sitten testissäkin menestyy parhaiten niin jo alkavat tyhjät tynnyrit kolista koviten. Ikävä kyllä luotettavuutta ei saada koskaan näköjään arvosteluperusteeksi, muuten toyota voittaisi vieläkin selkeämmin.


    Eiköhän kuitenkin se rahapussi pääasiassa määrää mikä on suomalaisille paras kulkine. Luulen että jos maksukyky riittäisi kalliimpiin, niin ehkä valinnat olisi toisenlaisia. Tosin tässä ei ihan premium kulkineita testattu.


    On niitä tojojakin halvempia kulkineita vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi korealaisen ostamalla saa enemmän peltiä ympärilleen halvemmalla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit