Juttuidea: Pienet ja taloudelliset sportit automaattivaihteistolla

44 kommenttia
2»
  • Totta. Joskus saisi autot laittaa oikein lujille noissa testeissä. Autoon pitäisi mahtua kaksi turvaistuinta, lastenvaunut ja vielä tavaraakin. Lisäksi auton pitäisi olla helppo käsiteltävä (pieni kokoinen) ja taloudellinen.



    Kuka tahansa osaa tehdä auton, jolla pääsee radalla lujaa, mutta tuollainen arkikäytössä toimiva auto onkin jo paljon hankalampi tapaus.

      
  • Lapsihan ei selkä menosuuntaan ole kovin kauan. Yleensä riittää, että on yksi jakkara selkä menosuuntaan, kun seuraava lapsi on jo seuraavassa vaiheessa, eli nokka menosuuntaan ja kenties kolmas jo istuu sellaisessa istuimessa, jossa lapsi on jo kiinni auton omissa vöissä, eikä istuimen remmeissä. Apukuskin paikalle kun sellaisen selkä menosuuntaan jakkaran saa mahtumaan hyvin (ja äidin sinne apukuskin paikalle) niin kyllä muille aina jotenkin tilaa löytyy. Tosin ei kolmea turvaistuinta vierekkäin kyllä kovin moneen autoon saa. Ilmankos noita tila-autoja on niin paljon tien päällä.

      
  • ddr5:

    Lapsihan ei selkä menosuuntaan ole kovin kauan. Yleensä riittää, että on yksi jakkara selkä menosuuntaan, kun seuraava lapsi on jo seuraavassa vaiheessa, eli nokka menosuuntaan ja kenties kolmas jo istuu sellaisessa istuimessa, jossa lapsi on jo kiinni auton omissa vöissä, eikä istuimen remmeissä. Apukuskin paikalle kun sellaisen selkä menosuuntaan jakkaran saa mahtumaan hyvin




    Eihän tuo aika välttämättä ole pitkä. Toisaalta nykyisin suositellaan että lapset matkustavat mahdollisimman pitkään selkä menosuuntaan päin eli useista vuosista on kuitenkin kyse. Aika tavallista että perheeseen mahtuu pari lasta jotka istuvat samaan aikaan selkä menosuuntaan päin olevassa istuimessa.



    Moneen autoon ei etupenkille tuollaista istuinta kovin hyvin saa, kaikista ei saa turvatyynyä pois käytöstä tai kunnon kiinnitys on hankalaa. Myös korkeus voi tulla vastaan, jos etulasi on kovin viisto.

      
  • Naama menosuuntaan käännetään jossain 3 ikävuoden nurkilla, joskus jo vähän aikaisemmin. Käytännössä noin kaksi vuotta siis matkustetaan turvaistuimessa (jonka lisäksi vauvana turvakaukalossa) selkä menosuuntaan.



    Jos on vaikka kolme lasta, vähintään yksi niistä on jatkuvasti selkä menosuuntaan. Yhteensä noin 6 vuotta.



    Minusta tuo on aika pitkä aika. Moni vaihtaa autoansa parikin kertaa siinä ajassa. Aika oleellinen ominaisuus autossa siis lapsiperheelle. Paljon tärkeämpi kuin maksimaalinen suorituskyky, ainakin käyttökertojen perusteella arvioituna.

      
  • Herbert:

    Naama menosuuntaan käännetään jossain 3 ikävuoden nurkilla, joskus jo vähän aikaisemmin. Käytännössä noin kaksi vuotta siis matkustetaan turvaistuimessa (jonka lisäksi vauvana turvakaukalossa) selkä menosuuntaan.


    Naama menosuuntaan ei kestä nokkakolaria edes 7-8 vuotias. Mutta kukin toimikoon miten itsestä hyvältä tuntuu :cry:

      
  • Pieneen autoon taas ei mahdu selkä menosuuntaan tuon ikäinen. Minne ne lapsen jalat taittaa, kun on se takapenkin selkänoja siinä melkein penkissä kiinni? Aika harva tokaluokkalainen taitaa istua autossa turvaistuimessa selkä menosuuntaan.

      
  • ddr5:

    Pieneen autoon taas ei mahdu selkä menosuuntaan tuon ikäinen.


    Ei varmaan niin. Mutta jos ei mahdu niin pitääkö sitten moisella autopahaisella kuljettaa turvattomasti jälkikasvua?

      
  • Monihan perheellinen varmasti ajaisi mielellään E-sarjan mersulla mutta tämä on hyvin monelle perheelle kustannuskysymys. Kun Katainen haluaa verottaa autoilun hintaa mm. erilaisin veroin niin tottakai se raha on pois auton hankintahinnasta.

      
  • Millaiseen henkilöautoon sitten saa 7-8 vuotiaan istutettua selkä menosuuntaan?

      
  • Härski Hartikaisen Wartburgiin?

      
  • Minibussiin, kun laittaa normaalin turvaistuimen väärin päin olevaan penkkiin. Taikka tarvitseeko noin iso lapsi enää turvaistuinta?

      
  • ddr5:

    Minibussiin, kun laittaa normaalin turvaistuimen väärin päin olevaan penkkiin. Taikka tarvitseeko noin iso lapsi enää turvaistuinta?




    Mikahen mukaan tarvitsee ja selkä menosuuntaan.

      
  • Tästä saisi mielenkiintoisen vertailun kun esimerkiksi Volkswagen Golf GTD, Opel Astra GSi, Citroën C4 VTS Coupé ja Volvo C30 1,6 DrivE laitettaisiin vertailuun. Ja kun kokeiltaisiin ajo-ominaisuudet ja soveltuvuus arkikäyttöön, voitaisiin saada yllättäviäkin tuloksia :smile:

      
  • Varmasti yllättäviä tuloksia saataisiinkin jos laitettaisiin vastakkain Citroen jota ei enään uutena saa, Opel joka on vasta prototyyppiasteella testauksessa, tehokkain dieselsportti Golf ja pienitehoisin eko-Volvo.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit