Salakuvat V60 mallista

20 kommenttia

Laitetaanpa tännekin nämä salakuvat uudesta V60 mallista. Jos saataisi jotakin järkevääkin keskustelun aihetta Volvoista.



http://blogs.insideline.com/straightline/2010/03/spy-photos-2011-volvo-v60-wagon-caught-in-full-production-trim.html



Sanoisin, että tuolla on hyvä lähteä taistelemaan farmareiden markkinaosuuksista. Varsin onnistuneen näköinen farmari ja lyö kevyesti V70:n laudalta ulkonäöllä. Vihdoinkin jotain modernia muotoilua Volvonkin farmareihin ja tuohon kun yhdistetään jo uudessa S60:ssä esitelty hyvä moottoripaletti, niin uskoisin varsin hyvään menestykseen.

  
  • Ihan kivan näköinen.



    Ainoa ongelma vaan, että farmaria tuossa on vain luukun malli. Koosta ja muodosta voi päätellä, että tiloilla ei juhlita. Eipä nykyinen V70:kään mikään jättiläinen kontiltaan ole. Sinänsä tietysti v60 sattuu samaan sarjaan pikku-Audien ja muiden kanssa, mutta miksi tehdä jotain ihan samankaltaista, kopioiden myös ahtaat tilat?

      
  • Minä taas en ymmärrä miksi kaikkien autojen pitäisi olla kooltaan Suberbin luokkaa. Ihmisillä on erilaisia tilan tarpeita autoille ja tuo on tietenkin tehty kilpailemaan A4:n, C-sarjan ja 3-sarjan farmareiden kanssa. Tuon kokoluokan farmari riittää monille ja on ahtaaseen sedanin takaluukkuun verrattuna kuitenkin melkoinen kuormajuhta. Jos ajatellaan Volvon nykyistä mallistoa, niin tuohan sijoittuu V50:n ja V70 väliin ja V50 onkin tosi pieni farmariksi eli eiköhän tuolle kokoluokalle tilausta ole.



    Monille myös se V70 kantikkuus on ollut liikaa ja sellainen muotoilu on jo aika vanhanaikaista ja farmareitahan ostetaan nykyään paljon ihan siksikin, että monella automallilla farmari on itse asiassa jo tyylikkäämpi kuin sedan. Tästähän on paras esimerkki juuri tuo jo alussa mainitsemani Suberb.



    Tuolla on muutama photoshopattu ennakkokuva ja varsin hyvältä näyttää niissäkin.

    http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/_22PIsESa10s/Swp4xl_sGbI/AAAAAAAAAEs/-POkHSXwXrE/s1600/2011-volvo-v60-rendering_100232917_l.jpg&imgrefurl=http://volvov60.blogspot.com/2009/11/renderings-of-volvo-v60-estate-revealed.html&usg=__lTzNiVq4mkG8txgaNuKcZLvOjGw=&h=684&w=1024&sz=190&hl=fi&start=17&um=1&itbs=1&tbnid=TdInkLRF21MEVM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dvolvo%2Bv60%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dopera%26sa%3DX%26rls%3Dfi%26tbs%3Disch:1

      
  • A-utoilija:

    Minä taas en ymmärrä miksi kaikkien autojen pitäisi olla kooltaan Suberbin luokkaa. Ihmisillä on erilaisia tilan tarpeita autoille ja tuo on tietenkin tehty kilpailemaan A4:n, C-sarjan ja 3-sarjan farmareiden kanssa. Tuon kokoluokan farmari riittää monille ja on ahtaaseen sedanin takaluukkuun verrattuna kuitenkin melkoinen kuormajuhta.
    ....
    Monille myös se V70 kantikkuus on ollut liikaa ja sellainen muotoilu on jo aika vanhanaikaista




    Ei auton tarvitse olla kooltaan Superbin luokkaa, siitähän ei ole kyse. Itsekin ajelen tuon pienemmän kokoluokan autolla. Erottautuminen on luokassa vaan aika vaikeaa, jos tilankäyttökään ei ole kummempaa kuin saksalaisilla kilpailijoilla. En kuitenkaan usko, että niitä pystytään haastamaan imagossa, tietyissä tekniikan hienouksissa jne. Turvallisuustekniikkaa tuohon toki tulee paljon. Nämä farkutahan on länsieurooppalainen ilmiö, muuallahan ei edes tunneta premium-farkun käsitettä.



    V70 on tosiaan oman näköisensä mutta eipä luiskaperässäkään mitään erikoista tai erilaisuudella säväyttävää olisi. V70 kuitenkin on lähtökohtaisesti perheauto ja ainakin itse tunnen monia jotka ovat valinneet sen juuri siksi että Bemari ja Audi ovat olleet käytännön tiloiltaan liian pieniä/hankalia ja luokan ainoa iso farmari eli Mersu on taas Volvoon nähden aivan liian kallis.







      
  • Lisää kuvia:



    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/250204/volvo_v60_caught_undisguised.html



    Minun silmääni aika nätti farkku.



    Ominaisuuksista en sano mitään muuta, kuin että ainakin S60 kuulostaa paperilla ihan kelpo peliltä. Toivottavasti todellisuudessakin on hyvä auto.



    V70:hän tapetaan jenkeistä kokonaan. Jäljelle jää vain XC70 ja tämä V60. Ilmeisesti kaikki eivät tuosta V70:sen laatikkoperästä ole innostuneet, kun S80:sen myynti on siellä sujunut paljon paremmin, vaikka USA hinnastossa S80 on ihan selvästi hinnakkaampi malli.

      
  • Komea malli, mutta kuten aina, pitää nähdä luonnossa ennenkuin voi sanoa mitään varmaa.



    Tuosta US markkinoista sen verran että siellähän ei farmarit muutenkaan juhli. Sama on Kanadassa. Pohjoisamerikassa ostetaan ennemmin maasturi kuin farmari, tosin tuo XC70, Legacy Outback ja jotkut muut poikkeukset ovat aika suosittuja, mutta ne ovatkin vähän välimalleja joissa on korkeampi maavara ja neliveto.

      
  • Mikäli ominaisuudet on kohdallaan niin nyt on Volvolla mahdollisuus kerrankin taistella Saksalaisrintamaa vastaan. Ulkonäkö on kerrassaan hieno ja perheautona varmasti menestyy testeissä kuten Volvolla on tapana.



    Isokoneiset ja takavetoiset 'kilpailijat' on kovia vehkeitä kuitenkin. Koeajon arvoinen uutuus joka tapauksessa.

      
  • Vackraste:


    Isokoneiset ja takavetoiset 'kilpailijat' on kovia vehkeitä kuitenkin. Koeajon arvoinen uutuus joka tapauksessa.




    Niin, isokoneiset takavetoiset ja nelivetoiset (Audi) kilpailijat on toki kovia vehkeitä. Ihan riittävän kova vehje se on kuitenkin myös Volvon T6 malli, nelivedolla ja 305 hv:lla. Ainakin tänne Suomeen. Antaa sakemannien vaan nokitella toisiaan toinen toistaan tehokkaammilla ja nopeammilla vehkeillä ja ei siihen nokitteluun ole Volvon tarvis lähteä.



    Kuitenkin huhuja on liikkunut, että Volvo tekisi myös R-mallin, joka olisi tuota T6-mallia tehokkaampi. Siinä voisi arvioida olevan jotain 350 hv. Saa nähdä lähteekö Volvo tuolle tielle vai keskittyvätkö enemmän noihin pihistely-juttuihin eli lyömään vastustajia siinä kilvassa kenen auto kuluttaa vähiten, kun se on sitä nykyaikaa. Itse en näitä 1,6 l diesel-malleja ymmärrä, enkä aio sellaisia hankkia. Myyvät sellaista jo V70/S80 malleihinkin. Ostakoon toki sellaisen pihistely-mallin ken haluaa.



      
  • A-utoilija:

    Itse en näitä 1,6 l diesel-malleja ymmärrä, enkä aio sellaisia hankkia. Myyvät sellaista jo V70/S80 malleihinkin. Ostakoon toki sellaisen pihistely-mallin ken haluaa.




    Täysin samaa mieltä.

      
  • Vackraste:

    A-utoilija:
    Itse en näitä 1,6 l diesel-malleja ymmärrä, enkä aio sellaisia hankkia. Myyvät sellaista jo V70/S80 malleihinkin. Ostakoon toki sellaisen pihistely-mallin ken haluaa.


    Täysin samaa mieltä.




    Jännä miten autoilijoiden tarpeet vaihtelevat. Itse ajelin kesällä viitisensataa kilometriä 90-heppaisella Focus Econeticillä, enkä muista kertaakaan kaivanneeni enempää voimaa, päinvastoin se tuntui hyvinkin pirteältä. Oma Fiestani taitaa olla yksi tehottomimpia myynnissä olevia autoja (44kw), mutta silläkin pysyy liikenteen rytmissä mukana. Ongelmia aiheutuu oikeastaan vain silloin kun esim. rampissa edellä ajava aloittaa kiihdytyksen vasta viimeisen sadan-parinsadan metrin matkalla, jolloin tehottomammalla autolla nopeuseroa muuhun liikenteeseen ei saa enää kovin helposti kiinni.



    Ei-niin-tehokkaalla autolla ajaessa ainakin minun on helpompi omaksua kiireetön asenne ja keskittyä vaikka taloudelliseen ajamiseen. Samalla voi myös tuntea pienen pientä ylemmyyttä kiireisiä kuumakalleja kohtaan, jotka ovat valmiita laittamaan itsensä ja muut hengenvaaraan muutaman säästetyn minuutin takia.

      
  • A-utoilija:

    Itse en näitä 1,6 l diesel-malleja ymmärrä, enkä aio sellaisia hankkia. Myyvät sellaista jo V70/S80 malleihinkin. Ostakoon toki sellaisen pihistely-mallin ken haluaa.

    Täysin samaa mieltä.




    Minusta tämä on aika yleinen asennevammainen mielipide. Monille henkilöautoilijoille tekisi todella hyvää hypätä päiväksi stadin ruuhkiin ajamaan jotain yli 30 tonnia painavaa ajoneuvoa.

    Sitten nämäkin pässit tajuisi ottaa muitakin liikenteessä huomioon. Ymmärtää miten typerää jarrun painaminen oikeastaan on. Jos ottaa tilanteet huomioon, niin pystyy pitkiäkin aikoja ruuhkissa ajamaan juurikaan koskematta jarrupolkimeen.

    Painavalla autolla juuri kuljettaja on erityisen tärkeässä asemassa jos ajatellaan pelkästään polttoaineen ja luonnon säästämistä pitkässä juoksussa. Samanlaista ajotapaa kuin raskailla autoillakin voi tehdä esim. juuri V70/1,6 Dieselilläkin.

    Tavalliset autoilijat tehokkailla moottoreilla, ei niillä useimmilla urpoilla ole mitään tajua ennakoivasta ajotavasta. Kiihdytetään ja sitten jarrutetaan kun ei ole tajuttu edessä olevan liikenteen tilanteiden muuttumisesta yhtään mitään. Surullista :cry:

      
  • On sitä kokemusta tehottomalla autolla ajostakin kertynyt ihan riittävästi. Mutta se oli silloin muinoin, kun ei vielä ollut muuhun varaa ja toki silläkin matka taittui. Ja tehottomalla tarkoitan, että kiihtyvyys oli nyky mittapuulla todella surkea, täyteen lastattuna lähes olematon. Muutama vaaratilannekin oli, kun ei tajunnut että autossa on nyt liikaa kuormaa ja ei se kiihdy mihinkään.



    En enää halua autoja, joilla ajaminen edellyttää jatkuvaa ennakointia ja kuorman huomiointia. Sellainen on rasittavaa. Autossa pitää olla sen verran ylimääräistä tehoa, että ohitukset sujuu helposti ja turvallisesti kuormasta riippumatta ja liikenteen rampeista pääsee kiihdyttämään helposti muun liikenteen mukaan. Ja vääntöäkin pitää olla sen verran, että kulku on vaivatonta tyhjäkäynnistä alkaen. Täällä pk-seudulla niitä vaarallisen lyhyitä kehäteiden kiihdytysramppeja riittää, joissa oikeasti on hyötyä hyvästä ohituskiihtyvyydestä.



    Nykyinen autoni S80 2,5T tarjoaa jo ihan riittävästi tuota kaipaamaani ohituskiihtyvyyttä ja vääntöä, mutta eihän extra pahaakaan tekisi. Dieseleissä on kuitenkin sitä vääntöä eli eihän tuo Volvon käyttämä 1.6D siinä suhteessa ole ollenkaan huono, mutta ei vaan minun juttuni. Minun juttuni on jatkossakin +200 hv bensa- tai ehkä myös diesel-moottori.

      
  • Lefa:



    Jännä miten autoilijoiden tarpeet vaihtelevat. Itse ajelin kesällä viitisensataa kilometriä 90-heppaisella Focus Econeticillä, enkä muista kertaakaan kaivanneeni enempää voimaa, päinvastoin se tuntui hyvinkin pirteältä. Oma Fiestani taitaa olla yksi tehottomimpia myynnissä olevia autoja (44kw), mutta silläkin pysyy liikenteen rytmissä mukana. Ongelmia aiheutuu oikeastaan vain silloin kun esim. rampissa edellä ajava aloittaa kiihdytyksen vasta viimeisen sadan-parinsadan metrin matkalla, jolloin tehottomammalla autolla nopeuseroa muuhun liikenteeseen ei saa enää kovin helposti kiinni.

    Ei-niin-tehokkaalla autolla ajaessa ainakin minun on helpompi omaksua kiireetön asenne ja keskittyä vaikka taloudelliseen ajamiseen. Samalla voi myös tuntea pienen pientä ylemmyyttä kiireisiä kuumakalleja kohtaan, jotka ovat valmiita laittamaan itsensä ja muut hengenvaaraan muutaman säästetyn minuutin takia.




    No tokihan pienitehoisella autolla pärjää vallan mainiosti. Eihän kukaan niitä suuria tehoja tarvitse. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen/turhamainen, että tykkään perheen kakkosautossakin olevan tehoa nyt ainakin yli 90 hv. Eipä tuohon muuta syytä ole.



    Toisaalta tuo asenne toimii toisinkin päin. Silloin kun vetellä tuolla ajelee, niin kummasti pienenee se kupla otsassa. Tuo kun kerää muutenkin ihan tarpeeksi kanssa-autoilijoilta. Toki myönnän ajavani joskus aika lujaakin, mutta väitän ottavani muut autoilijat huomioon paremmin kuin moni muu. Saman huomion olen pannut merkille muidenkin urheiluautoilla ajavien kohdalla. Välillä saatetaan kiihdyttä ävähän vauhdikkaammin, mutta muut autoilijat otetaan oikeastaan poikkeuksetta tosin hyvin huomioon. Päästetään eteen risteyksissä, pidetään turvavälit jne.

      
  • No, voishan nuo muodot olla linjakkaammatkin.

      
  • Aika tavallinen...

    Rellu tulee ensin mieleen ja keulan maskin viereiset lamput on napattu uudesta E-mersusta. Sisällä varmasti sitä "skandinaavista niukkuutta" eli joku Artek-mainen kaareva keskikonsoliläpyskä, jota sitten ergonomiaihmiset kehuu.



    Varmasti joku ostaa, minä en..

      
  • Vai olisikohan ne maskin viereiset lamput sittenkin XC60 Volvosta joka julkistettiin ennen uutta E-Mersua?

      
  • Maastovälitys:


    Monille henkilöautoilijoille tekisi todella hyvää hypätä päiväksi stadin ruuhkiin ajamaan jotain yli 30 tonnia painavaa ajoneuvoa.
    Sitten nämäkin pässit tajuisi ottaa muitakin liikenteessä huomioon. Ymmärtää miten typerää jarrun painaminen oikeastaan on. Jos ottaa tilanteet huomioon, niin pystyy pitkiäkin aikoja ruuhkissa ajamaan juurikaan koskematta jarrupolkimeen.
    Painavalla autolla juuri kuljettaja on erityisen tärkeässä asemassa jos ajatellaan pelkästään polttoaineen ja luonnon säästämistä pitkässä juoksussa. Samanlaista ajotapaa kuin raskailla autoillakin voi tehdä esim. juuri V70/1,6 Dieselilläkin.
    Tavalliset autoilijat tehokkailla moottoreilla, ei niillä useimmilla urpoilla ole mitään tajua ennakoivasta ajotavasta. Kiihdytetään ja sitten jarrutetaan kun ei ole tajuttu edessä olevan liikenteen tilanteiden muuttumisesta yhtään mitään. Surullista :cry:






    Miten päättelit ettei kokemusta tai ymmärrystä hitaista ajoneuvoista voi olla jos ei tykkää laiskasta henkilöautosta?



    Olen ajanut kokeiluluontoisesti yli sadan kilometrin matkan jarrupolkimeen koskematta, ei ollut mitään ongelmaa. Minuakin ketuttaa ne jotka maantielläkin polttavat jarruvaloa vähän väliä ja poikkeuksetta ohitan sellaiset haparoivat kuljettajat.



    Ennakoiva ajotapa on mielestäni jotain ihan muuta kuin toisten jaloissa pyöriminen alitehoisella henkilöautolla. Joskus erehdyin lähtemään ohi auton perässä jonka voimavarat ei riittäneet turvalliseen ohitukseen ko. tilanteessa, onneksi takanani ei ollut ketään ja pääsin takaisin lähtöasemiin ilman tiukkaa tilannetta.



    Reservissä on aina hyvä olla tehoa vaikka sitä ei joka päivä tarvitsekaan.

      
  • Toivon Volvon merkkinä nostavan profiiliaan, mutta kuvien perusteella väsyneeltä tuntuu. Olen ennenkin sanonut että kuvien perusteella ei liikaa johtopääöksiä pidä vetää joten odotetaan kun auton on nähny livenä.



    Muotoilu ei ole Volvon vahvoja puolia ollut koskaan, yksittäisiä onnistumisia lukuunottamatta, joten kannattaisiko uuden omistajan panostaa tähän puoleen enempi?



      
  • Vackraste:

    Minuakin ketuttaa ne jotka maantielläkin polttavat jarruvaloa vähän väliä ja poikkeuksetta ohitan sellaiset haparoivat kuljettajat.


    Sama täällä eli vakkari- ja/tai tomaattipellejen perässä ei viitsi ajella.



    Se olisikin yhtä juhlaa kun kaikki vakkarit olisivat etäisyystutkalla varustettuja, ja se etäisyys olisi tietokoneen laskema turvallisuusväli.

      
  • Miten vakionopeudensäätimen käyttö tai automaattivaihteisto vaikuttaa siihen että tarviiko maantiellä jarrutella? Itse ajan mieluummin vakionopeudensäätimellä ajavan perässä, koska vauhti on tällöin koko ajan sama (paitsi alamäissä tietenkin). Paras tietysti on ajaa itse vapaasti vakkari päällä, ilman ketään edessä.



    Rasittavampaa mielestäni on ajaa sellaisen perässä jonka nopeus vaihtelee koko ajan. Itse en kyllä jarruihin maantiellä koske muuta kuin hätätilanteessa, koska tapana on ollut pitää sen verran matkaa edellä ajaviin että hidastamiseen riittää kaasun päästäminen tai pienemmälle vaihtaminen.



    Ennakoivaa ajotapaa suosittelen kyllä kaikille, se on useimmiten vieläpä kaikista nopein tapa liikkua, sekä tietenkin taloudellinen. Toki vaatii hieman enemmän keskittymistä liikenteeseen, mutta maksaa kyllä vaivan. Useimmiten olen saanut autoni kulkemaan alle luvatun yhdistetyn EU-kulutuksen.

      
  • A-utoilija:



    Nykyinen autoni S80 2,5T tarjoaa jo ihan riittävästi tuota kaipaamaani ohituskiihtyvyyttä ja vääntöä, mutta eihän extra pahaakaan tekisi. Dieseleissä on kuitenkin sitä vääntöä eli eihän tuo Volvon käyttämä 1.6D siinä suhteessa ole ollenkaan huono, mutta ei vaan minun juttuni. Minun juttuni on jatkossakin +200 hv bensa- tai ehkä myös diesel-moottori.




    Tuo ohituskiihtyvyys on aika metka juttu. Lainmukaisesti ohittaminen on aika lailla mahdotonta jo vähänkin kiihtyvällä autolla. Jatkossa kun teille tulee keskinopeusmittaukseen / gps:äään perustuva nopeusvalvonta, voidaan nämä ohitukset unohtaa käytännössä kokonaan. Silloin isotehoisen auton iloksi jää kiihdytys liikennevaloista ja rampilta pieneen ajonopeuteen.



    Toki isompi teho tuo vaivattomuutta ajoon, mutta se on aika paljon enemmän fiilisjuttu kuin mikään muu. Tuollainen Volvon ekomallienkin reilu 100 hv ja yli 250 nm vääntö riittää kyllä useimpaan käyttöön.



    Itse ajoin tuollaisella V70 1.6 D.llä jokin aika sitten. Yllätyin sen toimivuudesta. Se mitä kaipasin, oli automaattivaihteisto vaikka itse kone vääntikin minusta yllättävän laajasti ja mukavasti. Maantieajossa auto oli omiaan. Tuollainen yhdistelmä esim. uudella powershiftillä olisi aivan riittävä. Toki uusiutuvat tehokkaammat dieselit eivät paljon enempääkään kuluta. Tuossa kuitenkin ehdottomana etuna hinta - pieni tilavuus ja alhaiset päästöt näkyvät ostohinnassa, varusteissa, käyttömaksussa, vakuutuksissa ja polttoainelaskussa. Jos tuossa olisi automaatti, voisi tosiaan miettiä onko 2.4D todella +15.000 euron arvoinen.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit