Huonoin näkemäni sivusto: TM

23 kommenttia

Olen kestotilaaja, mutta

...miten ihmeessä vanhoja numeroita ja/tai artikkeleja pääsee näkemään

...miten digilehteä pääsee näkemään

...artikkelihaku toimii surkeasti (surkein näkemäni)

Missään ei ole kunnollisia ohjeita; löytäisinpä edes ohjeen, jossa neuvottaisiin mistä löydän ohjeet.

Sisäänkirjoittautuminen onnistui, mutta muutoin minulle tarjotaan vain maksullisia palveluja.

  
  • Sinun pitää syöttää asiakasnumero omiin tietoihisi. Klikkaa Omat tiedot linkkiä ylhäällä Kirjaudu ulos napin yllä ja syötä asiakasnumerosi. Se löytyy joko laskusta tai lehden takaa osoitelapusta.



    Vanhoja artikkeleja voi hakea

    https://tekniikanmaailma.fi/arkisto/



    Itse olen tyytyväinen TMnet:n sivuihin. Varsinkin noihin vanhoihin ja uusiin artikkeleihin, joita voi lukea PDF-muodossa. Lehti on luettavissa PDF-muoddossa jo aamulla ennen kuin se tulee kotiin paperisena. Se on luettavissa ympäri maailmaa esim. työreissulla jne.

      
  • 1) Sähköpostiosoitetta ei voi vaihtaa tunnukseen. Käyttäjätiliä ei näytä voivan poistaa.
    2) Keskustelussa viimeisimmän viestin päivämäärälinkki ei vie viimeisimpään viestiin vaan ketjun alkuun. Vanhoilla TM-sivuillakin oli tosin alkusivulla sama vika, itse keskusteluissa se toimi.
    3) Keskusteluista puuttuu lainaamismahdollisuus ja muita vanhan palstan ominaisuuksia. Nyt kaiketi kaikki HTML-koodaamaan kommentteja.
    4) Vanhan palstan postauksissa on ainakin osassa viestit ja nimimerkit sekaisin.

      
  • 2) Tapahtuu myös jollakin keskutelualueilla niin, että viimeisen viestin linkki vie ihmelliseen näkymään, jossa ei näy mitään muuta kuin se viimeisin viesti. Ei aiempia viestejä eikä mitään navigointia.

    Yleisesti sivuston tahmaus alkaa olla jo poissa.

      
  • Voi, voi..

    Vieläkin sivusto tahmaa, ei tainnut tulla tilattua skaalautuvaa alustaa, mutta eihän suutarin lapsella kenkiäkään ole.

    Tuli tuossa Arkistoa kokeiltua. Sanalla 'porakone' jöytyi melkoinen kasa lehtiä, joissa oli pikkuilmoituksia porakoneista. Digilehtiälä en ole oppinut lukemaan, sillä taitajat tekevä arvokasta työtä luettavuuden ja hahmottamisen parantamiseksi, web-sivut ovat erikseen.

    Näköislehtikin löytyi (mm. Hesari tulee reissussa luettua näin), vaan TM :n lukemissa tämäkin on syytä unohtaa. Liikennevälineeseen lehteä ei saane ladattua muistiin mukaan, ja sivun vaihtoanimaatio on viimeinen niitti. Silmissä vilistää vieläkin, kun sivu menee 'hienosti' 1/2 yli ja palaa takaisin - toivottavasti feature ei maksanut paljon.

    Näin kestotilaajan toivon, kun sivustoa ei ole varaa tehdä kunnolla, eikä toimituksen olla aktiivisesti läsnä, niin
    LAITTAKAA NÄMÄKIN RAHAT LEHDEN SISÄLTÖÖN, suutari pysyköön lestissään.

      
  • Miten saan pdf-tiedoston ladattua? Hakutuloksissa lukee PDF. Miten saan tulostettua? Chrome ei ainakaan osaa tulostaa tuota digilehteä.

    Itse käytän tätä käytännössä aina tietokoneella, mutta nyt ei oikein hyvältä vaikuta.

    Ainoastaan matkoilla olen lukenut tabletista PDF-tiedostoja lentokoneessa tms. offline-tilassa. Miten hemmetissä se on nyt mahdollista?

      
  • Mitä eroa on digilehdellä ja näköislehdellä? Etusivun molemmista napeista sama lopputulos.

      
  • Lopputulos yhtä huono kuin Tuulilasin uusi sivusto. Miksi?

    Vieläkään kukaan ei ole osannut vastata siihen, pystyykö pdf-artikkeleita tallentamaan off line -lukua varten ja jos pystyy, niin miten?

      
  • Kyllä minun koneessa on selvä ero.

      
  • Kyl on surkiaa... Tahmaa joka välissä ja joka klikkauksen jälkeen tulee Land Rover Discovery-mainos jonka olen sulkenut joka kerta. Arkistosta ei näköjään löydy kuin murto-osa artikkeleista mitä vielä pari kuukautta löytyi, koeajoista en saanut hakutulokseen ainuttakaan pdf:ää.
    Eix TM:n väki itse kokeile näitä sivuja lainkaan?!? Laittakaa vanhat takaisin siksi aikaa kun virittelette uusia sivuja kuntoon.
    Ja ennen julkaisuja pyytäkää tilaajianne beta-testaajiksi, ei tarvitse kaikkien kärsiä.

      
  • Keskustelupalstoilla uusin viesti näytetään ensimmäisenä. Kuka on keksinyt että täällä se näytetään viimeisenä?

      
  • 5) Vanhalla palstalla oman viestinsä sai poistettua.

    Ja toistona: kaikki vaan koodaamaan html:ää - jipii....

      
  • Hyvä ehdotus, että vanha käyttöön kunnes uusi toimii, eihän sieltä nyt löydy mitään!

      
  • 6) TM -aloitussivulla näki aiemmin hyvin selkeästi pvm:stä ja kellonajoista, oliko joku kommentoinut johonkin keskustelupalstan aiheeseen. Nyt pitäisi mukamas käydä erikseen katsomassa?? Ja kun logiikka on muutenkin muuttunut oudoksi, niin...

      
  • Sama tunne tämän TM:n sivuston kanssa kuin TANKKAUS.COM:n kun sen uudistivat, aikoinaan sinne moni ilmoitti autonsa kulutuksia mutta eipä tuonne enää viitsi, joten hienosti tehty TM.

    Tämä TEKNIIKAN MAAILMA oli vielä viime viikolla selkeä ja varsinkin tämä keskustelu osio oli ymmärrettävä mutta nyt kaikkea muuta, sekavaa sekavaa...

      
  • Arvoisa sivustosta päättävä!

    Kyllä pop-up-ikkunan kertasulkeminen pitäisi riittää saman istunnon aikana! On rasittavaa (tuo LandRover...) saada sama mainos uudelleen ja uudelleen ja sitä paitsi antaa mainoksen tilaajalle/ostajalle ylioptimistista tietoa näyttöjen määrästä. Miksiköhän evästeistä käytetään jos tätä ei handlata? Lisäksi joissain vastaavissa on sulkemiselle aikaviive. Ainakin ipadissa ruksi on niin pieni, että nakkisorminen saa aikaan mainoksen käynnistymisen tahattomasti! Turhaa miinusta lukukokekmukseen!

    Tehkää asiakaskysely mihin maksavien asiakkaiden mielestä mainokset tulisi sijoittaa ruudulle?
    Uskon, että saatte hyviä ehdotuksia?

    Luulisi olevan houkuttelevampaa jos mainoksessa olisi jonkinlaista variaatiota (staattisuuden sijaan) tai edes hyppy ko nettikauppaan ja siellä johonkin odottamattomaan erikoistarjoukseen - tyyliin joulukalenteri!

    Toistaiseksi painettua versiota ei ylitä digiversio, näköisversio offline käytössä pääsee lähemmäksi! Miksi näin, koska silmäiltävyys/selailtavuus puuttuu. Hierarkisuus ja "puun juurimaisuus" tekevät lukukokemuksesta huonon.

    Kestotilaaja ja Printtiversion fani.

      
  • Vanha oli huomattavasti parempi

      
  • Tämä TM uudistus tosi syvältä!

      
  • Eniten itseäni harmittaa huononnetun keskustelupalstan lisäksi se, että arkistosta ei enää voi ei-tilaajat ostaa yksittäisiä artikkeleja luettavaksi. Eli kaikki arkiston tarjonta on vain tilaajille, kun ennen myös ei-tilaajat voivat ostaa kännykkämaksulla yksittäisen artikkelin luettavaksi pdf--muodossa ja tiedoston voi tallettaa omalle koneelle.

    En aio jatkossakaan tilata lehteä, joten minun kaltaisiltani yksittäisen artikkelin ostajilta saadut tulot jää jatkossa saamatta. Miksi tällainen ratkaisu ja huononnus palveluun TM?

      
  • Kaikenlaista paskaa sitä vielä näkee nykypäivänä. Voi herran jestas mitäö sheissea nämä sivut ovat. Kertoo kyllä kaiken päätoimittajankin kyvyistä heh...

      
  • Sitä paitsi kaikilla vähänkin sivistyneemmillä sivuilla voi omaakin tekstiä korjata muokata 'julkaisun' jälkeen. Ottakaa nyt mallia vaikka mistä :) Vaikka täältä: http://www.myhanse.com/370-375_forum14.html

      
  • Ei hyvät hyssykät: ei avaudu pdf:iä vaan samaan raamiin artikkeleita - ei voi tallentaa ja miksi ihmeessä kaikki toimii samassa framessa. Kun esim. kilkkaa mainosta yläpalkissa niin sen pitäisi TIETYSTI avautua uudelle sivulle eikä TM:n päälle. Missähän pajassa tämä sotku on tuotettu? Jotain hyvää, no ei kyllä tule mieleen :)

      
  • TMTM
    Toimituksen kommentti

    Kiitokset keskustelijoille huomioista ja kommenteista! Materiaalin siirtoon kuluvaa aikaa ei osattu ennakoida, joten arkisto täydentyy vielä lähipäivien aikana. Myös sivuston muita toiminnallisuuksia kuten keskustelupalstaa ja arkistohakua säädetään ja päivitetään. Jatkossa tilaajilla on käytettävissään html5-digilehti ja näköislehti. Jälkimmäisen arkisto ulottuu aina vuoteen 1999. Toivommekin, että TM:n digipalvelu vastaa pian paremmin odotuksia.

    Tämän keskustelun avaus viittaa aikaisempaan sivustoon, joten jatketaan ajatustenvaihtoa uudistuksesta otsikon ”Tekniikan Maailman uuden nettisivut” alla, johon pääset tästä: https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/tekniikan-maailman-uudet-nettisivut/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit