Uusi Mclaren, höh!

23 kommenttia

Uutisotsikoon



http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/mclaren-palaa-superurheiluautojen-markkinoille



näkeminen sai jo innostuman, mut ei!



Historian mukaan oisin kyllä odottanu luokkaa Königsegg tai Bugatti, mut täähän on vaan bisnesmalli rahan kuorimiseen. Tai niihän ne kaikki taitaa olla.



Onko joku muu nähny homman valon?

  
  • Aika geneerisen oloinen superauto. Näkee kyllä, että Gordon Murray on puuhastellut pikkuautonsa ja todellisen



    Murray is skeptical of the new P11. "It's bound to disappoint. There's no point in trying to outdo the F1," he is quoted in the Car Magazine story.



    Itse uskon myös, ettei tästä tule mitään menestystarinaa. Tavoitteet on myös asetettu aika korkealle. Ei ole mitenkään helppoa myydä tuhanen yksilön vuosivauhdilla "merkitöntä" autoa, jonka kappalehinta on neljännesmijoona.

      
  • No voipa tähän sanoa, että aivan sama ! Ei hetkauta meikäläisen elämää pätkääkään... :lol:

      
  • hinta oli tuossa tekstis n 250 000 e ilman veroja ja saman hintainen on tuo tuleva lexus lf-a jota valmistetaan vain 500kpl ja oletettu myyntiaika on n.2-3 v eli on aika erilaiset myyntitavoitteet...

      
  • Reimanen:

    Jees...

    Halvemmalla saa vaikka tämän

    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/virallinen-mercedes-benz-sls-amg




    Hienon näköinen, malliesimerkki onnistuneesta legendaarisen mallin uudispainoksesta. Uskaltaakohan BMW herätellä oman historian, eli veneenkeulat henkiin.

      
  • Tämän auton tulo on ilmeisesti äryynnyttänyt Mercedeksen, ja johtaa siihen ettei McLaren tule jatkossa olemaan enää Mercedes-benzin ykköspanostus formulakentillä.



    http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/09/954995

      
  • Mercedeksen SLS on kyllä pirun hieno retrovehje. Todella makea. Miksei kaikki mersut voisi olla samanlaisia? Nosti kyllä merkin arvostusta minun silmissäni tämän uuden C:n ja mitä muita niitä onkaan jäljiltä.

      
  • McLaren heittämässä isompaa vaihdetta sisään?





    Vuoteen 2011 mennessä McLarenin on tarkoitus myydä tuhat MP4-12C-autoa vuodessa. Tulevaisuudessa McLaren tavoittelee 5000 auton vuosimyyntiä ja aikoo rakentaa vielä kalliimman hintaluokan auton kilpailijaksi Zondalle sekä hieman edullisemman auton, joka kilpailee Porsche 911:n ja Audi R8:n kanssa.





    http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/984041

      
  • Joku vedonlyöntitoimisto saisi ottaa listoilleen nämä autoteollisuuden tavoitteet. Löisin välittömästi vetoa sen puolesta, etteivät Mäkin suunnitelmat toteudu. Mäkin vahvuudet ovat vanhan mallin kulttimaineessa ja Formuloiden kautta saatu julkisuus. Noiden avulla on vielä hankala myydä 1000 kappaletta 200k euron autoa vuodessa. Auto on kuitenkin lähes tyhjästä tehty ilman historiaa ja perinteitä. Vähintäänkin muotoilulta vaadittaisiin jotain erityistä. Pagani Zonda on hieno osoitus siitä, että tyhjästäkin voidaan ponnistaa. Vastakkaisia esimerkkejä löytyykin sitten todella paljon.



    Miten Ron luulee kilpailevansa 911:n kanssa autolla, jota on tarkoitus tehdä pari tuhatta vuodessa?

      
  • Mä ainakin tykkään tuosta Mclarenista. Hienon kompaktit muodot. Sikäli kun sillä on mitään väliä, niin on kiva nähdä tuon rata-aikoja. Myyntimääristä on paha sanoa vielä yhtään mitään, mutta on tuo ainakin vaihtoehto sille joka ei halua profiloitua Porsche- tai Ferrarikuskiksi.

      
  • Jos käsitin oikein, tässä McLarenissa tulee olemaan jonkinlainen systeemi joka hillitsee aliohjausta, jarruttamalla sisempää takapyörää tiukassa kaarreajossa.



    Kyllä tämä on mielenkiintoinen auto, ja aina on kiva saada uusia merkkejä tarjolle.



    Tosin NHB saattaa olla oikeassa että melko liian kovia nuo tavoitteet myynnistä on.



      
  • Lelu Suomen talveen? :snotty:

      
  • Vaikea ymmärtää tuollaisen tarvetta markkinoilla, hyviä urheiluautoja on paljon. Enkä jaksa uskoa McLaren -brändiin esim. Ferrarin kilpailijana vaikka molemmat hyödyntävät F1-teemaa.



    Mutta rahahan tuonkin asian ratkaisee - ehkä Dennis on löytänyt tuolle öljysheikkejä sijoittajiksi...





    M-B:n SLS kyllä säväyttää. Todella hieno yhdistelmä uutta ja vanhaa.

      
  • Ehkä Dennis tietää suurinpiirtein tuon kysynnän. Kyllä kai siellä on motorhomeissa ja vip-partyissa kestitty sheikkiä ja ties mitä pohattaa ympäri sirkuksen, ja kartoitettu mahdollisia kiinnostuneita.



    Jos auto osoittautuu eteväksi, voisin kuvitella sen olevan ihan kiinnostava vaihtoehto sellaiselle joka ei jostain syystä vaikka halua italiaanoa. Eikä merkki tule mistään ihan tyhjästä, McLaren on kova sana autourheiluystävien keskuudessa. Kiinnostusta voi irrota hyvin, jos/kun ''F1-tekniikkaa siviiliautossa'' -mainostus uppoaa ostajiin. Mutta mene ja tiedä.



    Viimeisin käänne mersun ja McLaren F1 tallin rakoilussa on ilmeisesti se, että nyt luvataan jatkaa yhdessä tiivisti kuten tähänkin asti, ja ''vielä pitkään''. Näiden katuauto kiistojenhan huhuttiin laittavan suhteet törmäyskurssille.



    ***



    Tuo SLS on kyllä pysäyttävän upea mersu. Siitä tulee myös ensi kaudeksi formulaykkösten uusi turva-auto.



      





  • http://www.tmnet.fi/uutiset/uusi-maailman-nopein-auto







    No jo on Ronilla pokkaa. Mitä mieltä ollaan?

      
  • Tiedä sitten missä on nopein. Radalla? Ei suoralla tiellä ainakaan. Itse kyllä tykkään hurjasti tuon vehkeen muodoista ja spekseistä. Lisäksi se, että tuon takana ei ole mikään perinteinen urheiluautomerkki, eikä osia ole lainattu sieltä sun täältä useimpien muiden marginaalimerkkien tapaan, tekee tuosta jollain tapaa uniikin ja omaperäisen. Omissa haaveissa tuo nousee ihan kärkipaikoille.

      
  • Nopeus on tyhjänpäiväinen tekijä laitteelle, jonka tärkein funtio on osoittaa omistajansa varallisuus. Denniksen tehtävä on saada tuotteensa vaikuttamaan äärimmäisen nopealta, jotta möhömahaiset vanhukset kokisivat olevansa äärimmäisen nopeita tyyppejä McLarenillansa ratin taakse ahtautuessaan. Mielikuvia ja krääsän palvontaa.

      
  • Varmasti hieno laite , mutta Suomessa verottaja pitää huolen ettei noille synny koskaan omaa merkkikerhoa,saati sitten Ahvenistolle merkkikokoontumista.Sääli sinänsä.

      
  • NHB:

    Nopeus on tyhjänpäiväinen tekijä laitteelle, jonka tärkein funtio on osoittaa omistajansa varallisuus.




    Jos tämä pitäisi paikkaansa, niin helpompaa olisi autonvalmistajalle lyödä 500000 euron hintalappu Ladan konepeltiin. Siinähän sitä voisi rahoillaan elvistellä kun on ollut varaa sijoittaa tuon verran Idän Ihmeeseen.



    Mielikuvia ja krääsän palvontaa.




    Eli samaa kuin kaikilla muillakin urheiluautomerkeillä.



      
  • Paganini Zonda, onko se joku viulu tai pore-allas ? En kyllä ikinä ajaisi tuon nimisellä autolla.

      
  • onneksi sen nimistä autoa ei ole...

      
  • No Pagani Zonda sit, mutta tosiaan eihän tuolla uudella McLarenilla ole mitään tekemistä sen vanhan McLarenin kanssa, sehän oli huippukalliskin.

      
  • Olen samaa mieltä Juuson kanssa. Hyvin kiinnostava auto, ja merkki. Kivan näköinen.



    Melko takapainoinen muuten. Luulisi olevan kääntyvyys kunnossa, vielä kun on tuo aliohjausta hillitsevä systeemi.



    Teknari voisi testata ja vetää pohjat kierrosaikapankkiin :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit