Uusi Focus Rs

294 kommenttia
2456710
  • Derrick:

    PutPut

    Tä ? Tänään tein 7 kilometrin aamulenkin, ja kattelin samalla tiellä ajavia, Venäjälle virtaavia luksusautoja Saksan rekisterissä. Pääasiassa Mersuja, Audeja ja BMW:tä.

    Siis onhan se nyt totta että Mini on hemmetin pieni auto. Etuna tietysti se että etäisyys kaasupolkimeen on lyhyt. Mutta jos on taipuisa vartalo, niin ei tuottane ongelmia kulkea autosta sisään ja ulos.




    Tee vähemmän lenkkejä autorekkojen saastuttamassa ilmassa niin ehkä ajatuskin kulkee. Mitä v****a se takaluukun koko kuskin tiloihin vaikuttaa? Miksi kukaan Ministä niin pienen tekisi ettei sillä ihan samat ihmiset voi ajaa kuin C30:lläkin tai millä tahansa muullakaan?



    Suurimmalla osalla ihmisistä on kyllä taipuisa vartalo. Meillä on niveliä, nikamia ynnä muita.



    Kuinka vajaa täytyy olla että pitää yrittää haukkua autoa täysin älyvapailla jutuilla jotka on ilmiselvästi täysin paikkansapitämättömiä? Kerro mitä ongelmia, minkä mittojen kanssa ja minkä mittaisella henkilöllä on ollut. Myöskin mitkä Minin mitat eroavat muista ihan tavallisen kokoisista autoista? Etäisyys kaasupolkimeen ei ole yhtään sen lyhyempi sillä ihan samanmittaisille ihmisille ne Minitkin tehdään.



    Ei voi kuin ihmetellä kuinka IDIOOTTEJA jotkut osaavat olla.

      
  • "Myöskin mitkä Minin mitat eroavat muista ihan tavallisen kokoisista autoista?"



    Onko tosiaan "normaaliperheauton" kokoinen kaikilta mitoiltaan? :wave:

      
  • Minin penkki ei ainakaan ole kovin hyvä. Pienikokoinen tulee sen kanssa vielä toimeen, mutta voin kuvitella ettei se tue isokokoista kuskia yhtään. Niillä harvoilla pitemmillä matkoilla ainakaan minun selkäni ei tahtonut sitä penkkiä kestää.



    Kaupunkikipoksi kyllä sitten oikein mainio valinta. Todella hyvä ajaa ja ajamisen riemukkuus noissa pikkuautoissa aivan omaa luokkaansa. Maantiellä ei ihan parhaimmillaan.

      
  • simppa:

    Minin penkki ei ainakaan ole kovin hyvä. Pienikokoinen tulee sen kanssa vielä toimeen, mutta voin kuvitella ettei se tue isokokoista kuskia yhtään. Niillä harvoilla pitemmillä matkoilla ainakaan minun selkäni ei tahtonut sitä penkkiä kestää.

    Kaupunkikipoksi kyllä sitten oikein mainio valinta. Todella hyvä ajaa ja ajamisen riemukkuus noissa pikkuautoissa aivan omaa luokkaansa. Maantiellä ei ihan parhaimmillaan.




    Puhut edellisestä mallista, sellainen kai sinulla kertomasi mukaan oli. Ja siinäkin oli kolmea eri istuintyyppiä, niissäkin eri tuntuma joillain eri verhoiluvaihtoehdoilla. Enkä muita haukkuja penkeistä ole kuullut vaikka useaa kestotestiä olen lukenut monesta eri lähteestä ja lukemattomia testejä. Joten taisi olla yksittäistapaus tai sitten vain sinun kropalle ei sopinut.



    Ministä on tullut uusi malli.

      
  • Metsähaka:

    "Myöskin mitkä Minin mitat eroavat muista ihan tavallisen kokoisista autoista?"

    Onko tosiaan "normaaliperheauton" kokoinen kaikilta mitoiltaan? :wave:




    Ei, vaan etupenkkien tiloiltaan. Eikä se takatiloiltaan niin paha ole, etenkään Clubman-mallisena.



    Siinä se onkin kun eräät juntit väittävät autoa 'pikkuautoksi' tai 'rimpulaksi' vaikka jämäkämpi, hienostuneempi ja kuskille tilavami kuin moni 'iso' auto. Kas kun eivät urheiluautoja vähättele. Mutta järkeähän noissa puheissa ei olekaan, pelkkää tunneperäistä alkukanta-reaktiota kun äly ei riitä ja itsetunto/jokin muu pistää puhumaan jotain huonoa niistä.



    Miten on sitten puolipitkillä ohjaamoilla tai kokonaan ilman takapenkkejä olevilla pickupeilla? Onko nekin 'pikkuautoja' ja mahdottomia mahtua kuskin paikalle kun takapenkkitilaa ei ole hirveästi ja takaluukkua ei ollenkaan?



    Ilmeisesti eräät tarvitsevat paljon ilmaa penkkinsä taakse ja tavaratilaan jotta mahtuvat ajamaan ja jottei kaasupoljin ole liian lähellä...



    Kertaakaan ei ole kukaan esittänyt mitään mittoja jotka ahdistaisivat tai kokemuksia siitä ettei ole mahtunut ajamaan. Alkuperäistäkin Miniään ajoi juuri vajaa 2m pitkä kaveri ilman valituksia, ja se oli paljon pienempi auto!

      
  • Olen minä uudellakin Minillä taittanut kilometrejä ihan kiitettävästi. Penkit ovat siinä hyvin samanlaiset kuin vanhassakin, eli eivät tue alaselkää juuri ollenkaan. Kaikille tuo ei varmaan ole ongelma, mutta minua se pitkillä matkoilla vaivasi.



    Ja ennenkuin aletaan jostain liikunnan puutteesta tai ylipainosta jauhamaan, niin syy herkkään selkääni on nuoruuden urheilu.

      
  • Putput:

    Kuinka vajaa täytyy olla......Ei voi kuin ihmetellä kuinka IDIOOTTEJA jotkut osaavat olla.




    Putputiputputilla on vankkumaton linja !

      
  • Päivän parhaat naurut tuli ku joku vertasi RS Octaviaa noitten muitten kanssa :lol:

      
  • Jaahas, Putput on taas jättänyt lääkkeet ottamatta. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mitä näistä mainitsemistasi autoista olet Putte ajanut? Mielipiteesi ovat niin vankkumattomia että kokemusta on varmasti enemmänkin tämän luokan autoista?



    Ja muuten, Suomessa ei puolipitkillä ohjaamoilla varustetuissa pick-upeissa ole penkkejä takana. :warning:

      
  • "Päivän parhaat naurut tuli ku joku vertasi RS Octaviaa noitten muitten kanssa"



    Vanha sanonta: Mies se tulee räkänokastakin, muttei tyhjän naurajasta!

      
  • Kumppani:

    Putput:
    Kuinka vajaa täytyy olla......Ei voi kuin ihmetellä kuinka IDIOOTTEJA jotkut osaavat olla.


    Putputiputputilla on vankkumaton linja !




    Samoin kuin sinulla: ei koskaan mitään asiaa viesteissä.

      
  • simppa:

    Olen minä uudellakin Minillä taittanut kilometrejä ihan kiitettävästi. Penkit ovat siinä hyvin samanlaiset kuin vanhassakin, eli eivät tue alaselkää juuri ollenkaan. Kaikille tuo ei varmaan ole ongelma, mutta minua se pitkillä matkoilla vaivasi.

    Ja ennenkuin aletaan jostain liikunnan puutteesta tai ylipainosta jauhamaan, niin syy herkkään selkääni on nuoruuden urheilu.




    Niinniin, seliseli. Silloin kun sinä lähdet haukkumaan jotain autoa (tunnesyistä kuten aina) niin mihinkään mihin sanot ei voi luottaa. Sanot ihan mitä sattuu vain jotta pääset haukkumaan.



    Mitään ei koskaan ole huonosti millään tavalla autoista joista olet innostunut ja niistä mitä haluat haukkua löytyy ties mitä juttuja mitä muut eivät ole huomanneet. Nytkin sinun selkävammasi kai on Minin syytä ja meidän pitäisi uskoa että mitään ongelmaa penkin kanssa edes olisi. Kunhan vaan selität.



    Yhtäkkiä vika onkin myös uudessa mallissa (vaikka penkit ovat eri) nyt kun jäit kiinni siitä että omistuskokemuksesi olivat edellisestä mallista, ja koskee kaikkia penkkiversioitakin?



    Valehtelija ja mustamaalaaja.

      
  • Just just... Mitään negatiivista ei siis saisi sinun pitämistäsi autoista sanoa, ei sitten mitään vaikka muuten kehuisi kuinka hyviksi. Uudempi Mini on minulla ollut vuokralla jolloin taitoin pidemmät matkan, lisäksi olen koeajanut sen.



    Uskomatonta kuinka lapsellinen osaat olla.

      
  • simppa:

    Just just... Mitään negatiivista ei siis saisi sinun pitämistäsi autoista sanoa, ei sitten mitään vaikka muuten kehuisi kuinka hyviksi. Uudempi Mini on minulla ollut vuokralla jolloin taitoin pidemmät matkan, lisäksi olen koeajanut sen.

    Uskomatonta kuinka lapsellinen osaat olla.




    Kerro nyt vielä kuinka kamala auto Mini on ja kuinka sitä ei kannata ostaa jne. kun siinä on KAMALAT penkit (joita kukaan muu kuin sinä ei ole valittanut)...



    Ja alkuperäinen perusteeton haukkuminen oli se että olisi liian pieni jotta sitä mahtuisia ajamaan, sitä väärinkäsitystä et tietenkään halua korjata kertomalla kokemuksiasi siitä että hyvin sinne mahtuu vähän isompikin ihminen, eikö? Pelkkkää negatiivista vain...

      
  • Niin Putput, odottelen vieläkin että oletko ajanut jollain näistä autoista mistä niin kovin tunnut tietävän, vai luetko vain autolehtiä? Tallissa on varmasti pari BMW:tä kun niin hyviä autoja ovat?

      
  • Mini on miniauto ja jos joku sinkku sellaista tarvitsee, niin ostakoon, mutta turha väittää että on keskikokoisen perheauton tilat myös takapenkillä ja takakontissa? :snotty:

      
  • uuden rs:n lehdistötiedote oli jo julkaistu engelsmanniksi:

    http://www.autotrader.co.uk/EDITORIAL/CARS/news/full_press_release_new_ford_focus_rs.html



    rs:llä on saatu jo kovempi aika fordin testiradalla, kuin muskeli gt:llä...

    tosin radasta ei ole sen enempään tietoa. kovaa varmasti tulee kuitenkin menemään..

      
  • 80-rajoituksilla hyödyttää? :snotty:

      
  • Iltasanomat ja Manu Metso?



    Uusi RS on ollut jo ihan oikeiden autolehtien ja varsinkin pätevien autotoimittajien testissä.



      
  • Nallipyssy vai mitenkä se nyt menikään? :smile:



    Myös muut kuin Manu Metso ovat olleet kovin tyytyväisiä Fordin nallipyssyyn.

      
  • Simppa



    Ei aleta kinastelemaan. Edeltäjät olivat vähän nallipyssyjä hurjine vetely-ajettavuuksineen.



    Tämä uusi vaikuttaisi olevan kuivalla ihan mainio vastine sen kilpailijoille.

      
  • Juu, ei kinastelua. Oli pakko kuitenkin pakko kuitata, kun olit niin vakuuttunut siitä Fordin huonoudesta ilman mitään faktoja ja toit sen aika useasti esille. Koeajojen perusteella näyttäisi kuitenkin ainakin minun silmääni olevan varsin oivallinen laitos.

      
  • Tämän ylivoimaisesti kovin valtti on hinta. Evo mitsua se lähtee parhaimmillaan 20k € halvemmalla ja kyllä Subaruunkin verrattuna edullinen on, joten eiköhän tälle ostajia löydy.



    Mikä Manu Metson koeajossa on vikana ? Kyllä sen kommentit ihan yhtä vakuuttavia ovat kuin omasikin. Jos yleensä katsot mitä huonoja ja hyviä puolia noista on Iltasanomien testeissä löydetty, niin aika hyvin käyvät yhteen ns. "varsinaisten autotestaajien" kommenttien kanssa. Toki se että paljon suppeamminhan nämä testataan jossain IS:ssä.

      
  • Missä maissa tuo on hinnoiteltu? Briteissä ainakin on melko saman hintainen kuin WRX STi. Evo on sielläkin sekä Focusta että Imprezaa kalliimpi.



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/234198/ford_focus_rs.html



    Price: £24,995



    Price: £26,040



    Petos:



    Fordilla oli yksi vähän epäonnistuneempi Focus RS. Sitä edeltäneet olivat aika kovia pelejä. Esimerkiksi Sierra RS500 oli aika hurja laitos, enkä muitakaan cossu-Fordeja menisi nallipyssyiksi haukkumaan.

      
  • No löysinpä minäkin hinnat Suomen hinnat! 47 500€. Ihme jos kauppa ei lamasta huolimatta käy. Tuo on mielestäni todella kohtuullinen verrattuna nelivetojapskeihin.

      
  • Simppa:



    -Nelikko Sierrat ja Escortit ovat kyllä hienoja vanhoja pelejä, ja hauskoja ajaa, mitä nyt niitä olen joskus ajanut. En ole niitä nallipyssyiksi haukkunutkaan, vaan näitä edeltäviä focus RS:iä ja ST:tä ja mitä näitä nyt on.

    Niissä minun kokeilujen mukaan oli aivan infernaaliset nuo etuvedon ''oireet'', ja ei niillä päästy kaiketi ratanopeudessakaan lähellekkään japsikaksikkoa.



    Tuo uusi pitää kyllä kokea.





    -näkyy olevan nettiautossa pari evoa, toinen tällä uutuusvaihteistolla 73'500 ja toinen manuaalina 59'000.



    Uusi Subaru voi näköjään maksaa 72'500.



    Onhan tuossa melkoinen hintaero

      
  • Matti-:



    Kyllä sen kommentit ihan yhtä vakuuttavia ovat kuin omasikin.


    -tota noin....minähän olenkin vain keskustelupalstalla keskusteleva nimimerkillinen kansalainen, en missään valtakunnan mediassa autotoimittajaa esittävä konttorirotta.



    Jos yleensä katsot mitä huonoja ja hyviä puolia noista on Iltasanomien testeissä löydetty, niin aika hyvin käyvät yhteen ns. "varsinaisten autotestaajien" kommenttien kanssa


    -niin, onko se ihme kun ensin nämä täysipäiväisesti autoihin keskittyvät alan lehdet ovat testanneet taidolla ja perinpohjin. Sieltä on helppo näiden torakoiden sitten copypastella kynäillä puolensivun ''testi'' iltasanomiin.

    Ei siinä mitään, ihan käypää viihdettä iltasanomiin, kaljan ja makkaran seuraksi.

    ammattitaito kunniaan...
      
  • Lehdistö on kyllä ihan eri mieltä nallipyssymäisyydestä Focus ST:n yhteydessä. ST:Tä on kehuttu myös sinun lukemissasi lehdissä ja myös sellaisten henkilöiden toimesta, jotka sinäkin varmasti luet rattimiehiksi. Jos Focus ST on nallipyssy, niin Impreza WRX ei ole yhtään sen parempi. Focus ST ei ole kovin "hard core" vehje, eli siinä on aika pehmyt alusta. Siltikin se on varsin hyvä ajaa ja kuivalla nopeampi kuin perus WRX.



    Sitäpaitsi kuten nimikin kertoo, ovat nuo RS Fordit oma lukunsa. Focusta edeltävät RS:ät olivat Cosworth Escorteja. ST ei kuulu samaan sarjaan vaikka kelpo tuote onkin.



    Edellinen Focus RS ei sen sijaan ollut mitenkään mahtava tuotos.



    Focus RS:ien edeltäjä:



    http://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort_RS_Cosworth



    Suuri osa noiden Cosworthien maineestahan perustuu siihen, että niiden koneita äärimmäisen helppo piristää ja ne kestävät todella suuria teholukemia ilman kummempia muutoksia.



    Mielestäni on erittäin ikävää, että nuo Cosworthitkin ovat päätyneet teineille raiskattaviksi. Ei hyvä.



    Hinnoista vielä:



    Halvin Evo maksaa 64 295€ (manuaali. DSG pari tonnia kalliimpi)



    Halvin STi kustantaa 68 500€



    Viidenkympin budjetilla sporttista autoa halajavalle Focus RS on kyllä melkoisen kilpailukykyinen tuote. Mahtaakohan olla nopein auto, mitä sillä budjetilla saa?

      
  • Unohda jo tuo ''nallipyssy''. Lähinnä vain silloin joskus ärsytin anderzia, kun tämä uhosi Fordia.





    Mun mielestä, oli sitten ST vs. WRX, tai RS vs. wrx STI, molemmissa on puolensa, ja nuo tarjoavat hieman eri asioita. Mieltyköön jokainen mihin haluaa.







    Mielestäni on erittäin ikävää, että nuo Cosworthitkin ovat päätyneet teineille raiskattaviksi. Ei hyvä.



    -mutta minkäs sille mahtaa. Ei se silti vähennä yhtään sitä kuinka kovia pelejä ne ovat.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit