Takaisinkutsu?

68 kommenttia
2
  • kulkuepeli:

    Näyttää siltä, että eniten Golfia kehuvat ja Corollaa/Aurista haukkuvat sellaiset, jotka eivät omista mitään näistä, ja tuskin ovat ainakaan viime vuosina näillä kaikilla edes ajaneet. Kiitos näistä asiantuntevista kommenteista.


    Jos tuo oli minulle osoitettu niin olen toki ajanut uusimmat Corollat/Aurikset ja Golfit. Omiin tarpeisiini tuonkokoiset autot eivät käy, mutta jos olisin ostamassa niin en miettisi hetkekään ostaisinko "vika-alttiin" Golfin. Auris dieselillä ja robottivaihteistolla oli jotain järkyttävää mihin ei toivo 2000-luvulla törmäävän. Erityisesti uusi Golf on todella vakuuttava auto luokassaan. Edeltävä malli oli hieman tylsä kojelaudaltaan, mutta muuten hyvä auto.

      
  • kulkuepeli:


    Eiköhän nuo ole tulleet jo aiemmin moneen kertaan ilmi. Diesel-moottorit, polkimet ja ovet eivät kestä Suomen talvikelejä, suuri öljynkulutus, heikot lämmityslaitteet, TSI-moottorien ja DSG:n ongelmat, tylsä muotoilu yms.

    Aika monet noista ongelmista liittyvät kylmiin talvikeleihin eli sillä saralla VW:n tuotteissa riittää vielä kehittämistä.


    Eli kun tuosta listasta poimitaan ne viat, jotka koskevat nykyistä mallia, niin jäljelle jää lämmityslaitteen tehottomuus. No siitäkin selviää Webastolla. Niitä tosin näkyy monissa muissakin. Diesel-moottorien kestävyysongelmalla ilmeisesti tarkoitat 1.9 tdi koneen ongelmia tietyissä konsernin tuotteissa. Ainakaan ensimmäisissä listauksissa ei näkynyt Golfeja ollenkaan. Oletko itse törmännyt yhteenkään Golfiin, jossa kone olisi tuon vuoksi hajonnut?



    TSI+DSG-tekniikoiden ongelmat taitavat nekin liittyä ensimmäisen sukupolven tuotteisiin.



    Omasta mielestäni on aika lapsellista kasata kaikki kuulemansa konsernin autoissa olleet viat ja yhdistää ne sellaiseen malliin, jolla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. Samoin pelottelu sillä, että Golf makaisi koko ajan huollossa on tyypillistä essonbaarin tietäjien kamaa. En tiedä mitä ajat noilla kampanjoillasi, mutta tuskin saat ainakaan Toyotan tai itsesi julkisuuskuvaa tuolla nostettua.

      
  • TC05:


    Toisaalta taas jos pajakäyntien määrä ei ratkaise auton valintaa, niin itse ottaisin ainakin mielummin vähän käytetyn Bemun (ei 1oo-sarjan hatchback), Alfan (ei 147) tms. "oikean auton". Vaikka olisikin kuinka hieno voimalinja tahansa, niin harmaa halpisrottelo Golf silti on.




    Aika vastaavia rotteloita nuo muutkin ovat. Brandithän ovat volkkaria "seksikkäämpiä", mutta mitä sitten? Ominaisuuksiltaanhan tuo Alfa ja Bemari eivät ole mitenkään erityisiä. Itselleni tuo valinta ei tosin ole aivan selvä. Esimerkiksi melutaso ja ajomukavuus on Golfissa noita parempi. Samoin tilat ovat Golfissa paremmat. Säätyvällä alustan voi ruksia helposti säästyvällä rahalla ja moottoreihin saa vähän puhtiakin. Puhtaassa ajamisen fiiliksessä Golf on varmaan hieman tylsempi, mutta lieköpä noista yhdestäkään oikein leikkikaluksi. Ehkä 1-sarjalainen 3 litraisella ahdetulla koneella alkaisi jo sellainen olemaan, mutta sen hinta on kyllä jo niin kova, että rahan vastike alkaa vähenemään kovaa tahtia.

      
  • kulkuepeli:

    Näyttää siltä, että eniten Golfia kehuvat ja Corollaa/Aurista haukkuvat sellaiset, jotka eivät omista mitään näistä, ja tuskin ovat ainakaan viime vuosina näillä kaikilla edes ajaneet. Kiitos näistä asiantuntevista kommenteista.




    Kuinka paljon täällä Aurista on edes haukuttu? Kalle Kehveli antoi palautetta hieman voimalinjasta, mutta se taitaa olla kyllä oikeutettua. Haukkuminen on tainnut tulla hoidettua sinun toimesta Maastovälityksen säestyksessä. Älä osta Golfia, koska sen ovenreunat vääntyy, siinä on epämukava alusta, sen moottori ei kestä, sen vaihteisto ei kestä... Kiitos asiantumuksestasi!

      
  • kulkuepeli:


    Tuskinpa sinuakaan palkattaisiin minkään merkin keulakuvaksi noilla kommenteillasi. Tai no, ehkä Audin. Siinä puljussahan tuollaisella asenteella on ennenkin päässyt pitkälle. Lapsellisuudesta en sinuna puhuisi mitään, ettei vaan satu oma nilkkaan.




    Tule sitten aukomaan päätäsi kun vajoan sellaiselle tasolle, että keskityn ainoastaan haukkumaan jotain tiettyä merkkiä. Haukkuminenkin tietysti on heikosti perusteltua ja argumentointi yleensäkin peruskoululaisen tasoa.

      
  • kulkuepeli:

    Näyttää siltä, että eniten Golfia kehuvat ja Corollaa/Aurista haukkuvat sellaiset, jotka eivät omista mitään näistä, ja tuskin ovat ainakaan viime vuosina näillä kaikilla edes ajaneet. Kiitos näistä asiantuntevista kommenteista.




    Tuosta olen pitkälti samaa mieltä.

    Siis siitä että, paljon täällä eri autoja haukkuvilla ihmisillä taitaa olla omat kokemukset varsin heikossa. Osalla jopa suhteelisuudentaju on hukassa. Niin, siitä puheenollen, kuinkas paljon sinulla on omakohtaista kokemusta näiden uusien Golfien (mainitsemistasi) ongelmista?

    Maastovälityskin saa vastata :smile:

      
  • Sitä vielä ihmettelen tässä ääneen, että jos auton ylimääräiset korjaamokäynnit ovat ehdoton no-no ja elämän pilaaja, niin millä autovalinnalla sitten voi saavuttaa absoluuttisen varmuuden täydellisestä ongelmattomuudesta?

      
  • Takana perheessä 5 Fordia, 4 Toyoa, Korean pikkuchevy, Mazda, Mitsu, Honda. Ainoa tielle jättänyt on ollut kakkosautona palvellut 20 v Fiesta, jossa bensaletku oli pehmennyt ja pumppu imi sen kasaan. Sekin helpotti 5 minuutissa, kun odottamisen jälkeen kokeili startata. Teki sen neljä kertaa ennen kuin paikansin vian. Aika harvoin autot tielle jättävät. Sehän se suurin murhe ja pelko on. Takaisinkutu tuskin on syynä hyljeksiä jotakin automerkkiä. Valitettavasti VW on jäänyt kolme kertaa koeajoasteelle, kun vaimo ei ole tykännyt kytkin/vaihteisto(man) yhdistelmästä. VW:n muotoilu on mennyt parempaan suuntaan 2000 luvulla.

      
  • NHB:

    TC05:

    Toisaalta taas jos pajakäyntien määrä ei ratkaise auton valintaa, niin itse ottaisin ainakin mielummin vähän käytetyn Bemun (ei 1oo-sarjan hatchback), Alfan (ei 147) tms. "oikean auton". Vaikka olisikin kuinka hieno voimalinja tahansa, niin harmaa halpisrottelo Golf silti on.


    Aika vastaavia rotteloita nuo muutkin ovat. Brandithän ovat volkkaria "seksikkäämpiä", mutta mitä sitten? Ominaisuuksiltaanhan tuo Alfa ja Bemari eivät ole mitenkään erityisiä. Itselleni tuo valinta ei tosin ole aivan selvä. Esimerkiksi melutaso ja ajomukavuus on Golfissa noita parempi. Samoin tilat ovat Golfissa paremmat. Säätyvällä alustan voi ruksia helposti säästyvällä rahalla ja moottoreihin saa vähän puhtiakin. Puhtaassa ajamisen fiiliksessä Golf on varmaan hieman tylsempi, mutta lieköpä noista yhdestäkään oikein leikkikaluksi. Ehkä 1-sarjalainen 3 litraisella ahdetulla koneella alkaisi jo sellainen olemaan, mutta sen hinta on kyllä jo niin kova, että rahan vastike alkaa vähenemään kovaa tahtia.






    Siis tarkoitin EI 100-sarjan HB eikä 147 Alfa (A- ja B-mersuista nyt puhumattakaan)! Jos todellakin olisin tilanteessa, jossa haluaisin autolta enemmän ominaisuuksia (mahdollisten lisäpajakäyntien riskilläkin), mutta rahat eivät antaisi periksi kuin Golf/Auris-luokan peliin uuteena, niin ottaisin ennemmin käytetyn OIKEAN Bemun (300-sarja 6-koneella) tahi vaikkapa 159:n. Bemua puolustaisi esim. kojetaulun ergonomia ja tyyli, joka on aina ollut minun makuuni.

    VAG-konsenin autot ovat varmasti hyviä luokissaan, mutta eivät ole minua varten piste. :smile:

      
  • Luin näköjään väärin edellisen viestisi. Itse en näe kyllä noitakaan autoja sen kummemmin erityisinä. Mielestäni golfin ergonomian ei tarvitse hävetää vertailussa 3-sarjaan. Nykyisen 3-sarjan tyylikkyydestä en ole myöskään yhtään varma. Vanhemman mallit (e46 ja e39) olivat hillityn tyylikkäitä ja e60 oli rohkea. Nykyinen kolmonen ei ole oikein mitään. Selkeä siirtymäkauden tuote. Kojelautaankin pitää erikseen ostaa viimeistellyn näköiset muovit, jotta näkymä olisi siedettävä. Alkuperäiset hamaat muovipaneelit ovat aika karut.

      
  • NHB:

    Luin näköjään väärin edellisen viestisi. Itse en näe kyllä noitakaan autoja sen kummemmin erityisinä. Mielestäni golfin ergonomian ei tarvitse hävetää vertailussa 3-sarjaan. Nykyisen 3-sarjan tyylikkyydestä en ole myöskään yhtään varma. Vanhemman mallit (e46 ja e39) olivat hillityn tyylikkäitä ja e60 oli rohkea. Nykyinen kolmonen ei ole oikein mitään. Selkeä siirtymäkauden tuote. Kojelautaankin pitää erikseen ostaa viimeistellyn näköiset muovit, jotta näkymä olisi siedettävä. Alkuperäiset hamaat muovipaneelit ovat aika karut.




    Oikeassa olet siinä, että Bemun design on ottanut takapakkia ulkona ja sisällä. Bemulla on vain melkoiset perinteet tuossa ergonomiassa etenkin, vrt. vaikkapa 80-luvun alun Audi 80:Stä ja 300-sarjaa. Bemussa on sitä kuuluisaa *"fiilistä", Volkkari ei sitä minulle pysty tarjoamaa. VW ei toki ole ainoa EVVK-tapaus automaailmassa minulle, niitä on useampia mm. japskeissa myös. :smile:



      
  • 80-luvun autot alkavat olemaan jo pelkkiä muistoja. 80-luvun Golfin ohjaamo muistuttaa mielestäni enemmän työkonetta kuin autoa, eivätkä sen ominaisuudet eivät olleet oikein kummoisia. Bemareista esimerkiksi e30 nopealla tehostamattomalla ohjauksella, sporttipenkeillä ja sopivalla moottorilla varusteltuna tuntui ihan kivalta ajaa. Nykyiset mallit on tehty hieman eri ajatuksella. Kauniisti kutsuen ne ovat sivistyneempiä ja turvallisempia ajo-ominaisuuksiltaa, mutta samalla myös tylsempiä ajaa. Sellaisia aliohjaavia mammankin kädessä turvallisesti eteneviä perheautoja. Samaan aikaan kilpailijat (Audi, Mersu) ovat ottaneet isoin harppauksin kiinni eroa ajettavuudessa. Kun vertaa esim. e39:ä aikalaisiinsa, niin sehän oli valovuosia edellä. Nykyisin samaa ei voi sanoa oikein mistään bemarin mallista.

      
  • NHB:

    80-luvun autot alkavat olemaan jo pelkkiä muistoja. 80-luvun Golfin ohjaamo muistuttaa mielestäni enemmän työkonetta kuin autoa, eivätkä sen ominaisuudet eivät olleet oikein kummoisia. Bemareista esimerkiksi e30 nopealla tehostamattomalla ohjauksella, sporttipenkeillä ja sopivalla moottorilla varusteltuna tuntui ihan kivalta ajaa. Nykyiset mallit on tehty hieman eri ajatuksella. Kauniisti kutsuen ne ovat sivistyneempiä ja turvallisempia ajo-ominaisuuksiltaa, mutta samalla myös tylsempiä ajaa. Sellaisia aliohjaavia mammankin kädessä turvallisesti eteneviä perheautoja. Samaan aikaan kilpailijat (Audi, Mersu) ovat ottaneet isoin harppauksin kiinni eroa ajettavuudessa. Kun vertaa esim. e39:ä aikalaisiinsa, niin sehän oli valovuosia edellä. Nykyisin samaa ei voi sanoa oikein mistään bemarin mallista.




    Näinpä, mut joo tämä on niitä tunneasioita.

    Tänäänkin töiden jälkeen hyppään huippu

    tylsään Korillaani. :lol:



      
  • Pauli Petteri:
    Tuosta olen pitkälti samaa mieltä.
    Siis siitä että, paljon täällä eri autoja haukkuvilla ihmisillä taitaa olla omat kokemukset varsin heikossa. Osalla jopa suhteelisuudentaju on hukassa. Niin, siitä puheenollen, kuinkas paljon sinulla on omakohtaista kokemusta näiden uusien Golfien (mainitsemistasi) ongelmista?
    Maastovälityskin saa vastata :smile:




    - Olin juuri äskettäin uudessa Golfissa kyydissä en tosin ajanut (enkä edes halunnut..)mutta ihan riittävän perstuntuman koppurasta taas jälleen sai, ja taas sama vanha tunne vahvistui taas, tällaisena käyttöominaisuuksillaan ja todella arveluttavan luotettavuutensa sekä vielä arveluttavamman palvelukäytännön kanssa niin antaapa olla muiden juttu. Ei kiitos minulle.

    Satuin katsomaan äskettäin näitä VAG-palstoja, ja minulle oli täysin uutta tuo ovien paskaksi vääntyminen talvella ja dieselien kondenssijutut. Poljinjuttu nyt ei enää sinänsä säväytä, siitä kun on niin paljon puhuttu.

    VW:llä ollaan palattu talviautoilussa näköjään suoraan 70 luvulle, silloinkin piti laittaa kaikenmaailman pahveja nokkaan maskin ja syylärin väliin. Autojen lämppärit oli surkeita silloinkin, ainoat lämpöiset autot oli tuolloin Saab 99-900 ja Volvon 140 (meillä oli sillon -74, 144 malli..)ja 240 sarjat, niin ja Ladat!.

    Polkimien putsaaminen nykyautosta hammasharjalla ja föönillä menee jo ymmärryksen yli.

    Hurjia myös netissä kertomukset kun VW:tä ollaan hinattu korjaamoille pakkasen keskeltä kesken matkanteon milloin mistäkin syystä.

    Kaikki muut VW-ongelmat on kuitenkin jatkuvasti faktoja. On se kumma, että porukka luulee saavansa jotain hienompaa, premiumia ja statusta ottaessa Golfin, mutta sitten ne itkee netissä ja jokapaikassa, kuinka kusessa ne on autonsa korjaamisen kulujen kanssa?

    Tehkääpä semmoinen auto, missä on Corollan hintataso ja luotettavuus, TEKNINEN laatu, Toyotan Aftersales palvelu sekä Golfin kenties hiukan parempi ajettavuus. Sitten voisin harkita sitä pakettia perheen seuraavaksi kakkosautoksi.

    Todennäköisesti joutuu tässä tulevaisuudessa ottamaan faktojen valossa (+hintatasokin, Golf aika samaa tasoa muutamalla kiloeurollaan)Corollan.

    Tämä siksi koska niin innokas automies en enää ole, että jaksaisin pähkiä tavis KÄYTTÖauton tekniikan ongelmien parissa yhtään enempää enää.

      
  • Maastovälitys:


    - Olin juuri äskettäin uudessa Golfissa kyydissä en tosin ajanut (enkä edes halunnut..)mutta ihan riittävän perstuntuman koppurasta taas jälleen sai, ja taas sama vanha tunne vahvistui taas, tällaisena käyttöominaisuuksillaan ja todella arveluttavan luotettavuutensa sekä vielä arveluttavamman palvelukäytännön kanssa niin antaapa olla muiden juttu. Ei kiitos minulle.


    Kylläpäs sait vankat omakohtaiset kokemukset ihan vain kartturin paikalla käymällä. Ja luotettavuuskin selvisi siinä samalla.

    Tästä kirjoituksestasi voisi saada sellaisen käsityksen että ilmaisusi ovat varsin reheviä jos ei peräti aavistuksen liioittelevia. Ei sinänsä, sehän on ihan mukava ominaisuus kun "juttuja" kerrotaan.

    Vai että Föönillä ja hammsharjalla... perin hauskaa. :lol:

      
  • Maastovälitys:



    - Olin juuri äskettäin uudessa Golfissa kyydissä en tosin ajanut (enkä edes halunnut..)mutta ihan riittävän perstuntuman koppurasta taas jälleen sai, ja taas sama vanha tunne vahvistui taas, tällaisena käyttöominaisuuksillaan ja todella arveluttavan luotettavuutensa sekä vielä arveluttavamman palvelukäytännön kanssa niin antaapa olla muiden juttu. Ei kiitos minulle.
    Satuin katsomaan äskettäin näitä VAG-palstoja, ja minulle oli täysin uutta tuo ovien paskaksi vääntyminen talvella ja dieselien kondenssijutut. Poljinjuttu nyt ei enää sinänsä säväytä, siitä kun on niin paljon puhuttu.
    VW:llä ollaan palattu talviautoilussa näköjään suoraan 70 luvulle, silloinkin piti laittaa kaikenmaailman pahveja nokkaan maskin ja syylärin väliin. Autojen lämppärit oli surkeita silloinkin, ainoat lämpöiset autot oli tuolloin Saab 99-900 ja Volvon 140 (meillä oli sillon -74, 144 malli..)ja 240 sarjat, niin ja Ladat!.
    Polkimien putsaaminen nykyautosta hammasharjalla ja föönillä menee jo ymmärryksen yli.
    Hurjia myös netissä kertomukset kun VW:tä ollaan hinattu korjaamoille pakkasen keskeltä kesken matkanteon milloin mistäkin syystä.
    Kaikki muut VW-ongelmat on kuitenkin jatkuvasti faktoja. On se kumma, että porukka luulee saavansa jotain hienompaa, premiumia ja statusta ottaessa Golfin, mutta sitten ne itkee netissä ja jokapaikassa, kuinka kusessa ne on autonsa korjaamisen kulujen kanssa?
    Tehkääpä semmoinen auto, missä on Corollan hintataso ja luotettavuus, TEKNINEN laatu, Toyotan Aftersales palvelu sekä Golfin kenties hiukan parempi ajettavuus. Sitten voisin harkita sitä pakettia perheen seuraavaksi kakkosautoksi.
    Todennäköisesti joutuu tässä tulevaisuudessa ottamaan faktojen valossa (+hintatasokin, Golf aika samaa tasoa muutamalla kiloeurollaan)Corollan.
    Tämä siksi koska niin innokas automies en enää ole, että jaksaisin pähkiä tavis KÄYTTÖauton tekniikan ongelmien parissa yhtään enempää enää.








    Tuntuu lähinnä huvittavalta, taas esiin tullut kiihko saku-autoja kohtaan, tällä kertaa kohteena Volkkari. Vähän tutun tuntuista tekstiä verrattuna erääseen aiempaan nimimerkkiin. Eiköhän kuitenkin auton valinta ole monen tekijän summa. Jos budjetti riittää vain korolla-tasoon, niin turha moittia muita merkkejä. Tosin aiemmin lähinnä tojo fanit ovat kilpaa etsineet ongelmia muista, mielummin kalliimmista merkeistä. Nyt kun tojosta löytyy ongelmia, niin vedetään herneitä nenään oikein kunnolla.

      
  • Kylläpäs sait vankat omakohtaiset kokemukset ihan vain kartturin paikalla käymällä. Ja luotettavuuskin selvisi siinä samalla.
    Tästä kirjoituksestasi voisi saada sellaisen käsityksen että ilmaisusi ovat varsin reheviä jos ei peräti aavistuksen liioittelevia. Ei sinänsä, sehän on ihan mukava ominaisuus kun "juttuja" kerrotaan.
    Vai että Föönillä ja hammsharjalla... perin hauskaa. :lol:


    No ehkä toi hammasharjajuttu on vähän..

    Luotettavuus selviää kun seuraa vaikkapa kuningaskuluttajan tai Suomi24:n plus muiden monien rökitystä, ei kai niin monta voi olla väärässä samaanaikaan?

    Vai onko ne niin huonoja käyttäjiä kaikki että VW ei vaan kestä juuri niillä?? Määrää ihmettelen!!

    Meillä on muuten 03 Fiesta positiivisesti yllättänyt kakkosautona luotettavuudessa. Vanha ressukka-Auto on ollut vielä tosi huonolla huollollakin ja pidolla, nyt on mittarissa kohta 180tkm eikä auto ole ollut pajalla muuten kuin kolareiden takia, jotka olleet aina muiden kuin talonväen aiheuttamia. Seuraava kakkonen on joko Ford Fiesta (ihme että juuri Fiesta on niin Ruosteeton? -mutta ei tule Focusta!) tai sitten Corolla-Yaris, Pelkästään käytännön syistä.

    Toyoista, alkaen Carina E:stä ollut yli kymmenen vuoden ajalta pelkästään positiiviset kokemukset eri malleista, valitettavasti.

      
  • Maastovälitys:


    Toyoista, alkaen Carina E:stä ollut yli kymmenen vuoden ajalta pelkästään positiiviset kokemukset eri malleista, valitettavasti.


    Sieltähän se tojojorman faniasenne tuli. Eipä taida olla VW:stä ja varsinkaan Golfista mitään omakohtaista kokemusta. Mutuna on helppo laukoa kaikenlaista ja sitä osaa jokainen.

      
  • "Sieltähän se tojojorman faniasenne tuli"



    Ja siinä sitten toisenlainen asenne - ja varmaankin yhtälailla sen tietämyksen ja kokemuksen suhteen.



    Pitäisikö kuitenkin keskustella niistä takaisinkutsuista.



    Honda ilmoitti tänään suurista korjauskutsuista USA:ssa. Sikäli mielenkiintoista, että suurimmat korjauskutsut ovat tulleet kahdelta tutkimusten mukaan laadukkaimpia käyttöautoja valmistavalta yritykseltä. Eikö muissa ole vikoja lainkaan? ...oma kokemukseni ei kyllä vahvista viattomuutta yhdenkään merkin kohdalla. Muutamien eurooppalaisten automallien (80-90luvun autot) kanssa oikeastaan ei ollut yhtään ongelmatonta päivää. Tosin hyviäkin "euroja" on ollut.

      
  • Eipä taida olla VW:stä ja varsinkaan Golfista mitään omakohtaista kokemusta. Mutuna on helppo laukoa kaikenlaista ja sitä osaa jokainen.


    Onpas!!

    Töissä oli (harmiksi asti!)niitä useita, pakujakin. Faijalla oli yksi, itsellä oli kaksi VW:tä, ensimmäinen ja viimeinen, siis sama auto. Omasta viimeisestä on toki aikaa, mutta sama VW linja (laatu siis..) tuntuu jatkuvan tänäpäivänäkin kun seuraa mediaa, mitä te oikein mussutatte vielä???????????????



    Harmittaako se kun Korollan kanssa on niin paljon helpompi elämä? Ongelmattomampaa?

    Koska ne Saksalaiset oppii tekemään auton joka toimii, jolla voi HUOLETTA ajaa? Ilman että sen pitää maksaa yli 100000 euroa?

      
  • Itse ajan jenkillä ja olen pirun tyytyväinen, vaikka muutama huoltokeikka tulisikin enemmän. Tämä tarjoaa minulle älyttönästi enemmän rahalle vastinetta kuin yksikään Toyota/Lexus. Minun mielestäni auton pitää tarjota muutakin kuin luotettavuutta. Esimerkiksi Lexus SC:hen en ikipäivänä vaihtaisi. LFA taas on niin kallis, että sillä rahalla saisi minun silmissäni pirusti mielenkiintoisimpia autoja mm. Italiasta.



    Jos mennään vähän tavallisempaan kalustoon, niin sama pätee Golf-luokassakin. Sen takia tuo pihalla möllöttävä bemari saattaa vaihtua uuteen Golfiin.

      
  • Maastovälitys:


    Harmittaako se kun Korollan kanssa on niin paljon helpompi elämä? Ongelmattomampaa?
    Koska ne Saksalaiset oppii tekemään auton joka toimii, jolla voi HUOLETTA ajaa? Ilman että sen pitää maksaa yli 100000 euroa?


    Ehkäpä siksi, koska omaa elämääni ei ole yhdenkään auton huoltaminen ja korjaaminen vaikeaksi tehnyt. Ja mä sentään harrastin Foordeja nuorempana ennen kuin osasin vaatia autoilta enemmän. Tuttavilla on ollut useampiakin Golfeja eikä kukaan ole törmännyt perushuoltoja suurempiin ongemiin. Jopa kaasupolkimetkin ovat pysyneet kaikilla ehjänä, eikä dieselmoottoritkaan ole kondenssiveden vuoksi hajoilleet. On se vaan erikoista. Millaisia ongelmia sinun ja isäsi Golfeissa on ollut?



    Toisilla tuntuu olevan helmpompaa saksalaistenkin autojen kanssa. BMW 130i selvitti 100 000 km ilman yhtään vikaa:

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-bmw-130i_887616.html

    Mit einem Storz-Endoskop untersucht Dekra-Sachverständiger Günther Schiele den Zustand der Hohlräume und den Korrosionsschutz. Ergebnis: absolut rostfrei.



    Samassa testissä Toyota Avensiksesta meni kytkin vaihtoon ja 1,5 vuoden jälkeen korissa on jo alkavaa ruostumista näkyvillä. http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-toyota-avensis_56139.html



    Ja tässäpä vielä toinen: http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6_941913.html?bild=20&now=17#mmg

    image



    image

    Kannattaa katsoa myös kuva numero 25. Ogelmatonta ei ole Toyotallekaan sylintereiden toleranssit.



    edit: Jotta maastovalitykselle ja kulkuepelille ei syntyisi väärinkäsityksiä, niin mainittakoon etten nyt väitä Toyotien olevan yleisesti pommeja. Tämä on vain tarkoitettu tuomaan hieman toisenlaista näkymää teidän fundamentalistiseen Toyotan viattomuuden ja saksalaisten vikaisuuden toitottamiseen. Toyotilla varmasti yleensä pääsee hyvin vähilla ongelmilla. Samaa pätee kyllä useimpiin muihinkin autoihin.

      
  • Niin mitä tosta? Pintaruostetta käsittelemättömissä osissa suolapaskan aikaansaamana? Joka autosta löytyy alustan osista pintaruostetta ja varsinkin osista joihin pyöristä tuleva vesi/hiekkasuihku osuu? Saabi oli aikoinaan ainoa joka yritti suojata takaapään niveliä suihkuilta auton alla..

    Mutta silti jos jossain paksussa valuosassa on korroosiota pinnassa, niin silti auto ei jää pakkasaamuna sen takia siihen, niinkun sakemanni tekee, kun esim. joku akun jännitetaso sattuu käymään niin alhaalla, että kaikki pitää käydä pajalla resetoimassa, eikä tietenkään taaskaan takuuseen vaan onnettoman omistajan piikkiin..

    Muuten laittamasi autopiltin linkki haisee joltain surkealta saksan autoteollisuuden provolta suojata kotimarkkinoitaan. Aika lällyä.. :frowning:

    Silti on surkea esitys kun Suomen talvessa hajoaa kone sen takia, ettei ole jotain pahvia nokalla, tai ovi menee hajalle avatessa? Tai sitten kone puhaltaa öljyt pihalle kun kampikammion tuuletusta ei ole suunniteltu riittävän huolella kylmiin oloihin??

      
  • Maastovälitys:

    Muuten laittamasi autopiltin linkki haisee joltain surkealta saksan autoteollisuuden provolta suojata kotimarkkinoitaan.




    Eikös ne siellä vikatilaston häntäpäässä olevat volkkaritkin mahda olla ihan Saksassa tehtyjä?

      
  • NHB:

    Toyotilla varmasti yleensä pääsee hyvin vähilla ongelmilla. Samaa pätee kyllä useimpiin muihinkin autoihin.




    Tämä juuri on asian ydin. TM:n käytettyjen autojen koeajojen yhteydessä julkaistut käyttäjäkyselyt auton vioista tukevat nekin osaltaan tätä näkemystä, vikatilastoista puhumattakaan. Mikään merkki ei ole absoluuttisen luotettava, vaan eipä niitä oikeasti katastrofaalisen epäluotettaviakaan ole olemassa.



    Peräti kummallista olisi sekin, jos omistajansa elämän suorastaan vaikeaksi tekevä auto olisi saavuttanut sellaisen markkina-aseman kuin VW Golf.



    EDIT: Mainittakoon, että samaisen AutoBildin 100 000 km:n käyttötestin on selvittänyt liehuvin lipuin myös Fiat Bravo. Senhän nyt ei ainakaan pitäisi olla mitenkään mahdollista, vai? Eihän lehteä voi sen kohdalla syyttää edes kotiinpäin vetämisestä.

      
  • kulkuepeli:



    Eiköhän nuo ole tulleet jo aiemmin moneen kertaan ilmi. Diesel-moottorit, polkimet ja ovet eivät kestä Suomen talvikelejä, suuri öljynkulutus, heikot lämmityslaitteet, TSI-moottorien ja DSG:n ongelmat, tylsä muotoilu yms.




    Ja nämä mielestäsi koskevat kaikkia liikenteessä olevia Golf-autoja? Tylsä muotoilu - verrattuna mihin? Kiaan vai Toyotaan, noihin tunnettuihin hyvän ja dynaamisen muotoilun ihmeisiin? Hyvin näyttävät nämä kaikki myyvän, ja Golfista toisin kuin noista kahdesta muusta nyt löytyy aika paljon malliversioita eri makuihin.



    DSG-laatikon tai TSI-koneen mahdollinen ongelma on siinä mielessä hauska juttu, että oikeastaan mikään kilpailija ei tarjoa tuossa luokassa vastaavaa laatikkoa tai edes konetta, ei lähimaillekaan itse asiassa. Niitä joudumme odottamaan siihen asti, kun Fordeihin saa Ecoboost-koneita kaksoiskytkinlaatikolla. Vikoja miettiessä kannattaa siis verrata Golfia käsihämmentimellä ja vanhan tekniikan koneella, koska niitä kilpailijat tarjoavat. Vapaasti hengittävä 1.4 litrainen ei paljon hurraa-huutoja muuten kyllä herätä.



    Dieselien kesto - mistähän sinä sen tuolla varmuudella tiedät? 1.6 TDI commonraililla on aika uusi kone, tuskin sen kestoa on vielä kovin paljon ehditty kokeilla. Epäilisin sen kestävän 400-500 tonnia kuten muidenkin nykykoneiden. Ja hyvin nuo dieselit kuten kaikki muutkin nykymoottorit on ainakin itselläni kestäneet, merkistä riippumatta. Miksi Volsu tekisi poikkeuksen, vaikka en sellaista nyt satukaan omistamaan? Ranskalaisetkin autot kestävät ihan sen mitä tarvitsee, eikä ainakaan itselläni ole niidenkään kanssa ollut mitään talviongelmia.



    Oletko muuten varmistanut, ettei jo raamatussa ole ollut Volkkarin vikalistaa? Ehkä ilmestyskirjassa? :innocent:



      
  • kulkuepeli:



    Mielestäni luotettavuus on kuitenkin perusautojen tärkeimpiä ominaisuuksia, enkä itse ainakaan viitsisi ravata pajalla pelkästään sen vuoksi, että saa ajella esim. Golfilla.




    Sinä tunnut tietävän oraakkelin lailla Golfien pajakäynnit. Huoltovälinsä puolesta se käy normaaliajelijalla aika harvoin korjaamolla. Vaikka kaikkien huoltokäyntien välillä pitäisi käydä kerran korjaamolla, on se silti useimpien autojen normaalitahti ilman vikoja. Ja täysin viattomia autoja ei olekaan.



    Itse tunnen lukuisia Golfin käyttäjiä, jotka ovat erittäin tyytyväisiä autoihinsa. Osa on merkkiuskollisia, osa ei. Osa on ostanut uutena, osa käytettynä. Autossa on kokonaisuutena hintaan nähden hyvät ominaisuudet ja lisäksi (testatusti ja todistetusti) edulliset ylläpitokulut (huolto, osat, vakuutukset, pa-kulutus jne), mikä on hyvin poikkeuksellinen yhdistelmä. Tämän uskon olevan merkittävä syy Golfin suosioon.



      
  • AkiK:

    kulkuepeli:


    Eiköhän nuo ole tulleet jo aiemmin moneen kertaan ilmi. Diesel-moottorit, polkimet ja ovet eivät kestä Suomen talvikelejä, suuri öljynkulutus, heikot lämmityslaitteet, TSI-moottorien ja DSG:n ongelmat, tylsä muotoilu yms.



    Ja nämä mielestäsi koskevat kaikkia liikenteessä olevia Golf-autoja?




    No tuolämmityslaitteen onneteton teho talvella kyllä, siitä on omakohtaista kokemusta.



    /quote]



    Tylsä muotoilu - verrattuna mihin? Kiaan vai Toyotaan, noihin tunnettuihin hyvän ja dynaamisen muotoilun ihmeisiin? Hyvin näyttävät nämä kaikki myyvän, ja Golfista toisin kuin noista kahdesta muusta nyt löytyy aika paljon malliversioita eri makuihin.





    Tämä on kyllä totta









    DSG-laatikon tai TSI-koneen mahdollinen ongelma on siinä mielessä hauska juttu, että oikeastaan mikään kilpailija ei tarjoa tuossa luokassa vastaavaa laatikkoa tai edes konetta, ei lähimaillekaan itse asiassa. Niitä joudumme odottamaan siihen asti, kun Fordeihin saa Ecoboost-koneita kaksoiskytkinlaatikolla.






    En tiedä onko paljon hauskempaa, jos laatikko joka leviää on vähän hienompaa tekniikkaa jos täytyy itse korjaus maksaa,melko todennäköisesti ainakin kallimpaa. Paljon hauskempaa jos se kestäisi oli sitten minkälainen tahansa.



    [Dieselien kesto - mistähän sinä sen tuolla varmuudella tiedät? 1.6 TDI commonraililla on aika uusi kone, tuskin sen kestoa on vielä kovin paljon ehditty kokeilla. Epäilisin sen kestävän 400-500 tonnia kuten muidenkin nykykoneiden. Ja hyvin nuo dieselit kuten kaikki muutkin nykymoottorit on ainakin itselläni kestäneet, merkistä riippumatta. Miksi Volsu tekisi poikkeuksen, vaikka en sellaista nyt satukaan omistamaan? Ranskalaisetkin autot kestävät ihan sen mitä tarvitsee, eikä ainakaan itselläni ole niidenkään kanssa ollut mitään talviongelmia.



    Tällä nyt viitataan ilmeisesti näihin talviongelmiin tietyissä TDI-koneissa, koneita on mennyt rikki. Hämmästytävän vähän näitä pahvivirityksiä moottorin edessä on näkynyt tien päällä, tarkalleen ottaen vain yksi tuli vastaan nelostiellä viikonloppuna. Aika brutaalin näköinenhän tuollainen olisi esimerkiksi vaikkapa vähän tyylikkäämmän Audin nokalla. Itselläni oli samaa asiaa ajava muoviläpyskä Pösön nokalla talvisin, se nyt ei ollut kovin pahan näköinen eikä vaatinut paljoa vaivaakaan

      
  • Maastovälitys:

    Niin mitä tosta? Pintaruostetta käsittelemättömissä osissa suolapaskan aikaansaamana? Joka autosta löytyy alustan osista pintaruostetta ja varsinkin osista joihin pyöristä tuleva vesi/hiekkasuihku osuu?


    Ai Toyotan tapauksessa reilun vuoden ikäisessä autossa oleva ruoste koteloissa, etuaisoissa ja tukivarsissa voidaan ohittaa. Jos työpaikkasi Volkkareissa olisi vastaavaa, niin olisit varmasti täällä julistamassa kuinka Volkkarit ja muut saksalaiset lahoavat käsiin.



    Muuten laittamasi autopiltin linkki haisee joltain surkealta saksan autoteollisuuden provolta suojata kotimarkkinoitaan. Aika lällyä.. :frowning:




    Tällähän sinä ja kulkuepeli yritättä selittää kaikkea sellaista, mikä ei tue kampanjaanne. Tuo ei taida kyllä ollenkaan kriittisempää tarkastelua. Esimerkiksi tuolla Autobildin listalla oli kärjessä kasi Mazdaa ja yksi Toyota, ennen kuin Bemari teki puhtaan suorituksen. Miten teoriasi sopii tähän?



    Silti on surkea esitys kun Suomen talvessa hajoaa kone sen takia, ettei ole jotain pahvia nokalla, tai ovi menee hajalle avatessa? Tai sitten kone puhaltaa öljyt pihalle kun kampikammion tuuletusta ei ole suunniteltu riittävän huolella kylmiin oloihin??


    Noita kyllä jaksat jankuttaa, mutta jostain syystä Avensiksen hajonneen kytkimen ja Auriksen leikkautumisjäljet sylinterissä eivät saa mitään huomiota... Eiku niin, Toyotan viathan ovat vain provokaatioyrityksiä.



      
  • Aivan, Toyota on hyvä autonvalmistaja, muttei moitteeton. Samoin ovat ne Corollat, Avensikset ja Priukset. Prius on tekniikan eturintamalla. Lexukset ovat poikkeuksetta hienoja pelejä.



    MUTTA kuitenkin Toyotakin kärsii osin samoista/eri ongelmista kuin muutkin autonvalmistajat - joka tätä ei usko, lukee/kuuntelee sitten Toyotan presidentin Aiko Toyodan puheen Yhdysvaltain senaatissa.



    (Vaikkei tämän pitäisi vaikuttaa asiaan, silti huomautan, että ajan itse japanilaisella Honda Accordilla - arvostan edelleen japsilaatua).



    Moittimalla Volkswagenia ei Toyota muutu viattomaksi. Toyotan viat ovat aiheuttaneet kuolemia, VW:n tiettävästi ei.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit