Apua autonvalintaan!

69 kommenttia
2
  • Yksi tärkeä detalji puuttui edellisestä; ehdottomasti mustaan väriin niin mustat lasit kuin mahdollista, akvaariossa ei ole munaa yhtään, ja pimeällä ajettaessa takanatulijan valot valaisee typerästi koko auton. Esim. Scotchin 3M 95% on hyvä, päästää vain 5% valosta läpi ja UV:tä ei ollenkaan...

      
  • Maastovälitys:

    Yksi tärkeä detalji puuttui edellisestä; ehdottomasti mustaan väriin niin mustat lasit kuin mahdollista, akvaariossa ei ole munaa yhtään, ja pimeällä ajettaessa takanatulijan valot valaisee typerästi koko auton. Esim. Scotchin 3M 95% on hyvä, päästää vain 5% valosta läpi ja UV:tä ei ollenkaan...




    Munista en tiedä, kun en ole kanafarmari.



    Musta maasturi mustilla laseilla on niin 90-lukua että.. Pietarin mafia jne.



    On muuten hieman junttia, eikä puutu kuin salihousut jalasta.

      
  • Munista en tiedä, kun en ole kanafarmari.

    Musta maasturi mustilla laseilla on niin 90-lukua että.. Pietarin mafia jne.

    On muuten hieman junttia, eikä puutu kuin salihousut jalasta.


    No niin, mitä mä sanoin, sääliä saa ilmaiseksikin, kateus ja vittuilu pitää ansaita..



    Kiiltävä iso musta auto herättää pahennusta, mutta siinä on paljon enemmän munaa kuin jossain hopeanharmaassa "akvaariossa". Hopeaväri on just niille, jotka ei halua erottua massasta.

    Itsellä jo toinen musta auto menossa(hopeita ja punaisia ollut monta), jos uuden vielä joskus ostan, se on musta varmasti. E-sarjan mersukin ja BMW 5-sarja on kaikista uskottavin mustana ja tummilla laseilla. Likaisena mustakaan ei erotu massasta, mutta on se aina yhtä makeaa ajaa puhtaana pesusta ulos.

    Katseet kääntyy taatusti, oli ne sitten hymyileviä tai irvisteleviä, molempia saa varmasti!

    Autotallista löytyy netistä muitakin merkkejä, Volvo XC90, Audia, Korealaisia jne. Hinnatkin alle 30k€ ylöspäin kun ei ota liian vanhoja mukaan.

      
  • Hienoa että vielä löytyy maastovälityksen kaltaisia miehiä jotka oikeasti uskoo että auton iso koko tekee siitä miehekkään. Onko tämä sitä kuuluisaa äijätyyliä ken ties. On tosiaan fiksua kirjottaa nois että se kaikki kritiikki omia mielipiteitä kohtaan on kateutta ynnä muuta. Paskapuhetta koko munakkuus auton kohdalla, kyllä se kuuluu kuskilla olla sen verran munaa ettei siihen auto vaikuta. Se että joku ei halua ajaa tuommoisella isolla mustalla tummennettujen lasien ja isojen kromivanteiden kera ei tarkoita että kyseinen henkilö olisi jotenkin kateellinen maastovälityksen kaltaisille isoautokuskeille. Mitään pahennusta ei minussa ainakaan nuo isot maasturit herätä paremminkin sääliä siitä että ostetaan isolla rahalla auto jolla ei edes osata ajaa. Asun seudulla jossa on paljon mökkiläisiä ja kun nyt on alkaneet nuo talviasuttavat mökit lisääntymään niin samassa suhteessa on myös maasturit lisääntyneet,maalla kun ei näiden mukaan ilman nelikkoa pärjää. Noita hienoja nelivetomaastureita sitten käydään hinailemassa ojista tai ajamassa liukkaita mäkiä alas kun kuskeilla ei ole ajotaitoa joten eipä siinä isossa mustassa maasturissa kovin paljoa sitä munaa ole siellä ojanpohjalla. Sinällään kyllä musta väri on puhtaassa autossa aina edustava ja se myös usin mielletään tyylikkäämmän näköiseksi muihin väreihin nähden.No sinällään erinomainen kirjoitus että tuo hieman taas värinää tällekin palstalle.

      
  • En olisi muuten ruvennut aukomaan, mutta kun tämän ketjun aloittaja pyysi jotain vinkkiä. :sunglasses:



    Tässä on just mukana se riski, että kun kehuu jotain mikä on erilaista, varsinkin täällä Suomessa, alkaa heti hirveä älämölö.

    Ketjun aloittaja ei varmaankaan kaipaa tänne mitään moraalisaarnaa siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Kerroin kyllä jo että mustassa on munaa, jos sitä haluaa ja senkin että saamansa huomion voi kokea monella tapaa.

    Itse olen ajanut muuten Offroadia ja Intissä saanut koulutuksen maastokuorma-autoihin maasto-oloissa useamman viikon ajoleirillä, joten omat ajoneuvot on pysyneet hallinnassa, eikä muut ole niitä hinanneet mistään. Itse autan mielelläni muita tiellä, jos apua tarvitseevat. Taviksethan ajaa yleensä kysymättä ohi. Minusta nyky Suomalaisten "Taviksuudessa" ja tavisihanteissa ei ole mitään ihailtavaa, tämä on sitten oma mielipiteeni, enkä tuputa sitä muille.

    Mutta muistakaa mitä ketjun aloittaja kaipasi eniten?? :confused:

      
  • 1065:

    Noita hienoja nelivetomaastureita sitten käydään hinailemassa ojista tai ajamassa liukkaita mäkiä alas kun kuskeilla ei ole ajotaitoa joten eipä siinä isossa mustassa maasturissa kovin paljoa sitä munaa ole siellä ojanpohjalla.




    Moni asia on makuasia, josta ei kannata kiistellä. Siitä kuitenkin voidaan kai olla samaa mieltä, että isossa mustassa maasturissa voi tiettyä aloittajan kaipaamaa ominaisuutta jonkun mielestä olla. Ojaan ajaneen kuskin taidoista sitä ei kuitenkaan löydy.



    Nyt kuitenkin oli kyse autoista, ei kuskeista.



      
  • Maastovälitys:


    Ota vähän käytetty(ei ole enää niin kallis!) joku Land Rover, Mercedes maasturi, Pathfinder, Land Cruiser. Ota auto hienoilla vanteilla ja EHDOTTOMASTI metallinhohto kiiltävän mustana!!. Takaan ja alleviivaan että munaa löytyy!!




    Saa sen R-Mersunkin käytettynä samalla rahalla...



      
  • jjvi:

    Kuis Honda FR-V, mahtuisi 6 ja vielä tavaraakin.




    Missäs sitä myydään?

      
  • Maastovälitys:

    E-sarjan mersukin ja BMW 5-sarja on kaikista uskottavin mustana ja tummilla laseilla.


    Onhan se puhdas musta auto usein ihan siisti, mutta onneksi ei tartte ostaa omaa autoa tuollaisin "uskottavuuskriteerein". Lähinnä harmittaa kun 5-sarjaankaan ei hirveästi saa mitään värejä mitkä ois minkään värisiä.



    Nykyinen on hopea ja alkaa kyllä kyllästyttää pahasti, mutta mustaakaan en halua koska sen puhtaana pito on liian työlästä mulle. Propsit toki niille jotka jaksaa autojaan hinkata!

      
  • Maastovälitys:

    Kiiltävä iso musta auto herättää pahennusta, mutta siinä on paljon enemmän munaa kuin jossain hopeanharmaassa "akvaariossa". Hopeaväri on just niille, jotka ei halua erottua massasta.




    Kukakohan mustia autoja paheksuu ja miksi?



    En itse ainakaan ole koskaan paheksunut minkään auton väriä, ei ole edes tullut mieleenikään, että sellaistakin voisi paheksua.



    Harmaista autoista olen kyllä samaa mieltä. Harvinaisen tylsä väri - samaa sarjaa kuin valkoinen tai musta. Ei kiitos.



    Esimerkiksi Minin värikartta on todella koukuttava ja siellä on tarjolla oikeita värejä vaikka kuinka monta. Varsinkin kun huomioidaan eri sisustuksen värit ja vielä mahdollisuus valita ulkokuoreen katon sekä muoviosien värit. Lopputuloksena erilaisia yhdistelmiä on tarjolla satoja.





    Maastovälitys:


    Katseet kääntyy taatusti, oli ne sitten hymyileviä tai irvisteleviä, molempia saa varmasti!
    Autotallista löytyy netistä muitakin merkkejä, Volvo XC90, Audia, Korealaisia jne. Hinnatkin alle 30k€ ylöspäin kun ei ota liian vanhoja mukaan.




    Jep, taatusti keräät katseita - kadehtivia tai pahennusta herättäviä - kun rullailee katuja jollakin korealaisella riisipuimurilla. Säksättävä neloskone, kiiltäväksi kulunut muoviratti, muovipenkit ja biltema-kalvolla tummennetut takalasit. Todella hieno..



    :lol:

      
  • Maastovälitys:


    Katseet kääntyy taatusti, oli ne sitten hymyileviä tai irvisteleviä, molempia saa varmasti!
    Autotallista löytyy netistä muitakin merkkejä, Volvo XC90, Audia, Korealaisia jne. Hinnatkin alle 30k€ ylöspäin kun ei ota liian vanhoja mukaan.


    sjvirt:


    Jep, taatusti keräät katseita - kadehtivia tai pahennusta herättäviä - kun rullailee katuja jollakin korealaisella riisipuimurilla. Säksättävä neloskone, kiiltäväksi kulunut muoviratti, muovipenkit ja biltema-kalvolla tummennetut takalasit. Todella hieno..

    :lol:


    eikun uusi dacia duster mustana alle sporttipaketilla missä tulee mukaan "isot" vanteet ja tummat lasit vain 21000e....

    voi jumankekka kun on munaa....

      
  • eikun uusi dacia duster mustana alle sporttipaketilla missä tulee mukaan "isot" vanteet ja tummat lasit vain 21000e....
    voi jumankekka kun on munaa....




    Yess! Panet vaan riittävän isot Gangsta vanteet alle ja matalat/leveet kumit!! :lol:

    Ajelin muuten yhtenäpäivän erään huoltoaseman pihaan uuden Dacia MCV:n perässä ja pakko oli mennä kurkkimaan autoa lähempää, ei muuten näytä hullummalta, tilaa on autossa livenä uskomattoman paljon, varmasti enempi kuin pienemmässä maasturissa tai jossain V70 Volvossa. Noitahan saa myös 7h versiona.

    Täytys varmaan käydä ottamassa tyypit joskus MCV:stä. Tilaan mustan ja vien heti kalvotettavaksi (maksaa noin 300 Eur isolle farmarille..)ja sitten vaan tykkipyörää alle.. :sunglasses:

      
  • Missäs sitä myydään?




    Näköjään nykyisin lähinnä nettiautossa...

      
  • Totta Herbert, ei ole auton vika jos kuski on ojassa. Varmasti monenkin mielestä on isossa maasturissa on munaa mutta maastovälityksen kirjoitus oli siinä mielessä provosoiva että leimasi eritavalla ajattelevat kateellisiksi joten se hieman aiheutti vastareaktiota.

    On hyvä että maastovälitys on saanut koulutusta teiden ulkopuoliseen ajoon ja sitä myös harrastaa, hyvä harrastus tuokin. Voisit kyllä selittää että mitä tämä juttusi taviksista tarkoitti sillä en mitenkään maininnut taviksia kirjoituksessani ja mielestäni se että joku ajaa isolla mustalla maasturilla ei tee kyseisestä henkilöstä mitenkään massasta erottuvaa tai ei tavista.Auto ei mielestäni kuitenkaan ole se mikä määrittelee henkilön persoonan ja jos se jollekin sellainen on niin sitten on aika erikoinen tapa määrittää ihminen. En oikein ymmärtänyt tuota koko selitystäsi tavisihannoinnista.

    Kirjoitit että jos kehuu jotakin poikkeavaa niin alkaa älämölö, älämölö alkaa siinä vaiheessa kun omasta poikkeavat mielipiteet julistaa automaattisesti kateudeksi eikä osaa arvostaa muiden mielipiteitä.

    En mielestäni moralisoinut että mikä on oikein ja mikä väärin vaan maastovälitys itse alkoi selittelemään jotain mustan auton aiheuttamasta pahennuksesta. Ketään ei ole mitenkään moralisoinut kysyjää vaan oma kritiikkini koskee puhtaasti maastovälityksen esittämää "muut on väärässä tai kateellisia" linjaa kohtaan. Mustasta väristä autossa kyllä olen samaa mieltä tietyin varauksin maastovälityksen kanssa kuten jo aiemmin kirjoitinkin.

      
  • 1065:

    Voisit kyllä selittää että mitä tämä juttusi taviksista tarkoitti sillä en mitenkään maininnut taviksia kirjoituksessani ja mielestäni se että joku ajaa isolla mustalla maasturilla ei tee kyseisestä henkilöstä mitenkään massasta erottuvaa tai ei tavista.

    Kirjoitit että jos kehuu jotakin poikkeavaa niin alkaa älämölö...




    En maininnut sanaakaan taviksista, enkä poikkeavan kehumisesta. Sekoitat minut varmaan johonkin muuhun.

      
  • Herbert, lainauksesi tekstistäni ei ollut tarkoitettu sinulle vaan maastovälitykselle. Vastaukseni kaksi ensimmäistä virkettä oli oikeastaan tarkoitettu sinulle ja loppuvastaus oli kommenttina maastovälitykselle. Olen pahoillani jos kirjoituksestani ei selvinnyt kenelle mikäkin kirjoituksen osio oli suunnattu.

      
  • Voisit kyllä selittää että mitä tämä juttusi taviksista tarkoitti sillä en mitenkään maininnut taviksia kirjoituksessani ja mielestäni se että joku ajaa isolla mustalla maasturilla ei tee kyseisestä henkilöstä mitenkään massasta erottuvaa tai ei tavista.


    Minusta media ym. on luonut ympäristön, jossa on trendikästä arvostella isolla nelivetoautolla ajavia. Osa maasturilla ajavista tekeekin sen postailu ja egonnosto syistä, meillä "ajauduttiin" kuljetus ja tilantarvesyistä seitsemän hengen nelivetoautoon. Miksi se on musta, on täysin sattumaa.



    Itse ensin kammoksuin huomiota herättävää olemusta, ajattelin ensin tyyliin että väliaikasesti voidaan mennä tälläkin. Kuitenkin ensimmäisen kesän jälkeen todettiin että tällainen (ei väri, vaan kaikki muut ominaisuudet) olisi pitänyt meillä olla jo kauan sitten kalliista ylläpitokustannuksista huolimatta.

    Olen samaa mieltä, että taviksista erottumiseen ei tarvita mustaa maasturia. Mutta pointtini tähän ketjuun varoituksena olikin se, että jos sellaisella liikkuu, joutuu tahtomattaan "valokeilaan".

    Se jopa hetkittäin ärsyttää, että useat luulee, että auto hankittu meille vaan elvistely pohjalta.

    Pointtini tähän ketjuun parinvuoden käytön ja kokemusten jälkeen onkin se, että vaikket haluakkaan, niin sinut vaan huomataan. (Ketjun aloittaja halusi "munaa" autoltaan, halusin tuoda esimerkkinä että mustalla maasturilla on huomioarvoa ja siinä on sitä "munaa", joidenkin mielestä.

    Kaikki on isompaa, renkaat, maavara, vetokyky, ulkomitat, kustannukset jne.. MYÖS HUOMIOARVO, halusi sitä tai EI!)

    Mielipiteistä kuulee jatkuvasti molempaa, osalle tutuistamme vastaavan auton omistaminen tulisi täysin tarpeeseen. Toisille taas huomioiduksi tuleminen on myrkkyä. Näistä jotkut haluaisivat ajaa maasturia, mutta kun kaikki muut (ml. naapurit jne..) sanoo jotain negatiivista, niin ei voi, ei uskalla "erottua".

    Itse olen ottanut kannan että kerrankin ollaan osuttu autoon jonka käyttöarvo meille ajaa minkään yleisen tai toisten mielipiteen ohi.

    Ihan yksi hailea meille, jos joku nyrpistää nokkaansa, se on hänen ongelma, ei meidän.

    Moni ei vaan tajua, kuinka käytännöllinen muunneltava seitsemänpaikkainen auto suurella kantavuudella ja vetokyvyllä voikaan olla. Itse harmittelin aiemmin että tavallisista farmareista loppui viikonloppuisin kantavuus ja vetokyky jo tavallisena mökkiviikonloppuna. Jousitus pohjasi, iso Audi A6 kokoinen farmari oli ahdas, tavaraa piti laittaa peräkärryyn jne. Ei saanut venetraileria ylös merestä loppukesällä vesisateessa liejussa jne..

    Minua ÄRSYTTÄÄ suuresti se, että jos on erimieltä kuin "tavikset", niin se on jotenkin tuomittavaa. En vaan halua ostaa samaa musiikkia, syödä samaa ruokaa, käydä samoissa matkakohteissa jne. Kuin jossain mediassa ym. annetaan jatkuvasti rivien välistä ymmärtää.

    Minussa 43 vuotiaana on ihan saakelisti vieläkin kapinahenkeä jäljellä. Ihmisen pitää pystyä olemaan mediakriittinen, muodostamaan omia ihanteita riipumatta YLEISESTÄ mielipiteestä. Olemaan itsenäinen.

    Minua ärsyttää se, että minun pitäisi olla mainoksien, ja median kuvaama tyypillinen kuluttaja, äänestää tiettyä puoluetta, ajaa tietynlaisella autolla, minulla pitäisi olla noin kaksi lasta, asua Espoossa ydinperheessä, olla farmari Volvo ja kultainen noutaja koirana, kuunnella jotain Anna Eriksonia tai Jari Sillanpäätä.

    EI HELVETTI, ei mulle, kiitos!!

    Minulla on iso musta kiiltävä maastoauto, uusperhe, seitsemän lasta yhteensä, kolme taloa hoidettavana, kolme koiraa, osa sekarotuisia, kuuntelen Punk rockia, Bluesia, Metallia, HardRockia jne.., harrastan itsepuolustusta, juttuja joita tavallisesti ei harrasteta.. Siis aika moni asia on meillä eritavoin, kuin jossain K-Raudan tai Prisman mainoksessa annetaan ymmärtää tai mitä Espoolaisista ajatellaan yleensä. Sen myönnän että asun PK seusulla ja siitä(kin) olen ylpeä..


    Auto ei mielestäni kuitenkaan ole se mikä määrittelee henkilön persoonan ja jos se jollekin sellainen on niin sitten on aika erikoinen tapa määrittää ihminen. En oikein ymmärtänyt tuota koko selitystäsi tavisihannoinnista.
    Kirjoitit että jos kehuu jotakin poikkeavaa niin alkaa älämölö, älämölö alkaa siinä vaiheessa kun omasta poikkeavat mielipiteet julistaa automaattisesti kateudeksi eikä osaa arvostaa muiden mielipiteitä.




    No, okei, provosin kyllä vähän. Mutta osasta vittuilua autosta minulle päin kajastaa kuitenkin selkeä Suomalainen kateus läpi. Se kuuluu ja sen aistii!

    Siksi heitin tämän kun minua ärsyttää mielipiteet, jotka on olevinaan valtavirtaa, ei kuitenkaan uskalleta olla oma itsensä, ei sanota mielipiteitä, joiden takana itse ollaan oikeasti.

    TAI EI SANOTA IHAN SUORAAN ETTÄ MINUA HARMITTAA, ETTÄ SINULLA ON ISOMPI AUTO KUIN MINULLA, olen kateellinen..

    Puhutaan ja mussutetaan vaan jotain epämääräistä.

    Ihmiset jotka mussuttaa jotain muodikasta, olematta rohkeasti oma itsensä, se on juuri sitä minusta ärsyttävää tavisjuttua, jota vastaan olen aina kapinoinut ja tulen vastedeskin kapinoimaan.

    Eivät kaikki olekaan kateellisia, mutta valitettavan moni ontuvineen perusteluineen antaessaan kritiikkiä, muuhun kuin kateuteen pohjautuvaan lopputulemaan ei vaan voi tulla.

    TÄSSÄ kohtaan olen TAVISKRIITTINEN!


    En mielestäni moralisoinut että mikä on oikein ja mikä väärin vaan maastovälitys itse alkoi selittelemään jotain mustan auton aiheuttamasta pahennuksesta. Ketään ei ole mitenkään moralisoinut kysyjää vaan oma kritiikkini koskee puhtaasti maastovälityksen esittämää "muut on väärässä tai kateellisia" linjaa kohtaan. Mustasta väristä autossa kyllä olen samaa mieltä tietyin varauksin maastovälityksen kanssa kuten jo aiemmin kirjoitinkin.




    Muut on väärässä tai kateellisia. Kun kuuntelee tai lukee vaikka täällä juttuja, valitettavan monesta argumentistä maastureita vastaan ei voi löytää muuta perustetta, kuin kateuden. Ei kaikki olekaan kateellisia, ja kyllä muillakin on oikeus olla kriittinen maastureita kohtaan.

    Enkä sano että kaikkien pitäisi omistaa sellainen. Itselle se on tässä elämäntilanteessa ainoa ja paras vaihtoehto. Oikeasti haaveilen asumisesta Helsingin keskustassa varakkaana, omistamatta yhtäkään autoa. Ainoastaan purjevene tai mökki kauniissa merisaaristoluonnossa, pieni vene, jolla voi kalastaa siellä.. Muttei yhtään autoa! Taksilla tai muiden kyydillä voisi mennä mökille silloin kun tarvii. Nyt mökkeilyyn tarvitaan autoja, rakentamista, veneitä ja peräkärryjä. Joskus tulevaisuudessa on vain mökki ja rauhaa saaristossa... Mökillä ei neliötäkään nurmikkoa, jota pitää jyystää jollain helvetin leikkurilla.. Ehkä Sitten joskus..

      
  • Muuten en ota kantaa, mutta sellaisen havainnon olen tehnyt että näistä individualisteista suuri osa on invalideja. Näin ainakin kun katsoo kuinka usein niitä on mustia maastureita on jätetty invapaikoille. Koska useimmiten raajat kuitenkin nousevat normaaliin tahtiin, lienee ongelma henkisellä puolella. Sen puolesta puhuu myös ongelmat etäisyyksien ja mittayksiköiden arvioinnissa, 5cm suojatiestä ei ole sama kuin 5m. Kuten myös että kaksi keski-ikäistä ei ole sama asia mitä markettien perhepaikoilla tarkoitetaan...kuten myös että auto pitäisi valita kykyjensä mukaan niin että sen saa sopimaan yhteen parkkiruutuun.



    Eli muuten jokainen saa ajaa mun puolesta millä haluaa, mutta tuo itsekeskeisyys mitä tietyissä piireissä ilmenee vi...ttaa. Sitten vielä väitetään että tavikset vain ovat kateellisia.

      
  • Vastaan maastovälitykselle.Ymmarrän erinomaisesti sen että monella maasturin omistavalla on oikeasti tarvetta kaikille niille ominaisuuksille joita tuollainen auto tarjoaa ja perustellusti kohdallasi myös näin on. Jos olisit perustellusti ehdottanut tuolaista isoa maasturia ja jättänyt kaikki nuo kateus ynnä muut jutut pois olisi asia ollut kunnossa. Kirjoituksestasi paistaa jotenkin läpi sellainen että olet saanut arvostelua autovalinnastasi. Voi olla että olen väärässä mutta jos olet perustellut tuolla alkuunkirjoittamallasi tyylillä niin ymmärrettävästi kuraa tulee niskaan ja syy ei ole kateudessa vaan ylimielisessä asenteessa. On turha odottaa asiallista suhtautumista jos itse asennoituu jo valmiiksi tuolla tavalla että kaikki on kateellisia.

    Tässä ketjussa ei ole yhtään maasturien vastaista kommenttia ollut mutta kirjoituksesi jälkeen reaktio oli odotettu. Itse en koe maasturia mitenkään tunteitaherättävänä, se joka sellaista tarvitsee varmasti sellaisen myös hankkii. Minulle on myös ihan sama vaikka kaikki hankkisivat sellaisen vaikkei tarvetta olisikaan, silti en olisi kateellinen. Olen ajanut maastureilla ihan riittävästi enkä itse selaista hankkisi ellei sille olisi todellista tarvetta ja järkevää käyttöä. Oletko ajatellut että joku voisi oikeasti olla sitä mieltä että iso maasturi olisi hänen omiin tarpeisiinsa kelvoton kulkupeli ja siksi on sitä mieltä ettei sellaista tarvitse. Ehkei kyse olekkaan kateudesta tai naapurien mielipiteestä, ehkä taustalla on omien tarpeiden realistinen tietämys.

    Tuo tavisjuttu tuntuu olevan enemmänkin henkilökohtaista tunnetta koska mitään tuon tavisjutun kaltaista ei tällä palstalla juurikaan ole mielestäni näkynyt. Mielestäni tojotalla tai millä tahansa muunmerkkisellä tavisautolla ajava , mielestäsi ilmeisesti tavis, voi ihan yhtälailla olla itsenäisesti ajatteleva kuin sinäkin. Joku voi oikeasti tykätä tavallisista asioista ilman että tekee sen yleisen mielipiteen takia joten ehkä olisi parempi lopettaa yleistykset.

    Kaikenkaikkiaan maastovälityksen ja minun välisestä kirjoittelusta ei hyötyä aloittajalle ole joten ehkä hylkäämme tämän keskinäisen väännömme?



      
  • Maastovälitys:


    Minulla on iso musta kiiltävä maastoauto, uusperhe, seitsemän lasta yhteensä, kolme taloa hoidettavana, kolme koiraa, osa sekarotuisia, kuuntelen Punk rockia, Bluesia, Metallia, HardRockia jne.., harrastan itsepuolustusta, juttuja joita tavallisesti ei harrasteta.. Siis aika moni asia on meillä eritavoin, kuin jossain K-Raudan tai Prisman mainoksessa annetaan ymmärtää tai mitä Espoolaisista ajatellaan yleensä. Sen myönnän että asun PK seusulla ja siitä(kin) olen ylpeä..




    Oma talo jossakin pääkaupunkiseudun lähiöistä, katumaasturi, perhe ja koirat. Eivätkö nämä ole juurikin niitä keskiluokkaisuuden tuntomerkkejä? Hevin kuunteleminen oli ehkä joskus 70-80 -luvuilla kapinallista, mutta nykyisinhän siitä kapinasta ei ole mitään jäljellä. Keskimääräiset keski-ikäiset kerääntyvä stadioneille keskioluesta sopivasti humaltuneena kuuntelemaan Metallicaa. Itsepuolustusta... Tämäkö se nyt on sitä punkkia?

      
  • Hämmentävää lukea perustavisäijän itsestään laatimaa perustavisäijän karikatyyriä, jossa tämä itse julistautuu kapinalliseksi ei-tavikseksi.

      
  • Eihän tuosta tosiaan puuttunut kuin että harrastaa matkailua (=vuosittainen kanarian seuramatka sekä kaljavarastojen täydennys vironlautalla)

      
  • Eihän tuosta tosiaan puuttunut kuin että harrastaa matkailua (=vuosittainen kanarian seuramatka sekä kaljavarastojen täydennys vironlautalla)




    Nyt meni VÄÄRIN!..

    IKINÄ en ole ollut seuramatkalla enkä mene! Matkat on itse hoidettu netistä: Lennot, itse etsitty joku hotelli tai joku muu, on ollut kuppaisiakin paikkoja.. Intiassa ja Uudessa-Seelannissa on ihan itse järjestetty jutut. Minä en lähde edes aseella uhattuna millekään Aurinkomatkalle. Huh! Never!



    Virosta joo.. Kaljaa ja muuta muuten haettiin parikertaa kaverin kanssa Virosta maasturilla.. Kaadettin kaikki penkit alas ja ajettiin tyhjällä autolla kahdestaan eräänä Ma aamulaivalla Tallinnaan ja tultiin illalla takaisin, kyydissä oli noin 80 laatikkoa olutta ja muuta.. Pitihän sukujuhliin saadaa pötyä pöytään ja jäi siitä jokunen Juhannukseksikin silloin. Trukkilavallinen tavaraa (noin 750kg..) pakattiin kyytiin. Sähköpostilla on kätevää tilata lava valmiiksi rantaan. Auto ja kaksi miestä maksoi silloin vaan 75 Eur edestakaisin.

      
  • jjvi:

    Missäs sitä myydään?


    Näköjään nykyisin lähinnä nettiautossa...




    Hyvä valinta silti, jos käytettyä etsii.



      
  • Hyvä valinta silti, jos käytettyä etsii.




    Ja kuka sanoi että uusi piti olla?

      
  • Zafira OPC täyttäisi varmaan suurimman osan aloittajan toiveista. Mennee uutena varmaan kuitenkin budjetin yli, ja käytettyjen tarjonta on hyvin vähäistä.

      
  • Maastovälitys:

    Hyvä valinta silti, jos käytettyä etsii.


    Ja kuka sanoi että uusi piti olla?




    Ajattelin niin, koska tämä keskustelu sijaitsee "Uudet autot"-osiolla.

      
  • Kävinpä viikonloppuna testailemassa tuota S-MAXia. Auto tuntui kivalta ajettavalta. Tosin suuri omapaino rauhotti kyllä tuntuvasti kiihtyvyyttä (163hp dieselautomaatti). Jotkut yksityiskohdat kyllä näyttivät aika huonolaatuisilta, joten mikään premiumauto S-MAX ei ole. Dieselmoottori oli kuitenkin erittäin miellyttävän hiljainen. Yllättävää oli, ettei kolmen rivin matkustamo ollut ainakaan havaittavasti tilavanpi kuin Corolla Versossa, tavaratila sen sijaan oli.



    Mutta mutta: Kysyin alustavasti suullisesti hyvitystä vanhasta autostani ja sain vastaukseksi melkein 7000 euroa huonomman hyvityksen kuin vaihdossa uuteen Versoon. Tuo ei ole varmaankaan lopullinen totuus, mutta karkoittaa kyllä herkästi ostajan.

      
  • LMJ:


    Mutta mutta: Kysyin alustavasti suullisesti hyvitystä vanhasta autostani ja sain vastaukseksi melkein 7000 euroa huonomman hyvityksen kuin vaihdossa uuteen Versoon. Tuo ei ole varmaankaan lopullinen totuus, mutta karkoittaa kyllä herkästi ostajan.




    kuulostaa hurjalta erolta ,mutta mikä on nykyisen autosi vuosimalli?



    vaikka ainakin itselleni on aivan sama mitä vanhasta hyvitetään koska ainoastaan väliraha merkitsee...

      
  • finman:

    LMJ:

    Mutta mutta: Kysyin alustavasti suullisesti hyvitystä vanhasta autostani ja sain vastaukseksi melkein 7000 euroa huonomman hyvityksen kuin vaihdossa uuteen Versoon. Tuo ei ole varmaankaan lopullinen totuus, mutta karkoittaa kyllä herkästi ostajan.


    vaikka ainakin itselleni on aivan sama mitä vanhasta hyvitetään koska ainoastaan väliraha merkitsee...




    Eiköhän Ford-myyjä ole kertonut juurikin välirahan, josta sitten on itse laskettu Tojotan hyvityshinta.



    Ei kukaan autokauppias ilmoita asiakkaalle auton sisäänostohintaa, vaan nimenomaan kertoo välirahan. Toki se on periaatteessa sama asia, mutta vaihdokin arvoa on paisutettu uuden auton hinnassa olevalla tinkivaralla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit