Eilen marketin pihalta lähtöä tehdessä huomasin kanssa takajarrujen olevan jäässä. Muutama eteen- ja taaksepäin nykäys sekä jarrupolkimella seisoskelu rapsautti jarrut auki.
Kotimatkalla en enää jarrupolkimeen koskenut, pöllyävä lumi jäätyy heti kiinni levyihin jos niitä lämmittelee jarrulla. Aamulla ei mitään ongelmaa.
Auto eurooppalainen etuvetoinen jossa melko avoimet aluvanteet, näitä ongelmia ei taka- ja nelivetoisissa ole ainakaan samassa mittakaavassa.
Aluvanteissa talviajoon ikävä piirre se, että ensin kerätään auraamattomilla lumisilla asuntokaduilla vanne täyteen lunta. Sitten menet lämpöiseen parkkihalliin(sopivan lyhyeksi aikaa!), jossa vanteen yläosasta lumet tippuvat alaosaan, kun ajat hallista sopivan pysähdyksen jälkeen ulos, niin pakkasessa paakku jäätyy kiinni ja sekoittaa pyörän tasapainoituksen. Hauskinta on ajaa parkkihallista pian 80-100km/h rajoituksen tielle, jossa viima lopullisesti jäätää möykyt tiukkaan. Motarilla on aika keljua piikata jäätyneitä möykkyjä irti vanteelta ilman työkaluja. Aina ei vaan muista parkkihallissa lähtiessä tökkiä sulanutta sohjoa vanteelta pois ennen hallista ulosajoa. Onko muilla kokemuksia "Vibraattorilla" ajamisesta tänätalvena? Onko ollut hyviä "viboja"?? ;-)
Tiedä niistä hyvistä viboista, mutta joskus 80-luvun pakkastalvina auton renkaat olivat kokolailla kulmikkaan tuntuiset, kun sillä lähti liikkeelle liki 40-asteisen pakkasyön jälkeen. Ensimmäiset kilometrit sai sellaista hierontaa, että ei meinannut ulos nähdä, ennenkuin "palikat" pyöristyivät. Mahtoivat iskaritkin tykätä hyvää, koska menivät pian sen jälkeen vaihtoon.
Topicin aloittaja ei ole sellainen, joka soittelee pyyhkijän sulista huoltoon. Jos luet keskustelun loppuun ja ajatuksella, huomaat sen kyllä. Tunnen kaverin ja hänen pyynnöstä postasin linkin tänne. Kyseessä ihan "insinööris" mies ja ei mitenkään kädetön sellainen. On tuskaillut autonsa kanssa tänä talvena ihan huolella ja ollut asiasta yhteyksissä maahantujoaan, huoltoon, jne. Ongelma on maahantuojaa myöten tiedossa, mutta sille ei tehdä mitään.
Aluvanteissa talviajoon ikävä piirre se, että ensin kerätään auraamattomilla lumisilla asuntokaduilla vanne täyteen lunta. Sitten menet lämpöiseen parkkihalliin(sopivan lyhyeksi aikaa!), jossa vanteen yläosasta lumet tippuvat alaosaan, kun ajat hallista sopivan pysähdyksen jälkeen ulos, niin pakkasessa paakku jäätyy kiinni ja sekoittaa pyörän tasapainoituksen. Hauskinta on ajaa parkkihallista pian 80-100km/h rajoituksen tielle, jossa viima lopullisesti jäätää möykyt tiukkaan. Motarilla on aika keljua piikata jäätyneitä möykkyjä irti vanteelta ilman työkaluja. Aina ei vaan muista parkkihallissa lähtiessä tökkiä sulanutta sohjoa vanteelta pois ennen hallista ulosajoa. Onko muilla kokemuksia "Vibraattorilla" ajamisesta tänätalvena? Onko ollut hyviä "viboja"?? ;-)
Ihan saa "vibat" aikaiseksi alkuperäisten peltivanteiden kanssa.
Eilen marketin pihalta lähtöä tehdessä huomasin kanssa takajarrujen olevan jäässä. Muutama eteen- ja taaksepäin nykäys sekä jarrupolkimella seisoskelu rapsautti jarrut auki.
Kotimatkalla en enää jarrupolkimeen koskenut, pöllyävä lumi jäätyy heti kiinni levyihin jos niitä lämmittelee jarrulla. Aamulla ei mitään ongelmaa.
Auto eurooppalainen etuvetoinen jossa melko avoimet aluvanteet, näitä ongelmia ei taka- ja nelivetoisissa ole ainakaan samassa mittakaavassa.
Taitaa olla tuon topicin aloittaja sellainen tyyppi, joka soittaa huoltoon, jos pyyhkimensulat ovat jäätyneet kiinni tuulilasiin.
Aluvanteissa talviajoon ikävä piirre se, että ensin kerätään auraamattomilla lumisilla asuntokaduilla vanne täyteen lunta. Sitten menet lämpöiseen parkkihalliin(sopivan lyhyeksi aikaa!), jossa vanteen yläosasta lumet tippuvat alaosaan, kun ajat hallista sopivan pysähdyksen jälkeen ulos, niin pakkasessa paakku jäätyy kiinni ja sekoittaa pyörän tasapainoituksen. Hauskinta on ajaa parkkihallista pian 80-100km/h rajoituksen tielle, jossa viima lopullisesti jäätää möykyt tiukkaan. Motarilla on aika keljua piikata jäätyneitä möykkyjä irti vanteelta ilman työkaluja. Aina ei vaan muista parkkihallissa lähtiessä tökkiä sulanutta sohjoa vanteelta pois ennen hallista ulosajoa. Onko muilla kokemuksia "Vibraattorilla" ajamisesta tänätalvena? Onko ollut hyviä "viboja"?? ;-)
Tiedä niistä hyvistä viboista, mutta joskus 80-luvun pakkastalvina auton renkaat olivat kokolailla kulmikkaan tuntuiset, kun sillä lähti liikkeelle liki 40-asteisen pakkasyön jälkeen. Ensimmäiset kilometrit sai sellaista hierontaa, että ei meinannut ulos nähdä, ennenkuin "palikat" pyöristyivät. Mahtoivat iskaritkin tykätä hyvää, koska menivät pian sen jälkeen vaihtoon.
Topicin aloittaja ei ole sellainen, joka soittelee pyyhkijän sulista huoltoon. Jos luet keskustelun loppuun ja ajatuksella, huomaat sen kyllä. Tunnen kaverin ja hänen pyynnöstä postasin linkin tänne. Kyseessä ihan "insinööris" mies ja ei mitenkään kädetön sellainen. On tuskaillut autonsa kanssa tänä talvena ihan huolella ja ollut asiasta yhteyksissä maahantujoaan, huoltoon, jne. Ongelma on maahantuojaa myöten tiedossa, mutta sille ei tehdä mitään.
Maastovälitys:
Ihan saa "vibat" aikaiseksi alkuperäisten peltivanteiden kanssa.