Nahkajakkaroiden hoito?

6 kommenttia

Tervehdys

Mitä ainetta suosittelette uudehkojen nahkojen ylläpitohoitoon?
Tavoitteena olisi saada nahka pysymään kimmoisana ja mattapintaisena, joten penkit liukkaan näköisiksi kiillottavat aineet voi unohtaa yksintein.

Onko kokemuksia hyvin toimineista hoitotuotteista?

Jakkarat:
http://pic18.picturetrail.com/VOL937/4006174/8314861/113571230.jpg

  
  • Oma kokemukseni Auto Glym:in nahan hoito aineesta
    on hyvä. Muutaman kerran vuodessa pienellä määrällä
    hoitoainetta pitää vaaleatkin nahat uusina.
    Ohjeen mukaan käytettynä kannattaa auto ottaa
    käyttöön vasta vrk. jälkeen käsittelyn.
    Silloin aine ei tartu vaatteisiin, eikä penkit ole liukkaat
    eikä kiiltävät.

      
  • Itse olen käyttänyt Leather Masterin tuotteita. Heiltä saa erittäin hyvää palvelua, kun tilasin tuotteet suoraan maahantuojalta ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen aineisiin. Heillä on monenlaista ainetta, myös uusien penkkien suojaukseen.

      
  • Aihe on alkanut sattumoisin kiinnostaa minuakin. Autoglymin myyntiräkistä löytyy tosiaan Leather Care, joka sisältää nettisivujen mukaan luonnonöljyjä ja saippuaa (muistan jonkun suositelleen täällä aiemmin mäntysuopaa nahkapenkkien hoitoon, joten hommassa on varmaankin vinha perä). Ihan uutena ja talvikelillä en ajatellut käsittelyä tehdä, mutta keväämmällä sitten.

    [nimim Erkki muokkasi tätä viestiä 25.01.2006 klo 14:39]
      
  • no tervehdys!

    kävin tossa nahkataiteijalta kysymässä että miten saan putsattua vaaleat nahkatakin hihat,no hän neuvoi että käy hakemassa kaupasta RANSKALAISTA SAIUPPUAA .sitä ei tosin jokaisesta kaupasta löydy mutta löytyi ainakin minulle tavaratalosta.ajattelin että mikähän poppakonsti tämäkin on mutta TOIMII.en tosin muita värkkejä ole kokeillutkaan eikä ole tarvinnut.samoin hoituu kaikki nahka mm.auton penkit ja muut nahkavehkeet!suosittelen.

    pena



    :smile:

      
  • Mäntysuopa on hyvä aine isomman lian puhdistukseen. Muuhun hoitoon olen käyttänyt Auto Glymiä kerran pari vuodessa, tulos on erinomainen.

      
  • Lika pois Marseilles saippualla. Pintaan Nahkiss



    Tällä on menty jo 15 vuotta. Niin nahka huonekalut kuin autojen penkit. Toimii ja lopputulos on siisti. Voin suositella.



    Jos on kiire tai likaa ei juuri ole nähtävissä niin joskus harvoin on tullut vetäistyä Autoglymin nahanhoitoaineella. Se vain tuntuu tosi rasvaiselta, eikä se likaa kunnolla irrota. Mutta kuten sanottua, jos on kiire.

    Koska kunnon puhdistus vaatii hieman aikaa ja viitseliäisyyttä.

    Pari kertaa vuodessa varmaan riittää, mutta itse käsittelen 4x vuodessa. 300tkm ja 15 vuotta ei vielä näy juuri missään jos hoito ja käyttö on järkevää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit